Onze grote mol...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Re: Onze grote mol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:48

Mol = ongedierte
Ik zou ook blij zijn moest mijn hond mollen vangen als ik een 'mollenplaag' heb...

Bij mijn vriend op het erf joegen de 2 herders ook altijd op mollen, ratten en ander ongedierte. Om eerlijk te zijn vond ik het absoluut niet zielig toen ik de hond een rat dood zag bijten. Ratten zijn enorme vuilte, net als mollen en andere dieren die je tuin overhoop halen met hun gangenstelsel.

Vind sommige reacties hier dus een beetje overdreven :')

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:58

Hier een labrador teefje die vanmorgen net zo trots als jouw golden ook een
Molletje aan mijn voeten kwam leggen.
Ik prijs haar ook altijd en ben ook blij met het ongedierte wat zowel hondlief
Als de 6 katten op ons terrein vangen.
Molletjes, ratten, vogels en muizen ze komen er hier regelmatig mee aanzetten.
Niks zieligs aan en gewoon de natuur.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:08

Deden mijn honden dat ook maar. Het dichtste bij kwam ons jongste teefje; die had een keer een sok gevonden! Mooi niet dat ik hem kreeg; ze ging hem begraven (ook schattig).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 21:58

rossi schreef:
Hier een labrador teefje die vanmorgen net zo trots als jouw golden ook een
Molletje aan mijn voeten kwam leggen.
Ik prijs haar ook altijd en ben ook blij met het ongedierte wat zowel hondlief
Als de 6 katten op ons terrein vangen.
Molletjes, ratten, vogels en muizen ze komen er hier regelmatig mee aanzetten.
Niks zieligs aan en gewoon de natuur.

Het is geen Golden. Waarschijnlijk een Hovawart. In elk geval zit er duitse staander in. Dat verklaart ook al een heleboel van zijn karakter. Maar ik snap de verwarring ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:06

Vind het wel enorm knap dat je hond dat kan een mol vangen! Die van mij gaat ook altijd met z'n neus in de molshopen maar denk niet dat hij snel genoeg is om er een te vangen. Het enige wat hij te pakken kan krijgen is een kat.
Ik ken nog wel een hond die heel goed is in muizen vangen zit vaak in de stal en als je dan de stal binnen komt komt ze helemaal trots aangelopen met die muis. Eigenlijk wel heel schattig.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:27

heidy_wilco schreef:
Het is geen Golden. Waarschijnlijk een Hovawart. In elk geval zit er duitse staander in. Dat verklaart ook al een heleboel van zijn karakter. Maar ik snap de verwarring ;)

Ik vind hem niet op een Hova lijken... Bovendien zijn er daar zo weinig van dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat je 'zomaar' een Hovawart zonder papieren hebt. Ik denk eerder aan een kruising Golden Retriever. En ja, ik weet precies hoe een Hovawart er uit ziet, want ik heb er 9 jaar lang eentje gehad, een echte met papieren. ;)

Qua mollen vangen: ik snap dat je ze niet in je tuin wil, maar ik vind het wel een beetje sneu. Dan is vangen in een klem vriendelijker voor de mol, dan is hij in 1 klap dood en hoeft hij niet in doodsnood weg te vluchten voor je hond...

edit: vergeet niet dat een Golden van oudsher ook een jachthond is, daar zit wel degelijk jachtinsticht en "terugbreng" instinct (Retriever!) in! Dat de meeste Golden's 15 kg te zwaar zijn en sloom achter de baas aan sjokken wil niet zeggen dat een Golden geen 'drive' kan hebben!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 23:37

@Haarbal: je kan hem komen bekijken, het enige wat hij eventueel van een golden kan hebben is zijn kleur. Voorderest lijkt hij er totaal niet op. Wij hebben hem van een stichting die dieren in nood opvangt (in dit geval mishandeling, en omdat hij "gevarlijk" zou zijn) en daar hebben wij alleen de hond meegekregen. Wij zijn een hele tijd aan het gissen geweest naar het ras, todat een kennis, die kynoloog is, zei dat het aan zijn karakter en uiterlijk te zien wel een een kon zijn. Wij hebben op internet gezocht, en wij hebben een aantal Hovawarts gezien die wel degelijk op hem lijken, ook komt zijn karakter over als een echte Hova. Maar omdat we het niet zeker weten, zeggen we nog altijd waarschijnlijk een Hova.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:56

:Y) Van mij mag je hem noemen wat je wil hoor, al noem je hem een Noorse Boskat. En ik hoef hem niet te komen bekijken. Ik zeg alleen dat ik hem vanaf deze foto totaal niet Hovawart-typisch vind en dat Hova's behoorlijk zeldzaam zijn, en de kans dus klein is dat je toevallig een 100% Hovawart uit een asiel plukt. Maar wat doet het er toe, als je er maar een leuke hond aan hebt. Ik persoonlijk zou een dier zonder afstammingsbewijzen nooit zo een label opplakken, dan zou ik eerder mijn dier als 'leuke kruising' oid bestempelen. Maar ieder zijn eigen.

