Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:15

dierenfan schreef:
die vriend zou snel mijn ex vriend zijn. Ik kan veel hebben en ik kan op veel punten toe geven. Ik zou zonder katten en konijnen kunnen als het moet en als ze overlijden. Ik zou ze nooit weg doen voor iemand. Echter zonder honden daar moet ik niet aan denken. Dat gaat geen enkele liefde overleven. Ieder zijn ding en tja dit is mijn punt.

Misschien dati k daarom nog vrijgezel ben hahaha. Nee hoor, maar ik ben heel makkelijk maar niet over het feit wel/geen hond. Dat ik er nooit meer dan 2 zou mogen hebben daar zou ik mee kunnen leven. Dat 1 jonge hond en eventueel een oudje dan het 2tal is zou ik ook goed mee kunnen leven maar geen hond? Nee dat niet.

voor mij hetzelfde :j
ik heb 2 honden, die horen bij mij en als je hen niet accepteerd hoepel je maar op ;)
en ja als ze door de regen lopen stinken ze, maar ik heb net een nestje gefokt, in totaal 10 honden in huis en kreeg van iedereen de complimenten dat je echt NIKS rook (zijn beaucerons dus nog iets groter als de duitse herder) en heel groot woon ik niet.. van binnen dan ;)

moeilijke situatie voor jou maar voor mij zou het heel duidelijk zijn

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:24

Painttobe schreef:
Ik snap alleen niet helemaal waarom hij perse een pup wil. Om er langzaam aan te wennen? Maar uiteindelijk wordt dat ook een hond die ooit eens door de regen en modder loopt. En dan zal dat "stinken" etc.. Maar voordat je daar bent, ben je dus 1 a 2 jaar verder.. En dan? Dan doe je die hond niet meer weg, en dan zal je misschien wel ruzie krijgen omdat hij die stank en modder niet wil. En dan zit je wel met én een kapotte relatie, en een hond waar je niet alleen voor kan zorgen.. (misschien kan ik dan voor je oppassen :P)

Of zie ik het verkeerd?
Ik denk gewoon dat als je een volwassen hond neemt gelijk ook met de "problemen" die hij met honden heeft wordt geconfronteerd. En dus niet pas na een aantal jaar..

mensen die twijfelen zou ik sowieso een pup af raden. Als je gek wil worden van een hond moet je aan een pup beginnen. Je bent de eerste weken gewoon 24/7 met de pup bezig. Een leuke volwassen herplaatser met niet teveel problemen is toch een stuk relaxter (spreekt uit ervaring :D )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:26

essiesilly schreef:
ik heb 2 honden, die horen bij mij en als je hen niet accepteerd hoepel je maar op ;)
en ja als ze door de regen lopen stinken ze, maar ik heb net een nestje gefokt, in totaal 10 honden in huis en kreeg van iedereen de complimenten dat je echt NIKS rook (zijn beaucerons dus nog iets groter als de duitse herder) en heel groot woon ik niet.. van binnen dan ;)

Honden die goed verzorgd worden (dus goed voer, regelmatig borstelen en veel beweging) ruik je ook niet of nauwelijks, vind ik :).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:27

Colway schreef:
Kwanyin schreef:
Ik kan me thans heel goed inbeelden dat er mensen zijn die niet graag leven in een woonkamer vol haren overal hoor...het is niet omdat jij er niet aan stoort dat iemand anders zich een prinses waant omdat die er niet mee zitten...

Als je 1 keer per dag zuigt en 1 keer per dag veegt is het prima te doen. Een dier hebben is niet inherent aan een huis vol haren. Dat zegt meer iets over je manier van huishouden :D

Dan zal ik vast wel veel mensen kennen die het niet zo nauw nemen met huishouden :) .

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:28

hier ook elke dag stofzuigen maar verder gewoon schoon hoor ;)
(en san87, idd goed voer! ;) )

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:32

Heeft jouw vriend ook geen hobby/passie waar jij je niet zo bij kan vinden?
Het blijft wel een dier, en het is de vraag of je de gok wel wilt nemen.

