hoe krijg je een pup aan het eten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:46

Mijn ukken krijgen, net als de groten, allemaal vers, geen enkel probleem hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:04

als je deze richtlijn neemt met kvv voeren:
pup tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht
7-10 maanden: 30 gram per kg lichaamsgewicht
10+ maanden: 20 gram per kg lichaamsgewicht

dan heeft het hondje dus als het 1,5 kilo weegt genoeg aan 120 gram vlees ( is dus iets meer als 1 hamburger rodi) tot 170 gram vlees.

maw als het diertje 2 hamburgers opeet dan heeft het echt voldoende gegeten,dit in 4x voerbeurt per dag, is dus 4x 50 gram aanbieden...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:08

Chin zu? :+ Bedoel je soms een Shih Tzu?

Ik zou gewoon 1 zelfde soort voer houden, en dat 3 a 4 keer per dag neerzetten.
Eet hij het niet, haal je het weg en krijgt hij de volgende voerbeurt pas weer aangeboden.
Ook geen snoepjes tussendoor, alleen z'n eigen brokken of vlees.
Hij krijgt vanzelf een keer honger. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 15:19

Helemaal geen traktatie word hem niet vrees ik.
Manneke was nog niet helemaal zindelijk.
Sinds een mini traktatie gaat dat steeds beter.
Hij gaat zelfs ook nog zitten voor een half mini snoepje

BarbaLala

Re: hoe krijg je een pup aan het eten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:20

Je kan ook met stem belonen. Of met brokjes/ stukjes vlees van zijn eigen voer desnoods. :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:27

quartel schreef:
Helemaal geen traktatie word hem niet vrees ik.
Manneke was nog niet helemaal zindelijk.
Sinds een mini traktatie gaat dat steeds beter.
Hij gaat zelfs ook nog zitten voor een half mini snoepje

Stef kreeg van zijn fokker ook Bonzo puppy. Na een week of twee zijn we over gegaan op pedigree puppy omdat hij wat magertjes was en zijn huid/ vacht erg droog, schilferig en dof was. Toen jij hem gezien hebt kreeg hij twee weken pedigree en glom hij als een spiegeltje. Van de pedigree krijgt hij veel minder als van de Bonzo en de brokjes gebruiken we ook als beloning bij het oefenen op/voor de puppycursus

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:11

Ik heb runderhart versnippert, dat gaat zo door zijn brokjes en we zetten de labrador in als concurrent.
Eens zien hoe dat gaat.
Toen ik net thuis kwam kregen ze alle twee een heel simpel klein koekje.
Die heeft hij nu wel lekker op......en dan komt hij me nog eens begroeten <3

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:21

:= Daar los je het probleem niet mee op, hij krijgt dus geen honger...Als hij geen honger heeft zal hij zich ook niet aan z'n brokken wagen. Zeker niet als hij weet dat hij ook tussendoortjes krijgt. :n

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:25

Misschien met zo'n speelbal oid waar brokjes in kunnen?

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:28

Wilawander schreef:
Wat ik doe en tot nu toe prima helpt. Niks geen van alles aanbieden en smeken om te eten. Dat wat jij wilt voeren voor zetten. Met 10 minuten niet op, weg ermee. En dan volhouden een paar dagen. Tot nu toe altijd succesvol en werden moeilijke eters op eens makkelijke eters.

Zo doe ik het ook. En ik heb 6 shih tzu van die zeurkousjes rondlopen. Als je gaat smeken en steeds veranderen van eten blijft hij dit doen. Hij zal de eerste paar dagen niet eten maar op een gegeven monent wel. Het gaat erom wie de langste adem heeft en hij gaat echt niet dood als hij een dagje niet eet. Want hij krijgt neem ik aan af en toe eeen beloningsbrokje of zoiets. Sukkes.
Kan erg lastig zijn als ze niet eten.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:29

BarbaLala schreef:
:= Daar los je het probleem niet mee op, hij krijgt dus geen honger...Als hij geen honger heeft zal hij zich ook niet aan z'n brokken wagen. Zeker niet als hij weet dat hij ook tussendoortjes krijgt. :n

helemaal mee eens hij moet honger krijgen
weet wel dat je moet belonen als hij buiten plast of zo maar neem dan zijn eigen brokjes mee
en bied die aan zo krijgt hij ook weer wat eten binnen al zijn het er maar 2 per keer

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:02

quartel schreef:
Ik heb runderhart versnippert, dat gaat zo door zijn brokjes en we zetten de labrador in als concurrent.
Eens zien hoe dat gaat.

en?

