kat gaat bevallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:14

zorg dat je iets van een grote doos of mand hebt dan blijft ze daar in.

madelief88

Re: kat gaat bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:27

Ik ben erg benieuwd ts, hoe het verder is verlopen.
Iig gefeliciteerd met kitten 1. Mijn kat lag ook netjes in haar werpdoos, tot het eerste kitten er daadwerkelijk uit kwam, toen rende ze de laminaatvloer op, fijn! Om vervolgens het kitten de krabpaal en krabton in te slepen. :D Ik heb de vlekken er uit gekregen met vanish tapijtreiniger spul, had ik toevallig nog staan :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 08:33

kohtje ik heb de doos naar haar verplaatst dus de rest is daarin geboren, en daar ligt ze nu ook :) Heb de pc uitgezet maar er zijn nog 2 wurmpjes geboren, 2 lijken tot nu toe helemaal zwart en 1 heeft witte teentjes. Volgens mij zijn het alledrie katers.

Eerste kitten duurde eeeeeuwen voordat het eruit was (niet langer dan een uur overigens, maar vergeleken met de andere twee was het oneindig lang). Ze snapte ook niet wat ze ermee moest eerst, ging ze rondjes lopen met kitten nog aan de navelstreng en in paniek raken omdat ze er niet bij kon, onder luid protest van kitten bedacht ze uiteindelijk dat ze gewoon stil moest zitten en dubbelvouwen :')
Tweede floepte er zo uit, duurde alleen lang voordat die uit z'n zak werd gehaald maar heb me er niet mee bemoeid (alleen tegen cyra gezegd dat ze nu toch verdomme die zak eens open moest maken ipv zichzelf schoonlikken want ze zou toch zo weer vies worden :+ )

nummer 1:
Afbeelding

nummer 2:
Afbeelding
Afbeelding

daarna ben ik naar bed gegaan want ik geloofde het wel, en niet veel later hoorde ik nog een boel commotie dus nog even uit bed gegaan en met de zaklamp gekeken en toen waren er dus 3 :) daar heb ik geen natfoto's van gemaakt.

vanochtend:
Afbeelding

wat een hulpeloze wurmpjes zijn kittens trouwens :+

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:19

Gefeliciteerd!! met de ukkies :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:09

Aahhh kijk daar zijn ze.... Leuk! Gefeliciteerd!!!
Heb je ze ook gewogen, een gewicht tussen de 90 en 110 gr is goed.. Daaronder in de gaten houden.
En elke dag moeten ze aankomen, vallen ze af, in de gaten houden..
Vaak vallen ze de eerste dag sowieso wat af, maar daarna trekken ze bij.

Helaas is hier kitten 1 overleden... Helaas gebeurd dat wel eens maar leuk is anders natuurlijk.
Moeders moet om 12;45 uur bij de DA zijn dus ben benieuwd of ze een keizersnede krijgt.

Wat handig is voor een volgende keer is om kranten over je tapijt te leggen... Dat voorkomt bloed od vruchtwater op je tapijt.
Niet alle poezen willen in de werpdoos/kist liggen.. Dit moet je dan ook niet opdringen, laat haar dan maar met kranten en handdoeken op de plek gaan liggen waar zij dat wilt...
Zo voorkom je een stukje stress..

Wat handig is om even te controleren of ze een open gehemelte hebben, dus even het bekkie openen..
Ojaa en als je denkt dat moeders niet snel genoeg het vliesje van het koppie afhaald, gewoon zelf doen.. Op internet staat dat je een minuut moet wachten maar ik doe dit al zodra ik zie dat moeders de aandacht eerst op zichzelf richt..
Ik doe overigens alleen het hoofdje de rest mag moeders zelf doen omdat dit moeder en kind verbind aan elkaar..
Wat je al zei over dat het eerste kitten langer duurde dan de tweede en de derde... Dat is vaak zo omdat het geboorte kanaal bij de eerste nog opgerekt moet worden..

Ik heb een keer gehad dat de een nog met de navelstreng vast hing en dat de volgende zich al aankondigde.. Toen heb ik maar even geholpen met de navelstrengetjes.. Houdt daarbij rekening dat je ong. 3 cm afstand houdt van de buik en knijp het overige bloed vanaf de buik van het kitten uit de navelstreng. :-)

Heel veel succes en lekker genieten van de ukken TS!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:48

gefeliciteerd, wat leuk, 3 stuks!
Ze `zwemmen`zo leuk als ze zich verplaatsen in het begin, die achterpootjes doen nog niet mee :)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:52

Gefeliciteerd met je kittens!

