Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:15

Je zegt het zelf :=

''je lkunt het een kat afleren van het aanracht, dat geloof ik ook wel, maar ze zitten er wel graag, dan zijn ze toch niet schoon''

Waarom zouden ze niet schoon zijn als ze op een schoonaanrecht gaan zitten dan? :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:18

Honden schoner, katten schoner...... Ik denk dat we allemaal (de honden- en katteneigenaren) wel eens een honden- of kattenhaar op onze bord hebben liggen....

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:20

Heb geen ervaring met honden maar katten zijn wat makkelijker in het onderhoud gok ik zo. Vooral omdat ze meer op zichzelf zijn en ze niet constant aandacht willen vragen. Verder heb ik wel het idee dat een hond zich beter laat opvoeden want katten zijn stronteigenwijs en die leer je echt niet zomaar dingen af. (zoals het aanrecht dus). Als ze willen doen ze het echt wel achter je rug om. Weet niet of honden ook zo zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:25

vuurneon schreef:
Elk dier is in principe zonde van het geld; want het kost altijd geld en tijd :Y)

(even los van de emotie natuurlijk).

Elk dier? Grappig hoe ver veel mensen van een meer landelijke levensstijl afstaan.
Onze stalkat houdt de muizen eronder, en mijn border collie werkt voor haar voer; is meer waard dan welke mens dan ook bij het ophalen van de schapen van het hoogland.

Om de OP te beantwoorden, bij gedwongen keuze zou ik zonder twijfel voor de hond gaan.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:31

Aan de ene kant een kat, omdat het makkelijker is en je er niet veel rekening mee moet houden.
Andere kant een hond, omdat je er meer mee kan en je er meer aan hebt. Het nadeel is wel
je moet er altijd rekening mee houden.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:33

Oenka schreef:
Ik vind honden dus veel schoner. Katten gaan het liefst echt overal opzitten, zelfs op t aanracht waar jij je eten bereid :r Ook katten stinken hoor...en idd, katten poepen binnen in de kattenbak en honden buiten..nou moet je eens ruiken als een kat net van de kattenbak afkomt.
Ik zie het ook dat als katten buiten komen ze alleen maar binnen komen om te eten =:) . Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik denk echt dat een hond gekker is op je :j

ook als je b.v op vakantie gaat en iemand anders voor je hond zorgt, hoe vaak gebeurt het wel niet dat ze dan heimwee hebben en niet veel eten? Volgens mij eet een kat gewoon door hoor.

En als je weggaat kan een hond je echt verdrietig nakijken terwijl een kat niet op of om kijkt

Ligt er ook aan of je een hond met lang of kort haar hebt. Wij hadden altijd een kortharige hond, maar die haarde net zoveel uit als een andere hond alleen zag je de haren minder liggen. Onze kat daar in tegen haart soms ook verschrikkelijk uit en dan liggen er gewoon overal plukken. Dus wat ik schoner vind? geeeen idee.

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:34

Zowel een kat als een hond vind ik leuk. Zelf heb ik een kat omdat wij te veel van huis zijn overdag om een hond voldoende uit te kunnen laten. Vroeger bij mijn ouders hadden we wel honden en die vond ik super. Maar ook onze kat nu is helemaal leuk. Met mijn kat heb ik ook zeker een band en eigenlijk ook alleen ik. Bij visite is hij verdwenen en komt pas weer als iedereen weg is. Ook met mijn partner heeft de kat minder. Hij aait niet goed of zo...Mij volgt hij overal door huis. Ben ik boven is de kat boven, ben ik aan het computeren gaat hij voor het scherm zitten, voer ik 's avonds de paarden dan is hij er standaard bij ook in de regen. Echt erg gezellig hoor mijn kat. Lekker op schoot zitten of op je handen springen als je in de tuin bezig bent.

Als wij op vakantie zijn dan mist de kat ons ook. Hij eet amper, laat zich haast niet zien. We hebben eens gehad dat onze beide moeders om de beurt 's ochtend of 's avonds kwamen voeren en geen van beide had de kat gezien. Ze maakten zich al zorgen over hem. We waren nog geen uurtje thuis of de kat stond bij de deur te mauwen.

Wel is mijn ervaring dat honden wat meer humor hebben. Ik kon altijd lekker stoeien met de honden thuis, vonden ze grappig. Katten hebben daar wat minder mee. Ook geven ze vaak geen waarschuwing als ze iets niet leuk vinden. Honden lopen vaak weg of trekken een lipje op. Van katten heb je vaak al een klets te pakken voor je het in de gaten hebt. Ze vragen een iets delicatere manier van omgaan en zijn wat eigenzinniger, maar dat kan ik ook wel weer waarderen.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:25

Geryon schreef:

''je lkunt het een kat afleren van het aanracht, dat geloof ik ook wel, maar ze zitten er wel graag, dan zijn ze toch niet schoon''

Waarom zouden ze niet schoon zijn als ze op een schoonaanrecht gaan zitten dan? :D

omdat ze lekker in een kattenbak gaan zitten met die pootjes en dan op je aanrecht,,,das niet schoon hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:32

