Tsja.. wie kan dit nou weerstaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:36

Zelf voorin gaan zitten, reismand achterin met gordel erom en katje wakker maken als je in Friesland bent aangekomen? Daar heeft ze al haar energie nodig om haar nieuwe huis te verkennen.

Roosch

Re: Tsja.. wie kan dit nou weerstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 11:13

Hee, da's een goeie tip, gaan we doen!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:17

Koper schreef:
Die ene zwart met witte heeft zo te zien ook een andere vader :D :P

dat hoeft niet, wit is een dominant gen, als beide ouders heterozygoot zijn voor wit kunnen ze best kleurlingen geven ;)
alleen de combi wit x wit is niet zo handig omdat je daar dus ook homozygoot witten uit kunt krijgen, deze hebben een vergrote kans op doofheid

ik zou haar tijdens de reis ook met rust laten, ze valt van zelf wel in slaap :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:58

Nou, we zitten in de auto. :)
Ze mauwt wat af, want ze is best zielig, maar ze is zo leuk. :D

Paspoort meegekregen ook, fijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:02

Goeie reis! Gewoon lekker met rust laten, dan kalmeert ze wel :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:57

Reis super doorstaan! Op wat klaagzang na alles heel erg prima. Lieve poes. <3

Maar ik word wel duizelig van haar.
Het is een combinatie van een Duracelkonijn en een ADHD'er die Redbull heeft gehad. :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:01

Mooi meisje :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:08

Wat is ze mooi Roos! Daar gaan jullie volgens mij heel veel plezier aan beleven :D Haar broertje is ook al zo leuk :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 15:10

Ik weet het wel zeker, we genieten er nu al van! Hoe is het met broertjelief?

Hier het dametje onderweg trouwens..

Afbeelding
"Get me outta here!"

Afbeelding

Afbeelding
Hier hebben we zo hard om gelachen, ze lag echt op haar rug.. :')

Afbeelding

Grrrr....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:21

Mooie kittens zeg, erg leuk!
Wat me wel verbaasd is dat er gezegd wordt dat het geen TV is adv foto's van de ouders. Ik dacht ook meteen, dit kunnen geen raskatjes zijn en wel omdat er één zwarte tussen zit, dat kleurpatroon komt niet voor bij een TV.
De ouders krijgen wat mij betreft het voordeel van de twijfel, een TV is van oorsprong idd niet kortharig maar het is een kat die zich aanpast aan de seizoenen, dwz dat hij in de zomer vrijwel gladharig is en alleen aan de staart te zien is dat het om een langharig ras gaat. Nu zie ik bij moeders ook niet meteen een dikke staart maar goed, dat kan het moment zijn en wellicht is zij gemixt met iets anders en komt daar ook de kleur van het kitten vandaan.

Even onafhankelijk van het ras; houd je er rekening mee dat een volledig witte kat doof kan zijn? Zeker wanneer ze een blauw oog hebben is het zeker nuttig om dat even te (laten) testen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 15:26

Voor zover ik weet is zwart wel degelijk een kleur die bij TV voorkomt.

Citaat:
Standaard
De standaard is gelijk aan die van de Turkse Van, m.u.v. de vachtlengte, de vereiste Van-aftekening en de kleur zilver. De kleuren kunnen dus effen wit (evt. met Van-aftekening), zwart, rood en/of bi-colour en tri-colour zijn, met/zonder zilver en met/zonder tabbytekening. Oogkleuren: amber, blauw, groen of odd-eyed (2 verschillende kleuren, t.w. amber en blauw of groen en blauw). Kruisingen met de Turkse Van zijn nog toegestaan i.v.m. uitbreiding van de genenpoule. Gestreefd wordt naar het fokken met zuiver kortharige exemplaren.

Ik hou er zeker rekening mee dat ze doof kan zijn. In het paspoort staat dat het gehoor getest is en goed bevonden is, maar dinsdag gaat ze sowieso even naar de dierenarts om vanalles te controleren + chippen/enten.

Ze is trouwens gecrasht nu. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:36

Waar heb je die tekst vandaan? Dat is niet uit de rasstandaard voor TV.

De kleur zwart kan wel, maar niet het patroon wat dat katje heeft.
Een TV heeft kleur op de kop en staart en evt wat vlekjes of stippen daar tussenin, er is ook een gen wat dat veroorzaakt, dus een katje wat volledig gekleurd is is in princiepe niet mogelijk.
Volledig wit is in Europa geen erkende kleur van een TV maar kan wel voorkomen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:50

die tekst gaat over de Turkse korthaar, wat deze katten ook zeker niet zijn ;)

de kleur van het zwarte katje kan wel maar zo'n slecht getekende Van is (gelukkig) zeldzaam
de geheel witte Van is maar bij 1 vereniging erkend en komt dus bij de Vannen ook niet heel veel voor
en deze katten zijn zeker wel gewoon kortharig anneliesdj, een Van in zomervacht ziet er heel anders uit

als ik het koppie zo zie denk ik dat het veel waarschijnlijker is dat er Turkse Angora of een ander oosters ras in zit

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:13

heb je al een vriendinnetje of vriendje gevonden?

leuk katje! ik heb sinds vorig jaar 2 katten, haha ze groeien zo snel.

ik had er 2 uit een nest, maar samen gilden ze in de auto ook, en zaten ook met de pootjes uit het hokje plus bijten in de tralies :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:25

Wij gaan morgenavond kijken bij een vriendje/vriendinnetje. :D

Ach, of het nou een Van is of niet, ik ben er heel erg blij mee. Voor een eventuele volgende kat in de verre toekomst zal ik zeker deze kennissen van ons weer benaderen, want het zijn geweldige katjes!

