Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chubby schreef:Je spuit ook niet alleen nuttig spul naar binnen he. De mogelijke bijwerkingen en aanslag op de organen door mn hulpstoffen en conserveringsmiddelen zijn niet mals.
Wat ik me trouwens afvraag is waarom we mensenkinderen met 1 vaccinatie (eventueel met enkele vervolgvaccinaties) voldoende beschermen voor de rest van het leven en waarom we huisdieren nu zeer herhaaldelijk moeten vaccineren? Werkt het afweersysteem zo anders? Werken de vaccins zo anders?
Chubby schreef:Zelfs mensen in minder hygienische omstandigheden hebben niet hun hele leven lang vaccinaties nodig.
. Bij twijfel gaat er bij mijn honden nog gewoon een enting in, maar sta zeker open voor verandering mits bewezen dat het echt betrouwbaar is! Bianca41 schreef:Ik vraag me ook af of die hype van het niet enten dit ook niet terug brengt.
Ik vraag me af waar dit soort dingen vandaan komen,jaren hebben we moeten strijden om in godsnaam te enten omdat de honden letterlijk doodvielen aan besmettelijke ziekte's en nu zouden we ineens niet gaan enten?
! En is het nodig dan sta ik binnen een minuut bij de DA om een enting te halen. Minx2000 schreef:Er zijn trouwens special bloedtesten om te kijken hoeveel antilichamen een dier in zijn lijf heeft voor bepaalde ziektes. Aan de hand daarvan kun je ook nog kijken of je het wel of niet nodig vind om bijvoorbeeld een parvo enting bij pups uit te voeren. Dat Titeren inderdaad @dierenfan
Zo'n test kost ongeveer 50 euro. Hebben ze dan geen antilichamen kun je er als nog een spuit a 45 euro in spuiten. Dat is dan nog excl. de kosten van een consult. Dat is inderdaad dubbel op..
Maar dat is net zo als de kennelhoest spuit. Die word door heeeeeel veel dierenartsen in de neus gespoten maar dat kan ook onderhuids. Dat is ook zo iets. Geef je het snel en werkzaam in de neus of langzaam en precies onderhuids.
Paperboy schreef:Allereerst hebben honden veel sneller wondjes, ruiken de hele dag aan poep van andere honden en urine. Ze likken aan alles. Zwemmen in vies water en drinken dat ook. Kortom hun leven is een stuk minder hygienisch dan dat van mensen.
Chubby schreef:Je spuit ook niet alleen nuttig spul naar binnen he. De mogelijke bijwerkingen en aanslag op de organen door mn hulpstoffen en conserveringsmiddelen zijn niet mals.
Wat ik me trouwens afvraag is waarom we mensenkinderen met 1 vaccinatie (eventueel met enkele vervolgvaccinaties) voldoende beschermen voor de rest van het leven en waarom we huisdieren nu zeer herhaaldelijk moeten vaccineren? Werkt het afweersysteem zo anders? Werken de vaccins zo anders?