Haren, haren en nog eens haren! Overal haar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:01

Met een stofzuiger dwarrelen de haren alleen maar meer in het rond en komen zo niet allemaal in de stofzuiger terecht maar wel op je aanrecht, bank etc. Ik veeg met een rubberen bezem (moet je natuurlijk wel een gladde vloer hebben). De haren blijven aan elkaar plakken en dwarrelen niet op. Vroeger, bij mijn moeder, werd de vloerbedekking regelmatig gedaan met een rubberen trekker, kwamen de haren ook mee los.

Omdat ik een houten vloer heb met allemaal kieren stofzuig ik wel eens per week maar zelfs dan veeg ik eerst anders zit die stofzuigerzak zo vol. Eén van mijn honden is half langharig en verhaart altijd.

8nnemiek

Re: Haren, haren en nog eens haren! Overal haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:49

Ik heb vandaag mijn robotzuiger binnen gekregen, en ik moet zeggen dat hij toch erg fijn is :j Ik had vantevoren even met de normale zuiger gezogen, maar de robotzuiger kreeg er nog 4 volle filters vanaf in een uurtje tijd := pluisjes, stof, zand... Hij laat geen brandschone vloer achter, maar het ergste vuil en de haren zijn netjes opgeruimd :j ik ben er toch erg blij mee!

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 13:24

Nice Annemiek, en kwam ie wel overal bij? Stopt ie vanzelf? ideaal!
Overigens heb ik wel gehoord van een rubberen bezem tegen haren. Toch maar eens proberen.
Daarstraks had mijn vriend hond-lief naar boven gelaten, hondje was zo blij en hij ging naast het bed liggen. Maar 3maal raden wie boven mag stofzuigen ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:24

Hij komt bijna overal bij :j onder de bank.. haalt alle vuil onder de spleetjes vandaan bij de koelkast/deuren en meubels.. Alleen de krappe stukjes waar hij niet tussen past moet je zelf doen. En hij stopt gewoon als ie leeg is na een uur, dan heeft ie de meeste plekjes een paar keer gedaan. De vloer voelt een stuk schoner aan, het meeste zand ruimt ie netjes op. Vandaag de slaapkamer eens doen.. die is zo krap dat je met de stofzuiger niet onder het bed komt, maar deze zou daar geen problemen mee moeten hebben :) Ik ben er blij mee!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:27

En welke heb je dan gekocht?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:33

De dirt devil libero :j op internet staan ze te koop voor 90 euro :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:35

Ik had vroeger twee honden en werd toen ook gek van de haren.
Daarna een tijdje geen huisdieren en dat was saai, maar ook relaxed.
Nu een kat, ik dacht dat die niet zoveel zou verharen :+

Schoonmaken is zeker niet mijn hobby, maar een schoon huis vind ik wel heerlijk. Ik denk erover geen huisdier meer te nemen na deze kat. Mijn schoonouders zijn moslim en zij vinden dieren in huis vies. Daar zit toch wel wat in ;)

appiesjappie

ik word ook heeeeeelemaal gestoord van alle haren. Ze zitten overal.Op de tafel (terwijl de hond nooit op de tafel staat) Boven in de kleren, handoeken, schoonmaakdoekjes die net uit de wasmachine komen, vervolgens was je de tegels er mee schoon en zitten ze ook aan de tegels oooh word er ook gek. Vanmorgen zat de hele bank er weer onder. Ik heb het wonder ook nog niet gevonden

Mayasfrenk

Wij hebben via tell sell ( ja we waren echt wanhopig anders zou ik daar NOOIT wat bestellen) een pet vac gekocht. 3 jaar geleden. Wij hebben een tsjechoslowaakse wolfshond. Inclusief de ondervacht van de herder/wolf. dusss het was elke dag net witte kerst hier en het zat ook OVERAL.

De pet vac gebruik ik nu ongeveer 1x per 4 weken en hij haalt de ondervacht er echt super uit!! Plus je sluit hem aan op de stofzuiger dus alle haren worden meteen opgezogen en komen in een speciale opvang emmer. Dus bij regen is in huis kammen ook geen probleem. Je moet wel even een beetje oefenen met je techniek want in het begin was ik te enthousiast en zoog ik de hond per ongeluk telkens aan en dat vond hij toch iets minder. Maar nu als hij de stofzuiger ziet gaat hij op de grond liggen van nou kom op waar blijft de borstel??

Daarnaast geven we schapen vet blokjes. 1 per dag. Met zeewier. Sindsdien glanst de vacht ook nog mooier en heb ik het idee dat hij nog wat minder uithaard.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:59

Toen ik als kind nog in het ouderlijk huis woonde, gaf mijn moeder onze hond dagelijks een biergisttabletje. Volgens mijn moeder hielp dat ook. Ik bedacht me net dat het huis toen ook altijd hartstikke schoon en haarvrij leek. Maar ma zal die tabletjes niet voor niets gekocht hebben. Waarschijnlijk heb je in je eigen huis en als je volwassen bent meer oog voor dierenvuil.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:37

Ik ken het probleem.. Hier ook.. Het zit op de handdoeken, in bed, op de kleren, op de bank.. Ik stofzuig nu om de dag. In de slaapkamers mogen de dieren niet meer komen (in het begin kwamen ze daar wel :P), maar toch komen er toch haren in mijn bed. Waarschijnlijk omdat ik ze meesleep. Kleren was ik uit, droog ik aan de lijn en dan de kleren en handdoeken met haar doe ik 10 minuten in de droger. Zijn de haren er ook af.

Niets is zo'n naar gevoel als onder de douche vandaan komen en je afdrogen met een handdoek vol met haar, brrrrrr.

Het zijn vooral de haren van onze poezen die overal rond dwarrelen. De hond valt op zich wel mee.. Maar die katten! Om gek van te worden.

Maar goed, het hoort er nu eenmaal bij.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:50