Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

we hadden eerst plannen om met haar te fokken, want ze had (en heeft nog steeds uiteraard
) een geweldig karakter. We hebben uiteindelijk toch besloten het niet te doen en maar goed ook...Wat een dure poes is dat geworden zeg
3 gescheurde kruisbanden en zeer gevoelig voor granulome zweer en noem maar op
laten we zeggen dat de poes in de duizenden euro's oploopt aan operaties en bezoekuren en medicijnen
Zou het niet op mijn geweten willen hebben dat haar kittens met dezelfde defecten zouden opgroeien, ook slechte kruisbanden en gevoelig voor noem maar op.... Ze scheurde haar eerste kruisband toen ze 7 was geloof ik... en haar broertje een jaartje later... Zijn 2 katten die geboren zijn op straat, moeder doodgereden en opgevoed met de hand. Als je niet weet wat voor ouders je kitten heeft loop je meer risico op afwijkingen... williejanne schreef:onze poes is vorige week gesteriliseerd. Die was 4 jaar. (wij hebben haar nu 6 maanden)
Een echte raskat, maar ze was meer krols als niet. zodra ze krols was hielden we haar nog meer in de gaten zodat ze niet naar buiten kon als wanneer ze niet krols was. Ik had/heb echt geen behoefte aan kittens van een niet andere kat. Wanneer ik kittens had gewild zou ik toch wel heel graag de vader zelf hebben gekozen en willen weten of hij geen ziektes of wat dan ook droeg.
Ik hoop voor jullie dat ze toch echt schijndrachtig blijkt te zijn of dat ze geen keizersnede nodig heeft want dan heb je ook een rekening van 800 euro.
Wij hebben haar laten helpen op de eerste maandag van de maand, dan kost het geen 120 euro maar 97 euro (bij ons dan)
maikeltje schreef:Beetje overdreven keizersnede 800 euri. Onze moederpoes heeft een keizersnede gehad en is in een moeite door gelijk gesteriliseerd en dat kostte inclusief nazorg moederpoes en kittens 400 euro ( wat ik al belachelijk veel geld vind, maar dat terzijde)

Calanddra schreef:Maar het had wel voorkomen kunnen worden door haar met 6/7 maand oud te laten steriliseren, iig voordat ze naar buiten mocht... door haar ongeholpen buiten te laten lopen...ook al ze niet krols is, tja dat is vragen om problemen...
Wat is de reden dat ze nog niet eerder is geholpen?
Ylana schreef:maikeltje schreef:Beetje overdreven keizersnede 800 euri. Onze moederpoes heeft een keizersnede gehad en is in een moeite door gelijk gesteriliseerd en dat kostte inclusief nazorg moederpoes en kittens 400 euro ( wat ik al belachelijk veel geld vind, maar dat terzijde)
Dat jij € 400,00 kwijt was wil niet zeggen dat dat de gangbare prijs is.
Ik heb sinds mij fokkers carrière 5 keizersnedes moeten laten uitvoeren die varierde tussen de € 350,00 en € 1100,00...
maikeltje schreef:williejanne schreef:onze poes is vorige week gesteriliseerd. Die was 4 jaar. (wij hebben haar nu 6 maanden)
Een echte raskat, maar ze was meer krols als niet. zodra ze krols was hielden we haar nog meer in de gaten zodat ze niet naar buiten kon als wanneer ze niet krols was. Ik had/heb echt geen behoefte aan kittens van een niet andere kat. Wanneer ik kittens had gewild zou ik toch wel heel graag de vader zelf hebben gekozen en willen weten of hij geen ziektes of wat dan ook droeg.
Ik hoop voor jullie dat ze toch echt schijndrachtig blijkt te zijn of dat ze geen keizersnede nodig heeft want dan heb je ook een rekening van 800 euro.
