Ervaringen pup van marktplaats.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:19

TeSzZz schreef:
Niet per se. Als je bijv een labrador met een berner kruist (en ja, dat gebeurd) krijg je van beide kanten HD en ED mee. Daarbij zijn er meerdere ziektes die maar een van de ouders hoeft te hebben om door te geven aan de pups.

Kruising met Berners erin, ben ik sowieso geen fan van. Aangezien ik zelf persoonlijk vind dat een berner gewoon 100% berner moet zijn. Maar dat komt omdat ikzelf (nouja hij woont bij mams) een berner heb. En al genoeg ellende in de Bernerwereld heb gezien. En gelukkig ben dat onze Berner gewoon gezond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:20

Samblabla schreef:
Wij hebben 2 pups van marktplaats. Ze zijn nu een paar maanden oud. De eerste hadden we binnen 3 dagen, die zat met 11 andere broertjes/zusjes en we hebben 5 weken daarna onze 2de pup erbij gehaald na 4 weken wachten. De eerste pup is een kruising (boerboelxcanecorsoxbandog) en de 2de een bordeaux dog en het prijsverschil was 1100 euro. Bij de bordeaux dog zitten wel papieren, stamboom etc en bij de boerboel niet. Maar het is ook maar net hoe je selecteerd en hoe je je voelt bij zo'n advertentie.

Boerboel en Bordeaux dog <3 Geweldige honden, worden alleen veelste groot voor in paps huis.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:21

Was maar een voorbeeld hoor :) er zijn natuurlijk meer rassen die gelijkende erfelijke problemen hebben.
Ben zelf ook geen fan van kruisingen met berners, al vind ik het wel leuke honden. Maar gezondheid is echt wel een issue.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:22

Wij hebben zelf een nestje verkocht via marktplaats en paar jaar later een 1jarige gekocht via marktplaats.
Bekijk alle advertentie's van de adverteerder en google op het telefoonnummer!
Wij zijn bewust voor een 1-2 jarige gegaan en hebben er absoluut geen spijt van. Zal het zo weer doen. Maar bij de pups zitten veel verkopers bij met meerdere rassen, nestjes en gebruiken oude
of niet kloppende foto's! Kijk een paar maanden elke dag op MP dan leer je ze wel herkennen!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:23

Er zit vast genoeg leuks tussen op Marktplaats, maar je vraagt naar ervaringen.. Mijn oom en tante hebben een leuke pup gekocht van Marktplaats: kruising Berner x rotweiler.
Liefste beestje ooit, was ook enorm rustig in de 1e tijd dat ze bij hun was, te rustig.
Bleek het beestje enorme HD en ED te hebben, aan alle ellebogen, heupen etc geopereerd en je wilt niet weten wat dat niet gekost heeft!

Als je bij een erkende fokker koopt, fokken zij volgens de richtlijnen van het ras om alle ziektes en afwijkingen zo veel mogelijk uit te sluiten. Mijn tante fokt Labradors en dacht dat die als pup zijnde rond de 900 euro kosten. Best prijzig, maar alle pups zijn tot nu toe super honden, gezond en naar mijn weten geen ED, HD.
Ik zou toch liever meer investeren in een stamboom pup, waar je ook gelijk zeker van weet dat ie gechipped, geënt, ontwormd is etc.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:26

Wat je ook nog zou kunnen doen is bij de rasvereniging aangeven dat je daar op de herplaatsers lijst wilt. Dit zijn wel vaak oudere honden maar ook regelmatig pups waar de reservering niet van doorgaat of na enige tijd terug worden gebracht naar de fokker (vaak omdat pups toch meer werk lbijken dan waar men zin in heeft) en dan per direct een nieuw thuis zoeken. Hier zitten vaak echt hele leuke hondjes bij en zijn vaak een stuk goedkoper terwijl je toch wat meer garantie hebt. Je zou ook contact op kunnen nemen met asiel of opvangen. Daar komen ook regelmatig pups, zijn vaak wel kruisingen maar ook daar zitten hele leuke bij plus heb je via het asiel of de opvang ook weer wat meer garantie

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:27

prijsafspraken zijn verboden bij de wet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:28

Yv_ schreef:
Beide ouders aanwezig is vrij lastig nog hoor [***].
"Onze" fokker, waar we al 3 RR's vandaan hebben, fokt nauwelijks met Nederlandse reuen.
En ja, om paps ff over te laten vliegen vanuit Zuid Afrika, Lapland of waar dan ook is ook zoiets :').

