Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:17

Bij me ouders zit het indd met geld..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:18

Bolivia schreef:
Bolivia schreef:
Ach, onze katten zijn ook nooit ingeënt en die zijn nog nooit ziek geweest met hun 14 en 12 jaar.
Dus het is echt niet altijd nodig hoor :=

Ik snap overigens wel dat het beter is om wel te doen hoor! Tuurlijk!
Alleen hadden wij er destijds ook niet de middelen voor en hebben we het niet laten doen. Uiteindelijk zijn ze al jarenlang kerngezond zonder ooit bij de dierenarts te zijn geweest.

Die 4 van ons zijn ook nooit geent en daar is er 1 nu 22 jaar en kerngezond en nooit naar de dierenarts.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:32

Snap niet dat mensen er nog intrappen.
Dit is ook gewoon een pretnest, meer niet. Misschien perongeluk ontstaan. Maar als ze er echt iets aan wilde doen hadden ze direct gehandeld.

Blijkbaar is dit nest weer van harte welkom!

En dan maar zitten te huilen en te klagen als er weer een onderwerp voorbij komt of asieldieren die in het asiel zitten, mishandelde dieren en dieren die moeten worden ingeslapen omdat de asiel te vol zitten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:28

trysteffy schreef:
Die 4 van ons zijn ook nooit geent en daar is er 1 nu 22 jaar en kerngezond en nooit naar de dierenarts.

Goed bezig dan ! je hebt dan heel veel geluk dat je nog nooit kattenziekte ben tegengekomen, kan overigens elke dag gebeuren, dan ben je ze allemaal in 1x kwijt ;(

WildDreams

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:59

Wij hadden ook een kat, gewoon een boerderij kat en die werd 22, nooit naar de DA geweest of geënt,ja 1 keer ofzo, volgens mij voor controle: Zew was kerngezond en de DA vertrouwde ons toe dat deze kat geen entingen enz nodig had (behalve als er een ziekte in de omgeving HEERST natuurlijk) en voor de rest alleen om haar in te laten slapen, ze overleed door ouderdom... Op die symptonen na was ze nog steeds gezond, aldus de DA, ze moest een driedubbele dosis krijgen door haar levenslust en haar sterke hart...

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:04

Laptopmuis schreef:
Dit is ook gewoon een pretnest, meer niet. Misschien perongeluk ontstaan. Maar als ze er echt iets aan wilde doen hadden ze direct gehandeld.

En dan maar zitten te huilen en te klagen als er weer een onderwerp voorbij komt of asieldieren die in het asiel zitten, mishandelde dieren en dieren die moeten worden ingeslapen omdat de asiel te vol zitten.

Niet boos bedoeld ofzo hoor! :') Dit kwam alleen in me op:
Weet je wát helpt? De dieren inenten, zo overleven ook de zwaksten, tegen de natuur ingaan eigenlijk als je zo kijkt. Alleen maar meer lévende katten voor in het dierenasiel!

Ik ben trouwens zelf wel voor entingen hoor!! Maar ik vind dat iedereen het zelf moet weten, de mensen die de kittens kopen zijn er dus ook al van op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:01

SharonZ schreef:
Laptopmuis schreef:

Weet je wát helpt? De dieren inenten, zo overleven ook de zwaksten, tegen de natuur ingaan eigenlijk als je zo kijkt. Alleen maar meer lévende katten voor in het dierenasiel!

Ik ben trouwens zelf wel voor entingen hoor!! Maar ik vind dat iedereen het zelf moet weten, de mensen die de kittens kopen zijn er dus ook al van op de hoogte

Hier ben ik het helemaal mee eens. Wij fokken in katten, en laten de kittens niet zelf inenten. De eigenaar mag zelf beslissen of hij/zij dit doet.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:16

Vind het wel vreemd dat een kattenfokker zegt dat kittens niks kosten... Sowieso meer al een steralisatie!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:20

Ik had toen een grote doos, met dekentje en die had ik in de kamer staan, toen ze ging bevallen is ze er netjes in gaan liggen..

verder de poezen pil werkt goed tegen zwangerschap en prijs valt mee..
zou ik straks wel aan beginnen..

succes

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:29

Froukjeloves schreef:
Ik had toen een grote doos, met dekentje en die had ik in de kamer staan, toen ze ging bevallen is ze er netjes in gaan liggen..

verder de poezen pil werkt goed tegen zwangerschap en prijs valt mee..
zou ik straks wel aan beginnen..

succes

Dit kan wel werken, maar is helemaal niet goed voor een poes! Verhoogde kans op baarmoederkanker enze dus nog meer kosten!
Gewoon laten helpen, en geen dieren nemen als je er het geld niet voor hebt...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:33

SharonZ schreef:

De asiels zitten niet vol omdat katten geënt worden, hoor :'). Sorry dat ik je uit die droom help. Het asiel zit vol door mensen die geen verantwoordelijkheid nemen en oeps-nestjes blijven produceren, zich realiseren dat kittens geld kosten en dan de boel dumpen.

