Een schaap...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 15:19

We hebben hier een box die als inloopstal kan dienen.. plek zat dus. En als je ze wat tam kan maken, dan kan je ze ook gemakkelijk verweiden lijkt me.

Ik herinner me nog het schaap Lambo, die was van een Bokker. Geweldig dier!

Wij geven dan overigens gewoon schapenvoer en geen paardenvoer hoor.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:55

mijn pony gaat 's nachts naar binnen en dan gaan de schapen gewoon mee, ze slapen gewoon bij de pony in de stal.
de schapen hebben een eigen box waar ze ook eten en hooi krijgen, die zit aan de pony box vast met een soort van schapenluik ertussen, maar meestal slapen ze bij de pony, zo grappig :j
Ze lopen bij mij gewoon klakkeloos achter de pony aan, is soms weleens vervelend hoor, als ik de pony mee wil nemen worden de schapen knettergek

SophievdV

Re: Een schaap...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 16:00

Knettergekke schapen? :')

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:04

ja, hihi, ik wist niet hoe ik het anders moest noemen, en weet je wat ook zo grappig is als mijn pony even de gekke 5 minuten heeft als ik ze 's ochtend buiten doe, doen de schapen mee, je weet niet wat je ziet :')

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:06

Wij hebben ook 2 schaapjes lopen. Opzich heb je er weinig last van, maar ze kruipen wel onder al je draden door, of ze trekken het kapot. Ze zijn vrij tam, dus lopen je snel voor de voeten of ontsnappen als je ook maar even het hek open hebt staan. Voor je wei is het wel goed natuurlijk en ze zijn ook wel lief. Op het moment hebben we echter 1 schaap ziek, listeriose waarschijnlijk. Ik vraag me af of die echt nog beter wordt. Ik hoor van veel mensen dat zieke schapen niet zoveel kans maken.
Kom maar een keer kijken als je zin hebt.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:46

En een alpaca?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:32

Schapen zijn leuk :D Mijn opa had er 150. En toen hij overleed, hebben ik en paps tijdelijk de schapen overgenomen. Totdat oma een ander huisje had gekocht. Want ze wou de schapen niet gelijk weg doen.
Mis ze nu gigantisch. En ook elk jaar een paar fleslammetjes, omdat ze werden afgestoten. Of moeder overleed tijdens bevalling.

Er zijn natuurlijk dus ook altijd minder leuke kanten aan schapen. Maar de schapen bij ons waren verder allemaal gezond. Af en toe was er 1 die kreupel liep. Maar was meestal zo verholpen. Weinig ziektes dus.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:37

Op de oude wei hadden wij ook altijd 3 schapen lopen. Echt super ideaal als je teveel gras hebt.
Wij voerden ze wel elke avond bix. Wat soms een probleem geeft als je snoepende paarden hebt. schapen bix aan paarden geven is niet goed raken ze aan de dunnen van.

Verder tja, zelf heb ik het meer met geiten. Vind schapen als ze ouder worden zo tja... kwe niet beetje saai. Geiten zie je nog wel spelen zeg maar. Schapen niet echt meer.
Maar ja voor het mee grazen raad ik ze zeker aan :)

ps wat de draadjes betref. Zelf lieten we de onderste draad altijd weg zodat als de paarden vervelend deden ze wel een schuilplek hadden. Want tja iedere keer omver gewalst te worden door meneer Cupido(shetlander) is ook niet leuk haha. Dat en je kan er gebroken benen van krijgen zowel schaap als paard.
pps. wat betref kreupelheid. Als je de voeten van een schaap goed bijhoud hoeft dit niet te gebeuren. Vaak is het als de hoef te lang is en 1 of beide klauwen dubbelklappen komt vuil tussen en dat irriteert. Krijg je rot van denk ik? geen idee hoe het heet. In ieder geval, als je eens verdiept in schapenkappen. Is geen kunst aan. Knip knip klaar. Raad wel aan dan of bij een boer langs te gaan of een cursus te volgens. Want ook schapen bekappen zit wel wat theorie achter. Kan ook fout gedaan worden. ^^ maar echt als je het eenmaal weet is het net fietsen. Met school moest ik 4 jaar achter mekaar elk voorjaar met de hele klas een schaapskudde gaan bekappen xD leuk maar wauw wat een werk.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:48

Wij hebben 3 zwartbles schapen. Geweldige beesten.
Eentje is opgegroeid met de hond en speelt dus regelmatig nog steeds met haar :+
je hebt er weinig omkijken naar vind ik, alleen het bekappen is een zwaar en vervelend klusje. maar dat kan je laten doen.
Ik zou eerder schapen doen dan geiten, geiten ontsnappen altijd en maken veel kapot. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:59

Van geiten leer je vloeken :D

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:10

love_western schreef:
Van geiten leer je vloeken :D

hahahaha :')