Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XEefjuhX schreef:Even ter info: Gerbils zijn zéker geen makkelijke dieren om te houden!
Ikzelf heb er nu 2, en 1tje heeft me laatst gebeten uit angst (hij schrok ergens van) dat men vinger supererg bloedde
Maar over de huisvesting: Ik heb gewoon een kooi die hierop lijkt: https://www.google.nl/search?gs_rn=15&g ... B384%3B297
En ze moeten in de kooi hebben: Meerdere verdiepingen, erg veel knaagmateriaal (anders beginnen ze aan de kooi), een groot huisje, liefst ook een schommeltje/wipje erin tegen de verveling. En NIKS van plastic erin! (de kooi zelf mag wel, maar geen dingen in de kooi van plastic!)
En verder moeten ze ook: Veel aandacht, dus sowiezo 2 keer per dag uit de kooi halen. (dit lijkt miss veel, maar anders gaan ze lawaai maken totdat je ze eruit haalt)
En VEEL beweging! Echt, anders worden ze dikIk doe met 1 van emn gerbils aan Gerbil Jumping: http://www.youtube.com/watch?v=G-HUFPO-Bek
Dit vinden ze ook erg leuk om te doen
Lasca_1987 schreef:En omdat ik wel nieuwsgierig was effe een site opgezocht.. t zijn zeker geen knuffeldieren! Dus lees je eerst goed in, zoek info op voordat je hieraan begint en t achteraf je niet meer leuk lijkt en ze in een asiel terrecht komen!
Ow jawelEn hoe
Ze komen vaak als ik op de bank met ze zit, even bij men gezicht snuffelen, en ze vinden het ook héérlijk om te liggen en dan geaiit te worden.
Kleine uitslovertjes
DozenPower schreef:Hier is ze nog heel klein. Maar ik krijg ze pas over 2 weken. Zo heb ik nog genoeg de tijd voor het hok, spullen en om informatie te zoeken!
[ Afbeelding ]

Gistria schreef:waar kan je zoo'n hindernisjes halen?

want geloof me de meeste knagers zijn houdinies kwa deksels.
canela schreef:ik heb 2 gerbils gehad, echte rot beeste die alles kapot vreten..
Ik had ze in een hele groote tralische ratten kooi met veel zand en zaagsel op de bodem en ze hadden het erg naar hun zin! tot ze na een week weg gingen
(knagen doen ze sowiezo wel, want het zijn knaagdieren
)
XEefjuhX schreef:canela schreef:ik heb 2 gerbils gehad, echte rot beeste die alles kapot vreten..
Ik had ze in een hele groote tralische ratten kooi met veel zand en zaagsel op de bodem en ze hadden het erg naar hun zin! tot ze na een week weg gingen
Moet je ze beter africhten(knagen doen ze sowiezo wel, want het zijn knaagdieren
)
En wrm gingen ze na een week weg?
vond het echt rot beesten dus ruilde ze snel in voor 2 ratjes
canela schreef:(hoe wil je een gerbil africhten?) ze waren best wel vals.. stuk of 5 shirts helemaal naar de maan, mn handen waren ook niet zo normaal meervond het echt rot beesten dus ruilde ze snel in voor 2 ratjes

) joggingbroek. XEefjuhX schreef:canela schreef:(hoe wil je een gerbil africhten?) ze waren best wel vals.. stuk of 5 shirts helemaal naar de maan, mn handen waren ook niet zo normaal meervond het echt rot beesten dus ruilde ze snel in voor 2 ratjes
Nou, je kan ze niet binnen 1 week africhten
En mijne hebben ook al redelijk wat gaten gebeten in kleding, zelfs in een dikke (men favoriete!) joggingbroek.
zou die op een gegevenmoment door de woonkamer vliegen denk
XEefjuhX schreef:canela schreef:nah ik heb het gedult niet om weken zon beestje te corriegerenzou die op een gegevenmoment door de woonkamer vliegen denk
Mijne vloog 1 keer 2 meter verder de bank op, want hij beet me dus in men vinger en bleef per ongeluk hangen dus toen zwaaide ik met men arm
*wieehooooo*
ach moeten ze maar niet bijten eh