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 06:36

Mijn tips aan de hand van ervaringen..

1) hou dierenarts op standby die dag, het kan zijn dat de bekken van de kattin véél te smal zijn en de kittens vast komen te zitten, ben je te laat hierbij dan kan je ook de kittens als zowel de moeder verliezen.

3) Zorg voor een donkere plek en een soort doos/ mand die op verschillende plaatsen staat, als je een kattin in een hok of dergelijke zet waar ze niet wil zijn en niet uitkan, is het het goed mogelijk dat de kattin de kittens zelf doodbijt of continue gaat verplaatsen als ze de kans krijgt.(konijnenhok= niet doen! tenzij het gewoon zo'n draadkooi voor BINNENhuiskonijnen is dan is het wel ok)

4) Waar de kattin haar "nestje" plaats, al is het in de kleerkast laat haar liggen voor de komende 4 weken (anders zie bovenstaande)

5) Laat je poes meteen steriliseren als de kittens van huis zijn, ze zal dan terug krols worden... soms wil het felix project wel tussenkomen voor de kosten te drukken

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 06:39

CK88 schreef:
Vind het wel vreemd dat een kattenfokker zegt dat kittens niks kosten... Sowieso meer al een steralisatie!

_/-\o_
inderdaad! Wij hebben reeds jaren kittens van raskatten gefokt voor deze bepaalde rassen een hype werden. Een kitten goed opvoeden om ze klaar te stomen voor een leuke thuis kost inderdaad veel geld! Goede voeding, huisvesting en entingen zijn van levensbelang.
Destijds was een chip nog niet nodig, ik weet niet of dat nu wel zo is voor katten of alleen nog honden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 06:51

meggiemeg schreef:
Je kan ook de poezenpil overwegen als het vanwege de kosten nu lastig is om haar te laten helpen (voor als strak de kittens zijn geboren)
Begin tijdig met adverteren om te voorkomen dat je met kittens blijft zitten, heb je ook even de tijd om een goed baasje uit te zoeken!

Mja... ik kan je uit ervaring vertellen... De poezenpil is ook niet alles!

Wij hebben een van onze dames ook 'aan de pil' (de enige die nog niet is gesteriliseerd), maar op een zeker moment kreeg ze toch een buikje :j en dit was het gevolg: Afbeelding

Dus ja... zeg het maar...

-O-

Veel suc-6 TS!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:05

Poes had ook aangereden kunnen worden. Wat hadden jullie dan gedaan? Aangezien er al geen geld is voor een simpele castratie (zo heet dat bij poezen echt), dan was er ook geen geld voor een operatie of pijnstillers. Neem dan geen dieren.... Enig idee wat er kost om een nest kittens goed groot te krijgen? Voeding, ontwormingen, eerste inentingen, chippen....
Het is te hopen dat het allemaal goed gaat voor de moeder. Voor de jongen is dat maar de vraag, er zijn al zoveel oepsnestjes en de asielen zitten zo vol dat het lastig om een goed adres te vinden (als deze jonge moeder ze al groot krijgt).

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:12

Mensen met dieren die geen geld hebben om er goed! voor te zorgen....
En dat konijnenhok slaat helemaal alles!

:r

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:17

je kan niet in andermans portomonee kijken....
misschien kan je een klein bedrag vragen voor de kittens?
dan heb je vast start bijdrage voor sterilisatie.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:21

IZEP schreef:
Mensen met dieren die geen geld hebben om er goed! voor te zorgen....
En dat konijnenhok slaat helemaal alles!

:r

je kan ook al dieren hebben en dan in de financiele
problemen zijn gekomen...
als bevalhok niets mis mee, ook makelijk schoon te houden, zodra ze wat groter worden, grote doos?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 07:23

Nog voor 1 x we hebben al mensen die de kitten wilt!!!!
Topic goed door nemen aub!
Het zijn niet mijn kosten maar die van me ouders.
Die hebben zo veel dieren in huis genomen!
Ik heb alleen 2konijnen en een parkiet

We vragen 15 euro aan die mensen dat we zeker weten dat ze goed thuis krijgen.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:29

Er is een heeeel groot verschil tussen raskat en 'boerderijkat'
Raskatten kosten heel veel geld, de nestsjes dus ook, hiervan verwachten de kopers dat ze geënt zijn enz

Boerderijkatten zijn gewoon nestjes van mensen die en poes en kater (op de boerderij meestal) hebben lopen, die krijgen een nestje, baasje zorgt voor doosje en een beetje voer en laat ze rustig hun leventje leiden.

