Geen Fretten en Chinchilla's meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Geen Fretten en Chinchilla's meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:04

Wat lief die foto's <3

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:04

Mijn egel staat niet op de verboden lijst dat is ook best apart.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:05

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:05

o toch wel overheen gekeken >.<

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:06

Nederland doet weer geweldig met al haar regeltjes

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:06

moralian schreef:
Mijn egel staat niet op de verboden lijst dat is ook best apart.

we kunnen ook zeggen hebben geen witbuik egel maar
snoopy
moppie
en spikey staan ook niet op de lijst :+

Dus die zijn niet ilegaal verf ik ze wel even oranje ( met spul wt geen kwaad kan :P)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:07

Waarom in vredesnaam zou een 'siberische' (Russische) dwerghamster niet meer mogen.

Ja ze worden vaak in een te kleine kooi gedumpt, met zoveel mogelijk buizen. Maar .. wat is er verder zo ernstig aan deze dieren dat ze op een zwarte lijst zouden moeten? Zou niet meer zonder deze beestjes kunnen :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:09

Ergens vind ik wel goed hoor. Heb zelf een beetje hekel aan dierenwinkels waar ze echt van allerlei dieren verkopen aan leken. Maar iemand die goed z'n huiswerk doet en zich er van te voren in verdiept is het anders.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:10

veel te kleine kooi met veel te weinig afleiding..
Afbeelding
:+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:10

Tigra_ schreef:
Ergens vind ik wel goed hoor. Heb zelf een beetje hekel aan dierenwinkels waar ze echt van allerlei dieren verkopen aan leken. Maar iemand die goed z'n huiswerk doet en zich er van te voren in verdiept is het anders.

Een verbod op dat dierenwinkels deze beestjes niet meer mogen verkopen zou een erg goed punt zijn, maar dat ze verboden worden is gewoon grote onzin.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:13

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:14

Grappig dat mensen nu hier in dit topic zo hard mogelijk willen bewijzen en laten zien dat hun dieren gelukkig zijn en het goed hebben..... Niet echt relevant.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:14

Vraag me nu wel af wat ze willen doen met de dieren die niet mogen en al bij mensen zijn

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:15

Fiffill schreef:
De dieren die je nu hebt zullen heus niet worden ingenomen hoor. ;) Er mogen gewoon geen nieuwe dieren gefokt worden/verkocht worden.
."

Dan vraag ik me af.... chinchilla's zitten graag samen. Als er 1 dood gaat word er aangeraden om zo snel mogelijk een maatje te zoeken omdat ze van eenzaamheid kapot kunnen gaan. dan kan je dus geen maatje erbij kopen....
En dan? Overgebleven chin van ellende alleen dood laten gaan?
Of na jaren weg moeten doen naar iemand die ook een alleenstaande chin heeft?

Mn zusje heeft chins en al 2x gehad dat er een oudje stierf en de andere echt doodongelukkig was alleen.
Vind het goed dat ze bepaalde eisen stellen maar vind inderdaad dat ze met veel dingen erg doorslaan.
Laatst bijgewerkt door Tieme op 19-06-13 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:15

@tigra mee eens, de foto vertekend inderdaad. Beestjes hebben per dag een uur speeltijd in de badkamer. Kooi is 2m hoog, 150 cm breed en 1m diep :+

Als je na gaat dat ik iemand ken die er 2 houd in een caviakooi.... en gewoon NIET naar me luisterd.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:16

Tieme schreef:
Fiffill schreef:
De dieren die je nu hebt zullen heus niet worden ingenomen hoor. ;) Er mogen gewoon geen nieuwe dieren gefokt worden/verkocht worden.
."

Dan vraag ik me af.... chinchilla's zitten graag samen. Als er 1 dood gaat dan kan je dus geen maatje erbij kopen....
En dan? Overgebleven chin van ellende alleen dood laten gaan?
Of na jaren weg moeten doen naar iemand die ook een alleenstaande chin heeft?

Mn zusje heeft chins en al 2x gehad dat er een oudje stierf en de andere echt doodongelukkig was alleen.
Vind het goed dat ze bepaalde eisen stellen maar vind inderdaad dat ze met veel dingen erg doorslaan.

ik zeg amen. Gelukkig heb ik er meer dan 2, maar die van mij waren ook heel erg van slag toen er 1 overleed. En dat terwijl ze alsnog niet alleen waren..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:18

Ach, Nederland slaat altijd door. Ga me er niet druk over maken eerlijk gezegd.

ik weet hoe die van mij er bij zitten. En hoe ik een diertje verkoop (is nu eenmaal mn werk..) en weet dat ze het goed krijgen. Prima.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:19

Goof schreef:
Grappig dat mensen nu hier in dit topic zo hard mogelijk willen bewijzen en laten zien dat hun dieren gelukkig zijn en het goed hebben..... Niet echt relevant.

