muis uit lijden verlost :'(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: muis uit lijden verlost :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:17

Nee dat staat er dus nogsteeds niet. Ze kaarten eerder al aan het pijnloos en snel te willen daarna pas de betere besteding van geld.
Je valt over iets dat je er zelf van maakt???

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 13:19

Inderdaad, als het mij écht om het geld was geweest had ik mijn vorige muizen en ratten ook maar allemaal zelf moeten doen, ipv bij de DA te brengen.
Maargoed ik ga hier niet meer op in, heb het nu al een paar keer geprobeerd duidelijk te maken.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:21

TS: echt een dappere beslissing van je, heel veel sterkte, ik zou het zelf niet kunnen Y;(

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:22

Mij lijkt 't 1+1=2. Het is pijnloos en snel, en ja, dan ook nog gratis. En dat laatste, waarom 20 euro (zonder goede reden) uitgeven, terwijl je het ook kan gebruiken om je andere dieren te helpen?
Persoonlijk, als bewezen is dat de keel doorsnijden bij kat of hond snel en pijnloos is, zou ik dat ook doen, hoor. Minder stress, pijnloos, snel.
Ik vind inslaapkosten besparen door een pijnloze, snelle dood héél anders dan te laat naar de DA gaan, of niet gaan, terwijl een dier echt ziek is en lijdt.

TS, ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt! Heel dapper ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:23

Wat een gemiep zeg hier! Alles wat hier kleiner is als een kat word zelf afgemaakt. Ja idd om kosten te besparen, zodat de dieren die lieven goed verzorgd kunnen worden. De mensen die het voor mij doen, slachten al dieren vanaf jongs af aan. En diertjes zijn in 1 klap weg.

Daarnaast als bij ons een dier echt lijdt, dan wachten we de da niet eens af. Het is toch zo 10 minuten rijden voor ons. Maar het is ook net hoe je opgevoed bent. Bij ons telt als een dier lijdt en het is niet te redden, zo snel mogelijk afmaken.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:40

Tjonge jonge WildWings op die reacties van jou zit de TS-er echt niet te wachten hoor!
Ze heeft gedaan wat zij het beste vond en waar zij zelf achter stond! En je meerdere malen proberen uit te leggen waarom ze hier voor gekozen heeft! Dat jij daar niet achter staat prima maar je hebt nu je mening gegeven en laat het dan daar bij! TS-er heeft echt wel iets anders aan d'r hoofd dat zich tegenover jou te "moeten gaan verdedigen!" :n

Knap gedaan hoor TS, ik zou zelf ook heel bang zijn dat de klap niet hard genoeg zou zijn!
Kan me voorstellen dat je erg verdrietig er van bent maar je hebt het beste voor het muisje gedaan!
Sterkte!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:43

WildWings schreef:
Nikita, ik kan niet in iemands portomonnee kijken, maar als je niet het geld hebt voor het onderhoud en de medische kosten, schaf dan geen dier aan zeg!! Als blijkt dat op de juiste manier de keel van je hond of kat doorsnijden snel en pijnloos is, en ik maak nu een topic aan met dat ik dat heb gedaan omdat de dierenartskosten zo hoog waren terwijl het ook gratis kon, is dat dan ook dapper en goed en een heldendaad van mij???

Ik vind 'minder stressvol' en 'gauw uit zijn lijden verlossen' een goede reden an sich (voor ieder dier, overigens). Het is puur het geld-argument waar ik over val. Ik snap ook niet hoe mensen dat niet kunnen zien, maargoed, misschien houden wij allemaal dieren om verschillende redenen, dat kan. Ik houd in ieder geval van mijn dieren, en als ik een dier aanschaf, houd ik rekening met de eventueel bijkomende kosten zoals 20-35 voor het inslapen van een muis of hamster. Of andere medicijnen (antibiotica etc), óók voor een klein knaagdier.

