Goudvis springt uit aquarium

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:22

DaphneG schreef:
Sinds 3 dagen probeert een van mijn goudvissen meerdere malen per dag uit het Aquarium te springen.

Ik heb twee goudvissen van 4 jaar oud en ze hebben een 60 liter aquarium (2 weken geleden voor het laatst schoongemaakt)

vanmiddag is hij er bijna uitgesprongen en ik ben bang dat het hem binnenkort gaat lukken dus ik heb het aquarium gedeeltelijk afgedekt.
Maar ik weet nog steeds niet waarom de ene vis zo doet en de ander niet dan kan het dus blijkbaar niet aan de waarden liggen

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

had ik ook met mijn goudvissen, ze vinden het leuk om gymnastiek te doen ahha, of ze hebben te weinig zuurstof misschien wat meer plantjes er in doen?? dan werk ik snachts wakker omdat ik gekletterde vissen op de grond hoorden kletterden haha gewoon een dekjes waar wel genoeg lucht door heen kan :) sucses er nog mee!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:22

ilsechanel schreef:
DaphneG schreef:
Sinds 3 dagen probeert een van mijn goudvissen meerdere malen per dag uit het Aquarium te springen.

Ik heb twee goudvissen van 4 jaar oud en ze hebben een 60 liter aquarium (2 weken geleden voor het laatst schoongemaakt)

vanmiddag is hij er bijna uitgesprongen en ik ben bang dat het hem binnenkort gaat lukken dus ik heb het aquarium gedeeltelijk afgedekt.
Maar ik weet nog steeds niet waarom de ene vis zo doet en de ander niet dan kan het dus blijkbaar niet aan de waarden liggen

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

had ik ook met mijn goudvissen, ze vinden het leuk om gymnastiek te doen ahha, of ze hebben te weinig zuurstof misschien wat meer plantjes er in doen?? dan werk ik snachts wakker omdat ik gekletterde vissen op de grond hoorden kletterden haha gewoon een dekjes waar wel genoeg lucht door heen kan :) sucses er nog mee!

in een aquarium zit/hoort toch ook een soort zuurstoftankje?
Of heb ik nou iets heel ander voor me? :P

ilsechanel

Re: Goudvis springt uit aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:27

ooh kan ook maar goudvissen horen niet in een aquarium maar gewoon in een glaasen vissen kom :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:28

ilsechanel schreef:
ooh kan ook maar goudvissen horen niet in een aquarium maar gewoon in een glaasen vissen kom :)

Geen enkele vis hoort in een vissenkom en zeker goudvissen niet! Lees je eerst eens even wat beter in voordat je dit soort dingen plaatst....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:28

ilsechanel schreef:

Goudvissen horen wat bij betreft in een ruime vijver. De goudvissenkom vind ik dieren pesten :n

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:29

Ludique96 schreef:
xxemmely schreef:
Waar zie jij mij zeggen dat jullie ontzin vertellen? :')

Maar je smiley die je erbij zet is niet serieus ;) Die gebruiken we meestal voor een grap zeg maar

Ja ik vind het allemaal wel grappig "klinken". Zeg dus niet dat het grappig ís. Maar ik wist dit echt allemaal niet. Bedoel er verder niks mee hoor haha

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:30

ilsechanel schreef:

Ja hoor meid, jij snapt het helemaal!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:31

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar als je vissen in een kom houd gaan ze rondjes zwemmen en groeien ze scheef.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:31

Volgens mij is een goudvis gewoon een karper soort en die kunnen behoorlijk groot worden, zijn ook zat foto's van te vinden op google :) . Ik vind het zorgwekkend dat mensen aan vissen beginnen met geen of weinig verstand van wat die dieren nodig hebben. Ze in een te kleine kom doen, of geen waterplanten, of geen filter systeem (bijvoorbeeld). Zo is het inderdaad niet vreemd dat de meeste mensen niet weten hoe oud of hoe groot een goudvis met de juiste verzorging kan worden. Dierenwinkels helpen ook niet mee, die geven mensen vaak fout advies en verkopen ze te kleine bakken 'dat kan best'.

