2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:02

love_western schreef:
Maar waarom gaat het bij iemand zoals cesar millan het wel goed? Die heeft meerdere pitbulls, Amerikaanse bulldoggen en nog meer honden, allemaal door elkaar heen lopen.

En hier word er allemaal geroepen dat het niet kan. Ben je dan als roedel leider niet sterk genoeg? Aangezien ik zelf meerdere mensen ken, met meerdere reuen. En die hebben nooit problemen ermee. Maar ze doen ook veel met de honden en luisteren zeer goed.

Ik vraag dit omdat ik later zelf graag meerdere honden wil. En het liefst toch reuen. Omdat ik met teven zelf niks heb.

Slaat nergens op.
Die heeft niet twee reuen opgehokt.
Maar een hele roedel met jong, oud, teef, reu.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:04

Bluebontje schreef:
Ik heb hier 3 ongecastreerde reuen. 1 van 15, 1 van 5 en 1 van 2.
Het gaat goed. Af en toe liggen ze wel eens met elkaar overhoop, maar nooit geen ernstige gevallen.

Precies, andere leeftijden. Scheelt minimaal 3 jaar.
Je slaat de spijker op de kop.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:05

Loody schreef:
ik heb 2 ongecastreerde reuen en ze zijn al 11 samen samen.

De ene is een dominante mechelaar en de andere een Labrador.. nooit maar dan ook nooit problemen
tussen de twee honden gehad!!

Ze zijn bij elkaar gekomen toen de herder 2 was en de lab 1 jaar was..

Vanaf dag 1 onafscheidelijke vriendjes voor het leven.

En iedereen dacht dat het niet goed zou gaan.. maar ach ik was eigenwijs en sta redelijk sterk in mijn schoenen.
Goed begeleiden doet een hoop :)

Tuurlijk, succesverhalen genoeg!
Maar je hebt dan ook twee andere rassen.
En daarbij was de herder al 2.

Ik heb een reu, nu twee jaar.
En ik wil er ooit graag een reu bij.
En ik ben niet van het castreren.
Prima.. Maar ik neem dan ook geen twee pubers.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 17-04-13 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:05

kiki1983 schreef:
Maar een hond heeft ook een eigen wil he? Weet je ik kan zoveel vertellen en zeggen maar je moet het zelf meegemaakt hebben om het te begrijpen. Ik heb de meest gestoorde staffords weer redelijk normaal gekregen in de zin van dat het normale huishonden worden maar met andere honden ( de meesten) blijft het een probleem.

ik probeer staffords die gebruikt/getraind/gefokt/opgevoed zijn om te vechten weer te herplaatsen

Ja een hond heeft zeker een eigen wil. Maar mijn hond mag geen dingen doen, wat ik niet toe sta. En daar luistert hij perfect naar.

En alleen maar goed dat je Staffords opvangt :) Maar jij hebt nu over Staffords die al een bepaald gedrag is aangeleerd. En aanleren is makkelijker als afleren. En die hebben meestal vanaf het begin geleerd dat andere honden er zijn om mee te vechten. Maar als je pup vanaf het begin leert dat andere honden ook normaal zijn. Dan word het al een heel ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:06

Hannanas schreef:
love_western schreef:
Maar waarom gaat het bij iemand zoals cesar millan het wel goed? Die heeft meerdere pitbulls, Amerikaanse bulldoggen en nog meer honden, allemaal door elkaar heen lopen.

En hier word er allemaal geroepen dat het niet kan. Ben je dan als roedel leider niet sterk genoeg? Aangezien ik zelf meerdere mensen ken, met meerdere reuen. En die hebben nooit problemen ermee. Maar ze doen ook veel met de honden en luisteren zeer goed.

Ik vraag dit omdat ik later zelf graag meerdere honden wil. En het liefst toch reuen. Omdat ik met teven zelf niks heb.

Slaat nergens op.
Maar een hele roedel met jong, oud, teef, reu.

Je hoeft niet zo aanvallend te reageren :)

Maar wie zegt dat de TS haar honden ophokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:07

Hannanas schreef:
Loody schreef:
ik heb 2 ongecastreerde reuen en ze zijn al 11 samen samen.

De ene is een dominante mechelaar en de andere een Labrador.. nooit maar dan ook nooit problemen
tussen de twee honden gehad!!

