we hebben weer een nestje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: we hebben weer een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:49

Ik denk dat wij dan even verschillen over de definitie van 'honen'. Ik vind dat een kritische noot best mag, ik vind ook dat dit allemaal respectvol verloopt. Ik kan dit niet zeggen van degenen die tegen de kritiek zijn.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:52

pillow schreef:
En wat denk je dat ze bij de opvang doen met al die niet plaatsbare konijnen? daar komt ook wel eens een handelaar, die €2,00 per konijn geeft -O-

Deze opmerking slaat echt kant noch wal. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Ik mag hopen dat mensen hier geen conclusie in trekken dat een echte konijnenopvang gewoon een verkapte handelaar is. Helaas, zijn er wel handelaren die de naam opvang misbruiken.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:55

Samblabla schreef:
Waarom door ons niet? Laat je moet zo makkelijk uit het veld slaan meid.
Zijn wel ergere dingen. ;)

Maar super leuke lieve schattige nijnen joh.

waar bemoei jij je eigenlijk mee, jij bent zeker perfect?
kijk eerst is even lekker naar je zelf in plaats van het topic van een ander verzieken!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:58

O ik ben tegen de kritiek, Maar ik geloof van mezelf dat ik heel redelijk ben. kap niemand af, geef netjes weer wat ik denk. ga verder op niemand persoonlijk in (nu alleen even met jou)

Trouwens ik ben niet tegen DE kritiek. ik ben tegen DEZE kritiek. en dan de manier waarop het verder gaat. de eerste kritiekpunten waren heel normaal Maar vanaf dat ze niet het antwoord kregen dat ze wilden horen vond ik het niet normaal meer. en dan doel ik niet op het eten van konijntjes.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:05

Jazen schreef:
Kan je dan misschien maken dat je 1 groepje konijnen hebt met ex rammen ?
Dan moet je enkel nog een topic openen met je leuke konijntjes.(zonder jongen)

Kijk,het komt misschien wat bot over maar het is gewoon zo,er zijn veel te veel konijnen
en er zijn altijd zo reusachtig veel mensen die in de dierenwinkel 2 'voedsters' kopen en achteraf
zijn het dan weer een ram en een voedster,deze maken dan weer baby's heb je er weer ... meer,
en zo blijft er doorgaan.

Nogmaals,ik wil je echt niet aanvallen maar enkel wat bijbrengen. ;)

Dit is een normale respectvolle opmerking,

Jazen schreef:
Wel,nog veel plezier dan met het verder helpen aan het konijnenoverschot.
Wij doen ons best om jouw wat bij te brengen over wat het beste is voor jouw
konijnen,wil je niet luisteren?
Ok,maar kom achteraf niet zeuren.

Ik heb je het op een vriendelijke manier wijs willen maken,maar hier stopt het voor mij.
En de mensen die reageren van moet er nou over doorgezeurd worden,let niet op die reacties....
die weten,niks,maar dan ook helemaal niks van het overschot van konijntjes dat er zitten
te wachten in de opvang op een nieuw baasje.

Nou,ik wens je nog hee veel lieve kleine konijntjes toe. :evaw:

Dit vind ik niet netjes. dit is een post die op mij overkomt IK weet alles en jij luisterd niet... ehh ts hoeft niet te luisteren! ze mag doen wat ze wil. en je kunt veel adviezen geven, Maar dit is geen advies.
En zo zijn er meerdere posts.
En ja dat vind ik onnodig in dit topic. Was het nou een topic van iemand die elke 6 tot 8 weken een nestje had, dan kan ik dat prima snappen dat je emoties zo oplopen. maar 2 nestjes in 3 jaar?

p.s Jazen, ik pak nu jou stukje er even uit, is niet op jou als persoon bedoeld, maar voor uitleg, er zijn meerdere personen die dit zo doen, maar dan blijf ik knippen en plakken ;-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:07

wendyenbram schreef:
Jazen schreef:

Kijk,het komt misschien wat bot over maar het is gewoon zo,er zijn veel te veel konijnen
en er zijn altijd zo reusachtig veel mensen die in de dierenwinkel 2 'voedsters' kopen en achteraf
zijn het dan weer een ram en een voedster,deze maken dan weer baby's heb je er weer ... meer,