Mocht je het bloed nog uit de vloerbedekking moeten halen: wrijf de vlekken in met melk en daarna een droge doek er overheen wrijven. Werkt echt!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:55

gefeliciteerd ...

heb je al iemand voor de kittens ? of houd je ze alle drie zelf ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:05

Van harte wat cute <3

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 13:12

Bedankt voor de felicitaties!

fayem89 schreef:
Aahhh kijk daar zijn ze.... Leuk! Gefeliciteerd!!!
Heb je ze ook gewogen, een gewicht tussen de 90 en 110 gr is goed.. Daaronder in de gaten houden.
En elke dag moeten ze aankomen, vallen ze af, in de gaten houden..
Vaak vallen ze de eerste dag sowieso wat af, maar daarna trekken ze bij.

Helaas is hier kitten 1 overleden... Helaas gebeurd dat wel eens maar leuk is anders natuurlijk.
Moeders moet om 12;45 uur bij de DA zijn dus ben benieuwd of ze een keizersnede krijgt.

Wat handig is voor een volgende keer is om kranten over je tapijt te leggen... Dat voorkomt bloed od vruchtwater op je tapijt.
Niet alle poezen willen in de werpdoos/kist liggen.. Dit moet je dan ook niet opdringen, laat haar dan maar met kranten en handdoeken op de plek gaan liggen waar zij dat wilt...
Zo voorkom je een stukje stress..

Wat handig is om even te controleren of ze een open gehemelte hebben, dus even het bekkie openen..
Ojaa en als je denkt dat moeders niet snel genoeg het vliesje van het koppie afhaald, gewoon zelf doen.. Op internet staat dat je een minuut moet wachten maar ik doe dit al zodra ik zie dat moeders de aandacht eerst op zichzelf richt..
Ik doe overigens alleen het hoofdje de rest mag moeders zelf doen omdat dit moeder en kind verbind aan elkaar..
Wat je al zei over dat het eerste kitten langer duurde dan de tweede en de derde... Dat is vaak zo omdat het geboorte kanaal bij de eerste nog opgerekt moet worden..

Ik heb een keer gehad dat de een nog met de navelstreng vast hing en dat de volgende zich al aankondigde.. Toen heb ik maar even geholpen met de navelstrengetjes.. Houdt daarbij rekening dat je ong. 3 cm afstand houdt van de buik en knijp het overige bloed vanaf de buik van het kitten uit de navelstreng. :-)

Heel veel succes en lekker genieten van de ukken TS!!!

wat balen dat er één overleden is :( Ik heb ze nog niet gewogen, wil mama poes even wat alleen-tijd gunnen met de babies.
Ik liep wel met een oude handdoek achter haar aan maar ze bleef er steeds naast gaan liggen, en wil haar er ook niet op tillen als ze al bezig is, dus was weinig aan te doen. Volgende keer de hele kamer maar bedekken in kranten :+
Wat navelstreng en placenta's betreft heeft ze netjes gedaan wat ze hoort te doen, alles lekker opgegeten. Niet echt smakelijk om naar te kijken! Maar dat is de natuur.

cherell0 schreef:
heb je al iemand voor de kittens ? of houd je ze alle drie zelf ?

Ik houd ze niet zelf. We hebben Cyra en haar zusje, en een zwerfkitten, dus daar houden we het even bij, hoe lief ze ook zijn.

Cyra gaat af en toe aan de wandel, even benen strekken en zodra ze opstaat begin het koor al te zingen daar in de slaapkamer :+ verbaas me er nog steeds over hoeveel geluid ze kunnen maken.
Ze heeft al een boel kraambezoek gehad inclusief 'mijn terrorkindje' van 3 jaar oud die onwijs lief was en héél stil van een afstandje stond te kijken en cyra aan het vertellen was hoe goed ze het gedaan had en hoe cute de kittens waren <3

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:43

Van harte TS! Fijn dat alles uiteindelijk zo soepeltjes ging. Je relaas klinkt heel herkenbaar, zo heb ik 'onze' eerste bevalling ook ervaren, erg leuk om te lezen :). Even de kittens wegen is overigens wel een goed idee, ik snap de alleen-tijd helemaal maar mam zal er ook aan moeten wennen dat jij ook af en toe aan de kittens zit toch? Hier vond madam dat de eerste keer ook spannend, maar ondertussen is het onderdeel van het ritueel en geen probleem meer.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:25

Hoi ts, hoe is het met de kittens en moeders??

