Anneert schreef:Onze hond komt wel bij een fokker vandaan, ouders zijn beide getest. Ik denk dat als iemand met twee 100% gezonde honden gaat fokken en dit echt bewust doen, dus om gezonde pups te krijgen, hun pups niet zomaar op marktplaats zetten. Is bij de fokkers waar wij zijn gaan kijken iig niet het geval geweest. Ook fokken zij pas als er vraag naar pups is.
Ik ben trouwens niet tegen MP hoor, hebben daar ook eerst rondgekeken en geloof best dat er gezonde pups via MP worden verkocht.
mijn pup die ik vorig jaar gekocht heb,heeft 2 stamboom ouders welke beide officieel getest zijn HD en ED ,alleen hondje zelf heeft geen stamboom,ook dit soort hondjes zijn te vinden op marktplaats..
daarnaast is HD of ED nog operabel,er zijn zoveel andere ziektes waarmee ook door stamboomfokkers doorgefokt wordt welke wél dodelijk zijn ( kanker/hartproblemen/ces) ,waar dan blijkbaar geen enkele koper over nadenkt of over valt als ze een stamboomhondje kopen,áls ze maar HD en ED geteste ouders hebben....
je koopt een levend diertje en deze kan heel lang meegaan of vroeg stukgaan,dat is mijns inziens niet papiertje afhankelijk...
en dat fokkers fokken pas als er vraag is...
,er zijn vele fokkers die echt nog nesten hebben liggen die amper verkocht worden terwijl de volgende teef alweer gedekt is...
maar dat zullen dan wel weer de foute stamboomfokkers zijn,zoals dat dan netjes afgeschoven wordt.
overigens staan er ook meer als zat stamboomhondjes op marktplaats,de stamboomfokkers zullen toch ook hun pups aan de man moeten brengen en hebben duidelijk ook marktplaats weten te vinden...