Ik kan hier mee inkomen en zou als ik ook zo gek op honden was ook een hond nemen. maar dan ook zelf de verantwoording voor nemen.
mijn vriend is gek van t1's. (nu is dit wel niet te vergelijken) ik vind 't prima maar hij mag ze zelf afstoffen.. (wonen beide thuis en moeders doet 't nog voor hem, maar ik heb niks met die model auto's, zijn hobby zijn pakkie an.. ) hetzelfde geld voor mijn groene vingers, mijn enige must is een tuin later. wil hem ook zelf doen en bijhouden. daar wil hij niets aan doen. prima zo kan 't ook..

De vraag is of je het er voor over hebt.. Tja en je zou ook de hond kunnen nemen en wie weet gaat ie overstag, zo niet dan heb je altijd nog je hond :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:32

Ik zou zelf geen passie opgeven voor een partner. Uiteindelijk moet je zelf weten wat je doet, en wat je bereid bent om ervoor op te geven, maar onherroepelijk komt het bovendrijven, vroeg of laat.

En ik ga met degenen mee die zeggen dat een hond niet hoeft te stinken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:33

Ik begrijp juist goed dat hij liever een pup wil.
Ik ben grote dierenliefhebber, maar dat gaat niet op voor honden (ook al hadden mijn ouders er wel 1 vroeger). Ik vertrouw ze gemiddeld niet en snap ze ook niet.
Ik zou dan nooit zomaar een volwassen hond durven nemen waar je de achtergrond niet van kent.
Gelukkig wil mijn vriend ook geen hond, maar indien wel dan had ik hem ook graag al vanaf pup leeftijd gekend willen hebben incl puppy cursus etc :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:34

Tja, ik denk dat je toch moet kiezen tussen je droom of je vriend..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:38

dierenfan schreef:
Painttobe schreef:
Ik snap alleen niet helemaal waarom hij perse een pup wil. Om er langzaam aan te wennen? Maar uiteindelijk wordt dat ook een hond die ooit eens door de regen en modder loopt. En dan zal dat "stinken" etc.. Maar voordat je daar bent, ben je dus 1 a 2 jaar verder.. En dan? Dan doe je die hond niet meer weg, en dan zal je misschien wel ruzie krijgen omdat hij die stank en modder niet wil. En dan zit je wel met én een kapotte relatie, en een hond waar je niet alleen voor kan zorgen.. (misschien kan ik dan voor je oppassen :P)

Of zie ik het verkeerd?
Ik denk gewoon dat als je een volwassen hond neemt gelijk ook met de "problemen" die hij met honden heeft wordt geconfronteerd. En dus niet pas na een aantal jaar..

mensen die twijfelen zou ik sowieso een pup af raden. Als je gek wil worden van een hond moet je aan een pup beginnen. Je bent de eerste weken gewoon 24/7 met de pup bezig. Een leuke volwassen herplaatser met niet teveel problemen is toch een stuk relaxter (spreekt uit ervaring :D )

Heb meer werk gehad aan mijn herplaatser dan mijn pup :)

Ben geen dag 24/7 bezig geweest.

Ik zou zeker voor een pup gaan....

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:40

_San87_ schreef:
essiesilly schreef:

Honden die goed verzorgd worden (dus goed voer, regelmatig borstelen en veel beweging) ruik je ook niet of nauwelijks, vind ik :).

Was het maar zo. Onze hond word echt een paar keer per week geborsteld, af en toe helemaal gewassen/getrimd, 3 of 4x per dag uit en hij kan altijd de tuin in voor beweging, ik fiets er wel eens mee en hij heeft goed voer. Maar toch stinkt hij als een 3 dagen oude schimmel.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:42

Lastig. Als je vriend nou allergisch was geweest, had ik me in zijn starre houding nog wel iets voor kunnen stellen. Dan zou het houden van een hond immers ten koste gaan van zijn gezondheid.

Dat hij geen hondenliefhebber is, hoeft echter niet in de weg te staan om een hond te nemen. Jij zult immers de zorg voor de hond volledig tot je nemen en hij hoeft zich er verder vrij weinig mee te bemoeien. Het vinden stinken is iets waar hij misschien even doorheen moet. En de hond hoeft hem ook niet in de weg te lopen (geen hond op de bank, maar gewoon op zijn eigen plaats). Mocht je vriend hierin geen compromis kunnen vinden, kan ik me voorstellen dat het vroeg of laat toch een keer verkeerd gaat tussen jullie.

