Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oenka

Re: Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 18:34

volgens mij heb ik een aantal potst eerder al gezegd dat ik op onderzoek uitga ;)
Beter lezen.

Daarbij zit ik al jaaaaaren bij deze dierenarst en heeft mij altijd goed geholpen met alles. overigens zeggen meerdere da's het en bij mijn da op de praktijk zit iemand die juist gespecialliseerd is in honden en gedrag en verzorging. Die geeft dan ook puppyconsult om de groei van je pup in de gaten te houden

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:38

Jij moet doen waar jij je goed bij voelt,
Echter vind ik het vreemd dat een dierenarts dentasticks en fokker aanraad?
Fokker valt in dezelfde catagorie als bonzo, pedigree, frolic etc...... en de meeste (dus niet allemaal) dierenartsen hebben toch wel standaard royal canin en hills dierenartsenlijn staan (verdienen ze tenminste wat op)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:39

Oenka, ik begrijp wat je schrijft :j de ervaring van veel versvoerders leert helaas alleen dat, wanneer je zelf op onderzoek uitgaat wat betreft hondenvoeding, veel (gerenommeerde) dierenartsen daar helemaal niet zo veel verstand van blijken te hebben als ze zelf beweren. Ik zou je zeker willen aanraden je eens te gaan verdiepen in de wereld van hondenvoeding en dan met name vers (rauw). Ook al maak je uiteindelijk de keuze brok te blijven voeren en te blijven tandenpoetsen, dan toch is het waardevol wat meer te weten over hoe het óók kan.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 18:48

Heb mijn hele leven al honden en ben nooit uitgeleerd. Fokker werd niet aangeraden door de dierenarts maar werd gezegt dat het ook prima voer is, dat is wat anders ;) ook in de winkel waar ik het haal zeiden ze dit.
Wat zou er zo slecht zijn aan het poetsen van het gebit, met speciale tandpasta?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:52

dat dentasticks slecht zijn is flauwekul. De stoffen die in de dentasticks zitten komen in het bloed en zorgen er via het speeksel voor dat het tandplak opgelost word. Het voorkomt tot 80% tandplak. Dit is een claim die ze wetenschappelijk moet kunnen onderbouwen en die dus niet zomaar ergens opgezet mag worden.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 18:57

dus dan is het juist wel goed...zoals mij verteld is

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:01

Oenka wens je succes met het zoek van voer waar je hond het goed op doet en jij je prettig bij voeld.

Ben wel van mening dat een dierenarts veel weet van ziektes en operaties en helaas niet zoveel van voeding.

Hier staat Prins en Farm Food en wordt er verschillende soorten diepvries voer aangeboden.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:02

Gypsylady schreef:
Toevallig net overgestapt op andere voer
Voerde eerst CaroCroc wat me echt niet beviel
Ben overgestapt op Prins, dat bevalt veel beter
Ook geen onnatuurlijke dingen toegevoegd, gepeste brokken
Geen bergen poep meer
Ze krijgen één keer per dag ook wat smuldier
Verder let ik met de tussendoortjes dat die ook natuurlijk zijn
Gedroogde kipfilet lever etc
Ook hebben die van mij van die rundehuid kluiven, af en toe krijgen ze een verse runder kluif

Wij ook een week of 2 overgestapt op Prins (Procare Super). Bevalt inderdaad prima.
Ik combineer het met Prins versvoeding en Renske.
En als trainers Farmfood gedroogd runderhart.
Het is een vreselijk moeilijke eter maar hier doe ie het goed op en belangrijker, hij lust het.

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:04

Mijn hondje kreeg altijd biofood dinner en lamrijst..
Maar omdat ze dit ook niet goed verteerde krijgt zij nu dodsen and horell...
Dit is geweldig voer..ze heeft.nergens meer last van :P

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 19:05

tot nog doet ze het prima op het voer wat ik geef

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:06

natuurlijke voeding naturis

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:22

ik denk dat een hoop mensen zich eens moeten verdiepen in voeding, etiketten lezen en zelf een mening hebben... een dierenarts weet in veel gevallen maar bar weinig over voeding.. en dat blijkt ;)
want JA dentastix zijn troep en wat zijn de goede ingrediënten? ik kan ze nl niet vinden

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:24

Schade van slecht voer merk je vaak ook pas na langere tijd. (Na jaren.)
En inderdaad veel dierenartsen hebben een aantal voeren die ze goed vinden omdat ze er zelf aan verdienen als ze dat promoten.