Ondanks dat ik het zelf niet zou doen, hoeft marktplaats niet perse slecht te zijn. Laat je vader zich goed informeren of inlezen voordat hij op zoek gaat en zorg dat hij de juiste vragen stelt.
Kruizingen zijn, naar wat ik weet, juist toch meestal sterker dan rashonden?

Ja dat bedacht ik me later ook, beide ouders bekend is dan beter om te zeggen :+

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:31

love_western schreef:
Samblabla schreef:
Wij hebben 2 pups van marktplaats. Ze zijn nu een paar maanden oud. De eerste hadden we binnen 3 dagen, die zat met 11 andere broertjes/zusjes en we hebben 5 weken daarna onze 2de pup erbij gehaald na 4 weken wachten. De eerste pup is een kruising (boerboelxcanecorsoxbandog) en de 2de een bordeaux dog en het prijsverschil was 1100 euro. Bij de bordeaux dog zitten wel papieren, stamboom etc en bij de boerboel niet. Maar het is ook maar net hoe je selecteerd en hoe je je voelt bij zo'n advertentie.

Boerboel en Bordeaux dog <3 Geweldige honden, worden alleen veelste groot voor in paps huis.

Die dieren kunnen zich zo klein maken he! :') ongeveer 2 maanden geleden is onze bordeaux dog van 5 jaar overleden en die kwam gewoon parmantig op je schoot liggen. := en de grootte valt ook reuze mee. :o

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:33

Ik heb zelf 2 pups van marktplaats gekocht. De eerste was een pup die in een schuur in een kennel gehouden werd. Zaten bij moeder in het hok en hadden overdag genoeg ruimte buiten. Het was een teefje die direct, nadat ze uit de kennel gehaald werd richting de veters van mijn vader ging en daar aan begon te trekken. Een hond met veel energie. Dit bleek een geweldige werkhond te zijn, maar absoluut niet geschikt als leuke huishond. Het was een teef die heel veel aandacht en werk nodig had en weinig op had met vreemden.

De andere pup was ook een teef. Deze is opgegroeid in huiselijke kring. Moeder was hier ook bij aanwezig. Vader was een weggelopen buur hond. Deze pups zaten, wanneer ze buiten waren, in een zeer ruim verblijf met veel objecten. Zijn opgegroeid tussen andere dieren en met een klein kind. Deze deed alles met de pups (en moeder). Zowel moeder als de pups vonden dit helemaal goed. Nadat ze wat ouder werden was moeder ook wat vaker buiten het verblijf te vinden, omdat ze op die manier wat meer rust kreeg. Deze hond heb ik nog steeds (mechel in onderschrift).

Ze waren beide lichamelijk helemaal gezond. De eerste hond is na 1,5 jaar verkocht voor de dienst. Van de eerste hond zijn HD foto's gemaakt, gezien ze een ongelukje heeft gehad met het spelen en ze daarna bang waren voor HD. Die waren echter super goed.

De tweede hond heb ik nog steeds en heeft vroeger een wat matige start gehad. Sinds zij uit alle stress is, is zij helemaal opgeknapt. Heeft ondanks veel en zwaar werk, nog nooit problemen gehad met de heupen. Wel heeft ze wat andere blessures gehad, maar dit heeft niks te maken met het fokken.

De oudere herders die wij van van MP hebben gehaald waren ook gezond op de heupen. Wel hadden zij wat andere problemen. Zo had er 1 last van hot spot en een andere hond had het achterste gedeelte van zijn rug compleet ontstoken.

Mijn ex heeft een aantal maanden terug een jonge AmStaff van marktplaats gehaald. Hij had toen hij kwam wel wat problemen met zijn achterpoten, maar door kweken van spieren is dit redelijk opgelost. Wel valt het op als hij nog heel langzaam loopt zijn poot stand iets anders is.

Mijn mening :
Een hond van marktplaats halen is niks mis mee, maar kijk heel erg goed naar de hond zelf. De setting waarin hij opgroeit. Hoe moeder is. Welk verhaal er zit aan het nestje fokken (hobby, oeps). Welk verhaal vertelt de moeder hond? Zijn er meerdere gezinsleden? Zijn er röntgenfoto's gemaakt van moeder?