-edit: als je gaat gissen naar een ras, heb je er misschien bij stil gestaan dat er ook heel veel honden op deze wereld zijn die geen "ras" zijn, en dus leuke krusingingen zijn...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 00:13

Wat schattig dat trotse koppie.
Het is echt vangen voor de baas gewoon!

En handig, diervriendelijk op deze manier, gewoon de natuur. :D
Krijg juist vervelend gevoel van gif en vallen..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 01:40

Fijn dat je hond jouw ongedierte opruimt, maar om er nou een trots topic over te maken..
Vind het een beetje luguber eigenlijk. Prijs je hond, ruim de mol op en laat het daarbij.

Ben benieuwd hoe iedereen zou reageren als ik straks een foto op bokt plaats met een dooie kat op een schep en mijn hond er trots naast,tja..ongedierte in mijn tuin he. :Y)

En nee, ik heb niks tegen het ruimen van ongedierte door overlast (mits snel en relatief pijnloos), maar ik vind het gewoon niet zo gepast om het met foto en beschrijving van de daad op een forum te kwakken.

Maar goed, ik ben waarschijnlijk zo'n 'soft stadsmens', ben al lang blij als ik uberhaupt wat beestjes zie lopen hier behalve de lokale kattenplaag :=

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 09:45

Koia schreef:
Fijn dat je hond jouw ongedierte opruimt, maar om er nou een trots topic over te maken..
Vind het een beetje luguber eigenlijk. Prijs je hond, ruim de mol op en laat het daarbij.

Ben benieuwd hoe iedereen zou reageren als ik straks een foto op bokt plaats met een dooie kat op een schep en mijn hond er trots naast,tja..ongedierte in mijn tuin he. :Y)

En nee, ik heb niks tegen het ruimen van ongedierte door overlast (mits snel en relatief pijnloos), maar ik vind het gewoon niet zo gepast om het met foto en beschrijving van de daad op een forum te kwakken.

Maar goed, ik ben waarschijnlijk zo'n 'soft stadsmens', ben al lang blij als ik uberhaupt wat beestjes zie lopen hier behalve de lokale kattenplaag :=

Nouja, ieder zijn mening. Ik heb het al eens uitgelegd, en als het nou luguber was... Er zijn bijna geen honden die dat doen, en deze manier is ook best wel bijzonder.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 09:47

Haarbal schreef:
:Y) Van mij mag je hem noemen wat je wil hoor, al noem je hem een Noorse Boskat. En ik hoef hem niet te komen bekijken. Ik zeg alleen dat ik hem vanaf deze foto totaal niet Hovawart-typisch vind en dat Hova's behoorlijk zeldzaam zijn, en de kans dus klein is dat je toevallig een 100% Hovawart uit een asiel plukt. Maar wat doet het er toe, als je er maar een leuke hond aan hebt. Ik persoonlijk zou een dier zonder afstammingsbewijzen nooit zo een label opplakken, dan zou ik eerder mijn dier als 'leuke kruising' oid bestempelen. Maar ieder zijn eigen.

-edit: als je gaat gissen naar een ras, heb je er misschien bij stil gestaan dat er ook heel veel honden op deze wereld zijn die geen "ras" zijn, en dus leuke krusingingen zijn...

Ach, het maakt ook niet zoveel uit wat hij is, het is een super hond. Het is gewoon wel fijn als je toch weet wat het is, of wat er in zit.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:51

Onze hond vangt ze ook, maar mevrouw is te bang om ze dood te maken dus haalt ze steeds weer uit de grond als ze wegkruipen, en dat kan ze heel lang volhouden.. :')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:56

Haha leuke hond joh! :) En snel ook! Of het was een zieke mol :')
Veel ophef natuurlijk, ik vind het niks meer dan normaal :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:58

annnepannne schreef:
Onze hond vangt ze ook, maar mevrouw is te bang om ze dood te maken dus haalt ze steeds weer uit de grond als ze wegkruipen, en dat kan ze heel lang volhouden.. :')

Het is maar wat je grappig vindt...

Zie sowieso de lol van dit topic niet zo in eerlijk gezegd.. Beetje vreemd iets om trots op te zijn als je 't mij vraagt. Volgende keer komt hij met een vogel of een konijn aandragen, benieuwd of je dan ook trots bent?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:03

Nou volgens mij heeft mijn kat gehoord dat je hond zou komen voor onze mol want spontaan lag hij dood in onze tuin... :') Dus super blij natuurlijk :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:06

saskiakefie schreef:
Nou volgens mij heeft mijn kat gehoord dat je hond zou komen voor onze mol want spontaan lag hij dood in onze tuin... :') Dus super blij natuurlijk :D

Hihi, Telepathie :D
Meneer heeft volgens mij weer een mol in de gaten...
We dachten dat ze nu toch wel eens allemaal weg moesten zijn. In elk geval hebben wij al een stuk minder mollenbulten, en is onze moestuin niet meer aangevallen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:06