Zou vergelijkbaar zijn met de keuze 'Paarden eruit of ik eruit' :evaw:
Vreselijk als je elkaars hobbies gaat verbieden of daar niet mee om kunt gaan...:')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:44

ZeSteigert schreef:
_San87_ schreef:

Was het maar zo. Onze hond word echt een paar keer per week geborsteld, af en toe helemaal gewassen/getrimd, 3 of 4x per dag uit en hij kan altijd de tuin in voor beweging, ik fiets er wel eens mee en hij heeft goed voer. Maar toch stinkt hij als een 3 dagen oude schimmel.

Wat noem jij goed voer?

Maakt ook niet uit, mijn mening blijft staan :).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:49

Ik vermoed dat je vriend met name bang is dat hij niet goed overweg zal kunnen met een hond en daarom excuses verzint. Voor mij is dat namelijk heel herkenbaar: ik ben niet aan honden gewend, weet er dus niet zo veel van en vind ze dus een beetje eng. Het lijkt mij best een hele opgave om dan ineens in een huis te wonen met een hond en voor een hond te moeten zorgen, en dat goed te doen.
Bovendien wil je een herder. Even generaliserend: daarvoor moet je wel echt een báás zijn: die hond moet goed onder appél staan anders laat ie je alle hoeken van de kamer zien. Ook buiten zijn die beesten drama als ze niet goed onder appél staan en rennen overal luid blaffend op af of achter aan. En terugkomen ho maar.
In dit opzicht snap ik de "excuses" over natte hond en overal haren heel goed en zou het in huis nemen van een - per definitie schattig - pupje een optie kunnen zijn zodat je vriend met de pup kan "opgroeien", er aan kan wennen en van kan leren.

Zo te lezen zijn jullie nog in de verliefde fase en communiceren jullie helder dus dat opent perspectieven. Als dierenvriend een leukerd treffen die geen dieren in huis wil zou voor mij niet per definitie einde verhaal zijn.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:53

Colway schreef:
Kwanyin schreef:
Ik kan me thans heel goed inbeelden dat er mensen zijn die niet graag leven in een woonkamer vol haren overal hoor...het is niet omdat jij er niet aan stoort dat iemand anders zich een prinses waant omdat die er niet mee zitten...

Als je 1 keer per dag zuigt en 1 keer per dag veegt is het prima te doen. Een dier hebben is niet inherent aan een huis vol haren. Dat zegt meer iets over je manier van huishouden :D

Als onze Lety in de rui is, valt er niet tegenop te zuigen hoor. Dan liggen de plukken haar echt overal (en dan zuig ik 2x per dag) -O-

Ik had vroeger een vriendje die heel vies naar mijn hond keek. Die relatie heeft niet lang geduurt :D
Mijn dieren zijn heel belangrijk voor mij en als iemand me dat niet gunt, dan is dat niet de ware voor mij.
Ik heb nu een hele lieve man die ook gek is op dieren. Hij zal niet uit zichzelf een eind gaan wandelen met de honden, maar hij is er wel gek mee en verzorgt ze goed.
En hij heeft ook zijn hobby's en die gun ik hem ook.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:13

Wij leven hier ook tussen de honden en zou zonder ze niet willen leven en met een partner die dat niks vind zou ik ook niet willen leven. Dan klikt het toch niet.

Een vriendin heeft ook een zelfde soort situatie en heeft de honden in een kennel maar toch zijn de honden vaak oorzaak van ruzie's

Wilawander

Re: Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:14

Over het stinken enz. Heb 4 duitse herders in huis die niet stinken. (als ze nat geregend zijn daar gelaten). Onderhoud, goed voer doet een hoop. Zuigen en vegen doe ik dagelijks en dwijlen ook. Als ze nat zijn gaan ze eerst in de bench dat scheelt enorm.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:20

Wat komt hij over als een wispelturig persoon zeg. De ene keer wel, dan weer niet, dan misschien.. Dan wil hij het proberen, dan weer niet. Proberen op een hond te passen, maar nee dan toch liever een eigen hond. Zeg hem eens dat hij een keuze moet maken en daar zich aan vast moet houden. Waarom zou je niet gewoon een weekend/weekje op een hond passen VOOR je een eigen hond neemt? Ik vind zeggen dat je dan liever meteen aan een eigen hond begint onzin, want dat wil hij eigenlijk niet eens. Komt meer over als een excuus. :')