De pups kosten bij ons ongeveer 200 euro. De oudere honden weet ik niet. Maar heb geen idee of dat een normale prijs is voor een labrador.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:36

Tja, bij ons komen/kwamen bijna alle honden van marktplaats. Onze huidige 2 dus ook. De éne was een pup van 8 weken (soort Boomertje, is nu 3 jaar) en de andere een teefje (Franse Bull) van 4 jaar (is nu 5). Ontzettend veel plezier van beiden en nog geen dag ziek geweest. Denk wel dat het belangrijk is dat je 'verstand' van zaken hebt. Dit om een eventuele miskoop zo veel mogelijk uit te sluiten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:51

Onze eerste hond via een advertentie (niet op mp) ¾ boxer en ¼ rottweiler. Super hond alleen helaas met 1 jaar in moeten laten slapen vanwege een groot kanker gezwel.

Mijn man wilde graag weer een andere pup na een tijdje. Maar ik zag dat niet zitten met een kleine rondlopen van net 1 jaar.....
Dus besloten om het uit te stellen.
Een paar maanden later werden we gebeld door een fokker, hij was opzoek naar een goed huisje voor een 3 jarige boxer teef
Na overleg is hij bij ons geweest met haar, en dat was vanaf dag 1 alsof ze thuis kwam.
Was een teef met goede stamboom papieren.
Haar hebben we 4 jaar gehad en toen hebben we haar moeten laten gaan vanwege artrose woekering in haar rug.

Mijn man wilde na een klein jaartje graag weer een pup, maar wederom ik niet. Ik werkte 2 dagen, 2 kinderen waarvan de jongste 1½ was. Ik had gewoon geen tijd om een pup op te voeden.
Maar met een herplaatser had ik geen probleem.
Contact gehad met de fokker waar onze vorige boxer vandaan kwam of hij voor ons een geschikte herplaatster wist.
Via hem bij een andere erkende fokker terecht gekomen die een herplaatser had. Maar deze hond paste totaal niet bij ons..... Na een tijd met de fokker gesproken te hebben stelde hij voor dat we anders de 4 maanden oude pup van hem mochten overnemen. Ze zou eigenlijk bij hun blijven.
Is een schat van een hond en super met iedereen die hier binnen komt lopen.
Helaas heeft ze wel op 4 jarige leeftijd een auto immuunziekte gekregen, maar is nu redelijk te doen.

Ons andere hondje komt wel van MP.
Heel banketstaaf gezegd, was een oeps nestje. En ja ook dat gebeurt bij een erkende fokker.....
Reu was oud en ziek, en de afspraak stond al met de da om hem vermoedelijk in te laten slapen. Ze hadden niet verwacht dat hij hun teef nog zou dekken...... De reu (13) was hun eerste hondje en had geen stamboom (teef overigens wel).
Alles was netjes en schoon. Gewoon in de huiskamer.
Paspoort, chip, ontwormen,gezondheids verklaring alles was netjes voor elkaar.
Toch de dag erna door onze eigen da laten onderzoeken, en super gezond verklaart...
Helaas blijkt hij op 3 jarige leeftijd een aangeboren vernauwing aan het ruggenmerg te hebben. Hierdoor regelmatig last van een hernia.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:53

ik koop bewust stamboomloze honden/pupjes,dus vele honden van mij komen van marktplaats af...

reu aanwezig bij het nest is absoluut geen pre bij mij :n ,heb liever dat mensen verder kijken een mooie reu uitzoeken die verder weg zit,als kwakkeloos hun eigen reu erop te zetten...

ik wil dan wel weten wat voor reu er gebruikt is en daar foto's van zien..

wat wel een pre is ,is dat de moederhond aanwezig is,en dat deze duidelijk de moeder ook is...en in huis opgegroeit,geent ontwormt en evt gechipt,chippen kan ook verder hier gebeuren,aan een lijntje lopen leer ik ze zelf wel,net als autorijden...zijn geen dingen waarop ik een pup laat zitten.

er zijn zat particulieren die met heel veel liefde voor de honden hele leuke puppen op de wereld zetten,en daar ga ik dan graag een pup bij halen :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:58

Onze hond komt wel bij een fokker vandaan, ouders zijn beide getest. Ik denk dat als iemand met twee 100% gezonde honden gaat fokken en dit echt bewust doen, dus om gezonde pups te krijgen, hun pups niet zomaar op marktplaats zetten. Is bij de fokkers waar wij zijn gaan kijken iig niet het geval geweest. Ook fokken zij pas als er vraag naar pups is.

Ik ben trouwens niet tegen MP hoor, hebben daar ook eerst rondgekeken en geloof best dat er gezonde pups via MP worden verkocht.
Laatst bijgewerkt door Anneert op 13-06-13 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:59

ga lekker naar het asiel en haal daar een hond. er zijn al genoeg mensen die roekeloos fokken etc etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:02

femo schreef:
ga lekker naar het asiel en haal daar een hond. er zijn al genoeg mensen die roekeloos fokken etc etc..

