Dieren laten opzetten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij je dier laten opzetten?

Nee, ik ben er pontificaal tegen
7 (4%)
Nee, ik ben er niet tegen, maar ik zou het zelf niet doen
129 (81%)
Ja, ik heb het nog nooit gedaan, maar zou het wel willen
15 (9%)
Ja, ik heb het gedaan
7 (4%)

Totaal aantal stemmen: 158

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:57

Ik denk dat ik nu half bokt over me heen krijg := maar als mijn paard komt te overlijden (over een jaar of 20 :Y) ) zou ik best zijn velletje willen hebben. Voor de rest heb ik nog nooit iets opgezet gehad al ken ik wel iemand (valkenier) die haar eigen gier heeft opgezet. Ze pronkt nu in de huiskamer en ze is echt heel mooi opgezet!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:59

het kost wat ja, 5 schedels op plank zetten koste mij al 100 euro :P

Fazant/vogels beginnen bij 250 euro (ik denk kleindieren ook zoiets), kat idd tegen de 1000 en (grote) hond >1000

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:01

Goof schreef:
Er is niemand dit dit mooi genoeg kan zodat het konijn echt JOUW konijn is.
Het zal enkel een uitdrukkingloos omhulsel zijn, lijkt me alleen maar een teleurstelling. Daarbij vind ik 'dood is dood', dus dan is het klaar.

Ben ik het wel mee eens.

Ik zou er persoonlijk ook elke keer van schrikken denk ik, nee vind het geen fijn idee :n De acceptatie dat je dier dood is wordt denk ik ook alleen maar moeilijker gemaakt, en misschien is het ook wel een stukje wat je moet doen; loslaten..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:05

Nou heeft een konijn niet echt een blik naar mijn idee :o niet zoals een kat/hond...

En het ligt eraan wie het doet, bij echte vakmensen zie je het verschil echt niet, zo goed!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:07

listiglistje schreef:
Nou heeft een konijn niet echt een blik naar mijn idee :o niet zoals een kat/hond...

En het ligt eraan wie het doet, bij echte vakmensen zie je het verschil echt niet, zo goed!

Jawel hoor alleen staan de ogen aan de zijkant, dus zelfde als een paard. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:08

Ik heb een keer een buizerd laten opzetten. Was ik tijdens het struinen in het bos op gestuit. Wel een boel van geleerd. Bijvoorbeeld dat je eerst de politie moest vereren met een verzoek voor een zegel en een document. Vervolgens bij een goed adres dier laten opzetten in een mooie pose en aan de muur gehangen. Het was wel een blikvanger.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:08

Christiene schreef:
doet me denken aan de serie mc cleods daughters de moeder van (personage) tess had de kat oplaten zetten en die kwam dus mee toen tess in het huis kwam wonen.. (moeder was al overleden en zei verhuisde)

later heeft ze die opgezette kat in een doos begraven in die serie.

ik heb iemand in mijn vriendenkring die het ook wil doen met een van haar nu nog levende dieren( kleine huisdiertje)

ja inderdaad die kat ja hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:10

saskiakefie schreef:
Goof schreef:
Er is niemand dit dit mooi genoeg kan zodat het konijn echt JOUW konijn is.
Het zal enkel een uitdrukkingloos omhulsel zijn, lijkt me alleen maar een teleurstelling. Daarbij vind ik 'dood is dood', dus dan is het klaar.

Ben ik het wel mee eens.

Ik zou er persoonlijk ook elke keer van schrikken denk ik, nee vind het geen fijn idee :n De acceptatie dat je dier dood is wordt denk ik ook alleen maar moeilijker gemaakt, en misschien is het ook wel een stukje wat je moet doen; loslaten..

Hier ben ik t oneens mee!

Want dus, ik heb 2 dieren op laten zetten en dan wil jij zeggen dat ik niet heb geaccepteerd dat ze dood zijn? := En dat ik ze niet heb los gelaten? := Nee, ik heb ze wel losgelaten en geaccepteerd dat ze dood zijn.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:11

Ik vind ook dat je de persoonlijkheid mist met het opzetten. Bovendien ben ik van mening dat je een dier moet loslaten (als de tijd daar goed voor is), zodat zijn ziel weer verder kan. Anders hou je'm misschien bij je en ik gun een dier ook echte vrijheid na zijn dood. Maar goed, dat ben ik, misschien beetje zweverig :)

Anoniem

Re: Dieren laten opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:14

Ik heb met de dierenambulance geprobeerd om iemand te vinden die een das wilde hebben om te prepareren, niemand wilde hem hebben dus hij is uiteindelijk alsnog 'vernietigd', ik vond het zonde omdat je ze niet heel vaak ziet..

