Teken. Wat houd ze nu echt weg?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:48

har166 schreef:
Hihi, ik heb zelf ook al drie teken gehad dit seizoen, zal ik dan ook maar een paar teentjes knoflook eten per dag ? XD maar even zonder gekkigheid, op mijn hondenschool maakt iemand zelf een spray met citroen, beetje water, azyn en nu komt ie: lavendelconcentraat!

Doet mij er aan denken, heb ooit een band op kruidenbasis gehad voor de honden en de kat
Rook heerlijk, had ook wel het idee dat het hielp alleen niet lang
Wat ik ook niet had verwacht voor meende €5,- per band
Denk als ik niet van die waterratten had die banden ook wel langer hadden gewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:52

Hannanas schreef:
essiesilly schreef:
De scalibor band kan je gewoon omhouden tijdens zwemmen ;) de enige band die ECHT werkt

Maar niet geschikt voor honden die elke dag zwemmen.
Én bij langharige honden is hij ook minder fijn en secuur ivm bij de huid komen en blijven.
Én ivm jonge kinderen en veel knuffelen..

waar haal je dat vandaan?? .....

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:09

Skalibor band werkt perfect!! Nog nooit een teek mee gehad. Kennissen van mij hebben er weleens een teek mee gehad, hebben de band opgestuurd en kregen een nieuwe! Als het niet aar behoren werkt is er iets niet goed gegaan... en hij werkt een half jaar

blokje

Re: Teken. Wat houd ze nu echt weg?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:16

o ik lees nu over kids.

ik heb een zoontje van 2 die veel met de hond speelt en knuffeld is die band dan wel geschikt.
ik ben zelf ook zwanger dus het moet wel safe zijn.

mijn zus zal binnen kort anders een band mee brengen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:30

blokje schreef:
ik moet de band nog halen.
ik woon in een klein dorp en ben nog niet bij dr DA of dierenwinkel geweest.
is die band ook bij de dierenwinkel te krijgen?

onze buffel durft niet te zwemmen :+

Ik bestel ze hier : http://www.kathond.nl/hond/teken/scalib ... b9_rLDCTIU

Snel in huis en het goedkoopste adres :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 07:45

o super heerlijk Nederlands ook weer het goedkoopste.
daar hou ik wel van haha.

moet alleen nog ff na kijken hoe dat nou met kids zit.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:47

biokill

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:22

Ik heb zelf de seresto band, een nieuw soort band is dat. Werkt uitstekend, ik heb geen teek meer gevonden! Wel rekening er mee houden dat het even 2 dagen duurt voordat die helemaal werkt en de teken die er nog op zitten vallen er dan ook pas af.
Hij is 7-8 maanden werkzaam, tenzij je hond dagelijks zwemt dan zal het 6 maanden werken. Meerdere keren in de week (2 a 3 keer) maakt dan weer niet uit. Het voordeel van de seresto band ten opzichte van de scalibor is dat die zowel tegen vlooien als teken en zandmuggen werkt en dat de band niet in één keer het middel afscheidt maar continu de dosis aanvult.
Als je hond dus de band net omkrijgt gaat het middel over het lichaam verspreiden tot die helemaal beschermd is. Zodra dat minder word vult die het gelijk weer aan. Ideaal voor als je kleine kinderen hebt lopen, want de dosering ervan is dus zo laag dat het absoluut niet schadelijk is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:04

blokje schreef:
o super heerlijk Nederlands ook weer het goedkoopste.
daar hou ik wel van haha.

moet alleen nog ff na kijken hoe dat nou met kids zit.

kinderen jonger dan 2 jaar mogen het niet aanraken / in de mond stoppen etc. na direct contact met de band handen wassen
zwanger zijn durf ik niet 100% te zeggen maar als je je handen wast nadat je geknuffeld heb voordat je iets met je handen in je mond stopt denk ik niet dat het gevaarlijk is.. (gebruik ook bij drachtige en lacterende teven.. ok nu ben je geen hond ;) maar denk dat je met alleen handen wassen al een heel stuk beschermd bent)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:06

@ blokje: dan zou die seresto dus een goeie oplossing zijn, die kan geen kwaad met kleine kinderen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:09

sunny_l0ve schreef:
@ blokje: dan zou die seresto dus een goeie oplossing zijn, die kan geen kwaad met kleine kinderen.