Dat is toch bedoelt als grapje :') van mijn kant iig.

Ik heb zojuist gebeld, mij werd ook verteld dat de lijst niet af is en dat ze hem dit jaar nog wel af willen krijgen (zal mij benieuwen of dat lukt). Heb gevraagd of ik ergens bezwaar heen kon sturen, ze zouden me terugbellen met een adres of telefoonnummer.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:21

Snap gewoon niet wie deze lijst heeft gemaakt..
meeste dieren oke.. die zijn gewoon niet haalbaar als huisdier..
maar sorry hoor een hamster of egel met goede huisvestiging, en als je je goed in gelezen heb ( vraag fif maar heb der de hemd van der lijf gevraagd) en nog meer info gezocht etc voor ik er aan begon.
En dan denk ik kom op zeg je kan te ver door slaan met je lijstjes..

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:22

Fiffill schreef:
Goof schreef:

Dat is toch bedoelt als grapje :') van mijn kant iig.

Ik heb zojuist gebeld, mij werd ook verteld dat de lijst niet af is en dat ze hem dit jaar nog wel af willen krijgen (zal mij benieuwen of dat lukt). Heb gevraagd of ik ergens bezwaar heen kon sturen, ze zouden me terugbellen met een adres of telefoonnummer.

Ja inderdaad, grapjes worden niet op prijs gesteld :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:23

Op zich vind ik er echt niks mis mee dat hier over nagedacht wordt. En dieren als wasberen enzo, zebra's en alle andere exotische dieren die op marktplaats staan, dat mag wat mij betreft vandaag nog verboden worden! Dat vind ik echt geen doorslaan, dat vind ik eindelijk eens nadenken over wat er gebeurd. Waarom een russische dwerghamster op de lijst terecht gekomen is, weet ik ook niet goed. Heeft misschien ook iets met overdraagbare ziektes te maken?

Ik denk alleen wel dat ook de dieren die op de zogenaamde groene lijst staan (hond, kat, cavia, konijn) dat daar wat mij betreft ook randvoorwaarden bij mogen. Dat de drempel om een huisdier aan te schaffen groter wordt en dat mensen daardoor hopelijk beter na gaan denken en zich in gaan lezen voor ze een dier aanschaffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:23

Wellicht ligt het aan mij... Maar een groot deel van de dieren op de zogenaamde positieflijst worden, als ze al gehouden worden, enkel door de liefhebbers gehouden en dat zijn sowieso al de mensen die zich inlezen in het soort om de juiste verzorging te bieden.

Daarnaast, ik betwijfel of ook maar een driekwart van de bevolking weet wat een Fennek is, bijvoorbeeld :').

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:24

Froukjeloves schreef:
maar sorry hoor een hamster of egel met goede huisvestiging, en als je je goed in gelezen heb ( vraag fif maar heb der de hemd van der lijf gevraagd) en nog meer info gezocht etc voor ik er aan begon.

zet ik toevallig net op facebook. Alle mensen worden dus over 1 kamp getrokken, en de mensen die wel goed voor de dieren zijn worden naar beneden getrokken door mensen die het gewoon graag willen, en dan terugdijnzen door de grote zorg...

-Tara_, mee eens!! heb je wel eens gezien hoe sommige konijnen worden gehouden? om te huilen :(

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:25

die hebben van die grote grappige oren toch?
beestjes met grote oren zijn leuk <3

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:26

ViefJor schreef:
Froukjeloves schreef:

zet ik toevallig net op facebook. Alle mensen worden dus over 1 kamp getrokken, en de mensen die wel goed voor de dieren zijn worden naar beneden getrokken door mensen die het gewoon graag willen, en dan terugdijnzen door de grote zorg...

-Tara_, mee eens!! heb je wel eens gezien hoe sommige konijnen worden gehouden? om te huilen :(

ze moeten controleren bij mensen en dan niet bij 1 maar bij meerdere hoe dieren gehouden worden..
en niet denken ow vind ik niet kunnen huppa streep erdoor..
kunnen ze het beter door elk dier doen.. want het is bij elk dier het zelfde ene word goed gehouden andere totaal niet..
hoe erg ook het is wel zo