Loslopende (valse) honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:07

anneliesdj schreef:
Dat het erin gesleten is is onzin, een hond leeft in het heden en denkt niet aan het verleden. Ze weet nu alleen niet meer hoe ze wel moet reageren en dat moet je haar opnieuw leren. En ook een oude hond kan gerust nog nieuwe dingen leren ;)

Wel grappig trouwens, de witte herders die ik gekend hebben (3 stuks) waren alle 3 zo vals als de kl*re. Ik ben nog nooit een normale tegegekomen, hoewel een vriendin van me heeft een pup maar die heb ik voor het laatst gezien toen hij 9 weken was.

Wij hebben een witte herder op stal die kan met alle honden, mensen, kinderen samen en is super lief. Eerder onderdanig eigenlijk.
Die zou een inbreker nog een kus geven :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:03

Daniellejody schreef:
@Sassol, een gentle leader werkt hij zo mee af. Tenminste, onze nylon muilkorf was zo stuk toen hij zn bek los deed. Of zal dat bij een gentle leader niet lukken?

Gentle leader werkt bij mijn DD super, maar goed, die heeft ook van pup af aan geleerd dat hij niet mag trekken en die kan ik ook aan een gewone halsband prima houden. Alleen heb je met een GL controle over het hoofd, dus je kunt echt bepalen welke kant hij op kijkt en daar zal hij vast een stuk rustiger van worden. Die van mij is met dat ding zowieso een stuk rustiger, puur psychologisch effect dus.

Daniellejody

Re: Loslopende (valse) honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 07:31

Het klinkt inderdaad als een goeie oplossing. Dan zou ik ook weer met hem heen wandelen kunnen. Hij is erg goed getraind aan de riem en loopt strak naast je, maar zodra er een hond aankomt dan wordt hij helemaal gek! Dan kan ik hem echt niet houden en daarom laat mijn vriend hem altijd uit.
Ik denk dat ik eens een GL moet aanschaffen :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:01

Dan zou ik hem eerst omdoen zonder te gebruiken zodat hij kan wennen aan het ding. Dan erop letten dat je hem met verfijning gebruikt om de hond rustig zijn hoofd van de andere hond af te laten wenden. Zo doorbreek je zijn fixatie op de andere hond en kun je dus weer gehoorzaamheid vragen en ombuigen naar iets positiefs.

Hopelijk werkt het voor jullie goed, zou toch lekker zijn als je weer gewoon lekker kan wandelen zonder in de stress te schieten als je een hond tegen komt!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:12

xSCWx schreef:
@princesmax, dat lijkt me inderdaad ook echt onwijs vervelend!
Sowieso is 1 hond los en 1 hond aan de lijn vragen om vechten zowat.
Overigens weet ik dat niet alle staffords zo zijn, we hebben hier ook 2 hele leuke speelse, niet agressieve in de buurt lopen! Ssorry voor de duidelijke ras vermelding maar ging mij meer om hoe ze eruit zagen, vechthond dekt de lading ook maar vind ik zelf dan weer negatiever klinken dan stafford, aangezien de stafford in mijn ogen allang niet meer wordt gebruikt voor het oorsprongelijke doel, enkel de kaken zijn gevaarlijker.
Maargoed het had net zo goed een herder, chihuahua of poedel kunnen zijn.

De honden die jij nu noemt kunnen bijten maar houden niet vast of scheuren niet ,met dood tot gevolg

Als ik van die staffords zie loop ik echt kilometers om ,moet er niks van hebben

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:32

Heel herkenbaar, de eerste keer dat onze hond gegrepen was was ook zon soort hond, weet niet welk ras, maar dacht een stafford. Het dier greep vast in haar buik en liet niet meer los. En die eigenaar er maar aan trekken en ik brullen dat hij niet mocht trekken omdat hij mijn pup stuk zou scheuren op die manier.
Man, gewoon traumatisch te noemen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:34

yentl2010 schreef:
xSCWx schreef:
Overigens weet ik dat niet alle staffords zo zijn, we hebben hier ook 2 hele leuke speelse, niet agressieve in de buurt lopen! Ssorry voor de duidelijke ras vermelding maar ging mij meer om hoe ze eruit zagen, vechthond dekt de lading ook maar vind ik zelf dan weer negatiever klinken dan stafford, aangezien de stafford in mijn ogen allang niet meer wordt gebruikt voor het oorsprongelijke doel, enkel de kaken zijn gevaarlijker.

De honden die jij nu noemt kunnen bijten maar houden niet vast of scheuren niet ,met dood tot gevolg

Als ik van die staffords zie loop ik echt kilometers om ,moet er niks van hebben

terwijl staffords echte gezinshonden zijn maar goed :') Ik zou eerder een pitbull niet vertrouwen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:38

Wat een vooroordelen hier weer. Niet elke stafford of pitbull is gevaarlijk. Ik ken alleen maar perfect afgerichte pitbulls en staffords. En een herder kan ook veel schade aanrichten. Maar betekent niet dat ze allemaal gevaarlijk zijn.