Ze zijn bij elkaar gekomen toen de herder 2 was en de lab 1 jaar was..

Vanaf dag 1 onafscheidelijke vriendjes voor het leven.

En iedereen dacht dat het niet goed zou gaan.. maar ach ik was eigenwijs en sta redelijk sterk in mijn schoenen.
Goed begeleiden doet een hoop :)

Tuurlijk, succesverhalen genoeg!
Maar je hebt dan ook twee andere rassen.
En daarbij was de herder al 2.

En dus volop in zijn puberteit!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:08

love_western schreef:

Slaat nergens op.
Maar een hele roedel met jong, oud, teef, reu.[/quote]
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren :)

Maar wie zegt dat de TS haar honden ophokt?[/quote]

Heb je gezien hoe ze lopen bij Milan?
Denk dat weinig mensen zo honden houden..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:09

Als ik zie hoe mijn reu, net twee jaar, nog veranderd!
Dat is echt nog continue elke 3 maanden " hee hij is weer gegroeid, stabieler enz"

Ik vind een hond van over de twee met een jonge pup heel wat anders dan een net tweejarige met een eenjarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:10

Hannanas schreef:
Heb je gezien hoe ze lopen bij Milan?
Denk dat weinig mensen zo honden houden..

Ja dat heb ik gezien :)

Maar als je meerdere honden hebt, moet je ook de ruimte hebben.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:16

Jeetje @hannanas.

Een hond van 2 is nog in zijn pubertijd hoor ;)

succes verhalen zijn er genoeg.. en ook niet succes verhalen.

Verschillende rassen maakt geen donder uit!

Je kan er alleen maar achterkomen door het te proberen

kimmie261

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:19

nou,ik zet liever 2 maltheser leeuwtjes of labrador reuen bij elkaar als 2 stafford of argentijn reuen hoor

er zit zéker wel verschil in rassen...zeker rassen welke bekend staan om sexegenoot agressie is de vraag of je dan 2 van dezelfde sexe bij elkaar moet zetten..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:20

mijn ouders hebben 2 ongecastreerde reutjes, 1 van bijna 9 en 1 van 4.
De oudste kan best dominant zijn maar de ander heeft hier ontzag voor en dan gaat het prima.
Ik denk niet dat het een probleem moet zijn hoor, je kan t proberen..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:22

kimmie261 schreef:
nou,ik zet liever 2 maltheser leeuwtjes of labrador reuen bij elkaar als 2 stafford of argentijn reuen hoor

er zit zéker wel verschil in rassen...zeker rassen welke bekend staan om sexegenoot agressie is de vraag of je dan 2 van dezelfde sexe bij elkaar moet zetten..

Ja Kimmie, maar dat is jouw voorkeur. ;) Jij doet dat liever niet..
een ander misschien wel.

Iedereen dacht dat mijn herder de labrador zou "opvreten" .. hij heeft geen kik gegeven en in die 11 jaar ook nog nooit gedaan.

Terwijl met andere reuen vecht

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:24

Bij ons is het mogelijk.
Ik heb 2 kruising Jack Russels, 1 van 7 en 1 van net 1.
Ze gaan heel goed met elkeaar, kunnen heerlijk spelen, alleen ja. Soms word er gevochten. Het vechten lijkt erger dan dat het is. Zo kunnen ze heerlijk tegen elkaar aanliggen, zo kunnen ze gaan vechten. Dit gebeurd misschien 1 keer in de maand ofzo. Ze zijn beide ontzetend soiaal naar andere honden toe, vreemde honden zijn geen probleem. Mijn schoonmoeder heeft 2 gecasteerde reuen en als die met zijn 4en zijn is het 1 groot feest! Hartstikke leuk zijn ze met zijn 4en. Mijn schoonmoeder heeft een Labrador en een Welsh Corki. Ik heb zoiets van, als het goed gaat, gaat het goed. Castreren kan altijd nog, en ja dat ze af en toe ruzie hebben, ach hoort erbij, blijven Terriers natuurlijk.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:31

