MyWishMax schreef:Ik heb dus ook een onaardige hond die uitvalt uit onzekerheid aan de lijn. Haar doe ik dus geen muilkorf om, want dan wordt ze nog onzekerder en gaat ze nog harder achteruit. Los is ze alleen erg onzeker, maar valt niet uit, maar wil ze uit paniek wel eens wegrennen als er te opdringerige honden komen. Dan kan de hier er nog zo goed inzitten, maar door de angst is ze weg. Dus niet los, maar aan de lange lijn want niet 100% onder appel. Bij andere honden haal ik haar naar me toe, maar dan valt ze dus wel uit. Wij willen haar ook wel eens laten zwemmen of een mooi plekje op zoeken om te wandelen. En hier in de buurt zijn die plekken dus losloopgebied of moet je door een losloopgebied heen om in het aanlijngebied te kunnen komen. Het is ook niet dat ik op een zonnige zondag middag daar ga lopen, maar juist op de slechtere dagen of heel vroeg 's ochtends.
Ik zou het dus enorm op prijs stellen als mensen hun honden niet overal op af laten stormen, want dat verpest het voor ons. Ze bijt niet, ze maakt alleen enorm veel kabaal en is erg bang. Maar hoe vaak ik niet te horen krijg dat het een losloopgebied is als ik vriendelijk vraag om hun hond even terug te roepen, omdat die van mij erg angstig is. Losloopgebied betekent niet dat een hond zijn goddelijke gang mag gaan zodat de baas even een uurtje niet hoeft op te letten.
En dit is dus iets wat ik helemaal begrijp !
En mooi voorbeeld van de andere kant
Ik vind het een hele interessante discussie had niet verwacht zoveel meningen hierover te lezen
Hebben/houden jullie dan ook bepaalde honden-uitlaat-etiquetten
Wat word bv als wenselijk gezien in een losloopgebied en buiten het losloopgebied
Als ik naar mezelf kijk bv
Als ik een baas met hond aan de lijn zie aankomen dan hou ik mijn hond sowieso eerst bij me vaak geeft baas wel aan of het kan ook vind ik het prettig als ik wel gewaarschuwd word op tijd , ik de hond bij me ander kan doorlopen en alletwee gelukkig
Het gebeurd wel eens dat een hond een paar meter achter ons anloopt en dan wachten we bijvoorbeeld even tot baasje hond heeeft ingehaald
Mijn hondje vind puppy's bijvoorbeeld een beetje te druk over het algemeen ik waarschuw de baasjes hier altijd voor
als ik een loslopende puppy spot
Daarintegen ga ik er ook vanuit dat andere baasjes ook alert zijn en op hun honden letten
Zo ga ik bv ook niet met een loops teefje het losloopgebied in
, echt ik hoop dat ik die vent nooit meer tegen kom..
. Terwijl ze op de hondenschool super kan luisteren, volgen etc etc..