Waarvan de RASKATTEN toch altijd het zwakste zijn en het minst oud worden

Het ligt dus helemaal aan de koper welk soort ze kiezen, en alles zijn ze op de hoogte.
Zelf ben ik meer van de boerderij katten, die zijn dus veel minder zwak en blijven langer leven...

NOGMAALS: IK BLIJF VOOR DE ONENTING, MAATLR IEDER ZN EIGEN KEUZE
(caps is niet boos hoor, alleen voor de zekerheid dat het gezien word :') )

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:31

En: dit is zover ik weet geen discussie topic?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:37

Noorse boskatten zijn ook raskatten en kunnen, mits goed gefokt en goed verzorgd wel degelijk oud worden. Raskatten met stamboom worden altijd gechipt, en mogen pas met 13 weken weg, ouders moeten getest zijn, voldoet een fokker niet aan de voorwaarden, dan is het imo een ordinaire broodfokker.

Mooi dat je al mensen voor je kittens hebt ts, al had ik liever gehad dat die een kat uit het asiel hadden gehaald.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:39

Het punt van de meeste mensien hier is denk ik niet dat de kittens geen huis gaan vinden, maar dat er nog zoveel dieren in het asiel zitten. Als deze kittens nou niet geboren zouden worden (om het maar even cru te zeggen), zouden deze mensen in plaats daarvan een kitten uit het asiel kunnen halen.
Ik vind het ook riskant om een nestje te fokken met zo'n jong dier, er kan zo veel misgaan, en wat dan? Is er geld voor bijvoorbeeld een spoedkeizersnede? Hebben jullie genoeg kennis om te weten wanneer je moet ingrijpen en direct naar de dierenarts te gaan, of het nu midden in de nacht is, in het weekend of gewoon overdag?
Het verstandigste is om een potje te hebben voor (onverwachte) dierenarts kosten voor de huisdieren die je hebt. Het is meer dan alleen voer en kattengrot kopenin. In dit geval ben ik van mening dat het geld er al had moeten zijn voor sterilisatie voordat de poes als kitten in huis werd gehaald. Als het geld er niet voor is moet je er niet aan beginnen.
Ontsnappen bij krolsheid kan gebueren, maar het beste is om dan zsm naar de dierenarts te gaan voor sterilisatie. En die kittens gaan ook nog een boel kosten...
Lees dit topic nog even door, misschien kan je er nog wat info uithalen: [BB] Advies nodig, zwangere kittens..
Ik hoop dat alles goed gaat verlopn met mamapoes en de kittens straks!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:02

En wat krijgen die mensen voor die 15 euro behalve dan een kitten?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:12

Allereerst: Een ongeluk zit in een klein hoekje.....

Hier van dichtbij iets soortgelijks meegemaakt: kitten (nog net geen jaar) voor de 1e keer krols, een baasje (vriendin van mij) dat met een zware griep plat in bed lag (baasje heeft 6 katten, op de kitten en een andere poes na (die zit aan de pil (maar daar kom ik zo op terug) allemaal gesteriliseerd/gecastreerd) en de kitten peerd m naar buiten..... Weken later word ze ineens dik, tja... dan kijk je even raar op! Uiteindelijk is ze bevallen van 4 supermooie kittens ( worden nu 6 weken, 3 katers (beige, beige bont, rood gestreept) en 1 poes (lapjes)). Die kittens hebben nog niet allemaal een nieuw baasje (2 van de 4 al wel) maar dat komt wel goed....

De andere poes is dus aan de pil..... Jaja, maar wat als die niet werkt? Ze krijgt m netjes op tijd en toch werd ze dikker! Nog n week of 2/3 te gaan en dan krijgt ze haar nest. Dus ook de pil is geen 100% zekerheid dat ze niet drachtig kunnen worden.

Verder komen veel mensen die al dieren hebben nu in de crisis terecht en dan snap ik best dat t wat moeilijker is om dan ook nog je kater of poes te laten helpen. Ik veroordeel dan ook niemand, iedereen probeert het beste te doen voor zijn/haar beesten!
Mensen die hun dieren (met het oog op de vakanties) aan een boom binden of in het asiel dumpen "omdat ze er geen zin meer in hebben om dr voor te zorgen" vind ik persoonlijk nog veel erger! (maar dat is mijn mening, begin dan niet aan een dier, hoe klein ook!).

TS: Veel succes en hopelijk plaats je foto's als de kittens er zijn! Verder zorg dat de poes een rustige (liefst donkere) plek heeft waar ze kan bevallen. De poes van mijn moeder (overigens een wilde kat die aan is komen lopen, mijn moeder woont nl in het bos) is bevallen op mijn oude bed onder het dekbed en dat wil je ook liever niet.
De poes van mijn vriendin (de kitten dus) is netjes bevallen in haar doos, die stond op de kamer van de dochter en daar was het rustig genoeg.