Bij mijn ouders is het ook goed gegaan. Eerst hadden we alleen een (redelijk dominante) beagle. Toen hij een jaar of 3 was is er een labradorpup bijgekomen. Het was voor de beagle wel even wennen, maar binnen een maand lagen ze al bij elkaar op hun kussen. Ze zijn beide niet gecastreerd, het gaat erg goed. Ze zijn echt maatjes. Wat ik wel merkte toen de labrador erbij kwam was dat de beagle het fijn vond om soms ook even aandacht voor zichzelf te hebben, zo lied ik hem ook wel eens alleen uit. Dit heb ik ook met de labrador gedaan, zodat ook hij alleen uit te laten is.
De labrador is echt een clown, en kan soms nog wel eens te ver gaan met het pesten van de beagle (hem in het water duwen of natspetteren), maar na een grom en een snauw is dat altijd gauw afgelopen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:33

loody ik heb geen voorkeur,ik zeg alleen dat er echt wel verschil zit in rassen,ik zet hier liever een labrador reu in de roedel als een stafford reu,en nee ik heb niets tegen staffords,vind ze prachtig en geweldige lieve honden,maar ze zijn mij te hond agressief

( en ja been there,heb eens een stafford teef te logee gehad die in de roedel mee heeft gelopen,en ja,zo braaf als ze was zo knokte ze als een leeuw,incl veel hechtwerk)

maar kom op he..beagle en labrador is toch werkelijk niet te vergelijken met 2 stafford reuen??

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:35

Ik ga mee met kimmie.
Inclusief over de verhalen " ik heb n pup bij mijn acht harige reu gezet"
Mensen, dat is toch geen vergelijking?

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:39

Het kan zeker goed gaan. Ongeacht het ras van de hond, zolang maar heel goed duidelijk is wie de baas is... de echte baas dus.
Wij hebben 2 heidewachtels, reutjes. Jongste is erbij gekomen toen de oudste bijna 2,5 jaar oud was. Oudste was altijd al erg dominant (niet gewoon bij heidewachtels).
Nu de jongste ruim 2 is word hij dominanter naar de oudste, soms een grauw hier en daar maar vechten is (nog) niet voorgekomen. Op dit soort momenten roepen wij als baasjes beide honden, sturen ze uit elkaar en is de rust ook meteen weer terug.
Dus ja als je zelf voldoende zeggenschap hebt over beide honden en daar ook voldoende tijd voor hebt kun je het goed proberen.
Castreren kan het juiste effect hebben maar hoeft totaal niets uit te halen, zeker bij de al wat oudere/volwassen honden... gedrag zit er dan al in en gaat er niet meer uit bij castratie.

Persoonlijk heb ik liever 2 reutjes dan teven bij elkaar. Als teven gaan vechten om de rangorde gaat dat meestal er erg hard aan toe en vaak tot een van beiden het totaal opgeeft of zelfs vechten tot de dood komt bij teefjes vaker voor.

Wat je ook besluit, veel succes ermee!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:41

verriemerrie,niet ongeacht het ras,het ras heeft er zeker wél mee te maken.........

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:43

verriemerrie schreef:
Het kan zeker goed gaan. Ongeacht het ras van de hond, zolang maar heel goed duidelijk is wie de baas is... de echte baas dus.
Wij hebben 2 heidewachtels, reutjes. Jongste is erbij gekomen toen de oudste bijna 2,5 jaar oud was. Oudste was altijd al erg dominant (niet gewoon bij heidewachtels).
Nu de jongste ruim 2 is word hij dominanter naar de oudste, soms een grauw hier en daar maar vechten is (nog) niet voorgekomen. Op dit soort momenten roepen wij als baasjes beide honden, sturen ze uit elkaar en is de rust ook meteen weer terug.
Dus ja als je zelf voldoende zeggenschap hebt over beide honden en daar ook voldoende tijd voor hebt kun je het goed proberen.
Castreren kan het juiste effect hebben maar hoeft totaal niets uit te halen, zeker bij de al wat oudere/volwassen honden... gedrag zit er dan al in en gaat er niet meer uit bij castratie.

Persoonlijk heb ik liever 2 reutjes dan teven bij elkaar. Als teven gaan vechten om de rangorde gaat dat meestal er erg hard aan toe en vaak tot een van beiden het totaal opgeeft of zelfs vechten tot de dood komt bij teefjes vaker voor.

