Overlast van honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:36

essiesilly schreef:
ik merk ts dat jij een beetje denkt van ik heb katten die zijn niemand tot last (dat vind jij ;) maar ondertussen worden wel poezen in de buurt ongevraagd gedekt.. ik woon op z n boers en mijn buren hebben een jong poesje van hooguit een half jaar.. deze heeft nu een nestje dood zielig)
en veel hondeneigenaren denken ook dat hun honden niemand tot last zijn dus zo blijft de circel rond he ;)
maar goed, honden KAN je nog opvoeden katten doen gewoon lekker waar ze zin in hebben :P en ja.. ik heb ook (gecastereerde)katten

Hier heb je inderdaad wel gelijk in ja, als je het zo bekijkt. Hondenmensen denken dat katten alleen maar vervelende beesten zijn, en ik spring het liefst gelijk een boom in als ik een onaangelijnd beest zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:39

Resistance schreef:
essiesilly schreef:
ik merk ts dat jij een beetje denkt van ik heb katten die zijn niemand tot last (dat vind jij ;) maar ondertussen worden wel poezen in de buurt ongevraagd gedekt.. ik woon op z n boers en mijn buren hebben een jong poesje van hooguit een half jaar.. deze heeft nu een nestje dood zielig)
en veel hondeneigenaren denken ook dat hun honden niemand tot last zijn dus zo blijft de circel rond he ;)
maar goed, honden KAN je nog opvoeden katten doen gewoon lekker waar ze zin in hebben :P en ja.. ik heb ook (gecastereerde)katten

Hier heb je inderdaad wel gelijk in ja, als je het zo bekijkt. Hondenmensen denken dat katten alleen maar vervelende beesten zijn, en ik spring het liefst gelijk een boom in als ik een onaangelijnd beest zie.

Hoho niet elke hondeneigenaar denkt er zo over. Ken meerdere hondeneigenaren die geen problemen hebben met katten. Zelf ben ik honden en katten eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:40

love_western schreef:
Resistance schreef:

Hoho niet elke hondeneigenaar denkt er zo over. Ken meerdere hondeneigenaren die geen problemen hebben met katten. Zelf ben ik honden en katten eigenaar.

Het was ook bij wijze van. Gewoon om even te beschrijven hoe het er vaak aan toe gaat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:41

mensen die één of meer katers ongeholpen op straat laten lopen kan ik niet serieus nemen als men dit soort rare berichten gaat plaatsen. Je moest eens weten hoeveel honderden euro's schade ik al gehad heb door zo'n 'geweldige (AHUM)' eigenaar die zijn kater niet wilde laten helpen.

Afgelopen zomer kwam dat brutale poedersuiker beest elke keer als hij de kans kreeg naar binnen in de schuur, tuinhuis, buiten op de tuinstoelen, schommelbank, binnen in het schuurtje en overal waar hij de kans kreeg binnen te komen sproeide die kat alles onder. Hij kan er niets aan doen maar die eigenaar wel. Ik had op zich niets tegen die kat maar elke keer weer moest ik water over hem heen mikken of wat dan ook. Uiteindelijk een keer een hele nacht in een bench opgesloten met de hoop dat dit zo'n nare ervaring was dat hij weg bleef wat helaas ook niet lukte.

Ik vond het zeer dubbel toen ik hem dood gereden vond. Triest voor het dier maar zelf opgelucht dat er een einde kwam aan die stinkende urine lucht rondom het huis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:41

Resistance schreef:
essiesilly schreef:

ik ben gek op katten en honden ze zijn me allemaal even lief alleen niet alle eigenaren..........................

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:44

dierenfan schreef:
mensen die één of meer katers ongeholpen op straat laten lopen kan ik niet serieus nemen als men dit soort rare berichten gaat plaatsen. Je moest eens weten hoeveel honderden euro's schade ik al gehad heb door zo'n 'geweldige (AHUM)' eigenaar die zijn kater niet wilde laten helpen.

