Moeilijke keuze.. wat moet ik nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 23:06

Ik had toen ik hem net had echt mijn twijfels maar ik noem hem nu ook vaak mijn baby.. Ben ook overdreven bezorgt als ik weg ben ( altijd doemscenarios waar de katten van de buurt stiekem in huis zitten en zijn kooi openen of gas was nog aanstaat in mijn hoofd ) tevens erg beschermend haha vrienden van mijn vriend willen rico wel eens een nootje geven en ik ga er dan altijd bij staan om zeker te weten dat ze hem niet pesten.
Ook mensen die rico af kraken en slecht praten over hem vind ik naar haha altijd een gevoelig onderwerp bij mij en dat weet iedereen ook goed!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Edit: ik feliciteer je wel maar dat had ik al eens gedaan haha, profiel kwam me al bekend voor! Maar ik weet het weer je had een herkenbaar profiel vanwege ook zwanger, grijsje en ik heb zelf ook een poosje in groningen gewoont! :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:28

Ik denk dat het een goed idee is om in ieder geval een advertentie oid te plaatsen, voor het geval er wel iemand is met een papegaaienparadijs.
Verder zul je wel je verwachtingen aan moeten passen. Jij wou hem ook voor het leven, maar soms lopen dingen anders. Je kunt dus niet van iemand verlangen dat ze weten hoe de rest van hun leven er uit gaat zien. Maar de meeste mensen zullen best instemmen met hem eerst aan jou aan te bieden alvorens te verkopen.
Misschien besluit je hem te houden, misschien vindt je een half jaar later een adresje wat paradijslijk is. Een advertentie uitzetten kan in ieder geval geen kwaad.

Voor als je hem wilt houden zul je denk ik met je vriend moeten praten. Ik kan me de irritaties goed voorstellen maar als er een baby in huis is zal er toch rust wedergekeerd moeten zijn. De baby zelf zal geen last hebben van de gaai en zijn geluiden, deze behoren gewoon tot de 'thuisgeluiden' voor een baby. Als er rond dat geluid een hoop frustratie hangt kan de baby daar uiteraard wel op gaan reageren.
En ja, als hij na 2jaar alleen maar frustratie opbouwt ipv afbreekt... vrees ik dat je vriend zich er moeilijk in zal kunnen berusten.

Eas_Mon

Re: Moeilijke keuze.. wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:42

Www.vogelhuis-alkmaar.nl , deze mensen adverteren op marktplaats en bieden hulp bij probleem gedrag van papegaaien.

Misschien iets voor jullie?

Succes!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:36

@TS: hihi ja klopt we hadden elkaar al gefeliciteerd! :D
Maar kan me goed voorstellen hoor wat je zegt. Als bijvb mijn broertje eens bij ons is dan houd ik hem goed in de gaten, hij is een jaar jonger dan mij maar houd erg van dieren 'pesten' zeg maar. Niet dat hij het echt erg doet maar zoals gekke bekken trekken etc.. Vind ik ook niet leuk :P haha. En idd het zijn gelijk 'je baby's'. Ik hoop echt dat jullie er samen uit gaan komen :j

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:18

mijn hoefsmid heet ara's, hij heeft een grote buitenren/kooi van zo'n 30x15x4-5m hoog met verwarmde nachthokken.

Zelf heb ik totaal geen verstand van gevolgelte...maar, is het geen optie om een ren buiten te maken, zodat je vriend overdag geen last heeft van geluid (los van ik wat dit statement denk :-) )

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:38

Ik zie hier in veel reacties voorbijkomen dat de vriend van TS zich maar aan moet passen, maar weet uit ervaring dat 'samenleven' met een papegaai soms niet meevalt :o .

Wij hebben op de vogel van onze buurvrouw gepast toen deze zelf wegens wat problemen niet voor hem kon zorgen. Een grijze roodstaart, prachtig beest. Maar, inderdaad, erg op zijn vrouwtje gericht en best agressief naar de rest van de wereld..... Voeren, kooi schoonmaken, vers water geven: alles moest met veel beleid gebeuren. Toen ik een keer niet goed oplette en zijn voerbakje aan de bovenkant van de kooi aan het vastmaken was heeft ie me zelfs een keer zo in mijn buik 'gebeten' (door mijn truitje heen) dat er een paar hechtingen nodig waren om de boel weer aan elkaar te krijgen. }>

Ik probeerde echt een goed contact te krijgen (terugpraten, liedjes zingen enzovoorts), maar tevergeefs. En hij kon ook een verschrikkelijke partij herrie maken! Vooral als er mensen tegen elkaar aan het praten waren of je aan de telefoon zat, wat een geluid kan er uit zo'n beestje komen zeg. Ik werkte toen ook regelmatig vanuit huis en stond regelmatig in de sneeuw of in ons tuinhuis te bellen omdat ik anders steeds weer aan het uitleggen was dat ik geen totaal onopgevoede kinderen door huis had rennen (papegaai kon zo vloeken dat ik nog dingen heb bijgeleerd). Ging toch echt vervelen!

Gelukkig kon zijn baasje hem na een tijdje weer verzorgen, dus het probleem loste zich vanzelf op, maar ik kan me voorstellen dat het voor TS (en haar vriend) echt lastig is .