Zo als jij het uitlegd hoe je het aanpakt, doe ik precies het zelfde, en het werkt zeker!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:45

Rassen kunnen enorm verschillen, karakters, leeftijden, roedel of geen roedel en daardoor zijn er ook zeker succes verhalen maar het gaat veel vaker gewoon mis.

En dan kan je sterk in de schoenen staan als eigenaar of niet. Maar daar houd je niks aan. Die rangorde zal bepaald worden en hoe dichter de leeftijd bij elkaar staan hoe sneller dat zal kunnen gebeuren. En kan ook eerst jaren goed gaan.

Bij mijn reuen heb ik het geluk dat de oudere niet dominant en alleen gromt en dat dat voor de jongere genoeg is om dat te laten waarmee hij bezig is. Maar ik weet zeker dat als hij straks echt volwassen word dat hij toch echt wel gaat proberen zich door te zetten ondanks dat hij zeer sociaal en niet dominant is. Dus hier laat ik ze nooit zonder toezicht samen lopen als ik weg ben. Wij hebben overigens een roedel 2 teven en 2 reuen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:47

Ik heb 2 reuen van een totaal ander kaliber en die liggen ook wel eens met elkaar overhoop. Mijn 2tal scheelt ook een maand of 7. Ondertussen is er 1 gecastreerd (wegens andere redenen) en hebben ze nog steeds wel een mot met elkaar. Aangezien mijn honden wel een makkelijk karakter hebben gebeurt er op wat gescheld tegen elkaar niks. Ik zou met 2 staffies het risico niet nemen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:57

Rassen verschillen, karakters verschillen en zelfs de duidelijkste baas kan bij een bepaald ras en bepaald karakter opeens verrot weinig te vertellen hebben. En ja, ik spreek uit ervaring. Lekker makkelijk altijd "moet je hem maar opvoeden of moet je maar baas zijn". Er zijn soms echt uitzonderingen.

Ik heb probleemloos 3 reuen bij elkaar gehad, die qua leeftijden nog best dicht op elkaar zaten (Ierse Setter, Duitse Dog en Duitse Herder). Ach, er gebeurde wel eens wat, maar ik was DE Baas, dus dan was een woord van mij genoeg om er een einde aan te maken. Ik heb nu een Pyreneese Berghond en ik kan op mijn kop gaan staan, maar meneer doet wat hij wilt. Een rustig nee is over het algemeen voldoende om hem op te laten houden met waar hij mee bezig is, maar helaas niet wanneer hij in zijn eigen modus gaat met andere reuen.

TS: Je hebt het toch over honden van een ander kaliber. Ja, ze zijn hartstikke lief, maar je hebt het niet over 10 kilo die je al vechtend eens de lucht in tilt om er een einde aan te maken. Het kan goed gaan, maar hou er rekening mee dat het ook anders kan aflopen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:02

kimmie261 schreef:
loody ik heb geen voorkeur,ik zeg alleen dat er echt wel verschil zit in rassen,ik zet hier liever een labrador reu in de roedel als een stafford reu,en nee ik heb niets tegen staffords,vind ze prachtig en geweldige lieve honden,maar ze zijn mij te hond agressief

( en ja been there,heb eens een stafford teef te logee gehad die in de roedel mee heeft gelopen,en ja,zo braaf als ze was zo knokte ze als een leeuw,incl veel hechtwerk)

maar kom op he..beagle en labrador is toch werkelijk niet te vergelijken met 2 stafford reuen??

euh Beagle? ik heb geen beagle hoor? :D

De staffords die ik ken en heb meegemaakt zijn niet agressiever dan een gemiddelde hond.. het ziet er wat erger uit dan het is.. in mijn ogen dan en zodra de strijd is afgelopen gaat een goed opgevoede hond niet door met vechten.. Nogmaals het is maar net hoe je ermee omgaat..

bij mij in de straat woont een man die fokt staffords en heeft 3 reuen. en de lopen ook gewoon los in huis bij elkaar..

Wat ik wil zeggen is dat het dus wel kan.. je moet het alleen zelf willen en aankunnen..

En een teven zijn over het algemeen agressiever dan reuen.

Edit: @Kimmie, jij hebt een roedel prachtige Rotweilers.. die ben jij ook de baas. en ook een rotweiler staat er om bekend goed te kunnen vechten.. maar jij begeleidt dat toch ook?