Afgelopen zomer kwam dat brutale poedersuiker beest elke keer als hij de kans kreeg naar binnen in de schuur, tuinhuis, buiten op de tuinstoelen, schommelbank, binnen in het schuurtje en overal waar hij de kans kreeg binnen te komen sproeide die kat alles onder. Hij kan er niets aan doen maar die eigenaar wel. Ik had op zich niets tegen die kat maar elke keer weer moest ik water over hem heen mikken of wat dan ook. Uiteindelijk een keer een hele nacht in een bench opgesloten met de hoop dat dit zo'n nare ervaring was dat hij weg bleef wat helaas ook niet lukte.

Ik vond het zeer dubbel toen ik hem dood gereden vond. Triest voor het dier maar zelf opgelucht dat er een einde kwam aan die stinkende urine lucht rondom het huis.

ben het in grote lijnen wel mee eens! en weet je....de kat kan er niks aan doen maar t baasje, dat is altijd zo jammer...

Ik heb elke keer meer gelezen en ben toch wel van mening dat als je je kat zonder dat die geholpen is rond laat lopen ik het wel erg vind... wat als er een poes in eens ontsnapt? per ongeluk? kan gebeuren... en die is nog maar half jaartje oud en word gedekt door jouw kat TS ? Ik bedoel alleen maar... dat is ook overlast en tikkeltje egoistisch vind ik dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:44

dierenfan schreef:

Ik snap helemaal dat je daar last van hebt. Wij hebben ook ooit een kater gehad die dit gedrag vertoonde (en hebben we toen verkocht), maar die van nu doet dat niet. En als we ooit klachten zouden krijgen, blijft hij binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:45

Mioux schreef:
dierenfan schreef:

ben het in grote lijnen wel mee eens! en weet je....de kat kan er niks aan doen maar t baasje, dat is altijd zo jammer...

Ik heb elke keer meer gelezen en ben toch wel van mening dat als je je kat zonder dat die geholpen is rond laat lopen ik het wel erg vind... wat als er een poes in eens ontsnapt? per ongeluk? kan gebeuren... en die is nog maar half jaartje oud en word gedekt door jouw kat TS ? Ik bedoel alleen maar... dat is ook overlast en tikkeltje egoistisch vind ik dan..

Zoals ik al zei, als dit gebeurt en men heeft er last van, nemen wij de gevolgen/kosten op ons.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:46

Ik ben een hondeneigenaar, maar denk niet dat katten alleen maar vervelend zijn. Ik heb twee honden, maar die lopen aan de lijn en vliegen nooit naar een voorbijganger zijn kruis ;)
Ik heb er een hekel aan als iemand last zou hebben van mijn honden en zou er alles aan doen om dat op te lossen en dat verwacht ik ook als ik last heb van iemand zijn kat of hond. Dat is voor iedereen prettig en blijft het voor iedereen leuk.

TS ik zie dat je pas 15 jaar bent, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het fokken(of vermeerderen) van katten. Maar ik denk dat het slim is om je eens goed te verdiepen hierin. Want sommige dingen die je hier zegt spreken in je nadeel als fokker (ik denk dat je hier je ouders mee bedoeld?) Ik weet niet of dat zij daar erg blij mee zijn, willen ze als gerespecteerd/goede fokker bekend staan?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:48

Ik denk niet dat iemand die een kat dat ziet doen altijd weet van wie die is? het feit dat katers overal hun lucht achterlaten dmv sproeien is wel normaal, maar als ik t een kat zie doen in mijn tuin bv tegen mijn schutting, hoe gek ik ook op dieren ben, heeft wel een probleem, en als ik die kat vang dan de eigenaar ten zeerste... dan zal ik wel een rekening indienen van een nieuwe schutting, overdreven? nee vind ik niet, want die lucht krijg je er echt niet meer uit

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:49

Mioux schreef:
dierenfan schreef:

dat vind ik dus ook..! kortom ts vind dat haar kat niemand tot last is maar dat is hij wel want hij maakt zonder te vragen nestjes en hoe oud zijn de poesjes? hoe gezond ziek of wat dan ook zijn de poesjes..
dat is hetzelfde als dat ik een intacte reu lekker door de buurt laat wandelen en die puppy s maakt overal tsja ik kan zeggen hij is niemand tot last want de mensen klagen niet maar hij is het dan dus wel!