Oenka schreef:
Geryon schreef:

omdat ze lekker in een kattenbak gaan zitten met die pootjes en dan op je aanrecht,,,das niet schoon hoor

Honden die buiten lopen, krijgen ook smerige poten :+

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:33

klopt, maar die zitten niet op het aanrecht :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:45

Ik heb ze gewoon beide :D En dagelijks kan ik deze begroeting van beide verwachten als ik thuis kom. Zo snel ik ga zitten, zijn de hond en kat meteen bij me. Hoezo geen band met een kat :)

Afbeelding

Ik heb trouwens twee katten.. En geen enkele zit ooooit op het aanrecht. Dat hebben wij ze afgeleerd. Ook zitten ze niet op de eettafel. Gewoon wat investeren in de opvoeding, maar dat is met een hond ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:45

Oenka schreef:
klopt, maar die zitten niet op het aanrecht :P

Mijn katten ook niet :-D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:48

Ik ben een kattenmens! Vind honden juist veel te enthousiast en aanhankelijk (ik ben ook een merriemens, denk dat dat redelijk vergelijkbaar is := ) Bovendien heb ik nog nooit een lekker ruikende hond tegengekomen en moet er niet aan denken om ze door weer en wind zo vaak te gaan uitlaten :=

Mijn katten poepen en plassen overigens buiten in het bos. Wij hebben geen kattenbak.
Laatst bijgewerkt door mang op 01-06-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:49

als een hond stinkt ligt dat denk ik ook aan het baasje, die van mij gaat zo nu en dan echt wel even lekker douchen :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:50

Juist na het douchen stinken ze het hardst :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:50

Oenka schreef:
Geryon schreef:

Dan zijn ze niet schoon omdat ze in de kattenbak hebben gezet, niet omdat ze op je aanrecht gaan zitten. Je aanrecht is niet meer schoon als ze met de pootjes erop zitten die ze eerst in de kattenbak hebben gedaan. Iets anders dan wat jij zegt :D Of je moet wat een je zinsopbouw doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:51

Ik ben een echt kattenmens <3 Het zijn zo'n heerlijke eigenzinnige dieren... Ze doen werkelijk alles wat je Niet wilt, en niets wat je wel wilt :') En het zijn gewoon prachtige beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:52

Oenka schreef:
als een hond stinkt ligt dat denk ik ook aan het baasje, die van mij gaat zo nu en dan echt wel even lekker douchen :j

Een gezonde hond hoort niet te stinken. Daarnaast heeft ieder hond een eigen geur.

Onze berner stinkt wel. Maar dat komt omdat hij nauwelijks controle heeft op zijn blaas. Hij merkt het wel. Gaat er voor staan en zodra hij pist dan voelt hij het niet meer. Dus loopt hij door. Dit komt door een verlamming wat hij heeft gehad. En we willen hem niet wekelijks of maandelijks wassen.

Maar meeste mensen ruiken het niet omdat we gewoon zorgen dat er een lekker geurtje in huis hangt.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:56

Nou honden kunnen nog wel eens in de stront gaan rollen, of lekker zwemmen, dan stinken ze hoor :P Dan gaat mijn hond ook echt wel de douche in :j
En idd ik heb ook nooit gehoord dat het bij mij naar hond stinkt :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:57

Oenka schreef:
Nou honden kunnen nog wel eens in de stront gaan rollen, of lekker zwemmen, dan stinken ze hoor :P Dan gaat mijn hond ook echt wel de douche in :j

Nee dat zeg ik uit fatsoen ook nooit tegen de eigenaar, maar ik ben werkelijk nog nooit een hond tegen gekomen die IK lekker vond ruiken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:58

Nog wel een voordeel van kat boven hond: die snurken veel fijner _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:58

Ik heb ze allebei. Katten om de muizen te bestrijden, en honden om het erf te bewaken :+
Dat ze daarnaast ook nog knuffelbaar zijn is een bonus :D

Maar zonder dollen, ik vind ze allebei leuk. Katten omdat ze zo eigenwijs zijn, en honden omdat ze trainbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:59

mang schreef:
Oenka schreef:

Nee dat zeg ik uit fatsoen ook nooit tegen de eigenaar, maar ik ben werkelijk nog nooit een hond tegen gekomen die IK lekker vond ruiken.

Daar moet ik je gelijk in geven. Ik vind het verder soms wel leuke beesten (border Collies enzo..), en ook vaak erg mooi, maar ik heb er verder niet veel mee. Misschien komt het omdat de baasjes aan de geur gewend zijn, en het zelf niet meer ruiken.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:59

Tsja maar dat is met katten netzo. Nooit een kat tegen gekomen die ik lekker vind ruiken. Vaak als je een huis binnenkomt waar ze katten hebben stinkt gewoon naar die kattenbak....hoe schoon je het ook houd, ik vind dat je het blijft ruiken.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:00

Geryon schreef:
Nog wel een voordeel van kat boven hond: die snurken veel fijner _O-

Dan ken je mijn kat nog niet := := Die hoor je gewoon boven als hij beneden ligt te slapen _O-