Nog meer reptielen of amfibieën liefhebbers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:23

Ja ik meld me ook, wij hebben twee agame dames :D
Afbeelding
Al moet ik eerlijk bekennen dat over Spic nog een klein beetje twijfel bestaat of het niet toch een man is.

Die van mij leven vooral op andijvie, paardenbloemen, sla, paprika, krekeltjes en heel soms een wasmotje als snack.
De een is wel een liefhebber van fruit en de ander helemaal niet :') Spic wordt echt wild van andijvie :+

Haarbal

Re: Nog meer reptielen of amfibieën liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:37

Mijn Meneer Krabs, Krabs, Krabs, Krabs en Krabs komen niks tekort hoor, de luchtvochtigheid is goed en de temperatuur ook. Ze zijn alleen erg schuw. Ze komen van een meneer die met kleine zoetwatergarnaaltjes kweekte, en daar stonden ze boven in een kamer. Ze zagen dus nooit mensen, alleen wanneer er water/voer rondje gedaan werd. Bovendien zijn ze nog maar erg klein, maar 3 cm ongeveer. Misschien zou een wat groter maatje minder schuw zijn.

Wauw die gifkikkers vind ik echt prachtig! Zijn die niet erg lastig te verzorgen?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:40

Gifkikkers zijn over het algemeen erg makkelijk. De Denrodbates en de E. tricolor zijn beginners soorten. Bak licht vochtig houden, kamer temperatuur en niet te veel licht. Ik voer luizen, maar kleine krekels kan ook, of fruitvliegen.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:26

Rivendell schreef:
Ik heb ook Epipedobates tricolor. Geen idee welke variant. Heb 2 mannen en 3 vrouwen. Mannen zijn pas begonnen met fluiten.
Wat voer jij ze? Ik kweek erwtenluizen voor ze.

Wij voeren ze eigen gekweekte fruitvliegen. Vleugelloze variant dan, anders kun je vangen :P En ook nog springstaarten. Kweken we allemaal zelf. Wel even bepoederen met vitamines en mineralen voor de gezondheid! Gaat dat goed met twee mannen? Onze ervaring is dat de een de ander gaat onderdrukken. Als het bij jou goed gaat, +:)+

Edit: Op het moment komen er nog 2 soorten het team versterken :D Een dendrobates tinctorius Azureus "skyblue" en de Phyllobates terribilis "mint". De azureussen omdat ik ze zo mooi vind :o en voor mijn vriend de terribilis.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:39

Het gaat hier nog prima met twee mannen. Kan altijd veranderen.
Ik gebruik ook poeder op de luizen. Ik vind die luizen super handig.
Ik heb ook nog drie grote boomkikkers. Zaten jaren terug in een zending planten uit Mexico. ijn waarschijnlijk Similus bondoni (weet even de apelling niet)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:47

Boomkikkers zijn gaaf! Die rhacophorus norhayatii van de laatste foto van mij zijn een van mijn lievelings boomkikkers. Zijn van die zwevende, supervet!

Heb je een foto van die boomkikkers? Ben er wel (schaamteloos) benieuwd naar :o

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:56

Ik zal ze vanavond ff plaatsen zit nu op mobiel.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:39

Hier wel een liefhebber maar helaas nog niks in huis..
Volgend schooljaar een buitenland stage op de planning en vreemd genoeg vinden veel mensen het niet zo leuk om voor een reptiel te zorgen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:44

Is een rattenslang moeilijk in omgang/huisvesting? Zit hier al langer over na te denken. Maar word nog niet echt wijs uit de informatie en wat je nu precies allemaal nodig hebt.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:46

love_western schreef:
Is een rattenslang moeilijk in omgang/huisvesting? Zit hier al langer over na te denken. Maar word nog niet echt wijs uit de informatie en wat je nu precies allemaal nodig hebt.

Ik weet er het fijne niet van, maar ze schijnen vrij makkelijk te zijn..

Hier ook een liefhebber, helaas nog niks in huis, wellicht voor in de toekomst. Ik lees dus heerlijk mee :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:51

love_western schreef:

Wij hebben nu 2 rattenslangen (nu 5 maanden oud). De een is heel makkelijk in de omgang, de ander iets pittiger. Huisvesting hoeft ook niet heel ingewikkeld te zijn. Ze zitten nu in een bak van 60x60x100, hier kunnen ze (mits ze niet boven de 150 worden) prima in blijven. Wij gebruiken 1 warmte mat en 1 warmte lamp, zodat ze kunnen kiezen om warm of koud te zitten. Temperatuur varieert hiermee tussen de 25 en 30 graden.

Voeding: we begonnen met pinkies (1 dags), nu zitten we op 1 maatje groter. 2x per week krijgen ze een muis aangeboden. Voeren doen we altijd met een lange pincet, om te zorgen dat beide hun eigen muis eten, en niet elkaar per ongelijk verwonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:52

Mikkiej schreef:
love_western schreef:

Ik weet er het fijne niet van, maar ze schijnen vrij makkelijk te zijn..

