Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb de vlekken er uit gekregen met vanish tapijtreiniger spul, had ik toevallig nog staan
Heb de pc uitgezet maar er zijn nog 2 wurmpjes geboren, 2 lijken tot nu toe helemaal zwart en 1 heeft witte teentjes. Volgens mij zijn het alledrie katers.
)

daar heb ik geen natfoto's van gemaakt.

fayem89 schreef:Aahhh kijk daar zijn ze.... Leuk! Gefeliciteerd!!!
Heb je ze ook gewogen, een gewicht tussen de 90 en 110 gr is goed.. Daaronder in de gaten houden.
En elke dag moeten ze aankomen, vallen ze af, in de gaten houden..
Vaak vallen ze de eerste dag sowieso wat af, maar daarna trekken ze bij.
Helaas is hier kitten 1 overleden... Helaas gebeurd dat wel eens maar leuk is anders natuurlijk.
Moeders moet om 12;45 uur bij de DA zijn dus ben benieuwd of ze een keizersnede krijgt.
Wat handig is voor een volgende keer is om kranten over je tapijt te leggen... Dat voorkomt bloed od vruchtwater op je tapijt.
Niet alle poezen willen in de werpdoos/kist liggen.. Dit moet je dan ook niet opdringen, laat haar dan maar met kranten en handdoeken op de plek gaan liggen waar zij dat wilt...
Zo voorkom je een stukje stress..
Wat handig is om even te controleren of ze een open gehemelte hebben, dus even het bekkie openen..
Ojaa en als je denkt dat moeders niet snel genoeg het vliesje van het koppie afhaald, gewoon zelf doen.. Op internet staat dat je een minuut moet wachten maar ik doe dit al zodra ik zie dat moeders de aandacht eerst op zichzelf richt..
Ik doe overigens alleen het hoofdje de rest mag moeders zelf doen omdat dit moeder en kind verbind aan elkaar..
Wat je al zei over dat het eerste kitten langer duurde dan de tweede en de derde... Dat is vaak zo omdat het geboorte kanaal bij de eerste nog opgerekt moet worden..
Ik heb een keer gehad dat de een nog met de navelstreng vast hing en dat de volgende zich al aankondigde.. Toen heb ik maar even geholpen met de navelstrengetjes.. Houdt daarbij rekening dat je ong. 3 cm afstand houdt van de buik en knijp het overige bloed vanaf de buik van het kitten uit de navelstreng.
Heel veel succes en lekker genieten van de ukken TS!!!
Ik heb ze nog niet gewogen, wil mama poes even wat alleen-tijd gunnen met de babies.
cherell0 schreef:heb je al iemand voor de kittens ? of houd je ze alle drie zelf ?
verbaas me er nog steeds over hoeveel geluid ze kunnen maken.
. Even de kittens wegen is overigens wel een goed idee, ik snap de alleen-tijd helemaal maar mam zal er ook aan moeten wennen dat jij ook af en toe aan de kittens zit toch? Hier vond madam dat de eerste keer ook spannend, maar ondertussen is het onderdeel van het ritueel en geen probleem meer.
Hier leven alle kittens gelukkig nog steeds en het gaat goed met ze! Nog geen oogjes open maar ze drinken en maken geluid en doen pogingen om zo goed en zo kwaad als het kan te bewegen ook al ziet het er niet uit om ze zo om te zien vallen en heen en weer te zien kruipen 
) en eentje heet Guinness. Ik dacht dat het allemaal katers waren maar ik twijfel nu wel over Steve
tijd zal het leren

probeer elke dag een foto van ze te maken om te izen hoe ze groeien
Een van mijn kittens is echt een stuk groter en zwaarder dan de anderen, moeten de anderen dat nog bijbenen of blijft hij gewoon altijd een grote(re) kerel?

zo handig 2 exact dezelfde zwarte kittens