Wie kan mij op weg helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Wie kan mij op weg helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 08:15

Jennyxx: jouw tip werkt niet bij mij.. Ik zit nu met een rol nog bevroren vlees. Heb het nu snel buiten de koelkast gezet, hopelijk ontdooit het snel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:22

Wij zijn ook begonnen met lotgering.
Echter vonden we dat een te vette KVV met een verschrikkelijke lucht.
Zijn toen verder gaan zoeken en uiteindelijk bij Alaska uitgekomen.
Ik koop een combidoos en heb zo allerlei smaken op voorraad.
Veel fijner vlees om mee te werken en ruikt ook veel fijner.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 08:28

Wat is bijvoorbeeld te prijs van zo'n combidoos, en hoeveel kg heb je dan? Kan dat niet vinden op de website.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:46

Ik betaal €31.50 voor 10 rollen à 800gr.
Heb een klein hondje dus ze doet erg lang met zo'n doos.
Als ik een doos haal portioneer ik de rollen eerst zodat ze qua smaak ook goed afwisseling heeft en niet worst voor worst moet eten waardoor ze dagen dezelfde smaak heeft.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:49

Hii,, ik heb een hond en een kat, en de kat krijgt dus blikvoer en de hond brokken.. Maarja onze hond die snuffelt aan de brokken en dan loopt ie weer weg... Hij eet heel slecht en vind kattenvoer/blikvoer verschrikkelijk lekker !! Dus wat wij nu doen :
Hondenbrokken en een beetje katten voer er door of blikvoer in dat geval :j en weetje hij schrokt het op ! Ik heb ook gehoord dat blikvoer slecht is dus daarom doen we dat ook niet maar een beetje kan geen kwaad. :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 08:51

Silence: Dat wordt een duur grapje voor mij := Ik heb een grote hond, en hij krijgt nu per dag 500 gram.

Valerieex: Blikvoer begin ik niet aan..

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:53

O oke, dan niet. :)

niet stom bedoeld hoor :n

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 08:55

Nee ik bedoel het ook niet stom hoor :D

Maar blikvoer is echt heel slecht, en gaan ze enorm van uit der bek stinken, vandaar dat ik het niet wil :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:02

Ja wellicht maar ik vind kwaliteit ook wel belangrijk.
Zeker aangezien ze hier pas 9 maanden is en ik graag wil dat ze nog wel even mee gaat.

Wij vonden Alaska eerst ook prijzig :j
Maar toen we het vergeleken met lotgering bleek het verschil wel.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 09:17

Maar jullie hebben een klein hondje, die eet niet zoveel.

Ik hoor veel mensen die tevreden zijn over lotgering. En wat vet is niet zo erg voor de onze, hij is nog wat mager. Komt uit Spanje en kwam hier vel over been aan in Nederland.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:43

ts , ik vind 500 gram per dag voor een hond van 25 kilo , van 9,5 maand oud , dus nog een pup , erg weinig!!

Vind het trouwens wel super dat je overgestapt bent!
Ik als rasechte vegetariër koop hele pensen om de kosten te drukken , en snij ze zelf aan stukken.
Je went eraan , echt!

Van orgaan kunnen honden wat aan de schijt gaan , maar als je daarnaast wat bot geeft , dan heft het elkaar weer wat op.
Lees je goed in , zorg dat je hond die nu nog volop in de groei is , wel voldoende spier/orgaan/en bot in de juiste verhoudingen krijgt!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:20

Ik zou zeker voor een grote jonge, groeiende hond niet kiezen voor vet eten wegens kostenbesparing.

Want bijvoorbeeld: 500g lotgering genoeg om op gewicht te blijven of een minder vette kvv (Tinlo bijv.) waar hij 600g voor nodig heeft. Waar denk je dat hij meer benodigde voedingsstoffen uit haalt?
Daar gaat het mij dan ook om, niet zozeer dat het vet is, maar de hoeveelheid aan voedingsstoffen wat je mist doordat je minder geeft vanwege het vet.

Ondanks dat mijn volwassen reu smal gebouwd is en eerder afvalt dan aankomt kies ik voor mager vlees. Dan eet hij wat meer, maar krijgt dan ook meer voedingsstoffen binnen.
Vergelijk het maar met mensen. Je kunt je kind een klein bordje friet geven om op gewicht te blijven of een groot bord gekookte aardappels. Waar zou jij dan voor kiezen bij een opgroeiend kind?

Als volwassen hond komt dat allemaal wat minder nauw (al ben ik dan dus nog steeds een pietlut).

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:31

Ik had ook een probleem hond heeft zelfs met een spuitje eten gevoerd gekregen, dwangvoeren, heel akelig. Toen ben ik overgestapt op pakjes diepvries hart en pens ingevroren,van Rodi bij vrijwel alle supermarkten verkrijgbaar. En het klinkt gek maar vanaf dat moment nooit meer een probleem met eten, ze glanzen prachtig ook alledrie.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 15:38

Nammie: Ik heb kant en klare pakketten dus hoef zelf niks samen te stellen. Ik zie mezelf nog geen hopen vlees aan stukken snijden := Ik vind het bloed wat hieruit komt al vies haha!

Sassol: Het zal wel mee vallen kwa vet. Ik heb nu al zoveel verhalen gehoord van mensen die super tevreden zijn over lotgering.
En kostenbesparing, denk niet dat jij in een ander zijn portemonnee kan kijken :)
Ben al blij dat hij over is van brok naar vlees.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:00

Booooo schreef:
Silence: Dat wordt een duur grapje voor mij := Ik heb een grote hond, en hij krijgt nu per dag 500 gram.

Uiteraard kan ik niet in je portemonnee kijken, aan de hand van deze quote kwam het wel op mij over dat je wegens de kosten niet over wilde stappen.
En ik doe ook aan kostenbesparing als dat mogelijk is en met mijn wensen overeen komt (zo heb ik nu fazantkarkas gekocht omdat die 2 euro per kilo was) en konijnenspiervlees omdat ik geen kip wil kopen en deze ook relatief goedkoop was (iets meer als 4 euro/kilo).

En ja, er zijn ook een hele hoop mensen die super tevreden zijn over Royal Canin brokken of de brokken van de Aldi/Lidl. Toch zal dat bij mij er nooit inkomen!
Ik zeg verder ook niet dat Lotgering een slechte KVV is, integendeel: er zitten geen granen in, geen toegevoegde kleur- of smaakstoffen e.d.
Alleen dat het vanwege het vetgehalte niet mijn voorkeur zou hebben bij een grote, groeiende jonge hond.

Het vlees raak je geleidelijk aan gewend aan. Ik knip nu zelfs kuikentjes in stukken voor mijn kat, dat had ik in het begin echt niet gekund! Nu is BARF-en een beetje een hobby geworden (al is kuikentjes knippen dat nog steeds niet :') )