Onze waterrat Aussie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
astridklomp schreef:Ik denk inderdaad dat over het algemeen de Toller wel makkelijker is dan de Aussie. En dan komt karakter nog kijken, je hebt moeilijke Tollers en makkelijke Aussies en andersom.
Tollers hebben het wel eerder heet inderdaad door hun dubbele vacht, dit geld ook voor de Aussie.
Mijn Toller was wel waaks alleen door zijn lieve uiterlijk schrikte hij niet echt af, maar waken deed hij zeker. Als mensen hier op het erf waren vond hij iedereen leuk, was ook echt een allemansvriend. Ze zijn wel kleiner idd als de labrador en de Golden, teefjes zijn vaak nog een stuk kleiner. Mijn Toller was redelijk groot, woog 28 kilo.
Dat leergierige geld ook voor de Aussie. Ik vind ze allebei juist wel geschikt als boerderijhond omdat er daar genoeg te doen is voor ze. Als je ze 22 uur per dag in huis houd is het een ander verhaal. Waken zien ze ook als een taak en dat is wat mijn Toller en Aussies doen en daar kunnen ze toch goed hun ei in kwijt.
Wij hebben ook een labrador gehad met watervrees. Mijn man heeft hem een keer in iets dieper water gezet en toen zakte de labrador gewoon naar de bodem! Mijn man moest erachter aan springen om hem weer boven water te halen en begeleiden naar de kant, hij kon echt niet zwemmen! Hij blokkeerde gewoon in het water terwijl hij geen slechte ervaringen heeft gehad met water als pup. Water was dus ook gewoon niet zijn ding idd.
De vacht vraagt niet veel onderhoud als je deze altijd kort scheert en dan kort houdt. Onze koningspoedels zijn braaf geboren, alert zonder blafferig te zijn (en op hun manier ook waaks, laten weten dat er vreemd volk is, maar dat dan wel aardig begroeten), genoeg energie om lange wandelingen of ritten mee te doen, maar kunnen s' avonds heel goed op je schoot neerploffen
En wat ik het belangrijkste vind, er zit geen greintje kwaad in, onze poedels zouden zelfs niet weten wat grommen is 
We gaan altijd op vakantie naar Frankrijk en daar worden we heel de tijd aangesproken, haha. Onze golden retriever stikt van de warmte in Frankrijk, dus een golden zou ik eerder afraden (maar enkel daarom, want verder zijn het gewoon hele leuke honden)
. Zijn toch vast wel honden met zo een karakter die ik wel helemaal geweldig vind te vinden!
.
) leonie87 schreef:Ja dat geloof ik wel. Die bij ons op stal is echt een schat van een hond! Maar je moet er echt van houden. Ik vind al dat krullerige niks (sorry sorry)
Ik ben je andere topic ook aan het volgen, lijkt me echt zo'n droom in Frankrijk wonen
Ashley5760 schreef:Ik vind het wel mooie honden, maar ik wil echt geen agressieve hond. Het ligt natuurlijk ook een stuk in de opvoeding, maar ik ben hierin onervaren en wil niet het risico lopen dat als ik het fout doe, mijn hond agressief word naar mij of andere mensen in mijn omgeving. Het zal toch met een rede op meerdere sites vermeld staan?Wil hem toch nog even noemen;
Een beauceron is absoluut aan te raden. Helaas word op internet vaak gesuggereerd dat deze honden 'agressief' zouden zijn. .