Ik denk dat mijn pup eens les mag nemen van Duster :+ zij komt enkel met naaktslakken, slakken, wormen, ... binnen :j :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:07

Citaat:
Nou volgens mij heeft mijn kat gehoord dat je hond zou komen voor onze mol want spontaan lag hij dood in onze tuin... Dus super blij natuurlijk

Arme kat ;(

;)

Hier ook jagers en vangers ( vooral de katten ) en zelfs heeft ooit een veulen in de wei een mol te pakken gehad, wist niet wat ik zag :oo

Ze stond te staren naar een bewegende molshoop en ineen ... PATS ... pootje erop en ze haalde er met een grote zwaai een mol uit ( wel al dood door de tik ).

Het jagen houd je niet tegen, maar als ik zie dat er met een levend beestje gesold wordt, grijp ik ook in, hoor, dat kan ik niet aanzien :o

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:15

Ellentjuh12 schreef:
Ik vind dit eigenlijk een heel naar topic.. Is het iets om trots op te zijn? Ik vind een mol namelijk ook maar gewoon een diertje wat echt niet expres jou moestuin overhoop haalt.

Oja, dit is heel erg, maar muizen enzo mag je wel doden met klemmen en gif :roll:
Een muis is toch ook gewoon een diertje niet niet expres alles kapot maakt? Dan zou je die ook niet meer mogen bestrijden dus. En alle andere ongedierte.

Lijkt me juist 'handig'. Veel beter dan gif iig :))

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:18

Shirley schreef:
Citaat:
Nou volgens mij heeft mijn kat gehoord dat je hond zou komen voor onze mol want spontaan lag hij dood in onze tuin... Dus super blij natuurlijk

Arme kat ;(

;)

Hier ook jagers en vangers ( vooral de katten ) en zelfs heeft ooit een veulen in de wei een mol te pakken gehad, wist niet wat ik zag :oo

Ze stond te staren naar een bewegende molshoop en ineen ... PATS ... pootje erop en ze haalde er met een grote zwaai een mol uit ( wel al dood door de tik ).

Het jagen houd je niet tegen, maar als ik zie dat er met een levend beestje gesold wordt, grijp ik ook in, hoor, dat kan ik niet aanzien :o

Een veulen?! Da's apart! Die zou wel denken: Wat is dat voor apart geval? Kan je ermee spelen?

Ik kan het ook niet aan zien als ze ermee gaan spelen, gelukkig doet Dusty dat niet.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:21

Als je met een konijnenplaag zit, dan zou ik ook blij zijn moest mijn hond of kat een konijn komen dragen eigenlijk... En hetzelfde geld hier voor vogels :j
Als je met een soort van plaag zit, dan zou ik blij zijn dat mijn hond het komt dragen.
Maar mollen en ratten mag de hond standaard in zijn muil nemen van mij, toch grote vuilte in mijn ogen. (ratten zijn zelfs gevaarlijk)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:22

Eileen_ schreef:
Ellentjuh12 schreef:
Ik vind dit eigenlijk een heel naar topic.. Is het iets om trots op te zijn? Ik vind een mol namelijk ook maar gewoon een diertje wat echt niet expres jou moestuin overhoop haalt.

Oja, dit is heel erg, maar muizen enzo mag je wel doden met klemmen en gif :roll:
Een muis is toch ook gewoon een diertje niet niet expres alles kapot maakt? Dan zou je die ook niet meer mogen bestrijden dus. En alle andere ongedierte.

Lijkt me juist 'handig'. Veel beter dan gif iig :))

Ach, ik denk dat we maar moeten stoppen op zulke berichtjes te reageren. Helaas begrijpen ze het niet, en naar mijn idee willen ze het ook niet begrijpen. Als men dit al dierenmishandeling vind... Mensen vinden het prachtig om op tv te zien hoe een leeuw een zebra pakt, maar alles wat in de achtertuin komt is "zielig". Nou, wij hoeven in elk geval geen ongedierte in de tuin, en dat het zo kan is alleen maar beter.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:22

Ik ben ook een enorme "leef en laat leven" fan, maar dit soort dingen houd je gewoon niet tegen, dat is een stukje natuur.

Moedwillig roei ik ook niks uit, verzorg ook wilde vogels, help de egels, voer zelfs in slechte winters "onze" uil bij, zet slakken aan de kant voordat ik de oprit afrijd en ga zo maar door, overdreven volgens velen, maar ik voel me er prima bij :j

Maar als de katten muizen of ratten vangen, of een mol, dan vind ik dat toch echt acceptabel !

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:26

Onze hond is ook zo'n goede mollenvanger. En inderdaad 1x in de lucht gooien en de nek is gebroken. Zo hebben wij ook hier 2 katten lopen die hele goede muizenvangers zijn. En ja de kat pakt ook weleens een jong vokgeltje, maar dat is toch de natuur.
Ik ben blij met mijn mollenvanger en een weiland zonder gaten en hopen!