Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:57

Ik vind het wel typisch dat je alleen maar ingaat op mensen die het over medicatie hebben (op bovenstaande reactie na dan), mensen die zeggen inslapen negeer je compleet en de mensen die je vragen wat jij zou adviseren als het een ander betrof dan jijzelf negeer je ook.

Wil je alleen maar horen dat je het nu zo goed doet en dat je 'm zeker niet moet laten gaan want met medicatie redt hij het ook wel, of zo? Want dat zijn de enige berichten waar je op reageert. Beetje heel erg jammer.

Maar by all means, prop je hond lekker vol met medicatie. Bedenk alleen wel dat de enige die zich er beter door gaat voelen JIJ bent.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:04

_San87_ schreef:
Ik vind het wel typisch dat je alleen maar ingaat op mensen die het over medicatie hebben (op bovenstaande reactie na dan), mensen die zeggen inslapen negeer je compleet en de mensen die je vragen wat jij zou adviseren als het een ander betrof dan jijzelf negeer je ook.

Wil je alleen maar horen dat je het nu zo goed doet en dat je 'm zeker niet moet laten gaan want met medicatie redt hij het ook wel, of zo? Want dat zijn de enige berichten waar je op reageert. Beetje heel erg jammer.

Maar by all means, prop je hond lekker vol met medicatie. Bedenk alleen wel dat de enige die zich er beter door gaat voelen JIJ bent.

Tsja sorry wat moet ik er nu op zeggen ? Als ik er tegenin ga is het niet goed als ik die reacties gewoon meeneem zonder erop in te gaan is het ook niet goed?

Nee ik hoef niet te horen dat ik m zeker niet moet laten gaan en ja ik weet dat het er sowieso aan zit te komen, geloof mij, aan jou reactie heb ik echt helemaal niets. Mensen die op een normale manier zeggen dat het beter zou zijn om er voor hem een einde aan te maken komen beter aan.

Ik prop er namelijk geen medicatie in die niet nodig is, zonder deze medicatie kan hij niet. En ik mij beter voelen, kom nou toch denk je werkelijk dat dit een fijne situatie is waar ook maar iemand zich prettig voelt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:09

Nee, dat denk ik niet. Daarom snap ik niet waarom je geen beslissing kunt nemen, het is zo overduidelijk dat de hond geen pijnvrij leven kan en zal hebben. Waar wacht je dan nog op? Tot het nog slechter wordt? Tot ie dood neervalt en je de beslissing niet meer hoeft te maken?

Het klinkt wellicht hard, maar de enige reden dat die hond nog leeft is omdat jij geen keuze kunt maken terwijl je diep van binnen prima weet dat het voor het dier beter is om hem in te laten slapen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:14

Babsiej schreef:
_San87_ schreef:

Tsja sorry wat moet ik er nu op zeggen ? Als ik er tegenin ga is het niet goed als ik die reacties gewoon meeneem zonder erop in te gaan is het ook niet goed?

Nee ik hoef niet te horen dat ik m zeker niet moet laten gaan en ja ik weet dat het er sowieso aan zit te komen, geloof mij, aan jou reactie heb ik echt helemaal niets. Mensen die op een normale manier zeggen dat het beter zou zijn om er voor hem een einde aan te maken komen beter aan.

Ik prop er namelijk geen medicatie in die niet nodig is, zonder deze medicatie kan hij niet. En ik mij beter voelen, kom nou toch denk je werkelijk dat dit een fijne situatie is waar ook maar iemand zich prettig voelt?

Maar met medicatie gaat het ook niet gezien jou uitleg hoe hij is ;)

Ik snap dat het enorm moeilijk is en dan is het goed het eens op te schrijven zodat je te horen krijgt wat een ander er van denkt. Hier hoef je zeker niets mee te doen natuurlijk daar ben jij helemaal vrij in. Alleen ik en velen met mij hebben zoiets als ze dit lezen dat men niet snapt dat het niet voor jou zelf ook duidelijk is dat jou hondje beter nu ingeslapen kan worden dan bijv. volgende week.

Echter dat is dus allemaal aan de hand van 4 berichtjes want de werkelijkheid maken wij niet mee. Gezien uit wat jij schrijft zou ik deze onprettige situatie voor jou en jou hondje beeindigen door hem een dierwaardig einde te gunnen.

Sowieso sterkte!! gevoel en verstand werken niet altijd makkelijk mee maar soms moet je gevoel uitschakelen.

Houden van... is op tijd afscheid nemen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:16

Houden van is loslaten. Je hond heeft ook met medicatie duidelijk pijn. Ik zou hem laten gaan. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:16

Mijn hond staat ook op gabapentine, dit verricht helaas geen wonderen,het haalt wellicht de scherpe randjes er van af.

Wat een moeilijke beslissing die je moet nemen,maar inderdaad is houden van loslaten.
Als leven lijden wordt is sterven een zegen! Ik wens je veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:23

Weet een veel betere optie. Dit soort honden niet meer fokken. Dit wordt alleen maar erger.
Ga terugfokken(als het nog kan) met dieren die deze afwijking niet hebben(ben alleen bang dat er weer een ander doorfokprobleem om de hoek komt kijken). En laat dit beestje gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:26

Morganlefay schreef:
Weet een veel betere optie. Dit soort honden niet meer fokken. Dit wordt alleen maar erger.
Ga terugfokken(als het nog kan) met dieren die deze afwijking niet hebben(ben alleen bang dat er weer een ander doorfokprobleem om de hoek komt kijken). En laat dit beestje gaan.

is dit een rashond dan?Zou kunnen maar dat lees ik nergens.TS heeft hem uit Roemenie.
Ik vermoed dat hij het daar niet zo fijn had.