Jazen schreef:

Ik heb je het op een vriendelijke manier wijs willen maken,maar hier stopt het voor mij.
En de mensen die reageren van moet er nou over doorgezeurd worden,let niet op die reacties....
die weten,niks,maar dan ook helemaal niks van het overschot van konijntjes dat er zitten

Dit vind ik niet netjes. dit is een post die op mij overkomt IK weet alles en jij luisterd niet... ehh ts hoeft niet te luisteren! ze mag doen wat ze wil. en je kunt veel adviezen geven, Maar dit is geen advies.
En ja dat vind ik onnodig in dit topic. Was het nou een topic van iemand die elke 6 tot 8 weken een nestje had, dan kan ik dat prima snappen dat je emoties zo oplopen. maar 2 nestjes in 3 jaar?

p.s Jazen, ik pak nu jou stukje er even uit, is niet op jou als persoon bedoeld, maar voor uitleg, er zijn meerdere personen die dit zo doen, maar dan blijf ik knippen en plakken ;-)

Het is de toon die de muziek maakt en als TS niet zo sympathiek reageert, reageren anderen dáár weer niet zo sympathiek op.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:11

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen respectvol naar elkaar te blijven reageren en er rekening mee te houden dat TS pas 13 jaar is. Daarnaast kan de discussie op BB gevoerd worden in een ander topic, gezien deze op BB-ITP hoort.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:13

Als wij het vriendelijk overbrengen,maar er wordt
enkel gelezen wat er wilt gelezen worden daar kunnen
wij niks aan doen.
Ik heb duidelijk bij mijn reactie gezegd dat ik der niet wil
aanvallen maar gewoon iets bij brengen.

En daar wordt heel erg kinderachtig en niet vriendelijk op gereageerd.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:19

Jazen schreef:
Als wij het vriendelijk overbrengen,maar er wordt
enkel gelezen wat er wilt gelezen worden daar kunnen
wij niks aan doen.
Ik heb duidelijk bij mijn reactie gezegd dat ik der niet wil
aanvallen maar gewoon iets bij brengen.

En daar wordt heel erg kinderachtig en niet vriendelijk op gereageerd.

Maar wat jij vind en wilt betekend niet dat een ander dat vind of wilt. Ik zie dat je zelf ook paarden zonder papieren fokt en daar zijn er ook genoeg van.

Ik ben trouwens geen voorstander van rasloze konijnen fokken, maar verbaas me er steeds over dat mensen via internet bepalen wat een ander doet. Je kan advies geven, maar niks verplichten.

Ts, leuke konijntjes, geniet er van voor je het weet zijn ze weer groot :D

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:22

RianneH schreef:
[mod]Ik zou jullie willen vragen respectvol naar elkaar te blijven reageren en er rekening mee te houden dat TS pas 13 jaar is. Daarnaast kan de discussie op BB gevoerd worden in een ander topic, gezien deze op BB-ITP hoort.

Ik ben ook maar een kind van 15,maar ik wist heel goed
Dat je niet met konijnen moest fokken als 13 jarige.
Ik heb geen probleem mee als het is om een ras te verbeteren
En dat de fokker zijn konijnen zelf kan en wil slachten.

@tiffany,ik heb er voor gekozen om mijn merrie niet te laten dekken.
Ik heb 2 Gelderse veulens gekocht met een mooi papier. ;)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:27

lieveli schreef:
Jazen schreef:

Jazen schreef:

Citaat:
Het is de toon die de muziek maakt en als TS niet zo sympathiek reageert, reageren anderen dáár weer niet zo sympathiek op.

Tja en daar gaat het in deze discussie mis vind ik. er wordt een topic geopent met foto`s van lieve konijntjes. er wordt een ongelukkige woordkeus gemaakt met het woordje "weer" daarop wordt meteen geschoten. wanneer ts dan uitlegd dat het "pas" het 2e nestje in 3 jaar tijd is, wordt daar aan voorbijgegaan, en de "mening" opgedrongen hoe slecht ts wel niet bezig is. Pas daarna gaat ts iets minder vriendelijk reageren, en zoekt ze steun bij diegene die wel zeggen dat het een lief nestje is. Dat betekent niet dat ze niet heeft gehoord hoe anderen erover denken? Maar toch moet het weer en weer en weer gezegd worden.
De ts is 13, de verantwoordelijkheid over al dan niet castreren ligt toch echt bij de ouders. daarom blijf ik erbij, zeg wat je te zeggen hebt, maar doe dat dan 1 keer en niet tig keer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:36

