Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
goeroe schreef:Ik vind het toch wat vreemd dat veel mensen blijkbaar zo gemakkelijk denken over hooi. Ik ben benieuwd hoe mensen zouden reageren als ik op Bokt zou vertellen dat het hooi voor mijn paard op is, maar dat hij het vast wel een paar dagen redt op stro, biks en oud brood. Voor een konijn is hooi nog belangrijker dan voor een paard. Dat er mensen zijn die een konijn kennen die oud geworden is zonder hooi zegt mij net zoveel als mensen die een kettingroker kennen die 100 jaar is geworden. Natuurlijk komt dat voor, maar het komt vaker voor dat het verkeerd afloopt. Vraag maar eens aan een dierenarts hoe vaak er konijnen uit hun lijden moeten worden verlost door darmproblemen die niet zouden zijn ontstaan als het konijn voldoende hooi had kunnen eten. En neem van mij aan dat dat een bijzonder akelige dood is. Het verschil is dat een roker er zelf voor kiest en een konijn van jou afhankelijk is. Kortom, heb je een konijn, zorg dan voor hooi.
Komt goed.

Als het een buitenkonijn is, kun je hem nu beter niet binnen zetten, krijgt ie het veel te heet, of zet hem op een koele kamer (waar het niet te veel tocht, dat dan weer niet he). Als het een binnenkonijn is maakt het niet uit, want hij is al buiten geweest en in dit seizoen is het geen probleem eigenlijk.
). Mijn briefje was zoek geraakt tussen de post, vandaar dat het zo lang geduurd heeft. Uiteindelijk zijn ze er achter gekomen via facebook, heeft het toch nog zin gehad! 

Maar een stel achterburen in mijn straat willen er ook niks van weten. Eén konijn en niet meer mee pielen...
love_western schreef:Nemurin schreef:Nou ja ik weet niet hoor maar de balletjes kunnen er toch gewoon af? Vaak genoeg bewijs van gezien.
Even vier weekjes wachten en ze kunnen lekker bij elkaar!
Maar de vraag is als de achterburen dat ook laten doen. Aangezien ze ook al vrij snel een nieuw konijn hebben gekocht.
Dat is alles.
Ik heb nog nooit een konijn gehad met hoknijd.. saskiakefie schreef:Ik weet niet hoor maar ik vind dat er altijd wel heel snel gedacht wordt aan hoknijd, dat konijn zit er amper 2 dagen inIk heb nog nooit een konijn gehad met hoknijd..
Het kan ook gewoon angst zijn om opgepakt te worden oid. Als je een open kooi hebt zorg ervoor dat er dan een handdoek over heen ligt want een konijn houd er wel van om wat beschut te kunnen zitten.

.