TS als de medicatie niet meer voldoende helpt dan is er maar een oplossing |(
Maar dat kun jij het beste inschatten,jij kent je hond en je ziet hem iedere dag....wij hier niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:35

geerke schreef:
Morganlefay schreef:

is dit een rashond dan?Zou kunnen maar dat lees ik nergens.TS heeft hem uit Roemenie.
Ik vermoed dat hij het daar niet zo fijn had.

TS als de medicatie niet meer voldoende helpt dan is er maar een oplossing |(
Maar dat kun jij het beste inschatten,jij kent je hond en je ziet hem iedere dag....wij hier niet.

Er staat in een van de eerdere posts een verwijzing naar de KC spaniels website??

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:44

Je geeft het zelf al aan:
Citaat:
Het is echt heel moeilijk.. Vooral omdat je lichamelijk aan de buitenkant weinig aan hem ziet... Ik bedoel een hond met artrose gaat moeilijk lopen etc...

Helaas doet jullie hond dat niet, die heeft (af en toe) ondraaglijke pijn in zijn hoofd waar hij helemaal gek van wordt. Je maakt die moeilijke keuze omdat jij kan overzien dat hij hier nooit van gaat genezen en toch pijn blijft houden. Hij stopt met eten als jullie medicijnen geven...hoeveel duidelijker wil je het nog hebben... Succes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:57

Ik heb alles gelezen en krijg sterk de indruk dat jij jezelf laat geloven dat hij niet de hele dag pijn heeft, en dat het allemaal wel kan. Maar dit kan niet, een hond met SM is ten dode opgeschreven. Ik heb het gezien bij een hond van vrienden, deze hebben het ook veel te lang gerekt en die hond heeft uiteindelijk 'zelfmoord' gepleegd. Toen hun waren werken is hij met zijn hoofd langs de keukenmuur rondjes gaan lopen, uiteindelijk is er zoveel bloed vrijgekomen dat het dier eraan is overlden... Hij had ook medicatie en 'het kon allemaal wel'.

Wat nu écht het probleem was? De baasjes, die wilde niet aan het idee denken om zonder de hond verder te moeten gaan. Nu moeten ze iedere keer aan het bloedbad denken wat ze aantroffen, dát is hun laatste ervaring met de hond.

Het is zeker niet makkelijk, maar houden van is loslaten. En in al je eigen reacties beaam je het maar wilt het denk ik zelf niet zien. Maar open je ogen eens en ben héél eerlijk, weet je dan niet zeker dat je hem liever ook wilt gaan en hem voor al die pijn en troep wilt behoeden?

Heel veel sterkte ermee, ik hoop echt voor de hond dat jij (jullie) de beste beslissing maken. :(:)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:48

Wat een onwijs moeilijke situatie en beslissing is dit voor je ts !
Je kent zelf je hond het allerbeste , wees eerlijk tegenover je hond, maar maak geen overhaaste beslissingen waar je nog geen vrede mee hebt..
Sterkte !!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:58

love_Soraya schreef:
maar maak geen overhaaste beslissingen waar je nog geen vrede mee hebt..

Volgens mij maak je een beslissing wanneer deze genomen moet worden voor de hond en niet wanneer je er zelf vrede mee hebt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 16:00

Wij hebben idd een zwervertje uit Roemenië welke dus idd van de straten komt. De link naar de cavalier werd gelegd omdat het daar veelvuldig voorkomt.

We hebben de knoop inmiddels doorgehakt en aankomende maandag zal Baxter zijn eeuwige rust krijgen. Al valt het ons heel zwaar en heb ik zeker nog twijfels.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:05

Ik heb alles doorgelezen en vind dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Heel veel sterkte

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:08

Dappere beslissing Babsiej, een waar iedereen achter staat denk ik.
En als je twijfelt; lees dan dit topic en vooral je eigen posts nog eens terug.

Heel veel sterkte met je beslissing.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:11

Babsiej schreef:
Wij hebben idd een zwervertje uit Roemenië welke dus idd van de straten komt. De link naar de cavalier werd gelegd omdat het daar veelvuldig voorkomt.

We hebben de knoop inmiddels doorgehakt en aankomende maandag zal Baxter zijn eeuwige rust krijgen. Al valt het ons heel zwaar en heb ik zeker nog twijfels.

Heel erg veel sterkte de komende tijd, je hebt echt de juiste keuze gemaakt :).

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:13

Babsiej schreef:

Heel veel sterkte gewenst
Het zal niet makkelijk zijn geweest, maar ik denk echt dat je de juiste beslissing hebt gemaakt

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:24

Babsiej schreef:
Maar boven dat alles wil ik voor hem de goede keuze maken, is het voor hem echt op, wil hij niet meer? wil hij nog wel maar gewoon enorm rustig? wat is het juiste ?

Mijn hond wilde echt nog niet gaan hemelen, was nog fris, fit en fruitig in haar koppie en vergat daarbij dat haar lijf het niet meer aan kon. Ik wilde haar verdere aftakeling besparen. Ik had het vast nog wel 2 maanden kunnen rekken, maar dat zou ik dan toch puur voor mezelf gedaan hebben?

Sterkte TS en het is echt geen verkeerde beslissing.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:10

Sterkte TS

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:28

Heel veel sterkte, het is de juiste beslissing. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:31

Tja, als ik heel eerlijk ben: dit is geen leuke leven voor deze hond. Ik zou het in laten slapen.

Sterkte alvast, geniet nog ff van deze hond nu het nog kan.

Zelf zou ik niet twijfelen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:02

Voor mij zou er ook geen twijfel zijn, goede keus TS, wel heel moeilijk, sterkte.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:16

Heel veel sterkte! Dappere maar juiste beslissing. :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:36

Babsiej schreef:

heel veel sterkte! |(