Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:55

Wij hadden ook zo'n buurvrouw, toen wij bij haar aan de deur verschenen om onze kat terug te halen werden wij van dierenmishandeling beschuldigd. We zouden de kat nooit naar binnen laten en hem geen eten geven, daarom haalde zij hem naar binnen en voerde hem. Onze kat had alleen wel erge last van blaasgruis en stond op een speciaal dieet. Wij hebben op den duur de dierenarts rekening bij haar door de bus geduwd omdat zij hem verkeerd voer bleef geven. Ze bleef echter onze kat naar binnen lokken, wij hebben toen de kat maar binnen gehouden. Na 2 weken was het roepen voor de deur wel aardig over.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:04

Is er eens een keer iemand lief voor andermans huisdier is het weer niet goed :-) . Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo goed, ts vermoedt dat de kat gelokt wordt maar dat is niet zeker, wie weet vind de kat het daar wel gewoon reuze gezellig en krijgt ze continu aandacht en knuffels en ander kattengezelschap terwijl ze in haar eigen huis overdag alleen zit? Is die vrouw dan aan het stelen? Welnee kat kan toch ook gewoon weer door hetzelfde luikje als waar ze binnen komt naar buiten. En dat ze daar snachts in bed slaapt, tja welke kat wil dat nou niet? Natuurlijk is het niet leuk als je eigen kat andermans gezelschap prefereert boven dat van jezelf maar ik vind het te ver gaan om deze mevrouw te veroordelen. Het nadeel van katten is dat ze overal vrij kunnen lopen en dus ook vrij bij andere kattenliefhebbers naar binnen kunnen gaan maar ik zou me meer zorgen maken als er kattenhaters in je omgeving zitten dan kattenliefhebbers zoals in jouw geval ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:06

gohya schreef:
Relaxed
Jij bent 7 katten kwijt?
Woon jij niet toevallig vlakbij de Chinees? [is geen grap hoor]!

Nee ik geen 7.. Zover laat ik het niet komen, vind 2 wel genoeg ;( 7 in ons blok en het blok hiernaast.. Maar serieus, er woont idd een chinees in ons blok en ik heb daar ook al aan gedacht.. :( Ze hebben hun zaak in het dorp, maar zij woont hier idd. Ik zie haar nooit, maar weet wel dat ze er woont.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:06

Maras, op zich ben ik het eens met je verhaal, maar ik zou er niet blij van worden als een ander mn kat zou voeren, dat vind ik eigenlijk niet kunnen... en gok dat zonder voer die kat daar toch een stuk minder zou zitten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:07

Relaxed schreef:
gohya schreef:
Relaxed
Jij bent 7 katten kwijt?
Woon jij niet toevallig vlakbij de Chinees? [is geen grap hoor]!

Nee ik geen 7.. Zover laat ik het niet komen, vind 2 wel genoeg ;( 7 in ons blok en het blok hiernaast.. Maar serieus, er woont idd een chinees in ons blok en ik heb daar ook al aan gedacht.. :( Ze hebben hun zaak in het dorp, maar zij woont hier idd. Ik zie haar nooit, maar weet wel dat ze er woont.

Brrr... wat een naar idee!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:07

Arrabel schreef:
Ik vind dit wel heel snel geoordeeld.. ik heb ook nergens gezegd dat ze al die 5 katten naar binnen heeft gelokt, in ieder geval 1 daarvan.
Dement is ze zeker niet, geestelijke problemen zou kunnen.

Dan had ik dat verkeerd geinterpreteerd. Ik maakte uit je woorden op dat ze geen katten van zichzelf had, maar alle katten 'afgepakt' had.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:11

Soortgelijke situatie meegemaakt, de buren zijn aardig op leeftijd en had toen der tijd zelf ook katten. Onze kat ging vaak uit dineren bij hun. Zij gaven hun katten altijd whiskas kuipjes, en tja welke kat vind dat nou niet lekker. Zij gaven onze kat dat dus ook en kochten voor onze kat extra in. Vonden ze leuk.

Toen ik merkte dat onze kat flink aan kwam en eigenlijks niet meer thuis kwam, heb ik hier wat van gezegd.
Is en poosje goed gegaan, toen moesten ze hun katten in laten slapen. Vanaf die tijd gingen ze onze kat weer voeren. Tja binnen ommezien was onze kat zo dik geworden dat ik echt maatregelen moest treffen.