En geen enkele hond heeft een kaakklem. Aangezien dat ook vaak geroepen word.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:41

ik zeg ook niet dat pitbulls onbetrouwbaar zijn :') ik zeg enkel dat het logischer zou zijn om daar om heen te lopen ipv om een stafford. ik heb geen enkel probleem met het ras :) Vind het leuke honden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:44

lifaya schreef:
ik zeg ook niet dat pitbulls onbetrouwbaar zijn :') ik zeg enkel dat het logischer zou zijn om daar om heen te lopen ipv om een stafford. ik heb geen enkel probleem met het ras :) Vind het leuke honden

En wat is het verschil? Ken genoeg mensen die zeggen dat hun pitbull een stafford is. Want meeste mensen vinden stafford minder eng. Misschien komt ook wel door dat ik mijn hele leven gek op pitbulls ben. Maar we hebben heel weinig echte pitbulls. En het verschil is minimaal

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:48

Het verschil zit hem in dat staffords gefokt worden als gezinshond en er papier bij zit :) je kan dus herleiden wat de fokrichting is. Pitbulls (verzamelnaam) is de fokrichting niet te herleiden. Tenzij we het over de Pitbull Terier hebben, dat is een ander verhaal... Maar de Pitbull is over het algemeen de vechthond en daar hebben ze ook bewust en gericht mee gefokt met bepaalde lijnen, althans, hoe ik het begreep... bedoel dus niet dat elke pitbull een vechthond is he ;) Zitten genoeg leuke lieve honden tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:54

lifaya schreef:
Het verschil zit hem in dat staffords gefokt worden als gezinshond en er papier bij zit :) je kan dus herleiden wat de fokrichting is. Pitbulls (verzamelnaam) is de fokrichting niet te herleiden. Tenzij we het over de Pitbull Terier hebben, dat is een ander verhaal... Maar de Pitbull is over het algemeen de vechthond en daar hebben ze ook bewust en gericht mee gefokt met bepaalde lijnen, althans, hoe ik het begreep...

Pitbull is idd verzamelnaam. Maar alleen een echte kenner kan zien als het een stafford of pitbull is. Omdat er meestal ook veel stafford bloed in een pitbull zit. Daarnaast maken ze in amerika geen verschil tussen pitbulls en staffords. Karakter is veelal hetzelfde.

Een kennis van mij heeft een pitbull. Maar meeste mensen denken dat het een stafford is. Maar de hond is al bang voor een kitten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:58

In sommige staten zijn pitbullachtige honden verboden ja. Dan maken ze inderdaad geen onderscheid. Maar dit geld niet voor alle staten. Bij de pitbulls die ik zie, zie ik weldegelijk verschil tussen een stafford. ze zijn breder/logger gebouwd, moeilijk te omschrijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:01

lifaya schreef:
In sommige staten zijn pitbullachtige honden verboden ja. Dan maken ze inderdaad geen onderscheid. Maar dit geld niet voor alle staten. Bij de pitbulls die ik zie, zie ik weldegelijk verschil tussen een stafford. ze zijn breder/logger gebouwd, moeilijk te omschrijven

Meeste staffords zijn groter. Maar mensen die er geen verstand van hebben vinden het meestal pitbulls. De hond van mijn vriend is bordeaux dog x herder. 70 kilo. Maar volgens sommige een echte pitbull. Het is de grootste sul wat er rond loopt. En zit geen kwaad bloed in.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:03

ja maar dan spreek je over mensen die er geen verstand van hebben :P maar dit is wel heel offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:05

lifaya schreef:
ja maar dan spreek je over mensen die er geen verstand van hebben :P maar dit is wel heel offtopic

Idd. Maar vind het gewoon jammer dat er altijd kwaad word gesproken over deze rassen. Terwijl er genoeg andere rassen zijn die ook veel schade aan kunnen richten.

Maar eerder werd er altijd zo gepraat over rottweilers

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:09

-O- Word er zo moedeloos van..

Ik afgelopen dinsdag ook, mijn oude hond is een paar maanden geleden echt gebeten (zonder dat hji de hond aan zag komen) en is hierdoor erg op zijn hoede en bang van andere onbekende honden, met het gevolg dat hij snel gromt/uitvalt.

Ik roep hem bij me zodra ik andere honden zie en lijn hem aan. Leer hem nu dat naar mij kijken hem een beloning oplevert en dat ik de andere honden dan bij hem weg hou.

Dinsdag liep ik net, komen een stelletje tegen die aan het water ligt met hun honden los. Twee grote honden bij, kruising border collie en een kruising berner. Honden komen naar mij en mijn hond (plus een vriendin en 2 honden) lopen. Wij onze honden aan de lijn.

De onbekende honden worden niet bij zich geroepen, dus ik roep (omdat mijn hond dus NIET aardig is op dit moment naar vreemde) "roep je honden even bij je"

-ja maar we hebben geen riem bij!-
:? |o _-:( 8)7

BOEIEND roep gewoon je hond bij verdorrie, maar het kwaad was er al... hun honden klapte om mijn hond omdat mijn hond dus gromde... Met het gevolg dat ik nu weer terug bij af ben met mijn training, mijn hond weer op zijn tenen loopt en direct verstijfd als hij andere honden ziet.