Maar hier wordt duidelijk genoemd dat het geld voor het inslapen haar 'te veel' is. Dat het zo duidelijk genoemd wordt, geeft aan dat het een beweegreden was voor de TS om het dier niet in te laten slapen. Dat vind ik verkeerd, dat moet toch niet eens in je opkomen als argument in zo'n situatie? Je weet als je een dier koopt dat de kans er is dat zoiets in het weekend gebeurd, helaas. Dan vind ik dat je daar vooraf over moet nadenken. Het verbaast me ook echt dat zoveel mensen hier nu mij vreemd aanspreken, maargoed. Zoals gezegd, we zullen wel met andere redenen onze dieren houden ofzo ;) Ik houd wel op met reageren hier, wilde alleen mijn ei kwijt.

Ik heb maar de helft van je bericht gelezen, omdat het meeste wat je zegt toch herhaling is van wat je al eerder hebt gezegd en waar ik ook al op gereageerd heb.

Het gaat haar níét om het geld, het gaat haar om het welzijn van het beestje. Deze oplossing was snel en pijnloos, wat een spuitje niet zou zijn (een stressvolle reis). Ze heeft het beste gedaan voor dat diertje, een spuitje is absoluut niet fijner voor dat beestje.

Edit: als dat keel door snijden echt pijnlozer en sneller is en jij durft dat, zou ik ook erg veel respect voor jou.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:03

Wat is in hemelsnaam het probleem met dat ze het voor de kosten zou doen, zolang het niet slechter is voor het dier?
Wat een gezeur zeg, leer maar eens wat realistischer in het leven te staan.
Wanneer iemand bijvoorbeeld naar een andere dierenarts gaat omdat die goedkoper is, dan is dat toch ook logisch?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:04

WildWings schreef:
Nikita, ik kan niet in iemands portomonnee kijken, maar als je niet het geld hebt voor het onderhoud en de medische kosten, schaf dan geen dier aan zeg!! Als blijkt dat op de juiste manier de keel van je hond of kat doorsnijden snel en pijnloos is, en ik maak nu een topic aan met dat ik dat heb gedaan omdat de dierenartskosten zo hoog waren terwijl het ook gratis kon, is dat dan ook dapper en goed en een heldendaad van mij???

Ik vind 'minder stressvol' en 'gauw uit zijn lijden verlossen' een goede reden an sich (voor ieder dier, overigens). Het is puur het geld-argument waar ik over val. Ik snap ook niet hoe mensen dat niet kunnen zien, maargoed, misschien houden wij allemaal dieren om verschillende redenen, dat kan. Ik houd in ieder geval van mijn dieren, en als ik een dier aanschaf, houd ik rekening met de eventueel bijkomende kosten zoals 20-35 voor het inslapen van een muis of hamster. Of andere medicijnen (antibiotica etc), óók voor een klein knaagdier.

Maar hier wordt duidelijk genoemd dat het geld voor het inslapen haar 'te veel' is. Dat het zo duidelijk genoemd wordt, geeft aan dat het een beweegreden was voor de TS om het dier niet in te laten slapen. Dat vind ik verkeerd, dat moet toch niet eens in je opkomen als argument in zo'n situatie? Je weet als je een dier koopt dat de kans er is dat zoiets in het weekend gebeurd, helaas. Dan vind ik dat je daar vooraf over moet nadenken. Het verbaast me ook echt dat zoveel mensen hier nu mij vreemd aanspreken, maargoed. Zoals gezegd, we zullen wel met andere redenen onze dieren houden ofzo ;) Ik houd wel op met reageren hier, wilde alleen mijn ei kwijt.

och jeetje zeg.. waar kunnen mensen zich toch druk om maken.. niet normaal meer..
ik denk dat 99% van de mensen, met jou als uitzondering, hetzelfde gedaan zou hebben, ik heb ook veel dieren waaronder 3 muisjes en als er 1 ziek is en ik niet meer denk dat hij beter kan worden (doe een dierenarts opleiding dus dan weet ik ook waar ik het over heb) zou ik hetzelfde gedaan hebben, natuurlijk voor t beestje maar zeg nou zelf, gratis of ongeveer 35 euro betalen voor hetzelfde? sorry maar ik ben en blijf een hollander, natuurlijk kies ik dan voor gratis want voor die 35 euro kan ik weer een nieuw muisje kopen incl. voer.