Ben weer naar ze toegegaan en weer gezegd dat ze onze kat die kuipjes niet mocht geven. Ook ivm met de vele vetten en zouten die erin zitten en heb medegedeeld dat ik de kat voorlopig in huis zal nemen.

Dit drie weken volgehouden en kat was weer aardig op gewicht. Natuurlijk heb ik de eerste week die kat af en toe vervloekt vanwege die luchtalarm. Het is flink doorbijten om niet toe te geven.
Nu wordt hij gelukkig niet meer bijgevoerd en komt gewoon weer thuis als hij buiten is geweest.

Bij mij hielp gelukkig wel met praten en even de kat in huis houden.
Als de problemen aanhouden zou ik toch de wijkagent even bellen. Of eerst en actie onder de buren houden.
Succes ermee

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:19

Hebben wij ook gehad in ons eerste huis.
Buurvrouwtje was al oud en vond dat gezellig, al hield ze ze niet vast.
Alleen jammer dat ze ze restjes vlees van haar zelf voerde en koffiemelk, met als resultaat dat ik af en aan met de ene kat naar de dierenarts kon, voor darminfecties.
mensje verhuisde later en toen was het probleem verholpen.
Hier in de straat zit ook iemand die dat ook doet.
Ben ook onze poezen al een paar keer kwijt geweest.
Iedere keer als ze weer weg is (dagen lang) plaats ik een advertentie op markplaats en licht ik de asiels e.d. in, en binnen een uur komt ze dan weer thuis.
Dus of onze katten hebben zelf internet, of buren van ons vinden dit wel erg grappig om te doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:19

tja..als je je beest op straat laat lopen zonder toezicht kan zoiets gebeuren,snap dat gepiep eigenlijk nooit zo van katten bezitters..

vroeger woonde wij als niet kattenhouders in een kattenwijk,echt gestoord werd je van die beesten,en zaten ook in huis als je niet oppaste,is echt niet leuk :n

plus ik ken een anesthesiste die een beo had die in huis los rondvloog,en die had katten van buren die binnen kwamen,die ving ze en spoot ze dood en gooide ze in de vuilcontainer..

ík zou als ik een kat zou hebben mijn dieren nooit aan zulke risico's blootstellen,maar vele katten eigenaren denken daar anders over...

snap dat eigenlijk nooit zo,maar goed heb ook nog nooit een kat gehad dus weet ook niet hoeveel je van zo'n dier gaat houden...

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:24

Wij wonen op de "prairie" 200 meter van de straat af, hebben zelf 2,5 hectare weiland waar de katten doorgaans lopen.
Poepen en plassen doen ze daar dan ook meestal.
Hier lopen diverse katten van de hele buurt, kan me er niet zo druk om maken.
Maar zij zet in haar hele tuin bakjes eten neer en lokt zo de katten naar haar huis.
Heeft zo diverse katten in huis.
Tot ze ziek zijn of iets hebben dan mogen ze weer naar buiten want dan hoeft ze ze niet meer.

F_Orumster

Re: Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:32

Ik zou het op zich niet zo erg vinden, als ze zich vermaakt dan vind ik het prima. Wel vind ik het gezellig om mijn eigen kat weleens te zien en kan me voorstellen dat het niet leuk is als je ze niet meer ziet.

Als anderen ze niet voeren komen ze namelijk gewoon thuis. Ik zou ook ongerust worden als die van mij een keertje niet thuiskomt, want ze staat ons altijd bij de auto al op te wachten (even eten aaien en hup weer buiten wil ze).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:33

maras schreef:
Is er eens een keer iemand lief voor andermans huisdier is het weer niet goed :-) . Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo goed, ts vermoedt dat de kat gelokt wordt maar dat is niet zeker, wie weet vind de kat het daar wel gewoon reuze gezellig en krijgt ze continu aandacht en knuffels en ander kattengezelschap terwijl ze in haar eigen huis overdag alleen zit? Is die vrouw dan aan het stelen? Welnee kat kan toch ook gewoon weer door hetzelfde luikje als waar ze binnen komt naar buiten. En dat ze daar snachts in bed slaapt, tja welke kat wil dat nou niet? Natuurlijk is het niet leuk als je eigen kat andermans gezelschap prefereert boven dat van jezelf maar ik vind het te ver gaan om deze mevrouw te veroordelen. Het nadeel van katten is dat ze overal vrij kunnen lopen en dus ook vrij bij andere kattenliefhebbers naar binnen kunnen gaan maar ik zou me meer zorgen maken als er kattenhaters in je omgeving zitten dan kattenliefhebbers zoals in jouw geval ;)