wendyenbram, het is niet de bedoeling om erover door te gaan na de modopmerking. Ik ga er ook niet meer op in, niet hier. :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:05

pillow schreef:
lieveli schreef:
:=

hoezo. Een konijn is echt wel een goed stukje vlees hoor. En als je er toch vanaf wilt, waarom dan wel naar een asiel en niet naar iemand die ze op eet. En wat denk je dat ze bij de opvang doen met al die niet plaatsbare konijnen? daar komt ook wel eens een handelaar, die €2,00 per konijn geeft Een kennis van mij fokt Lotharingers en alles wat niet helemaal goed getekend is , in de pan.

Sorry hoor maar wat voor opvang ken jij dan die dat doet?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:36

wat doen ze met honden niet die niet geplaatst kunnen worden ?
juist ! die krijgen een spuitje
waarrom zouden de konijnen dan niet opgegeten mogen worden ?
beter dan een spuitje , dan zijn ze nog nuttig !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:40

Samblabla schreef:
Niemand heeft gezegt dat ze met stamboek konijnen moet fokken?
Althans ik niet. En ik ben geen moraalridder of wat dat dan ook is. :P
En ''hobby nestjes konijnen'' (zoals jij ze noemt) is iets anders dan ''oeps'' (maar alsnog onnodig want je wilt geen konijnenras verbeteren), als er iets beter was worden gekeken dan was dit niet gebeurd. Maar dat heb zowel ik als andere leden al verteld. :) En we zeggen ook niks over rasdieren, dat maak jij ervan.

En je wilt niet weten hoeveel kleine konijnen ik ophaal voor de fretten omdat ze ze niet verkocht krijgen. -O- (maar dat is natuurlijk weer een andere discussie)

Het gaat zich erom: beter voorkomen dan genezen en er zijn al zijn nijnen op marktplaats (en ook niet op marktplaats).

ik zie het verschil niet eigenlijk , ze ''mogen'' beide volgens 3/4 bokt ( en dan heb ik het over andere topic )
niet geboren worden.

en als ze als frettenvoer , of op mijn bord eindigen...
wat is het probleem dat ze worden opgegeten , dat maakt toch niets uit ?

misschien moeten we maar geen konijnen gaan fokken om op te eten :j :')
en wat maakt het uit of het konijn op je bord ( of van je fretten ) van een
fokker ( voor het vlees ) , van een ''oeps-nestje'' of van een ''hobby-nestjes-konijnen'' komen ?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:54

fjordowner18 schreef:
Samblabla schreef:
Waarom door ons niet? Laat je moet zo makkelijk uit het veld slaan meid.
Zijn wel ergere dingen. ;)

Maar super leuke lieve schattige nijnen joh.

waar bemoei jij je eigenlijk mee, jij bent zeker perfect?
kijk eerst is even lekker naar je zelf in plaats van het topic van een ander verzieken!

Waar heb ik gezegt dat ik perfect ben? Jij gaat mij woorden in de mond leggen die ik never nooit gezegt heb.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:57

romyloverrr schreef:
Samblabla schreef:
Niemand heeft gezegt dat ze met stamboek konijnen moet fokken?
Althans ik niet. En ik ben geen moraalridder of wat dat dan ook is. :P
En ''hobby nestjes konijnen'' (zoals jij ze noemt) is iets anders dan ''oeps'' (maar alsnog onnodig want je wilt geen konijnenras verbeteren), als er iets beter was worden gekeken dan was dit niet gebeurd. Maar dat heb zowel ik als andere leden al verteld. :) En we zeggen ook niks over rasdieren, dat maak jij ervan.

