love_western schreef:Maar waarom gaat het bij iemand zoals cesar millan het wel goed? Die heeft meerdere pitbulls, Amerikaanse bulldoggen en nog meer honden, allemaal door elkaar heen lopen.
En hier word er allemaal geroepen dat het niet kan. Ben je dan als roedel leider niet sterk genoeg? Aangezien ik zelf meerdere mensen ken, met meerdere reuen. En die hebben nooit problemen ermee. Maar ze doen ook veel met de honden en luisteren zeer goed.
Ik vraag dit omdat ik later zelf graag meerdere honden wil. En het liefst toch reuen. Omdat ik met teven zelf niks heb.
Nouja, bij Ceasar Milan kun je ook niet achter de schermen kijken natuurlijk. En dan, hoe hij zijn honden houdt, dat kunnen de meeste mensen niet. Er is daar sprake van een grote roedel op een heel groot terrein, dat is natuurlijk niet te vergelijken met 2 staffords in één huis.
speurneusc schreef:dominantie en karakter zit in de genen en niet in de ballen, dus casteren is geen enkele garantie dat dat iets op dat gebied oplost
reuen kunnen best met elkaar door 1 deur dat hoeft geen enkel probleem te zijn. maar wanneer er een strijd is, is dat ook een hoop kabaal gesnauw en beetje knokken, en dan is het vaak over. bij teven kan het een gevecht op leven en dood worden, die geven niet toe en zal je echt uit elkaar moeten houden.
Ik denk dat het met twee vechtende staffords niet klaar is na een hoop kabaal, gesnauw en een beetje knokken.....
Sammy_xxs schreef:Ja prcies, ik vraag ervaringen, niet om advies

(Niet aanvallend bedoeld)
De meningen zijn verschillend, ik heb ook hier aan kennisen in mijn omgeving gevraagd, en de een zegt het kan wel en de ander zegt is moeilijk.
Vandaar dat ik nog wat ervaringen zou willen horen.
Het is wel mogelijk, dus ik wil het wel proberen.
Denk toch dat het aan jezelf ligt, ben je zelfverzekerd genoeg en heb je regelmaat en ben je consequent denk ik dat het wel gaat lukken.
Tenslotte ben ik de baas tog... en niet de honden
Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar ik denk dat wij (man en ik) zelfverzekerd genoeg zijn naar onze honden toe, na jaaaaren ervaring met 'moeilijkere' rassen. Ik denk zelfs dat ik door ervaring beter in kan schatten dan jij wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Bluebontje schreef:Ik heb hier 3 ongecastreerde reuen. 1 van 15, 1 van 5 en 1 van 2.
Het gaat goed. Af en toe liggen ze wel eens met elkaar overhoop, maar nooit geen ernstige gevallen.
Kijk eens naar de verschillen in leeftijd (rassen?), met zulk groot verschil is de kans veel groter dat het wel goed gaat.
kimmie261 schreef:nou,ik zet liever 2 maltheser leeuwtjes of labrador reuen bij elkaar als 2 stafford of argentijn reuen hoor
er zit zéker wel verschil in rassen...zeker rassen welke bekend staan om sexegenoot agressie is de vraag of je dan 2 van dezelfde sexe bij elkaar moet zetten..
Klopt als een bus. Ik heb twee Dobermannteven gehad, die elkaar naar het leven stonden. Jemig, dat was wat zeg. Wat een ellende. Die hadden een vete en die ging niet meer over. En vechten......als ze de kans hadden gekregen hadden ze elkaar doodgevochten.
Maar ik heb ook drie chihuahuateefjes. De oudste twee (waar overigens een behoorlijk leeftijdsverschil in zit) vechten héél zelden, maar áls ze het doen, moet ik altijd wel lachen eigenlijk. Het zijn net twee ratten in een kluwen. Als ik dan een keer roep dat het afgelopen is, is het ook afgelopen en anders grijp ik ze wel even in de nekjes. Maar twee Dobers die vechten....(of CC's, of Staffords), da's wel even wat anders hoor......
Lis_Ol schreef:mijn ouders hebben 2 ongecastreerde reutjes, 1 van bijna 9 en 1 van 4.
De oudste kan best dominant zijn maar de ander heeft hier ontzag voor en dan gaat het prima.
Ik denk niet dat het een probleem moet zijn hoor, je kan t proberen..
En weer: kijk eens naar het leeftijdsverschil.
verriemerrie schreef:Het kan zeker goed gaan. Ongeacht het ras van de hond, zolang maar heel goed duidelijk is wie de baas is... de echte baas dus.
Wij hebben 2 heidewachtels, reutjes. Jongste is erbij gekomen toen de oudste bijna 2,5 jaar oud was. Oudste was altijd al erg dominant (niet gewoon bij heidewachtels).
Nu de jongste ruim 2 is word hij dominanter naar de oudste, soms een grauw hier en daar maar vechten is (nog) niet voorgekomen. Op dit soort momenten roepen wij als baasjes beide honden, sturen ze uit elkaar en is de rust ook meteen weer terug.
Dus ja als je zelf voldoende zeggenschap hebt over beide honden en daar ook voldoende tijd voor hebt kun je het goed proberen.
Castreren kan het juiste effect hebben maar hoeft totaal niets uit te halen, zeker bij de al wat oudere/volwassen honden... gedrag zit er dan al in en gaat er niet meer uit bij castratie.
Persoonlijk heb ik liever 2 reutjes dan teven bij elkaar. Als teven gaan vechten om de rangorde gaat dat meestal er erg hard aan toe en vaak tot een van beiden het totaal opgeeft of zelfs vechten tot de dood komt bij teefjes vaker voor.
Wat je ook besluit, veel succes ermee!
Ik denk dat Heidewachtels niet te vergelijken zijn met Staffords die de strijd met elkaar aan gaan. Je kunt nog zoveel zeggenschap hebben, als ze niet met elkaar overweg kunnen, en ze krijgen de kans, doen ze dat gewoon. En die kans is bij dit ras stukken groter dan bij Heidewachtels, labradors of andere 'makkelijkere' rassen.
Dat bepaalde honden wél met elkaar op kunnen schieten, heeft meer met geluk te maken.