Hier ook een paar personen met het zelfde probleem en wat mogelijke antwoorden:

http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 026AAhdoTi
http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 304AAYPOxl

3. Symptom: Breathing rapidly, trying to jump out of tank, shooting through the water.

Diagnosis: Acidosis or Alkalosis of water:

http://www.goldfish-as-pets.com/goldfish-acidosis.html

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:33

vuurneon schreef:
ilsechanel schreef:

Goudvissen horen wat bij betreft in een ruime vijver. De goudvissenkom vind ik dieren pesten :n

Idd is het zelfde een konijn een klein hokje stoppen die er niet uit komt.

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:34

Mona81 schreef:
ilsechanel schreef:

Ja hoor meid, jij snapt het helemaal!

dat is negatief zeker :? als ik iets zeg hoeven jullie niet gelijk zo heftig te reageren

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:35

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:37

ilsechanel schreef:
dat is negatief zeker :? als ik iets zeg hoeven jullie niet gelijk zo heftig te reageren

Als iemand een paard op zou sluiten in een stal van 2*2 meter, waar het paard nooit uit zou komen. Dan verwacht ik dat jij ook er wat van zal zeggen als echte paardenliefhebber :)
Een goudvis hoort ook niet in een kom, dat is ook heel erg zielig.
Als je een dier hebt, moet je er ook goed voor zorgen en denken aan het welzijn van het dier. Of het nu een paard is of een goudvis. Goudvis is alleen maar makkelijker; ruime vijver, eten en een pomp. Die redt zichzelf wel.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-05-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:37

Komt ie wel voldoende buiten,en krijgt hij voldoende ruwvoer......als dat allemaal in orde is,kun je het proberen met grondwerk.
Tot die tijd zet je gewoon een schrikdraadje op de kom,dat houd hem wel binnen.
Wees wel streng,laat geen loopje met je nemen,want voor je het weet heb je een verwend kreng dat over je heen loopt.
:Y)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:38

papagroom schreef:
Komt ie wel voldoende buiten,en krijgt hij voldoende ruwvoer......als dat allemaal in orde is,kun je het proberen met grondwerk.
Wees wel streng,laat geen loopje met je nemen,want voor je het weet heb je een verwend kreng dat over je heen loopt.

Ben ik nou zo dom? :o? :')
Maak je een grapje of is dit verkeerd geplaatst? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:39

papagroom schreef:

Je kan een goudvis overigens wel trucjes leren :D dus geen grondwerk, maar eh waterwerk doen :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:41

vuurneon schreef:
papagroom schreef:

Je kan een goudvis overigens wel trucjes leren :D dus geen grondwerk, maar eh waterwerk doen :)

http://www.youtube.com/watch?v=oRcNqNvQZ9U
Idd :P
------
Dít is pas zielig: :oo
http://www.youtube.com/watch?v=WmMlmtCjUO8
Die worden nooit groot of oud :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:42

Ts, ik laat zelf bij problemen altijd even mijn water (gratis :o ) testen bij de dierenwinkel :)

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:43

papagroom schreef:

Amen! _/-\o_ _O-

papagroom

En voor dat je hem beleerd hebt,kun je regelmatig met m gaan wandelen....dat geeft ook afleiding....overigens kunnen de mannetjes behoorlijkvervelend zijn....castreren wil dan nog wel eens uitkomst bieden.....LOL....

onbarefeet

vuurneon schreef:
Ts, ik laat zelf bij problemen altijd even mijn water (gratis :o ) testen bij de dierenwinkel :)

kan dat? O_o

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:44

papagroom schreef:
En voor dat je hem beleerd hebt,kun je regelmatig met m gaan wandelen....dat geeft ook afleiding....overigens kunnen de mannetjes behoorlijkvervelend zijn....castreren wil dan nog wel eens uitkomst bieden.....LOL....

Tijdens het beleren flink aanpakken is de oplossing :D

haffylover

Re: Goudvis springt uit aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:45

lol srry ik snap dat dit een probleem kan zijn maar moet nou even aan iets denken
FReee willyy

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:48

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:48

xxemmely schreef:
hahahah raap me op, ik zie het helemaal voor me _O-
Sorry sorry, ik heb helaas geen antwoord voor je. Misschien verveelt ie zich, kan dat bij vissen?

Hee.. :D
In het 2de lj is mnr. Vis uit z'n kom gesprongen.. Nooit meer terug gezien.. Arme vis! :Y)