Hoe kom je daar bij? Die band is net zo giftig als iedere andere band.
En hij werkt niet..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:34

Dan weet ik niet hoe jij de band hebt gebruikt of in hoeverre je je hebt verdiept, maar die informatie van jou klopt niet. Ik zou eerst even gaan inlezen... ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:38

:D Heb ik gedaan.
Maar bedankt voor de tip :+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:41

oké, haha nou onbetrouwbare bron dan... maar goed. Iedereen heeft wel minpunten over een bepaald product, toevallig weet ik dat dit product een goeie kwaliteit heeft en veilig is voor kinderen. Maar ja, dit zal dan meer een meningsverschil worden dus ieder zijn of haar eigen keus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:42

Je hond kan bij de D.A. ook een injectie tegen vlooien krijgen,geen idee of dat ook tegen teken is?
Mijn hond was allergisch voor vlooien en geen enkel vlooienmiddel hielp.Hij kreeg toen voortaan een injectie tegen de vlooien bij de D.A. Kost wel meer,maar werkt super!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:52

sunny_l0ve schreef:
oké, haha nou onbetrouwbare bron dan... maar goed. Iedereen heeft wel minpunten over een bepaald product, toevallig weet ik dat dit product een goeie kwaliteit heeft en veilig is voor kinderen. Maar ja, dit zal dan meer een meningsverschil worden dus ieder zijn of haar eigen keus.

In de bijsluiter (zeer onbetrouwbaar ik weet het) staat toch duidelijk dat dieren die de halsband dragen niet in het hetzelfde bed als de eigenaren mogen slapen, in het bijzonder bij kinderen.

Vind dat je daarom niet zomaar mag stellen dat de band niet schadelijk is voor kinderen, ik neem aan dat TS liever té voorzichtig als het om haar kinderen gaat.
De band schaadt ook het waterleven, is nou eenmaal niet gemaakt van knoflook en peterselie..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 13:53

Ik moet idd wel weten of de band veilig is mijn zoontje is 2 jaar en 2 maand.
En knuffeld de hond vooral om de nek en aait de hond over de kop. Hij zal dus geregeld de band aanraken.
En een kind steekt nou eenmaal snel zijn handen in zijn mond.

Ik lees tot nu toe op internet bij elke teken band dat het contact tussen jonge kids en de hond beperkt moet worden als ze een band dragen... Mijn zoontje heeft elk uur contact met de hond...
Chemische middelen vind ik dan toch eng. Stom dat ik daar nooit over na gedacht heb.

Ik kon via google dus nu op allemaal spul wat op de huid gedruppeld moet worden als je het voor de kids veilig wil houden. Maar dat is juist ons probleem... Daar kan onze hond niet tegen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 13:55

Ik moet me toch maar gaan verdiepen in natuurlijke producten.

Wat is Biokill (zal ook eens googlen)

Het hoeft van mij niet 100% teken vrij maar een stuk minder teken zou al fijn zijn.
En het moet dus 100% veilig zijn voor me kids. Liever de hond ziek van de teken dan mijn kinderen ziek van de chemische rommel die een tekenband of spray etc met zich mee brengt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:50

Blokje: ik denk dat het reuze meevalt dat gevaar. Onze hond heeft 6 maanden per jaar die band om en ik knuffel wat af met hem. Ga echt niet elke keer m'n handen wassen hoor. Wat er van die band afgegeven wordt is zo minimiem dat het volgens mij weinig kwaad kan. Ja, je moet er niet op gaan sabbelen, maar ik neem aan dat je een kind van 2,5 best duidelijk kunt maken dat hij dat niet moet doen toch :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 19:55

Voor volwassenen staat ook nergens dat het gevaarlijk is wel voor kleine kids...
Ik ga dat risico niet lopen.