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:52

beste pipo
oh hebben deze honden geen tanden dan?
wij hebben enkele chiwawas en old english bulldoggen op verse voeding staan.
daarom hebben de brok fabriekkanten ook de cashew noot bedacht, tja kost wel 10 euro meer de zak, maar....hoeven ze niet te kauwen, alleen te slikken!
en daar...krijgen honden darm problemen van!!!! sorry zijn verschillende onderzoeken van dat het echt grote onzin is.

maar snap het punt, is alleen niet waar, en natuurlijk krijgen honden die 5 kg wegen geen voeding voor honden die 40 kg wegen.
en echt als je afgepast geeft, kunnen ze echt alles eten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 05:22

Uiteraard hebben deze honden tanden, maar het eten is moeilijker als hun gebit niet in orde is ed. Ik geef vers, zelf samengesteld en zelf gesneden. Zo krijgt mijn herder een lap vlees van 700/800 gram. Het liefst in 1 stuk. Dat hoef ik niet met mijn minihondje te doen. Als ze hier bot krijgen,is het bot ook op, met de mini moet ik het malen. Niet omdat hij niet wil eten, maar hij krijgt t niet kapot.. mist de kracht. Dat bedoel ik. Mijn fout is dat ik vers in 1 stuk zie, niet van die klein versnipperde stukjes vlees want dan hoeven ze nog niet te kauwen, alleen door te slikken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 06:54

princesmax schreef:
Wilawander schreef:
Wat ik doe en tot nu toe prima helpt. Niks geen van alles aanbieden en smeken om te eten. Dat wat jij wilt voeren voor zetten. Met 10 minuten niet op, weg ermee. En dan volhouden een paar dagen. Tot nu toe altijd succesvol en werden moeilijke eters op eens makkelijke eters.

zo doe ik het ook en is inderdaad altijd succesvol.

Yup, dit is de beste manier, honden willen werken voor hun eten. Dus voorzetten, eet 'ie het niet. Weghalen en volgende voerbeurt pas weer aanbieden.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 06:56

BarbaLala schreef:

Een hond "weet" niet of hij tussendoortjes gaat krijgen. Zo redeneert een hond namelijk niet. EEn hond leeft in het NU en denkt niet "straks krijg ik toch een tussendoortje" .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 07:06

yvonnedv schreef:
quartel schreef:
Eens zien hoe dat gaat.

en?

:n
Mijn man was nu degene die ging smeken bij hem :')
We hadden hem pal naast de labrador gezet maar daardoor liep hij juist nog sneller van zijn voer weg.
Toen weer terug aan mijn voeten gezet maar nee.......vlees was niet lekker.
Zelfs toen de lab dreigde zijn bak leeg te eten kon het hem niet boeien.
Hij had het eten duidelijk afgekeurd.
Zelfs de lab vond het wel grappig zijn eten te laten staan nu >;)
Pup nam nog een brok uit lab zijn bak maar kreeg die niet stuk geknaagt.

Ik was het even zo zat.......heb bij beide honden het voer weg gehaald en ze hebben zelfs geen kluif gehad voor het slapen gaan.
Dus zou je denken dat de kleine pup wel honger zal hebben nu.............

Ik zit me nu al suf te denken over wat ik hem zo voor zijn neus zal zetten.........
Ik zet hem maar voor de keus want hier heb ik ook geen zin meer in.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 07:26