ik begrijp echt niet dat je hier zo'n ophef over kan gaan maken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:07

Ik zou ook echt geen €35/€40 voor een muis gaan betalen, die €20 gaat nog wel, maar niet het dubbelen, no way.
Als je een zieke hond of kat hebt die geholpen kan worden zal de TS hier zeker geld aan uitgeven, zal dat dier (denk ik) niet dood slaan voor de kosten, maar als die toch dood gaat, €40 betalen? Nee sorry hoor.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:08

TS goed gedaan trouwens hoor, beter dan afwachten en het diertje nog meer laten lijden of een rit naar de dierenarts te maken

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:08

xSlvna schreef:
Ik zou ook echt geen €35/€40 voor een muis gaan betalen, die €20 gaat nog wel, maar niet het dubbelen, no way.
Als je een zieke hond of kat hebt die geholpen kan worden zal de TS hier zeker geld aan uitgeven, zal dat dier (denk ik) niet dood slaan voor de kosten, maar als die toch dood gaat, €40 betalen? Nee sorry hoor.

+1

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:16

WildWings schreef:
Ik vind het dapper van je, maar je beweegreden wel compleet verkeerd. Het ging je niet om de beste keus, maar om de kosten?? Sorry, maar daarom kom ik dus niet bij. Neem dan geen huisdier, als je er niet meer geld aan wilt uitgeven dan de aanschafkosten.

Nogmaals, ik vind dat je de goede keus hebt gemaakt en erg dapper, maar de achterliggende reden valt mij wel een beetje tegen.

Wat is dit nou weer voor een walgelijke reactie? Als ik een muis kosteloos zelf uit zijn lijden kan en durf te verlossen, dan ga ik echt, echt, echt geen 20 euro geven voor een spuitje en benzine er aan verspillen.. Dat vind ik zonde van mijn geld.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:17

Je hebt de goede keuze gemaakt hoor.
Ik vind het erg dapper van je!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:39

schoentje schreef:
Adin schreef:
tsja, weet niet wat ik er van moet denken, dat je zoiets kan doen? even snel naar de DA voor een spuitje had ik persoonlijk gedaan.

Ik dacht bij deze reactie echt aan een kindje van een jaar of 10, maar het is toch echt anders als ik in je profiel kijk := maar dat terzijde

Heel verstandig en dapper dat ts deze keuze heeft genomen. Het beestje is snel en zonder stress uit zijn lijden verlost en ze is nuchter en realistisch genoeg om niet de belachelijk hoge kosten van de weekenddienst van een dierenarts aan te gaan.

en bedankt.
Tjsa wij hebben zelfs babymuisjes in laten slapen omdat de moeder er niet voor zorgde. Had ze ook door de wc kunnen spoelen maar ja, niet mijn ding. Ben meer van het humane, dat jij daardoor denkt dat ik 10 ben. tsja.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:42

Adin schreef:
schoentje schreef:
Ik dacht bij deze reactie echt aan een kindje van een jaar of 10, maar het is toch echt anders als ik in je profiel kijk := maar dat terzijde

Heel verstandig en dapper dat ts deze keuze heeft genomen. Het beestje is snel en zonder stress uit zijn lijden verlost en ze is nuchter en realistisch genoeg om niet de belachelijk hoge kosten van de weekenddienst van een dierenarts aan te gaan.

en bedankt.
Tjsa wij hebben zelfs babymuisjes in laten slapen omdat de moeder er niet voor zorgde. Had ze ook door de wc kunnen spoelen maar ja, niet mijn ding. Ben meer van het humane, dat jij daardoor denkt dat ik 10 ben. tsja.....

