hond loopt weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:27

De hond heeft gewoon op het erf te blijven, en dat ga je echt niet met een cursus oplossen hoor.
Het kwartje moet gaan vallen.
Stabij's kunnen prima functioneren als erfhond.

Koop een dogtra. Dit zijn in mijn ogen de beste correctiebanden, je hebt ze die tot 7 km bereik hebben. Dogtra's hebben verschillende standen. De trilstrand, de stand dat hij 1 schok geeft en de langdurige schok. In te stellen van een lichte stand tot standje dat de oortjes omhoog gaan.

Dogtra's zijn duur, maar wel de beste in zijn soort.

Maar LET OP. Hij moet het commando HIER perfect kennen. Anders heeft een schok toe dienen geen zin.

En weet je zeker dat hij het commando kent. Doe hem dan de dogtra om. Ga geen 85 keer HIER roepen. De 1e keer dat je riep heeft hij je ook wel gehoord. Dan dien je de schok toe.
Grote kans dat binnen een paar dagen het kwartje is gevallen.
Gaat het goed, dan kan je na een paar week de halsband weer af doen.
Gaat hij weer stout doen, dan de halsband weer om. Grote kans dat woeffie de halsband wel erkend en zich als een engeltje gedraagt.

Vriendin van mij heeft een Duitse Staande teef. Lieve hond, maar oooo wat is het een loeder.
Heeft dikke vette schijt aan vrouwen. En gaat er gewoon vandoor als ze er zin in heeft..
Ze gaat vaak mee op jacht, en jaren geleden is de dogtra aangeschaft omdat ze te ver weg gaat op jacht. Werkt goed.

Het schatje heeft heilig respect voor de dogtra. Ze hoeft het kastje maar te zien, en ze veranderd in een Engeltje. Heeft ze de halsband om, dan loopt ze keurig braaf strak tegen je been als ze het commando naast krijgt.
We hoeven hem eigenlijk nooit te gebruiken, het om hebben is al genoeg.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:13

Of je kijkt gewoon op marktplaats voor een tweedehands hekwerk. Scheelt weer knaken.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 07:15

Kitty1985 schreef:
De hond heeft gewoon op het erf te blijven, en dat ga je echt niet met een cursus oplossen hoor.
Het kwartje moet gaan vallen.
Stabij's kunnen prima functioneren als erfhond.

Koop een dogtra. Dit zijn in mijn ogen de beste correctiebanden, je hebt ze die tot 7 km bereik hebben. Dogtra's hebben verschillende standen. De trilstrand, de stand dat hij 1 schok geeft en de langdurige schok. In te stellen van een lichte stand tot standje dat de oortjes omhoog gaan.

Dogtra's zijn duur, maar wel de beste in zijn soort.

Maar LET OP. Hij moet het commando HIER perfect kennen. Anders heeft een schok toe dienen geen zin.

En weet je zeker dat hij het commando kent. Doe hem dan de dogtra om. Ga geen 85 keer HIER roepen. De 1e keer dat je riep heeft hij je ook wel gehoord. Dan dien je de schok toe.
Grote kans dat binnen een paar dagen het kwartje is gevallen.
Gaat het goed, dan kan je na een paar week de halsband weer af doen.
Gaat hij weer stout doen, dan de halsband weer om. Grote kans dat woeffie de halsband wel erkend en zich als een engeltje gedraagt.

Vriendin van mij heeft een Duitse Staande teef. Lieve hond, maar oooo wat is het een loeder.
Heeft dikke vette schijt aan vrouwen. En gaat er gewoon vandoor als ze er zin in heeft..
Ze gaat vaak mee op jacht, en jaren geleden is de dogtra aangeschaft omdat ze te ver weg gaat op jacht. Werkt goed.

Het schatje heeft heilig respect voor de dogtra. Ze hoeft het kastje maar te zien, en ze veranderd in een Engeltje. Heeft ze de halsband om, dan loopt ze keurig braaf strak tegen je been als ze het commando naast krijgt.
We hoeven hem eigenlijk nooit te gebruiken, het om hebben is al genoeg.

Dank je wel, ben meteen even gaan googlen. Ik geloof dat dit toch iets wat me het wel aanspreekt. Ik ga me er wat meer inverdiepen, maar zie dit als een goede oplossing.
Wordt vervolgd......

Lightielight

Re: hond loopt weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 07:18

Die lange lijn met daaraan een touw zou een optie kunnen zijn, een kennel zie ik wat minder zitten. En de hond wegdoen; hm als ik wist dat daarmee het probleem voor hem zou zijn opgelost, dus dat hij een baasje krijgt die hem kan helpen? Maar dan moet je die ook maar net zien te vinden...(komt bij dat ik natuurlijk wel erg gek op hem ben).
Ik denk dat ik toch eens ga kijken naar zo'n Dogtra of zo......
Nogmaals: ik vind het leuk dat iedereen zo positief meedenkt, was best wel een beetje bang voor de reacties die ikevt. zou kunen krijgen, maar met jullie op/aanmerkingen kan ik echt uit de voeten!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:23

Herplaatsen zou ik nog helemaal niet aan denken.
En of de hond daar gelukkig van wordt? Van erfhond naar huishond?

Ga maar lekker met de dogtra trainen. Als het kwartje gevallen is kan hij maar zo veranderen in een brave erfhond die lekker zijn gang gaat, maar niet meer van het terrein af gaat.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan mag je gerust een bericht sturen. Heb aardig wat ervaring met de dogtra

Ik zou wel echt op je hart willen drukken om geen goedkoop schokapparaat te kopen.
Als het apparaat niet goed reageert of de schok blijft hangen. Dan ben je nog veel verder van huis(of de hond)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:59

En als je dat gaat gebruiken, vraag iemand of met je mee te kijken. De timing is erg belangrijk, en het is ook fijn om iemand te hebben die je erop wijst als je tóch meerdere keren 'hier' aan het roepen bent, of als je gefrustreerd wordt, oid. :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:01

Dank jullie wel!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:06

vervelend.
Onze honden zijn ook niet erfvast.
Wij hebben een stuk terras afgezet waar ze overdag in kunnen lopen.
We gaan dat deze zomer uitbreiden met een stuk speelweide voor de honden(omheind).
Zo kunnen ze toch veilig buitenspelen,en wij hoeven ze niet de hele dag te zoeken.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:10

Onze stabij hier doet hetzelfde.Mede door de konijnen die los door de tuin lopen/ Ik heb haar aan een lange ketting en dan kan ze touch rennen en spelen. Aan een touw werkte niet want die beet ze door en was ze alsnog weg.
Wij doen heel veel met de hond maar dat weglopen blijft. Nou ja dan moet zemaar vast blijven, is niet anders.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:14

gewoon een hondenren maken, paar kennelpanelen aan elkaar, nachthok erin en klaar, kunnen ze prima bewegen en doen wat ze willen maar ze kunnen niet weg. en daarbij gewoon uitlaten een paar x op een dag, lekker laten rennen onder toezicht.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:27

Rennen onder toezicht kan niet...dat is dus juist het probleem, dan is ie weg......

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:52

dan doe je hem dan ff aan longeerlijn kan ie ook rennen