Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EliseBrouwer schreef:De duif op de foto is een Pauwstaart, hoezo?
Deze pauwstaart is eigendom van de Dierenweide en zit ook op de dierenweide in een rol schuurpapier.
Bij ons thuis (in Groningen) zit al 1,5 week een houtduif in een rol schuurpapier (wel groter als deze) in de (voormalige) ligboxenstal.
Edit: Hij heeft de typische witte vlek op de hals, een witte band bij de staart en witte vleugelbanden. Dit heeft een holenduif niet.
wolter schreef:EliseBrouwer schreef:De duif op de foto is een Pauwstaart, hoezo?
Deze pauwstaart is eigendom van de Dierenweide en zit ook op de dierenweide in een rol schuurpapier.
Bij ons thuis (in Groningen) zit al 1,5 week een houtduif in een rol schuurpapier (wel groter als deze) in de (voormalige) ligboxenstal.
Edit: Hij heeft de typische witte vlek op de hals, een witte band bij de staart en witte vleugelbanden. Dit heeft een holenduif niet.
Idd een pauwstaart, maar voor sommige mensen zijn er maar 2 soorten vogels nl; de sijsjes en de drijfsijsjes.
Maar bij jullie blijkt het dus echt om een houtduif te gaan die in de [voormalige] ligbox in een rol schuurpapier genesteld heeft.
Dit is zoals ik eerder aangaf een creatieve plek voor een houtduif.
Meestal is het een rommelig nest in een boom of struik terwijl een holenduif vaak onderdak zoekt.
Maar ik lees nu dat dit in Groningen is, zal wel een gebrek aan bomen zijn

Mijn vader heeft postduiven en doordat hij zoveel in de lucht staart
, zie/hoor eigenlijk niks gebeuren.
.
) , heb haar al een tijdje niet gezien. calice schreef:Ik vrees dat het mooie nest echt leeg is, zie/hoor eigenlijk niks gebeuren.
Is het verstandig om het gewoon te laten hangen of moet ik het op den duur weghalen?
Heb trouwens weer een nieuwe vriend(in)? op de wei.
[ Afbeelding ]
Mevrouw fazant is gevlogen (of aan het spit beland) , heb haar al een tijdje niet gezien.

EliseBrouwer schreef:En over rollen schuurpapier gesproken...
Ik kom vandaag aan op de dierenweide (ik ben vrijwilliger) en raad
eens wat ik daar tegenkom??!!![]()
De rollen schuurpapier zijn geliefd dit jaar!![]()
[ Afbeelding ]

. ben 2 weken op vakantie geweest dus heb die periode niet zelf kunnen kijken, maar vandaag vloog er al 2x een winterkoninkje in en uit
.
.
calice schreef:Ik kan jullie vertellen dat het nest wel bewoond is. ben 2 weken op vakantie geweest dus heb die periode niet zelf kunnen kijken, maar vandaag vloog er al 2x een winterkoninkje in en uit
.

.
. calice schreef:Geweldig trouwens om te zien en lezen hoe creatief andere vogels ook zijn.
Ik zal vanavond met voeren de camera even meenemen naar stal, als ik snel ben en ze zit er in dan moet een foto denk ik wel lukken.

Kwam er vanzelf achter toen hij met kuikens tevoorschijn kwam