Ik word gewoon al chagrijnig als ik je verhaal lees, ik zou er zoals eerder gezegd ook klaar mee zijn en zeggen dat hij een keuze moet maken. Als hij kiest voor geen hond, dan is de keuze aan jou of je het daar dan bij laat of uit elkaar gaat. Maar laat je niet omlullen wanneer hij, als jij besluit om er mee te stoppen, als hij zegt "over een paar jaar wil ik het proberen". Waarschijnlijk als het puntje bij paaltje komt blijft hij het toch alleen maar uitstellen.

Eitherway, deze keuze zal je echt voor jezelf moeten maken :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:21

een leven zonder honden :=

ben nog liever eerder zonder vriend als zonder honden hier,dus ja...ik geloof niet dat ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die geen hond zou willen hebben...

maar in jouw situatie is het denk ik kiezen voor een relatie met je vriend zonder hond,of relatie verbreken en een hond nemen ( en een vriend zoeken die ook gek op honden is)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:35

hoi ts,

wat jammer van jullie dilemma.
wat ik niet helemaal begrijp is dat je vriend aangeeft dat hij vooral het verharen en het stinken als ze nat zijn zo erg vind.
waarom dan een herder?
herders zijn goed op te voeden, maar ze zijn wel eerst jong met alle ongemakken van dien, druk, springen enz, enz.
bovendien verharen ze gigantisch en zijn ze gek op water, dus dit ras is wellicht niet de beste keus voor iemand die niet zo veel met honden heeft ;)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:56

Colway schreef:
Wat voor werk doe je nu dan?

Op dit moment werk ik als verkoopster, maar dat is niet echt mijn ding. Ben heel mijn leven gefixeerd geweest op mijn droombaan, al snapt eigenlijk niemand waarom ik dat zou willen doen. Ik ben gek op die dingen, kan er uren in zitten/naast de chauffeur staan kletsen, er komt een grote lach op mijn gezicht en een warm gevoel vanbinnen alleen al als ze passeren. En ookal zullen nu veel mensen denken dat maar een baan is, het is mijn grote droom en op dit moment staat het, na goed nadenken, mijn relatie wel degelijk in de weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 07:12

Kwanyin schreef:
Colway schreef:

Dan zal ik vast wel veel mensen kennen die het niet zo nauw nemen met huishouden :) .

Het is nochtans echt zo hoor. Als er iemand ons een bezoekje komt brengen zijn ze altijd verbaasd als we na tien minuten vragen of we de hond uit de veranda mogen laten komen omdat ze niet wisten dat wij een hond hadden. Geen stank in ons huis en geen haartje.
Maar dan moet iedereen idd wel even meehelpen. Twee keer per dag stofzuigen, drie keer per week de woonkamer dweilen, om de drie dagen het kussen in de hondenmand wassen, na iedere wandeling de voeten van de hond goed schoonwrijven, iedere dag flink borstelen en 1 keer per week met de furminator, etc etc. Als je moeite doet dan heb je geen stank en geen haren. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 07:17

een hond ruik je gewoon,al houd je alles heel schoon....maar ik noem dat niet stinken.
Die van mij komen niet in huis,ze hebben hun eigen verblijf met bedden en verwarming.
Anders ben ik de hele dag mijn huis aan het schoonmaken,en die tijd besteed ik liever buiten met mijn honden :D

Maar ik heb er 7.

Mijn vriend vond honden eerst ook niets,nu is hij er gek mee.

Collie2008

Re: Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 07:57

Ik krijg juist te horen van mensen (zonder honden) dat het bij ons niet ruikt. Tenzij hij recent nat is geweest. Maar goed, wij zuigen, dweilen wel veel

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:18

Colway schreef:
Ik krijg juist te horen van mensen (zonder honden) dat het bij ons niet ruikt. Tenzij hij recent nat is geweest. Maar goed, wij zuigen, dweilen wel veel

maar dat is er 1 :D Dat is volgens mij wel te doen...maar ik ga dat niet redden met 7 stuks ;)