Poes vond het na het speeluurtje vanmiddag tijd voor een middagdutje.
Zo heeft ze een hele tijd gelegen in de auto:
Afbeelding
(op haar rug dus. :D :D )

Maar ze is eigenlijk wel heel gevaarlijk hoor..
Afbeelding

Na het speeluurtje lag ze zo:
Afbeelding

Afbeelding

En toen lag ze :Z :Z :Z :Z :Z

En nu is het weer tijd om als een malle door het huis te rennen met een balletje. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:43

Hihi wat een schatje, tassencontrole dus bij de uitgang als iemand op visite komt.

Heerlijk dat jonge spul.

Ik heb een witte red tabby siamees met ADHD, goede stembanden en een hele liter redbull achter zijn kiezen hier dagelijks lopen
Goed dat je er een 2e bij neemt kan ze mee spelen en haar energie kwijt
Waar er 1 kan eten kunnen er ook 2 eten zeg ik altijd (alleen bij mij kwam no 3 er ook nog bij hahahaha)

Geniet van deze knappert.... *verliefd*.... <3 <3 <3 <3 <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:49

Precies, ik wil graag een kameraadje voor haar erbij. Vriendje mag de volgende uitkiezen. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:56

Elk dier zonder stamboom is rasloos, al hebben de ouders weet ik wat voor predikaten. Als er geen officieel afstammingsbewijs bij zit is je kat (hond, paard, kip, goudvis) een htk.

Maar dat doet er niet toe. TS ze is superleuk en wat fijn dat ze de reis zo goed heeft doorstaan en ook fijn dat jullie op zoek gaan naar een vriendje voor haar. Kijk wel alsjeblieft uit met die kooitjes met zo'n metalen raster als deurtje, bij de minste hobbel knallen die spijlen in je kat d'r gezichtje als ze zo met haar neus naar buiten zit. Ik heb een poezel met een witte neus gehad, als die in dat kooitje had gezeten kon je daarna nog wekenlang de blauwe plekken zien :(:) Misschien eens gaan kijken voor een kooitje met een plastic deurtje met smallere openingen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:32

Van schreef:

de kleur van het zwarte katje kan wel maar zo'n slecht getekende Van is (gelukkig) zeldzaam
de geheel witte Van is maar bij 1 vereniging erkend en komt dus bij de Vannen ook niet heel veel voor
en deze katten zijn zeker wel gewoon kortharig anneliesdj, een Van in zomervacht ziet er heel anders uit

als ik het koppie zo zie denk ik dat het veel waarschijnlijker is dat er Turkse Angora of een ander oosters ras in zit

Een Van in zomervacht ziet er idd anders uit, maar dat wil niet zeggen dat er niets gemixt is.
Dat zwarte katje zou misschien kunnen, maar gezien de werking van dat gen is het vreemd dat een nest dan bestaat uit 4 spierwitte en één volledig gekleurde.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:33

Het was een groter nest dan 5. :)

We gaan dinsdag kijken bij een herplaatser van een Bokker, ik ben op slag verliefd. :D Ook wit, tweekleur ogen (en geen Van).
Ik geloof dat een patroon ontstaat. :+

Morgen gaan we ook nog langs bij een kitten, en vriendje mag dan de keuze maken welke poes onze dondersteen mag komen vergezellen. :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:14

anneliesdj schreef:
Van schreef:

Een Van in zomervacht ziet er idd anders uit, maar dat wil niet zeggen dat er niets gemixt is.
Dat zwarte katje zou misschien kunnen, maar gezien de werking van dat gen is het vreemd dat een nest dan bestaat uit 4 spierwitte en één volledig gekleurde.

het kan er inderdaad wel ergens in zitten maar dat kan ook heel goed niet zo zijn, ik zie er persoonlijk niks Vans in.

er kan prima een kleurling komen uit 2 witte katten, het gen voor wit (W) heeft niks te maken met het gen voor witte vlekken (S)
Alleen is de kans dat er zo'n slecht gekleurd kitten als de zwarte uit dit nest uit 2 echte Vannen zal komen heel heeel heeeeel klein.
er is overigens geen specifiek gen wat de Van aftekening veroorzaakt, het gen wat de witte vlekken veroorzaakt werkt bij alle katten hetzelfde, van beneden naar boven tot er uiteindelijk alleen kleur op de kop en staart zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:33

Alleen S is dominant en een Van hoort 2x S te hebben en vandaar enkel wit op de kop en staart.
Maar nu wordt het een discussie over de kleur en dat heeft niets meer met het leuke kitten van TS te maken.
TS, ik hoop dat je een leuk maatje vind voor je poes!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:41

Dankjewel, ook voor het verzoek tot ontopic. Het zou echt worst wezen wat voor ras het is, ik ben er heel erg blij mee. Het is een schatje, ze heeft net al bij mijn vriend op schoot liggen maffen.

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:42

anneliesdj schreef:
Alleen S is dominant en een Van hoort 2x S te hebben en vandaar enkel wit op de kop en staart.
Maar nu wordt het een discussie over de kleur en dat heeft niets meer met het leuke kitten van TS te maken.
TS, ik hoop dat je een leuk maatje vind voor je poes!

de meeste Vannen zijn inderdaad homozygoot voor S vandaar dat zulke slecht gekleurde Vannen nauwelijks voor komen, die zie je eigenlijk alleen in importlijnen.
dat dit geen Vannen zijn is zeker maar de aftekening van het zwarte kitten zegt niks over of er wel of geen Van in zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:52

Ach kijk dat mooi zijn dan, ze is helemaal thuis bij jullie!