Ik praat over Grasparkieten, Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nwktje

Re: Ik praat over Grasparkieten, Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:09

Hierzo een foto, een betere heb ik nu even niet.

Afbeelding

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:24

Ziet er niet echt uit als plukken. Zou het even in de gaten houden, lijkt meer op veeruitval. Niet dat ze meer pennen gaat verliezen.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:06

Ik ga het in de gaten houden, ga straks misschien nog wel even kijken als dat lukt

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:50

Wij hadden wel een plukker deze hebben we onlangs verkocht.. En groeien de jongen weer als kool met de eindveren..

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:13

Hee! Ik had een vraagje en dacht die kan ik hier wel stellen :))
Wij willen onze parkietjes graag tam maken, en ik dacht iets lekker helpt daar wel bij!
Alleen heb ik geen flauw idee wat een parkiet nou echt lekker vindt. Wat je hem zo uit je hand kan geven en waarvoor die ook echt naar je toe zou komen. :))

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:08

Je zou het kunnen proberen met trosgierst.

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 00:12

Wij doen het zonder voer.. In percipe heb je het helemaal niet nodig..
Blijven proberen als je iets wilt moet je geduld en tijd hebben..

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:31

Mrt trogierst is het idd gelukt. Ten minste dat heet hij uit mijn hand :D

Ja het is mogelijk zonder voer vast wel, maar het gaat a whole lot easier met voer hahaha.
Hij kwam wel op mijn hand zitten, maar dat als ie er toevallig op kwam, niet omdat hij dat zelf wou of zo. En hij was er altijd zo weer vanaf. En ik moet het leuk voor hem maken om op mijn hand te komen. Maar kan hem niet aaien want zodra ik mijn andere hand erbij doe is ie weer weg. En ik zou ool niet zomaar vor de lol op iemands hand gaan zitten xD
Iig nu stapt hij op en soms springt/vliegt hij er al op en krijgt hij een hapje haha. Werkt goed hoor. Hij blijft ookbal langer zitten.
Zo raakt hij vertrouwt met mijn hand :)) later proberen met mijn andere op zn koppie te krabben of zo. Haha vond onze papagaai vroeger zo lekker xD

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:06

Wij heb daar juist helemaal geen last van.. Wij hebben de vogels in 2 weken tam maar wij nemen de jongen in
handen als ze geringt moeten worden.. Al moet ik ook bekennnen dat wij ze zelf bijna nooit tam maken.. Dit
omdat ik naast de vogels ook nog andere hobby,s heb..

Wel fijn om te horen dat je vogeltje steeds beter gaat!!

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:29

Ik heb 2 vraagjes

De vogel van een vriendin van mij is zo goed als kaal.
Nu wil ze er een tweede parkiet bij, en die hebben wij dan ook voor haar. Alleen vroeg ik mij af of haar parkiet niet iets van kruipersziekte heeft omdat die zijn veren is verloren en ook geen pennen meer heb.
Nu heb ik nergens op internet gevonden dat een parkiet helemaal kaal is geworden op internet.

Zou deze plotselingen veer uitval te maken komen door stress, dat die alleen is? Of echt een ziekte, en zo ja kan die ziekte dan besmettelijk zijn voor de andere parkiet die er dan bij komt?

vraag 2 weet iemand of dit ooit nog goed gaat komen? Of dat de vleugel zo ltijd blijft?
Parkiet is nu pak hem beet 4 weken

Afbeelding

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:53

Nwktje schreef:
Ik heb 2 vraagjes

De vogel van een vriendin van mij is zo goed als kaal.
Nu wil ze er een tweede parkiet bij, en die hebben wij dan ook voor haar. Alleen vroeg ik mij af of haar parkiet niet iets van kruipersziekte heeft omdat die zijn veren is verloren en ook geen pennen meer heb.
Nu heb ik nergens op internet gevonden dat een parkiet helemaal kaal is geworden op internet.

Zou deze plotselingen veer uitval te maken komen door stress, dat die alleen is? Of echt een ziekte, en zo ja kan die ziekte dan besmettelijk zijn voor de andere parkiet die er dan bij komt?

vraag 2 weet iemand of dit ooit nog goed gaat komen? Of dat de vleugel zo ltijd blijft?
Parkiet is nu pak hem beet 4 weken

[ Afbeelding ]

Als deze het kruipers ziekte heeft komt dit niet meer goed en zal hij altijd dezelfde veren verliezen.. En ja ook dat is besmettelijk voor jonge vogels bij oudere
is dit na halfjaar niet meer zichtbaar in het bloed.. Als deze kruipers ziekte heeft vallen ze veren niet uit door stress of alleen zijn dan komt het echt door zijn ziekte.. Als hij helemaal alleen zit zou ik hem zelf laten testen op polyoma,, sterkte met deze prachtige vogel..

Wij hebben dit ook gehad maar dit kwam door eentje die de jonge aanvloog..

Vraagje aan jou had deze parkiet de eindpennen wel al toen ze hem nam?? En als deze de ziekte polyoma niet heeft dan komt het wel goed.. Kwestie van tijd en geduld..

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:18

NikeTroela schreef:
Vraagje aan jou had deze parkiet de eindpennen wel al toen ze hem nam?? En als deze de ziekte polyoma niet heeft dan komt het wel goed.. Kwestie van tijd en geduld..

Over welke parkie gaat het nu?

Na 2 weken is er nog steeds geen veranderingen gister begon zn ene vleugeltje ook en beetje te bloeden, we houden hem nu waarschijnlijk gewoon binnen en zien wel hoe lang we van haar kunnen genieten