Wij willen geen hond uit een asiel. Dan weet je al helemaal niks over achtergrond van hond/pup.

De rest bedankt voor jullie berichtjes. Wij kijken nog rustig een poosje rond. Aangezien de hond ook gedeeltelijke van mij word. En zelf ben ik helemaal gek van Staffords en rottweilers etc. Maar paps houdt niet van breed gebouwde honden. Maar de labrador komt wel bij ons op eerste plek momenteel.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:13

hier vorige jaar ook een pup van mp.
een boxer gewoon bij een man die wel eens nestje had. moeder en oma aanwezig. vader was wel stamboom. pup was netjes geent gechipt ontwormt en wel. en lekker sociaal. hebben echt een enorme leuke hond aan(tuurlijk ligt dat ook groot deel in de opvoeding)
let goed op en gebruik idd je gezonde verstand hou mp tijdje in de gaten dan leer je idd de vaste mensen die pups aanbieden wel kennen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:14

Anneert schreef:
Onze hond komt wel bij een fokker vandaan, ouders zijn beide getest. Ik denk dat als iemand met twee 100% gezonde honden gaat fokken en dit echt bewust doen, dus om gezonde pups te krijgen, hun pups niet zomaar op marktplaats zetten. Is bij de fokkers waar wij zijn gaan kijken iig niet het geval geweest. Ook fokken zij pas als er vraag naar pups is.

Ik ben trouwens niet tegen MP hoor, hebben daar ook eerst rondgekeken en geloof best dat er gezonde pups via MP worden verkocht.

mijn pup die ik vorig jaar gekocht heb,heeft 2 stamboom ouders welke beide officieel getest zijn HD en ED ,alleen hondje zelf heeft geen stamboom,ook dit soort hondjes zijn te vinden op marktplaats..

daarnaast is HD of ED nog operabel,er zijn zoveel andere ziektes waarmee ook door stamboomfokkers doorgefokt wordt welke wél dodelijk zijn ( kanker/hartproblemen/ces) ,waar dan blijkbaar geen enkele koper over nadenkt of over valt als ze een stamboomhondje kopen,áls ze maar HD en ED geteste ouders hebben....

je koopt een levend diertje en deze kan heel lang meegaan of vroeg stukgaan,dat is mijns inziens niet papiertje afhankelijk...

en dat fokkers fokken pas als er vraag is... :+ ,er zijn vele fokkers die echt nog nesten hebben liggen die amper verkocht worden terwijl de volgende teef alweer gedekt is...

maar dat zullen dan wel weer de foute stamboomfokkers zijn,zoals dat dan netjes afgeschoven wordt.

overigens staan er ook meer als zat stamboomhondjes op marktplaats,de stamboomfokkers zullen toch ook hun pups aan de man moeten brengen en hebben duidelijk ook marktplaats weten te vinden...

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:23

Wij hebben vorig jaar onze choco bruine labrador opgehaald, ook via marktplaats.

Via via zijn we bij dit adres gekomen, werd toen aangegeven dat er binnen een paar weken een nestje verwacht werd. Je kon een hondje reserveren. Pups zouden opgroeien in huizelijke kring en foto van vader was aanwezing. vader was goedgekeurd moeder niet.

We hebben toen een teefje gereserveerd en we hadden de 3e keus. We zijn via facebook op de hoogte gehouden van alle vorderingen omtrent de moederhond en later ook van de pups. Ik ben al met al elke week wel even wezen kijken. Na 4 weken mochten we een teefje uitzoeken en met ruim 8 weken hebben we haar mee naar huis genomen.

Deze mensen hadden bij hun 2x eerder een nestje gehad en dit zou het laatste nestje zijn. We zijn prima opweg geholpen door deze mensen en ze stonden ook altijd klaar met advies.

Ik ben erg blij dat we het op deze manier gedaan hebben en tot nu toe geen problemen gehad met de gezondheid van de hond.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:30

femo schreef:

Heb toendertijd regelmatig eerst in diverse asiels gekeken, zat gewoon niets bij. Of ze waren al behoorlijk oud, of ze konden niet met katten, of ze konden niet met andere honden. Het was altijd wel wat.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:30

Jammer dat een Bordeauxdog te groot is!