Niet echt humaan om de diertjes dan maar het leven weg te nemen, vind je niet? Raar dat je ze niet met de hand hebt opgevoed, als je zo van het humane bent

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:44

Nou kom op zeg, ieder z'n eigen ding. Daar hoeft hier niet een discussie over te worden gevoerd.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:50

Wat erg voor je TS dat je diertje overleden is nu.. Y;(
Je hebt een goede keuze gemaakt (denk ik) om het zo te doen.
Ik zou het zelf nooit kunnen hoor, mijn hamsters zijn altijd natuurlijk doodgegaan of hebben een spuitje gehad.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:52

wat een rare reactie, je kan ook doorslaan

Edit: nevermind

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 14:36

Mensen kunnen we het alsjeblieft even netjes houden? Laten we hier geen reltopic van gaan maken.
Ik heb deze keuze gemaakt, en als iemand anders babymuizen/hamsters/etc. in laat slapen en die hoge kosten en eventuele stress voor de diertjes op zich wil nemen dan is dat zijn/haar keuze. respecteer dat.

Ik wou alleen maar even mijn verhaal kwijt, omdat ik me even geen raad wist met m'n gevoel.
Voor de rest bedankt voor de lieve berichtjes mensen :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:57

carr_friesje schreef:
Mensen kunnen we het alsjeblieft even netjes houden? Laten we hier geen reltopic van gaan maken.
Ik heb deze keuze gemaakt, en als iemand anders babymuizen/hamsters/etc. in laat slapen en die hoge kosten en eventuele stress voor de diertjes op zich wil nemen dan is dat zijn/haar keuze. respecteer dat.

Ik wou alleen maar even mijn verhaal kwijt, omdat ik me even geen raad wist met m'n gevoel.
Voor de rest bedankt voor de lieve berichtjes mensen :)

Wat in de OP staat, laat wel zien wat de liefde van jou voor je diertje is/was :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:58

Adin schreef:
en bedankt.

Maar een dier wat in klap weg is, is toch ook humaan? Door de wc spoelen is idd niet humaan. Maar een goede tik geven, zodat ze weg zijn. Is niks mis mee in mijn ogen.

Maar wij moeten ook 10 a 15 minuten rijden, voordat we bij een da zijn. Dat vind ik het zelf humaner om het beestje thuis af te maken. Aangezien die 15 minuten stress er anders ook nog bij komen. Daarnaast komen ze in een vreemde ruimte. En als ik merk hoe mijn dieren op een spuit reageren... Nee doe dan maar 1 klap zodat ze weg zijn.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:21

sorry,
maar als mijn diertje ziek zou zijn savonds of in het weekend ga ik toch echt wel naar een dierenarts en maak der zelf geen eind aan.
ik vind het zielig

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:55

Ik snap niet waarom er zo'n verschil word gemaakt tussen een muis en een ander (groter) dier. Waarom zou je een kat niet tegen de muur aan slaan en dat muisje wel? Dat het muisje 'toch wel dood zou gaan' is iets wat de TS zelf bedacht maar staat niet concreet vast.

Heel apart hoe mensen onderscheid maken, hoe kleiner, hoe minder geld je eraan zou hoeven te besteden. 40,- voor inslapen word al snel 'veelste veel', als het een hond of kat is, is het dan nog steeds te veel?

Dit is geen aanval op de ts maar als reactie op andere mensen hier in het topic die beamen dat 40,- voor het inslapen van een muis te veel zou zijn. Mijn muizen zijn allemaal naar de dierenarts gegaan en sommige zijn met medicatie ook weer terug naar huis gekomen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:59

Juliettex schreef:
sorry,
maar als mijn diertje ziek zou zijn savonds of in het weekend ga ik toch echt wel naar een dierenarts en maak der zelf geen eind aan.
ik vind het zielig

Dus jij vindt het zielig dat het beestje onmiddelijk sterft?
En het juist niet zielig dat het nog 15 minuten van zware stress, in een auto en op een vreemde plek, en doodsbang, en ziek moet doorbrengen?

Millanka, als een kat tegen de muur slaan een snelle, pijnloze oplossing was, was ik daar voor geweest. Maar een kat is daar te zwaar en sterk voor. Het is dan niet pijnloos. Met een muis is dat het wel, snel en pijnloos.
Waarom 40 euro aan stres en angst uitgeven als het ook zonder stres, zonder angst, maar wel snel en pijnloos kan?

Als het kon met katten, had ik het gedaan als het moest