-:(-

Ik heb overigs genoeg leuke pitbuls\staffords op mijn hondenschool rond lopen die super sociaal zijn en erg leuk spelen. Ik vind een GL ook erg fijn!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:17

love_western schreef:
Maar eerder werd er altijd zo gepraat over rottweilers

En daar heb ik dus slechte ervaring mee alleen dan combi op paard zitten en dan loslopende rottweiler tegen komen. :n

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:33

Dat er toevallig eens mensen een negatieve ervaring hebben gehad juist met een bepaald ras, wil niets zeggen over elke andere hond van dat ras. Dat is dus gewoon pure tunnelvisie. Iedere hond, van welk ras dan ook kan met de juiste opvoeding normaal functionneren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:07

Nee dat weet ik, want heb ook goede ervaringen met rottweilers en dan ook een rottweiler die me geholpen heeft om van een paar vervelende keffers af te komen. En het enigste wat die rottweiler deed was erop aflopen waarop de keffers afdroppen en gauw weer terug naar huis renden. Rottweiler liep daarna weer op zijn gemakje naar zijn erf om daar weer in de schaduw te gaan liggen.

Maar de rottweiler die ik in het bos tegen kwam sloeg helemaal door en zelfs eigenaar wist zich even geen raad meer om de hond te bereiken. Zelfs uithalen met de riem had geen succes. Gelukkig bleef mijn fjord heel rustig en ik zag dat het gevaarlijk (pony begon vol uit te halen met 2 benen, maar geen vluchtgedrag) werd en ben gewoon in een relaxt drafje weggereden. Eerste instantie nog steeds met doorgeslagen rottweiler, maar gelukkig was conditie niet zo denderend van de hond. Heb voor ik weg ging de eigenaar gezegd dat ik weg ging draven. Eigenaar heeft daarna hond weer te pakken gekregen denk ik zo, want even later hoorde ik een hond behoorlijk hard piepen/janken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:15

Wij hebben helaas 2x nu slechte ervaring met staffords. Ik ben niet bang van stafford, maar kijk naar lichaamstaal van de hond. Tuurlijk hebben stafford een enger uiterlijk, maar zal een kwispelende spelende stafford echt niet bij mijn hond vandaan houden.
Wel fijn om jullie ervaringen te lezen!
Overigens gaat de wijkagent de man er op aanspreken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:28

yentl2010 schreef:
xSCWx schreef:

Dat is onzin, een hond die echt agressief is en voor de kill gaat houd vast en probeert te scheuren. Of dat nu een herder, chihauhua of poedel is.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 06:53

Nou dan wil ik mijn chihuahua wel eens een herder of een ander groot ras zien killen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 07:21

Valse honden heb ik maar weinig gezien...wel baasjes zonder enige kennis van honden,gezond verstand.Wel met een houding... "ik en mijn recht"

Als er een hond aangelijnd is dan houd je je hond daarbij vandaan...loslopende honden moeten ten all tijden onder appél staan maar ja...wat moet je als baaslief niet eens weet wat het woord betekend :roll:

Honden die als een dolle om je paard heenlopen blaffen,vriendelijk verzoeken of ze de hond even bij zich willen roepen.Als antwoord krijgen....ja maar hij heeft nog nooit een paard gezien.Ehm ja dat vroeg ik niet,enkel of je je hond bij je wil roepen.
In Amsterdam veel drama's met honden meegemaakt,allemaal door onkunde en asociaal gedrag.

Goddank zijn er ook nog mensen die hun hond wel netjes hebben opgevoed en/of hun hond aanlijnen omdat ze niet zeker weten wat de hond gaat doen.

Een man met zijn ongeleide projectiel (hond kreeg 40 commando's per minuut en negeerde zijn baas totaal :P ) eens aangehouden voor een goed gesprek toen hij de hond eenmaal had gevangen.
We waren hem al vaker tegen gekomen met iedere keer hetzelfde gezeur.
Tegen de beste man gezegt...dit is toch geen plezier van je hond hebben.Je hebt enkel stress en de hond doet maar wat hij zelf wil omdat hij geen leiding krijgt.Het gaat een keer mis...waarom ga je niet eens met hem naar een cursus.
Deze man hebben we toen een tijd niet gezien en toen we hem weer tegenkwamen liep de hand keuring aan de voet...los.Hij zag ons,zwaaide en liet heel stoer zijn hond naast hem zitten...zonder riem.

Die man heb ik 2 duimen op gegeven,wat een genot om te zien.Een trotse baas en een zeer gehoorzame hond...plezier voor 2 en ook vooral voor de omstanders +:)+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:58

yentl2010 schreef:
Nou dan wil ik mijn chihuahua wel eens een herder of een ander groot ras zien killen

Haha erg grappig. Een chihahua kan net zo goed 'voor de kill' gaan, dat hem dat niet lukt omdat hij te klein is en de bijtkracht niet heeft is heel wat anders.