Zijn geweldige honden alleen wat traag van begrip :=
Verder kan ik er mee lezen en schrijven

Met een beetje geluk heb ik binnenkort weer een nest van mijn eigen dekreu (zie profiel)
Ik ben wel voorstander van fokken met papier/stamboom zo kun je toch ''terug kijken in de geschiedenis'' en weet je ook of eventuele voor ouders ED/HD enz

Verder hebben wij voor de BD altijd Samojeed gehad geweldige honden maar ook honden die veel plaats nodig hebben

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:31

Ik heb een prachtige (kruising) pup van marktplaats.
Echt een vreselijk lieve, mooie en slimme hond.
Echter werd ze aangeboden als teefje kruising maltezer x boerenfox, daar klopt werkelijk niks van. Ik vermoed dat ze een kruising kooiker x jack russel is. De "moeder" was ook aanwezig, maar achteraf geloof ik er helemaal niks van dat die hond überhaupt de moeder van mijn pup was. Hoe dan ook, ik was 10, pup was gezond, ik heb er een fantastisch beestje aan.
Verder was ze gezond toen we haar kochten, vanaf dat ze 3 was kreeg ze wat hartproblemen en uiteindelijk gaf de DA haar nog een paar maanden te leven... ivm epilepsie en hartritme-stoornissen. Hondje is inmiddels 9 jaar oud, en zeer levendig, speels en gezond. :D

Maar goed, even to the point. Als de pup maar geent en ontwormd is lijkt het me prima. Je kunt er ontzettend leuke honden aan hebben, ook van marktplaats.
Maar zo gaat het met alle beesten, als ik zeg dat mijn paard van marktplaats komt denken mensen veelal ook dat het 1 of andere suffe manege pony is... haha wrong :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:37

Gentlegiant schreef:
Jammer dat een Bordeauxdog te groot is!

Zijn geweldige honden alleen wat traag van begrip :=
Verder kan ik er mee lezen en schrijven

Met een beetje geluk heb ik binnenkort weer een nest van mijn eigen dekreu (zie profiel)
Ik ben wel voorstander van fokken met papier/stamboom zo kun je toch ''terug kijken in de geschiedenis'' en weet je ook of eventuele voor ouders ED/HD enz

Verder hebben wij voor de BD altijd Samojeed gehad geweldige honden maar ook honden die veel plaats nodig hebben

Wat een prachtige hond. Vriendlief en ik zijn allebei gek van bordeaux doggen. Dus ooit op een dag komt er zo'n hond <3 Maar in mijn vaders huis is het gewoon niet handig. En hij houdt niet van brede honden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:39

Dankjewel ts!
Ach wie weet in de toekomst Bowser is nog jong en ik hoop dat er nog veel nakomelingen en eventueel een opvolger mag komen

Wilt hij een grotere hond (middenslag) of kleiner ook goed?
Is een Golden retriever niets ik vind hun persoonlijk meer uitstraling hebben dan een lab

Opzig betaal je wel enorm veel geld voor een goede Bordeaux met super papier
Maar als je na gaat wat je er aan hebt (ligt er natuurlijk aan wat voor doel je voor ogen hebt) (Mijn BD is als gezelschap/waak gekomen en dekreu) Dan moet je gewoon andere eisen stellen en betaal je nu eenmaal veel geld dan dat je alleen een honden maatje zoekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:54

Gentlegiant schreef:
Dankjewel ts!
Ach wie weet in de toekomst Bowser is nog jong en ik hoop dat er nog veel nakomelingen en eventueel een opvolger mag komen

Wilt hij een grotere hond (middenslag) of kleiner ook goed?
Is een Golden retriever niets ik vind hun persoonlijk meer uitstraling hebben dan een lab

Opzig betaal je wel enorm veel geld voor een goede Bordeaux met super papier
Maar als je na gaat wat je er aan hebt (ligt er natuurlijk aan wat voor doel je voor ogen hebt) (Mijn BD is als gezelschap/waak gekomen en dekreu) Dan moet je gewoon andere eisen stellen en betaal je nu eenmaal veel geld dan dat je alleen een honden maatje zoekt

Het moet niet groter zijn als labrador en het moet ook geen swiffer (kleine hondjes dus) zijn. En gewoon kortharig.

Voor bordeaux dog met papieren betaal je idd veel. Geld is voor mij geen probleem. Hond moet gewoon gezond zijn, mij kunnen beschermen en gewoon mijn maatje zijn en je moet er veel mee kunnen wandelen.

Met mijn berner (voor zijn ongeluk) liep ik zo 3 a 4 uur.