Hier ook een liefhebber, helaas nog niks in huis, wellicht voor in de toekomst. Ik lees dus heerlijk mee :)

Daar was ik al achter. Maar snap niet goed wat ik allemaal moet aanschaffen en hoe je het moet gebruiken.

Hier wel 2 waterschildpadden. Maar die zie ik zomers nauwelijks in de vijver. Alleen als ik ze begin september eruit haal, zijn ze flink gegroeid. Dit jaar opzoek naar een grotere winterverblijf! Wil graag nog 1 of 3 padjes erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:53

Princesj schreef:
love_western schreef:

Wij hebben nu 2 rattenslangen (nu 5 maanden oud). De een is heel makkelijk in de omgang, de ander iets pittiger. Huisvesting hoeft ook niet heel ingewikkeld te zijn. Ze zitten nu in een bak van 60x60x100, hier kunnen ze (mits ze niet boven de 150 worden) prima in blijven. Wij gebruiken 1 warmte mat en 1 warmte lamp, zodat ze kunnen kiezen om warm of koud te zitten. Temperatuur varieert hiermee tussen de 25 en 30 graden.

Voeding: we begonnen met pinkies (1 dags), nu zitten we op 1 maatje groter. 2x per week krijgen ze een muis aangeboden. Voeren doen we altijd met een lange pincet, om te zorgen dat beide hun eigen muis eten, en niet elkaar per ongelijk verwonden.

Ahh tnx :D En hoe zit het met de luchtvochtigheid?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:58

Ik besteed zowel bij mijn baardagamen als slangen weinig aandacht aan de luchtvochtigheid. Er staan in beide bakken grote waterbakken, die goed verdampen. Meestal spray ik 2x per week. Ik heb dit ook als advies meegekregen van de kweker van deze slangen.

Wel belangrijk, zet ze op grote houtsnippers. Hiermee heb je de minste kans dat ze het in hun mond stoppen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:52

Okay (ratten)slangen zijn dan wel niet de moeilijkste slangensoort om te houden, en het hoeft echt niet precies volgens het boekje, maar (ongeveer) de juiste luchtvochtigheid is toch wel belangrijk hoor, denk maar aan het vervellingsproces. Een woestijndier heeft uiteraard meer behoefte aan een droge bak dan een slang die in vochtig klimaat leeft. Het lijkt me een kleine moeite om even na te kijken welke temperatuur en luchtvochtigheid je (toekomstige) beestje nodig hebt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:58

Diaz jouw slang is gaaf als ze zo klein zijn vind ik ze wel lief, whahah ik begin er echt aan te wennen. :D

c_alsemgeest ze zijn prachtig en wat een mooie foto!!
Hahaha die Spic dat hij wild word van andijvie, leuk! :D

Ben ook wel benieuwd naar de boomkikker en naar de rattenslangen, haal je ze er niet uit Princesj?

Oh schildpadden zijn ook zo grandioos die wil ik ooit ook nog eens aanschaffen maar eerst een vijver aanleggen.

Leuk al die verhalen van iedereen met zijn reptielen en amfibieën. :D

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:20

Ze zijn van mn vriend, ik doe er vrij weinig mee, ze wonen in ons huis. Hij houd ze handtam, maar ga ernou niet gezellig mee op de bank zitten ofzo := nogmaals Micha, ik heb me erin verdiept, maar kreeg ander advies van de kweker en zolang ze groeien, actief zijn en goed vervellen ga ik niets veranderen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:37

Ja ik heb nummer 4 op mijn terras een hele dikke hahaha.
Hij verstopt zich ook steeds en eet alleen maar waar ik erg blij mee ben. :D
Maar foto maken is nog moeilijk -O-

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:39

jajaja ikke ook.
Tot vorig jaar heb ik denk ik wel 20 terrariums vol gehad met van alles en nog wat.
Nu heb ik alleen nog 2 visetende slangetjes

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:25

Tjeetje 20 terrariums :') jij bent echt verslaafd, leuk!!
Visetende slangetjes?
Heb je een foto?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 06:23

blensink schreef:
Tjeetje 20 terrariums :') jij bent echt verslaafd, leuk!!
Visetende slangetjes?
Heb je een foto?

Hier staan er ook 24 dacht ik. Leuk om je mee bezig te houden.

@blensink: vis etende slangetjes bedoel je daar kousenbandslangen mee? Of heb je andere vis eters?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:50

Ja leuk joh, ik heb er nu dus nog maar 1 over haha Maar heb alles wel gehad in de loop der jaren. Van gekko´s tot leguanen en diverse slangen.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:51

dit is m´n Thamnophis radix koppel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:13

oeh die zijn gaaf! :D

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:13

ze zijn nog niet zo groot hoor haha ze zijn van 2012