Met huisdieren zou ik het niet willen, ik laat mijn dieren cremeren dat vind ik een fijner idee. (mijn herder is vrijdag overleden en hij is gecremeerd en ik wil hem uitstrooien)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:17

Ik vind het wel bij zonder maar weet niet of ik het zelf zou doen

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:21

Ach...sterkte dees_daan :(:) Ik vond het uitstrooien heel moeilijk. Voor mijn gevoel moest ik voor de tweede keer afscheid nemen van hem en daar was ik echt nog niet aan toe. De as zorgde ervoor dat ik m voor mijn gevoel weer een beetje bij me had. Kort daarna alsnog uitgestrooid, maar ik had vooraf niet gedacht dat een beetje as (véél as, grote hond haha) me zo;n gevoel zou geven. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:31

Mona81 schreef:
Ach...sterkte dees_daan :(:) Ik vond het uitstrooien heel moeilijk. Voor mijn gevoel moest ik voor de tweede keer afscheid nemen van hem en daar was ik echt nog niet aan toe. De as zorgde ervoor dat ik m voor mijn gevoel weer een beetje bij me had. Kort daarna alsnog uitgestrooid, maar ik had vooraf niet gedacht dat een beetje as (véél as, grote hond haha) me zo;n gevoel zou geven. Sterkte ermee!

Dankje, het is heel raar idd om ze dan zo terug te krijgen, ik wil hem nu ook nog niet uitstrooien, dat doe ik in juli, ik kan het nu nog niet en hij word op Vlieland uitgestrooid, vader van een vriendin van mij mag op een plek op de horst komen waar verder geen mensen mogen komen, hele mooie open plek..
Hij heeft op vlie echt een top week gehad dus ik vind het mooi om het daar te doen, en wil het niet op een plek doen waar ik elke week langs kom.
Ik heb ook veel as idd, ik had toen ik de asbus in mijn handen had eigenlijk juist het gevoel dat hij nu echt weg was.. Het is nu een potje met as, en dat was mijn hond..

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 14:51

saskiakefie schreef:

Oh, ik heb haar wel losgelaten hoor, ik zag al weken aan komen dat ze zou dood gaan. Ik was al aan het plannen om haar in te laten slapen. Maar de volgende dag was ze er al niet meer. Het is gewoon dat ik het leuk vind om haar nog te zien en aan te raken

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:54

Ik zou het nooit doen. Gewoon omdat het dan niet meer het dier is dat ik ken. 'Kijkt' anders uit de ogen etc.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:03

Ik zou ook nooit een dier laten opzetten om dezelfde reden die Geryon hierboven noemt. Het is enkel een leeg omhulsel, ik zou er de kriebels van krijgen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:11

Nee, ik zou het niet doen. Met die ongeveer 3000 verschillende gezichtsuitdrukkingen die Boem kan opzetten zou ik niet weten welke ik moet kiezen.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 17:22

Ja, dat is waar, maar een konijn heeft natuurlijk niet zoveel gezicht's uitdrukkingen. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:24

Oh niet minder als een kat hoor, alleen moet je ze leren herkennen :P

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 08:38

saskiakefie schreef:
Oh niet minder als een kat hoor, alleen moet je ze leren herkennen :P

Ja, da's waar ;)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:37

Ik zou mijn rat wel willen laten opzetten
Omdat het me aller eerste rat is en omdat ik gewoon een hele sterke band met der heb, en er dan altijd bij me heb

Maar een opgezette vos zou ik ook mooi vinden in me huiskamer

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:06

Hoe goed men hun best ook doet om het wat levendigs in te brengen bij het opzetten ervan.

Ze blijven toch doods uitzien en het is nog steeds gewoon een omhulsel. De geest is er gewoon uit en is het niet meer het dier wat ooit geleefd heeft.

Ik ben er dan ook nooit eentje tegengekomen waarvan ik denk: Wauw dat heeft men heel goed en mooi gedaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:15

Ik zie regelmatig echt opgezetten dieren voorbij komen waarvan ik denk: wat een verkrachting. .... zo lelijk opgezet... doodzonde

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:58

Zijn er foto's van het inmiddels (neem ik aan) opgezette konijn?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:01

Ik zou dat never nooit kunnen doen.
Ik zou afscheid nemen van mijn dier en hem cremeren denk ik.
Als je hem laat opzetten zul je nooit meer de blik in zijn ogen zien, ik denk dat ik het moeilijker ga vinden dan. Nooit meer een poes tegen je benen, maar een stilzittende poes. Nee, bah, verschrikkelijk.