Hier helaas nog maar 3 baby's over... Hopelijk stopt het nu en mogen deze blijven leven..
Maar zo'n slecht nest heb ik nog niet eerder gehad.. Jammer maarja fokken is gokken

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:22

wat vervelend fayem89 :( Hier leven alle kittens gelukkig nog steeds en het gaat goed met ze! Nog geen oogjes open maar ze drinken en maken geluid en doen pogingen om zo goed en zo kwaad als het kan te bewegen ook al ziet het er niet uit om ze zo om te zien vallen en heen en weer te zien kruipen :+
Ik heb er 2 namen gegeven, eentje heet Steve (naar mijn collega :+ ) en eentje heet Guinness. Ik dacht dat het allemaal katers waren maar ik twijfel nu wel over Steve :') tijd zal het leren :')

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:57

Als je een fototje maakt van hun achterkant dan zie ik het zo... ;)

Fijn dat ze het zo goed doen!!
Ik heb er nu nog twee die het onwijs goed doen... Ze zitten beide boven de 110gr. Dus dat gaat de goede kant op!!
Wij werken met onze nesten altijd met thema's maar ik ben er bij deze twee nog niet uit wat het wordt...
We gaan het zien!! :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 11:20

zal ik vandaag proberen te doen :) probeer elke dag een foto van ze te maken om te izen hoe ze groeien :) Een van mijn kittens is echt een stuk groter en zwaarder dan de anderen, moeten de anderen dat nog bijbenen of blijft hij gewoon altijd een grote(re) kerel?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:05

Het kan zelfs zijn dat hij nog ingehaald wordt door de andere.. ;-)
Je weet het maar nooit..
Zolang ze maar >10 gr p. d. Aankomen. :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:44

kan helemaal goedkomen, het onderdeurtje van 3 die ik 2 jar geleden kreeg, is nu de grootste geworden!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:19

Heb niet veel stukjes gelezen hier maar wil toch even kwijt dat ik het echt shocking vind dat mensen nog steeds hun katten nestjes laten krijgen. Asiels worden overspoeld en er zijn echt veel meer katten in Nederland dan er baasjes voor zijn. En ook al raken jullie je kittens wel weer kwijt (want wie kan er nee zeggen tegen zo'n schattig kittentje?), bedenk dan dat voor elke kitten die jullie geboren laten worden er weer 1 in het asiel blijft zitten. Laat alsjeblieft die dieren steriliseren!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:52

je kan wel oordelen ellenloise, maar het kán gebeuren dat er een poes aan komt lopen op stal die drachtig blijkt te zijn..... en die niet direct zo mak is dat je haar kan pakken, ophokken en naar de v-arts kan brengen.... en ik ben hartstikke blij met mijn ene kitten, want mijn stalkattenbestand was helaas behoorlijk uitgedund :(

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 22:01

ellenlouise, allereerst: ben het zeker met je eens. Alleen dat je zegt dat er meer katten in Nederland zijn dan baasjes, daar heb ik weinig mee te maken aangezien ik niet in Nederland woon. Plus dat je waarschijnlijk ook hebt gelezen, dat de zusjes binnenkort gesteriliseerd gaan worden. Bedankt voor je mening in elk geval :)

morrie, ben heel benieuwd hoe ze uit gaan komen. Hoop dat ze niet teveel in gaan halen want ik kan ze nu nog uit elkaar houden door de grootte :+ zo handig 2 exact dezelfde zwarte kittens :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 17:29

nou hier zijn de kittenkontjes fayem89, zeg maar wat je ervan maakt dan zal ik zien of ik ze nog andere namen moet geven :+

Kontje 1:
Afbeelding

Kontje 2:
Afbeelding
(heb even geen betere)

Kontje 3:
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:50

Die kontfotos :')

Wat een schatjes overigens :d

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:53

volgens mij is 2 een poesje, de anderen zijn niet duidelijk genoeg voor mij.....

mijn Maxi (op de verjaardag van Maxima geboren) is nu 3 weken <3

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:55

volgens mij is 1 een poes en de andere 2 katers

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:01

dancertje schreef:
volgens mij is 1 een poes en de andere 2 katers

ja zeker je ziet balletjes er onder