Wij hebben haar laten helpen op de eerste maandag van de maand, dan kost het geen 120 euro maar 97 euro (bij ons dan)
Beetje overdreven keizersnede 800 euri. Onze moederpoes heeft een keizersnede gehad en is in een moeite door gelijk gesteriliseerd en dat kostte inclusief nazorg moederpoes en kittens 400 euro ( wat ik al belachelijk veel geld vind, maar dat terzijde)
Maar goed, ik snap gewoon waar iedereen over valt, als mensen al moeilijk gaan doen over 30 euro, duim ik heel hard dat de poes niet zwanger is
En dan heb ik nog geen eens het spoedbezoekje midden in de nacht waarbij ze weeënopwekkers kreeg meegerekend (ook weer 150 euro).
Gemiddeld bevallen ze tussen de 63 en 65 dagen, en vlak ervoor verliezen ze de slijmprop. Dan weet je zeker dat ze kittens gaat krijgen 
chevax schreef:Beetje minder richting ts en haar ouders kan ook wel? Hoop voor je dat alles goed gaat en dat het een mooi nestje is.
niet wetende dat het klauwen vol met geld kan kosten en er alleen al duizenden kittens worden opgevangen in Nederland. maikeltje schreef:williejanne schreef:onze poes is vorige week gesteriliseerd. Die was 4 jaar. (wij hebben haar nu 6 maanden)
Beetje overdreven keizersnede 800 euri. Onze moederpoes heeft een keizersnede gehad en is in een moeite door gelijk gesteriliseerd en dat kostte inclusief nazorg moederpoes en kittens 400 euro ( wat ik al belachelijk veel geld vind, maar dat terzijde)
Nimfee schreef:chevax schreef:Beetje minder richting ts en haar ouders kan ook wel? Hoop voor je dat alles goed gaat en dat het een mooi nestje is.
Nou ja je bent wel een beetje simpel als je een ongeholpen kat buiten laat rondlopen. Ik denk dat heel veel mensen dat 'expres' doen omdat een nestje kittens zo verschrikkelijk schattig isniet wetende dat het klauwen vol met geld kan kosten en er alleen al duizenden kittens worden opgevangen in Nederland.
Heb je een kat die niet geholpen is laat je hem niet naar buiten gaan. Als hij wel geholpen is kan je je kat naar buiten doen, zo simpel is het.
maikeltje schreef:Ik word een beetje simpel van al die moraalridders hier waarvan de helft waarschijnlijk nog nooit een foutje heeft gemaakt![]()
En wat betreft een nestje: kost geen drol als dat normaal ter wereld komt. Ja, extra brokjes en een keer een wormenkuur en antivlooienspul. So what? En een nestje is leuk, ook een huis, tuin en keukennestje.
Dat sommige mensen kittens dumpen is toch niet TS haar schuld? Ga iemand zitten afzeiken die echt iets misdaan heeft. Get real
Nimfee schreef:maikeltje schreef:Ik word een beetje simpel van al die moraalridders hier waarvan de helft waarschijnlijk nog nooit een foutje heeft gemaakt![]()
En wat betreft een nestje: kost geen drol als dat normaal ter wereld komt. Ja, extra brokjes en een keer een wormenkuur en antivlooienspul. So what? En een nestje is leuk, ook een huis, tuin en keukennestje.
Dat sommige mensen kittens dumpen is toch niet TS haar schuld? Ga iemand zitten afzeiken die echt iets misdaan heeft. Get real
Als iedereen lief gaat zeggen 'ooh wat leuk dat je een nestje krijgt, nou let hier en hier even op dan komt het goed', schiet je niet zo veel mee op; want er komt veel meer bij kijken dan alleen dat ene nestje 'opvoeden'. Het kan nooit zo moeilijk zijn om te begrijpen dat een ongeholpen kat gaat zorgen voor een nestje. En nee, ik maak geen fouten omdat ik geen zin heb in een nestje (hoe leuk dat ook mag zijn) en niet wil bijdragen aan het dierenoverschot.
Een nestje kost niet zo veel als er geen complicaties optreden. Toch zal je er op voorbereid moeten zijn dat er eventueel een keizersnede aan te pas komt of een kitten die ziek wordt en extra zorg vraagt. Het is gewoon niet zo simpel. Alles kan verkeerd gaan.
) en ben het toch met maikeltje eens. 1x zeggen is nodig, 2x zeggen okee, maar de boodschap zal nu aangekomen zijn.