Eigenlijk zou ik ook liever vers voer geven, maar daar heb ik helaas geen mogelijkheid voor op dit moment, dus voorlopig blijft het brok en aanvullend blik/smuldier/pens.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:29

maar waarom voer je dan bonzo,als wel íets troep is,is dat het wel...

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 19:39

dat heb ik dus ook gehoord over bonzo

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:41

Onze Golden Retriever krijgt Royal Canin Golden Retriever voer en elke dag een Dentastick.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:53

http://hondenuniversiteit.nl/aanschaf-v ... ket-lezen/

bonzo Ingrediënten: Granen, vlees en dierlijke bijproducten (4% lam), plantaardige bijproducten (2% bietenpulp), plantaardige eiwitextracten, olien en vetten, suiker, mineralen, groenten (0,5% groenten). Nutritionele toevoegingsmiddelen: mg/kg: Fe(E1): 132; I(E2): 1,5; Cu(E4): 11; Mn(E5): 40; Zn(E6): 130; Se(E8): 0.

overigens is dit niet alleen bij dierenvoeding zo hoor ;) voor mensen is het vaak niet veel anders.. neem cup a soup, bijv rundvlees.. ingredienten: Maltodextrine, aardappelzetmeel, croutons (16%) tarwebloem, plantaardig vet, plantaardige olie, zout, gist, kruidenextract, deegwaar 7% gistetract, aroma, wortel 2% suiker, gebrande suiker, ui (1% !! :') ) vleesextract 0,5% !! peterselie, geconcentreerd uiensap, witte peper, kurkuma, fenegriek, foelie

kortom rundvlees 0.5 % en zo word cupasoup rundvlees, rundvlees genoemd want ja het ziet er toch in? ;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:13

Ik weet het, ik weet het.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:45

Onze hond krijgt Renske, en dan speciaal met vis.
Doet ze het super op, en eet nog net niet haar etensbak erbij op.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:03

Renske vinden ze hier niet heel erg lekker, heb ik wel geprobeerd toen ik meer te besteden had :j

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:12

Onze honden eten ook Fokker voor Large honden! Ook geven wij ze soms ook een schepje rijst door het eten heen. Ze krijgen ook botten met vlees eraan, alleen dan wel buiten anders gaat het binnen zo stinken haha :+ Tijdens het trainen mix ik hondensnoepjes met voer. Ook maak ik soms zelf hondenkoekjes met vlees uit een blikje, tarwebloem en ei wat ze heerlijk vinden :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:47

hier krijgt ie lotgering , alleen de soorten waar geen kip in zit (allergisch)

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:53

Mijn hond voer ik al zeker een jaar geen brokken meer; enkel diepvries-vlees. En vaak groenten die ik zelf eet, gaan door het voer met een eitje zo nu en dan. Hij ziet er prachtig uit, iedereen complimenteert mij met hoe goed mijn hond eruit ziet.

Toen mijn hond brokken kreeg; huidschilfers, vaak braken, vaak poepen.

Het 'vlees' in brokken is volledig kapot gekookt en er gaan veel te veel granen in om de brok stevig en krokant te maken.
Naar mijn mening zijn brokken het as van het kwaad. En het is eentonig voer.
Maar iedereen moet zelf weten wat hij/zij aan zijn/haar hond voert!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:14

Hier krijgen ze Dog lovers gold Passion met vis en doen het er goed op. Af en toe Terra Canis Menu graanvrij (gewoon nat blikvoer). hier krijgen ze dagelijks ook een snack, dit varieert van dentastix, proline van die fruitdingen met gedroogd vlees omheen, pens,... dus rotzooi en gezond door elkaar. Ook krijgen ze af en toe carnibest. Eigelijk doen ze het op deze dingen helemaal prima. Mijn ene hond die had een aantal jaar echt last van anaalklieren, nu sinds hij pakweg een half jaar op de dog lovers gold staat, geen problemen meer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:17

kimmie261 schreef:
dentasticks bestaan 100% uit zetmeel ,en dat is wat tandplak veroorzaakt....is echt een fabel dat dat iets voor tanden doet..

Het gaat vooral om de chemische reiniging, hoe je het draait of keert, honden die dentastix krijgen houden een schoner gebit dan honden zonder en op brokken.