terugkomend op het orginele onderwerp heb ik ook katten en heb ik ook totaal geen last van andere katten maar denk dat ik dat ook niet heel snel heb hier in het boerengat, al lopen hier heel veel "wilde" katten. maar goed die van mij kunnen niks kwaad :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:49

akishino schreef:
Ik ben een hondeneigenaar, maar denk niet dat katten alleen maar vervelend zijn. Ik heb twee honden, maar die lopen aan de lijn en vliegen nooit naar een voorbijganger zijn kruis ;)
Ik heb er een hekel aan als iemand last zou hebben van mijn honden en zou er alles aan doen om dat op te lossen en dat verwacht ik ook als ik last heb van iemand zijn kat of hond. Dat is voor iedereen prettig en blijft het voor iedereen leuk.

TS ik zie dat je pas 15 jaar bent, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het fokken(of vermeerderen) van katten. Maar ik denk dat het slim is om je eens goed te verdiepen hierin. Want sommige dingen die je hier zegt spreken in je nadeel als fokker (ik denk dat je hier je ouders mee bedoeld?) Ik weet niet of dat zij daar erg blij mee zijn, willen ze als gerespecteerd/goede fokker bekend staan?

Mijn ouders denken er net zo over, en ik ben degene die met mijn moeder altijd op de shows rondhangt. Mijn vader bemoeit zich er verder niet mee. Ik heb mij er heus goed in verdiept, en het is niet zo dat ik niet weet waar ik over praat omdat ik 15 ben.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:50

Kuggur schreef:
Resistance schreef:
Misschien zullen er wat zijn die het niet doen, maar ik ben in mijn leven nog nooit een hond tegengekomen die niet zijn neus vol in mijn kruis duwt.

Ben ik de enige die bij deze uitspraak "gebrekkige persoonlijke hygiene" denkt....Ik bedoel als iedere hond die je tegenkomt meteen je kruis induikt....

nee hoor maar jij zegt het en ik denk het alleen maar :P haha

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:51

vraag me ook af, als zo poes gedekt is door hun kat, wie gaat alle kosten betalen? t nestje? eventuele problemen? ontwormingen? chips? paspoorten? ontvlooien? voedingen?....

en betreft honden gedeelte van essieilly, nog toevoegend even... die reu is mooi, en maakt mooie nestjes dus ach? ja sorry maar vind nogal raar om hier een topic te openen, pratend over overlast en zelf je kat rond laten lopen ongeholpen en zeggen niemand heb er last van... sorry dan neem ik zo iemand niet echt serieus volg je de kat 24/7? dat je weet dat niemand er last van heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:51

essiesilly schreef:
Kuggur schreef:

Ben ik de enige die bij deze uitspraak "gebrekkige persoonlijke hygiene" denkt....Ik bedoel als iedere hond die je tegenkomt meteen je kruis induikt....

nee hoor maar jij zegt het en ik denk het alleen maar :P haha

Willen jullie dit soort rare reacties alsjeblieft voor je houden.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:54

Als katteneigenaar moet ik zeggen dat ik het ook niet kan begrijpen dat je een kater ongecastreerd buiten laat lopen. Ik begrijp je redenen waarom je niet wil castreren. Als het daadwerkelijk zo'n mooie kat is zou ik er zuiniger op zijn dan hem bloot te stellen aan een mogelijke besmetting met kattenaids door een buurtkat. Ook zou ik als ik poezeneigenaar was van raskatten het absoluut niet tof vinden als ik er achter komt dat de kater ook htk katten dekt. En dan met name omdat je als eigenaar het beste met je dier voor hebt en je poes niet aan een kater wil blootstellen die mogelijk besmet is met kattenaids. In mijn visie is het voordeel van het fokken met raskatten met name de strenge regels en gezondheidstests die je moet doen waardoor de kopers van toekomstige kittens weten dat de kans optimaal is dat hun dier gezond is. Door je kater met htk katten te laten paren heb je dat voordeel al te niet gedaan want wie weet wat die poezen onder de leden hebben. En niet elke poezen eigenaar zit te wachten op ongevraagd een nest kittens. Ok als poezeneigenaar moet je er ook voor zorgen dat je poes gecastreerd is. Er zijn idd al genoeg niet raskatten op de wereld. Ik zelf heb op dit moment 3 htk katten allemaal van het asiel. 1 gedumpt als kitten bij de vuilnis en de andere 2 gewoon gedumpt. Ik zou daar toch echt niet aan mee willen werken.

