karin84 schreef:Ik neem het de kat ook niet zozeer kwalijk hoor, het blijft een dier met instinct. Maar hem 3 of meerdere keren per dag wegjagen, daar wordt je na dik een jaar radeloos van. Helemaal als hij schade aanricht. Had mijn cavia al 8 jaar, dus dat vond ik echt verschrikkelijk. Nu weer mijn konijn en dan vergeet ik mezelf. Kon meteen voor een tetanus injectie. De hond er op afsturen is ook niet echt een goed idee, maar je moet wat in de hoop dat het werkt. Morgen maar even overleggen met wat partijen, in de hoop dat het serieus opgenomen wordt. Ik heb er echt slapeloze nachten van!
Ik snap het helemaal. Het is niet leuk als je dieren door andermans dier worden vermoord/verwondt. Onze kat is vorig jaar in onze eigen tuin doodgebeten door een ongetrainde hond, dus ik weet hoe het voelt. Dat van die dierenambulance lijkt me het beste idee, jij krijgt geen boete voor het vangen van die kat, en de eigenaar kan contact met je opnemen. Hem schoppen/slaan/honderopafsturen heeft geen zin, je wilt ook niet dat die hond de kat doodbijt. Dan draai je de rollen om, dan is het opeens jouw dier (of dat van een vriend) die iemand anders zijn kat vermoord/verwondt. Totdat er een oplossing is inderdaad gewoon weg blijven jagen, desnoods gewoon een hele emmer water over hem heen. Krijgt ie niets van. Ook houden ze niet van harde geluiden, dus even schreeuwen kan ook nog weleens helpen.
Katten zijn gewoon enorme eikels, en trekken zich van niemand iets aan.
Al die manieren om dat beest weg te krijgen... Kan je geen hoge-drukspuit gebruiken?
Zeker als je kat niet sociaal is dan hou je dat dier toch op je eigen terrein? Verdriet is niet weg na een goed gesprek...

(ik heb er zelf eentje voor me eigen kat)...
blijkbaar is daar zoiets leuks (konijn?) dat hij terug wil blijven komen ondanks al jouw pogingen.
na een week hebben we het opgegeven, de valse kat was inmiddels een straat verderop gaan zitten vooral waar hij anderen kon lastig vallen wat hij ook deed. Daar is hij uiteindelijk verdwenen later, geen idee waardoor.