En je wilt niet weten hoeveel kleine konijnen ik ophaal voor de fretten omdat ze ze niet verkocht krijgen. -O- (maar dat is natuurlijk weer een andere discussie)

Het gaat zich erom: beter voorkomen dan genezen en er zijn al zijn nijnen op marktplaats (en ook niet op marktplaats).

ik zie het verschil niet eigenlijk , ze ''mogen'' beide volgens 3/4 bokt ( en dan heb ik het over andere topic )
niet geboren worden.

en als ze als frettenvoer , of op mijn bord eindigen...
wat is het probleem dat ze worden opgegeten , dat maakt toch niets uit ?

misschien moeten we maar geen konijnen gaan fokken om op te eten :j :')
en wat maakt het uit of het konijn op je bord ( of van je fretten ) van een
fokker ( voor het vlees ) , van een ''oeps-nestje'' of van een ''hobby-nestjes-konijnen'' komen ?

En blijkbaar is het moeilijk om te lezen want mij boeit het niks of ik ze eet of aan de fretten geef maar het is niet nodig. En ik heb dat andere topic niet eens gevolgt en weet ook niet waar dat ene topic over gaat ik weet alleen dat dit voor mij nu de eerste keer dat ik op zo'n topic reageer.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:00

dat laatste stuk is niet tegen jou gedoelt maar in het algemeen :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:08

Oeps haha dan mijn excuses. :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:23

lieveli schreef:
Ik geloof je hoor, ik moest er alleen om giechelen. Ik vind dit soort topics gewoon altijd een beetje meh. Zeker als ts zegt 'we weten wat we doen' maar castratie is te duur.

Jij giechelt nog. Ik zucht eens diep en denk aan een kennis van me die PROPvol zit in haar cavia- en konijnenopvang.
Is allemaal vrijwilligerswerk, eten geven uit haar eigen zak. Ik vind het echt egoïstisch dat mensen hun konijnen als ze er toch niet bewust mee willen fokken niet gewoon laten castreren. Dat kost hooguit 30 euro.

En sorry TS, ik weet dat je 13 bent en dat je er nog weinig aan kunt doen. En ik geloof heel goed dat jullie de ruimte ervoor hebben, gelukkig maar.
Het zijn schatjes, maar ik kijk altijd met een erg dubbel gevoel naar dit soort topics.

Lieve oeleboeliekoetjie knijntjes <3 , maar aan de andere kant denk ik ook aan alle propvolle opvangfaciliteiten.
Ik ben dolblij dat we nu we zelf de ruimte hebben, een cavia van haar hebben overgenomen als vriendje voor ons oude caviameisje.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:31

ach wat een schatige pluizenbolletjes! <3 ontzettend lief!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 20:14

Puchje schreef:
lieveli schreef:
Ik geloof je hoor, ik moest er alleen om giechelen. Ik vind dit soort topics gewoon altijd een beetje meh. Zeker als ts zegt 'we weten wat we doen' maar castratie is te duur.

Jij giechelt nog. Ik zucht eens diep en denk aan een kennis van me die PROPvol zit in haar cavia- en konijnenopvang.
Is allemaal vrijwilligerswerk, eten geven uit haar eigen zak. Ik vind het echt egoïstisch dat mensen hun konijnen als ze er toch niet bewust mee willen fokken niet gewoon laten castreren. Dat kost hooguit 30 euro.
En sorry TS, ik weet dat je 13 bent en dat je er nog weinig aan kunt doen. En ik geloof heel goed dat jullie de ruimte ervoor hebben, gelukkig maar.
Het zijn schatjes, maar ik kijk altijd met een erg dubbel gevoel naar dit soort topics.

Lieve oeleboeliekoetjie knijntjes <3 , maar aan de andere kant denk ik ook aan alle propvolle opvangfaciliteiten.
Ik ben dolblij dat we nu we zelf de ruimte hebben, een cavia van haar hebben overgenomen als vriendje voor ons oude caviameisje.

bij alle dierenartsen hier in de omgeving is het allemaal minimaal 60€ per konijn en als je er meer te gelijk doet maakt het niks uit..

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 20:15

manonfleur schreef:
ach wat een schatige pluizenbolletjes! <3 ontzettend lief!

Tnx :D

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:08

als je meerdere tegelijk doet krijg je een bepaalde korting per extra konijn.
en normaal is het voor een castratie rond de 40 euro.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:58

Ik had niet de bedoeling TS aan te vallen ofzo, maar reageerde op de eerste reactie's van Jazen, die begon over castratie en afstand doen voor € 10,oo. Ik gaf een voordeliger tip.