Mioux

Re: Overlast van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:56

mee eens saartje, ik heb ook allemaal gedumpte katten uit t asiel, waarvan ook 1 mooie kruising ja mooi gelukt maar maakt t nog niet goed? sorry vind nogal raar... plus je hebt ook katten rennen? of je maakt zo speciale tuin ren zo hele grote voor je kat als die naar buiten wil, hoef je m niet te laten helpen én andere hebben er geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:00

Tsaartje schreef:
Als katteneigenaar moet ik zeggen dat ik het ook niet kan begrijpen dat je een kater ongecastreerd buiten laat lopen. Ik begrijp je redenen waarom je niet wil castreren. Als het daadwerkelijk zo'n mooie kat is zou ik er zuiniger op zijn dan hem bloot te stellen aan een mogelijke besmetting met kattenaids door een buurtkat. Ook zou ik als ik poezeneigenaar was van raskatten het absoluut niet tof vinden als ik er achter komt dat de kater ook htk katten dekt. En dan met name omdat je als eigenaar het beste met je dier voor hebt en je poes niet aan een kater wil blootstellen die mogelijk besmet is met kattenaids. In mijn visie is het voordeel van het fokken met raskatten met name de strenge regels en gezondheidstests die je moet doen waardoor de kopers van toekomstige kittens weten dat de kans optimaal is dat hun dier gezond is. Door je kater met htk katten te laten paren heb je dat voordeel al te niet gedaan want wie weet wat die poezen onder de leden hebben. En niet elke poezen eigenaar zit te wachten op ongevraagd een nest kittens. Ok als poezeneigenaar moet je er ook voor zorgen dat je poes gecastreerd is. Er zijn idd al genoeg niet raskatten op de wereld. Ik zelf heb op dit moment 3 htk katten allemaal van het asiel. 1 gedumpt als kitten bij de vuilnis en de andere 2 gewoon gedumpt. Ik zou daar toch echt niet aan mee willen werken.

Er zitten inderdaad ook strenge regels aan verbonden, en wij laten onze kater dan ook voor elke officiële dekking die hij doet controleren op ziektes. Wij lopen inderdaad het risico dat hij gestolen/watdanook wordt, maar dat nemen wij voor lief. Dat is onze keuze, wij willen het dier graag de vrijheid buiten geven. Als hij iets doet wat een ander niet aanstaat draaien wij voor de kosten op, en zorgen dat daar geen klachten meer over zijn.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:05

Naar aanleiding van je OP ben ik even in je profiel gaan kijken naar je leeftijd. 15 staat er, neem aan dat dat nog actueel is? Wel, dat verklaart een hoop. Ik voel mezelf niet beter of verstandiger dan jou hoor, maar het nuanceert je berichten (de overdrijvingen) enigszins.

Ik ben zowel honden- als katteneigenaar en kan van beide dieren last hebben. :D De kwestie is gewoon dat iedereen verantwoordelijkheid moet nemen voor z'n dieren, of dat nu hond of kat is. Ik hou enorm van honden maar walg ook van mensen die hondenpoep gewoon op straat laten liggen. Aan de andere kant heb ik eveneens een hekel aan mensen die hun katten niet laten helpen maar wel vrij laten rondlopen :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:07

ongelovelijk........TS ik heb hier echt geen woorden voor....(op jou manier van denken over het dekken van jou kater ongevraagd op poezen in de buurt)

In mijn ogen ben jij absoluut geen serieuze fokker.
Een fokker wil het ras gezond houden en zorgt er voor dat zijn dek kater/reu of what ever, niet lukraak in de rondte schiet (letterlijk dus)
Het hele asiel zit vol met katten/kittens en omdat jij je kat niet in huis/in de tuin houd, je dus een ongecastreerde kater op straat laat rond lopen, voed je het probleem dus alleen maar meer!
(en ja waar er 2 zijn hebben er 2 schuld, want waarom zijn die poezen niet geholpen)

Ga eerst zelfs eens nadenken op wat voor manier je bezig bent, voor je überhaupt met je vinger naar honden (eigenaren) gaat wijzen.