Ik heb hier ook een hondje die een hele poos moeilijk heeft gegeten..Ik gaf vlees en wat brokjes erbij waar ook een hoog percentage aan vlees in zit..Ik werd er ook behoorlijk gek van dat hij zo slecht at,bij hem was het ook zo 2 dagen iets nieuws is lekker en daarna hoefde hij niet meer..Sinds ik het aandeel krokante brokjes heb vervangen door koudgeperste brokken(markus muehle van zooplus)eet hij opeens erg goed en is hij ook mooi aangekomen..Nu lust mijn hondje toevallig wel vlees,maar als jou hondje dat niet lust zou je koudgeperste brokken kunnen proberen..Zoek maar een wat info op over het verschil tussen koudgeperste brokken en krokante brokken..Mijn hondje kreeg dus last van zijn maag van de krokante brokjes en wou daardoor niet eten..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 07:33

quartel schreef:
Mijn man was nu degene die ging smeken bij hem :')
We hadden hem pal naast de labrador gezet maar daardoor liep hij juist nog sneller van zijn voer weg.
Toen weer terug aan mijn voeten gezet maar nee.......vlees was niet lekker.

Je hebt nu in 1 voerbeurt al diverse dingen geprobeerd;
- voer mengen met iets lekkers
- je man laten proberen
- weer aan je voeten gezet
- je andere hond erbij gezet

Zie je zelf niet dat je er alleen maar 1 grote heisa van maakt zo? Ik snap wel dat pup het niet meer snapt.
Je legt er zo de aandacht op, je maakt er zo'n probleem van.

Zet voer neer, loop weg, sluit de deur achter je en laat pup er gewoon eens in rust over nadenken. Geen aandacht meer, negeren.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 08:02

En na twee mini hapjes is meneer er alweer klaar mee........
Ik heb het 10 minuutjes laten staan en weg er mee.
Nu maar echt weg gegooit ook, ik houd er niet van om vlees te lang te bewaren.
Plak pens er uit gehaald voor vanmiddag........en straks mee naar stal om weer even flink te rennen........
Vanmiddag maar weer zien -O-

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:15

Maak er niet zo'n toestand van.

Hij krijgt vanzelf echt honger!
Jullie trainen heb nu (zonder het in de gaten te hebben) dat het enorm veel aandacht opleverd als hij zijn eten laat staan.

Ik zou hem toch in een bench of andere afgesloten ruimte zetten met zijn eten..........5 tot 10 brokjes per voerbeurt is waarschijnlijk ook al voldoende voor een hondje van dit formaat.
Geef hem vooral niet te veel........je wil dat hij zijn bak leeg eet.

Hij moet leren dat hij er niets mee opschiet wanneer hij zijn eten laat staan..............
Laat hem alleen met zijn bak....Is het na 10 minuten niet op? Dan weghalen en negeren!!
Eet hij wel? Dan prijs je hem de hemel in.

Gaat hij echt niet eten...........ga dan met hem naar de dierenarts, want dan klopt er mogelijk iets niet.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:21

Laat hem vandaag maar vasten.........gewoon niks geven.
Dat overleefd hij echt.

Morgenochtend zou hij honger moeten hebben.
Dan geef je hem een paar kleine stukjes vlees of een paar brokjes......2 hapjes ofzo.
Eet hij dat op??.............dan issie geweldig!!..........beloon hem dan eventueel nog met een minikoekje ofzo.

Het lijkt puur psychisch!
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 12-05-13 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:22

Je bent duidelijk zelf het probleem. Hup, geen heisa van maken.
Hij gaat vanzelf wel eten wanneer hij honger heeft. Komt echt wel goed.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 08:36

Volgens mij maakte ik er ook geen punt van vanmorgen??
Ik baal er van maar hij krijgt niks meer nu.........ook geen beloning snoepje op stal straks

Vanmorgen was meneer zelfs zo grappig om wat hapjes vlees naar de lab te brengen :')

Hij gaat nu zo lekker veel energie verbruiken.....daarna nog even in bad en dan doen we weer een nieuwe poging.
Van de pens krijgt hij dan maar een half plakje in de hoop dat hij trek blijft houden.
We gaan het zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:38

quartel schreef:
En na twee mini hapjes is meneer er alweer klaar mee........

Logisch!
Zie mijn bericht hierboven.
Je probeert in 1 voerbeurt al 4(!!!) verschillende dingen. LAAT je pup. Negeer het. Stop met die heisa. Neerzetten, weglopen en klaar.
Niet naar omkijken, niet helpen met voeren, niet tegen praten, niet meer rommelen, geen heisa.

Zoals Cayenne zegt; je bent echt zelf het probleem.