Ik doe trouwens liever een stapje opzij voor een rotweiler dan voor een stafford.. :o
Laatst bijgewerkt door Loody op 17-04-13 13:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:05

love_western schreef:

Nouja, bij Ceasar Milan kun je ook niet achter de schermen kijken natuurlijk. En dan, hoe hij zijn honden houdt, dat kunnen de meeste mensen niet. Er is daar sprake van een grote roedel op een heel groot terrein, dat is natuurlijk niet te vergelijken met 2 staffords in één huis.

speurneusc schreef:
dominantie en karakter zit in de genen en niet in de ballen, dus casteren is geen enkele garantie dat dat iets op dat gebied oplost

reuen kunnen best met elkaar door 1 deur dat hoeft geen enkel probleem te zijn. maar wanneer er een strijd is, is dat ook een hoop kabaal gesnauw en beetje knokken, en dan is het vaak over. bij teven kan het een gevecht op leven en dood worden, die geven niet toe en zal je echt uit elkaar moeten houden.

Ik denk dat het met twee vechtende staffords niet klaar is na een hoop kabaal, gesnauw en een beetje knokken.....

Sammy_xxs schreef:
Ja prcies, ik vraag ervaringen, niet om advies :) (Niet aanvallend bedoeld)
De meningen zijn verschillend, ik heb ook hier aan kennisen in mijn omgeving gevraagd, en de een zegt het kan wel en de ander zegt is moeilijk.
Vandaar dat ik nog wat ervaringen zou willen horen.
Het is wel mogelijk, dus ik wil het wel proberen.
Denk toch dat het aan jezelf ligt, ben je zelfverzekerd genoeg en heb je regelmaat en ben je consequent denk ik dat het wel gaat lukken.
Tenslotte ben ik de baas tog... en niet de honden

Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar ik denk dat wij (man en ik) zelfverzekerd genoeg zijn naar onze honden toe, na jaaaaren ervaring met 'moeilijkere' rassen. Ik denk zelfs dat ik door ervaring beter in kan schatten dan jij wat de gevolgen zouden kunnen zijn.

Bluebontje schreef:
Ik heb hier 3 ongecastreerde reuen. 1 van 15, 1 van 5 en 1 van 2.
Het gaat goed. Af en toe liggen ze wel eens met elkaar overhoop, maar nooit geen ernstige gevallen.

Kijk eens naar de verschillen in leeftijd (rassen?), met zulk groot verschil is de kans veel groter dat het wel goed gaat.

kimmie261 schreef:

Klopt als een bus. Ik heb twee Dobermannteven gehad, die elkaar naar het leven stonden. Jemig, dat was wat zeg. Wat een ellende. Die hadden een vete en die ging niet meer over. En vechten......als ze de kans hadden gekregen hadden ze elkaar doodgevochten.
Maar ik heb ook drie chihuahuateefjes. De oudste twee (waar overigens een behoorlijk leeftijdsverschil in zit) vechten héél zelden, maar áls ze het doen, moet ik altijd wel lachen eigenlijk. Het zijn net twee ratten in een kluwen. Als ik dan een keer roep dat het afgelopen is, is het ook afgelopen en anders grijp ik ze wel even in de nekjes. Maar twee Dobers die vechten....(of CC's, of Staffords), da's wel even wat anders hoor......

Lis_Ol schreef:
mijn ouders hebben 2 ongecastreerde reutjes, 1 van bijna 9 en 1 van 4.
De oudste kan best dominant zijn maar de ander heeft hier ontzag voor en dan gaat het prima.
Ik denk niet dat het een probleem moet zijn hoor, je kan t proberen..

En weer: kijk eens naar het leeftijdsverschil.

verriemerrie schreef:

Ik denk dat Heidewachtels niet te vergelijken zijn met Staffords die de strijd met elkaar aan gaan. Je kunt nog zoveel zeggenschap hebben, als ze niet met elkaar overweg kunnen, en ze krijgen de kans, doen ze dat gewoon. En die kans is bij dit ras stukken groter dan bij Heidewachtels, labradors of andere 'makkelijkere' rassen.
Dat bepaalde honden wél met elkaar op kunnen schieten, heeft meer met geluk te maken.