Ja ik heb last van de katten van de buren (1 huis bevat al 10 katten die allen buiten lopen en dan zijn er nog tig andere adressen waar katten naar buiten komen)
Ik heb een voiliere, een heuze hobby waar veel tijd en geld in gaat zitten.
Als er snachts weer een kat over de voiliere heen loopt, en stel zich weer dood vliegt, sta ik inderdaad te vloeken, en ik baal dus onwijs van de katten van een ander. En ik heb absoluut geen hekel aan katten, integendeel (anders moet ik echt een andere job gaan zoeken) maar ik baal ervan dat ik dusdanig last heb van de huisdieren van een ander.
Merendeel, omdat ik 3 honden heb die netjes op het grasveld hun behoefte doen, super sociaal naar mens en dier zijn, absoluut geen overlast veroorzaken van blaffen en in de tuin van een ander en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ja, er zijn honden die niet zo netjes zijn opgevoed, die blaffen als de baas niet thuis is, achter fietsers aanrennen etc. Maar of dat nu echt zo'n groot probleem is?
En ik denk dat die discussie altijd zal blijven bestaan, hondeneigenaren vs katteneigenaren

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:10

Resistance schreef:
akishino schreef:

Mijn ouders denken er net zo over, en ik ben degene die met mijn moeder altijd op de shows rondhangt. Mijn vader bemoeit zich er verder niet mee. Ik heb mij er heus goed in verdiept, en het is niet zo dat ik niet weet waar ik over praat omdat ik 15 ben.

Ik zeg ook niet dat je niet weet waar je over praat omdat je 15 bent. Ik weet niet hoe het in de kattenwereld is, maar omdat je kat een aantal poezen heeft gedekt (waarvan veel ongelukjes) en een aantal prijzen heeft gewonnen betekend niet dat je veel verstand van fokken hebt.

Ik heb een beetje het idee dat je je erg snel aangevallen en aangesproken voelt. Maar het is echt niet zo dat iedereen zonder katten een hekel heeft aan katten. Je opent een topic met een hele hoop vooroordelen en klachten over honden. Maar je zit wel doodleuk te vertellen dat je ongecastreerde kat door de buurt gaat en ongewenste nestjes maakt. Overal poept, want dat doen katten buiten, ook al stopt hij het onder het zand het ligt er toch echt! Dan kun je verwachten dat je reactie's krijgt.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:10

Ik begrijp dat jij/jou ouders die keuze maken. Alleen voor anderen kan dit dus wel overlast veroorzaken. En niet iedereen is meteen iemand die daar wat van zegt. Sommige zullen niet eens weten als hun kat zwanger thuis komt wie de vader kat is. Er ligt hierin natuurlijk ook een verantwoordelijkheid voor de poezeneigenaar.

Maar ontopic denk ik dat het niet de dieren zijn die overlast veroorzaken, maar de baasjes. Honden kun je goed opvoeden zodat ze niet opdringerig zijn en bij overlast van katten kun je goed bij jezelf nagaan dat je geen overlast veroorzaakt bij anderen. Dus in mijn mening katten gecastreerd buiten laten lopen en mochten er klachten zijn deze serieus nemen en naar oplossingen dan zoeken. En verder geldt het natuurlijk voor alle dieren er voor te zorgen dat je je dieren goed ingeënt, ontwormt en ontvlooit hebt zodat je anderen geen parasieten of ziektes cadeau doet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:13

met saartje eens... en in geval van honden aangelijnt en poep opruimen :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:15

Ik heb honden en een kat gehad. Ik heb meer last van mijn eigen honden dan katten van andere. Bij mij durven ze niet eens de tuin in te komen want mijn fretten staan buiten. Mijn honden daar in tegen blaffen echt als iemand langs de tuin loopt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:16

ken zat honden die best op fretten af gaan hoor ;) maar zeg het ik vind nogal raar dat je een topic opent, leeftijd daar gelaten, met overlast etc onderwerp terwijl jouw kat 1 van de zovelen is met overlast voor anderen....