Er zijn wel degelijk mensen die erop uit zijn een kat van een ander naar binnen te halen. Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen het met mij over de kat van de buren hadden, en als het ware van mij instemming met hun plannetje vroegen, om die kat aan te halen en in huis te nemen. De kat van een ander notabene! -O-
Sommige mensen doen dat omdat ze dan tijdens vakanties of dure ziektes die kat weer kunnen dumpen, want officieel heeft hij een ander baasje, lekker makkelijk dus...
En anderen verbeelden zich dat niemand beter voor een kat kan zorgen dan zij, en dat zij dus rècht hebben op die kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:34

kimmie261 schreef:
snap dat eigenlijk nooit zo,maar goed heb ook nog nooit een kat gehad dus weet ook niet hoeveel je van zo'n dier gaat houden...

Je hebt zelf honden......? Dan kun je je dat vast wel voor stellen.

Verder ben ik het helemaal met je eens.. Het wordt gewoon niet meer zoveel meer geaccepteerd dat iedereen zijn/haar katten maar los buiten laat lopen. Niet iedereen houdt ervan, dat wil niet zeggen dat je zomaar andermans beest dood mag maken, maar het gebeurt wel :j Dat is het risico en je kunt er zelf voor kiezen dit te voorkomen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:35

kat in je eigen tuin houden

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:39

Ik ben er helemaal voor om mensen hun eigen kat bij zich te laten houden. Hier in de buurt is het nogal uit de hand gelopen met de kattenhouderij en mensen laten allemaal hun katten rondlopen en zelfs mensen die zelf een paar katten hebben, hebben al glasscherven in hun tuin laten gooien omdat ze de vele poep in de tuin spuugzat zijn!
Maar ik vind het tegelijkertijd niet kunnen dat mensen andermans kat aanhalen en naar binnen lokken. Laten ze zelf lekker een kat kopen uit het asiel of zo, maar niet iemand anders zijn kat bietsen. Veel mensen hebben een kat vanwege de kinderen in huis gehaald, en dan zal een hoarder hun kat even bietsen... Nee, ondanks dat sommige mensen het goed bedoelen (soms beelden ze zich in dat ze echt iets goeds doen door een kat van een ander te jatten, eh... voeren bedoel ik) kan ik het heel goed begrijpen dat TS niet zo blij is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:39

relaxed,ja ik heb honden maar daar hou ik zoveel van dat ik die nooit in hun eentje naar buiten zou gooien,met alle gevaren van dien,wetende dat mensen zo'n hekel aan honden kunnen hebben dat ze vergiftigd/beschoten/verzopen kunnen worden,of aangereden kunnen worden en dan kreperend langs een weg op hun dood liggen te wachten..

nooit!!

vandaar dat ik me afvraag of je van een kat dan minder houdt ofzo,kan me werkelijk niet voorstellen dat je een dier een straat opgooit... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:42

kimmie261 schreef:
relaxed,ja ik heb honden maar daar hou ik zoveel van dat ik die never nooit in hun eentje naar buiten zou gooien,met alle gevaren van dien,wetende dat mensen zo'n hekel aan honden kunnen hebben dat ze vergiftigd/beschoten/verzopen kunnen worden,of aangereden kunnen worden en dan kreperend langs een weg op hun dood liggen te wachten..

nooit!!

vandaar dat ik me afvraag of je van een kat dan minder houdt ofzo,kan me werkelijk niet voorstellen dat je een dier een straat opgooit... :n

Ah op die manier.. :j Ik denk dat dat het evrschil is tussen hond en kat. Honden zijn sowieso veel meer op de mensen gericht, katten zijn meer zelfstandig/einselgangers.. Dus ik snap dat mensen ze buiten laten omdat ze zichzelf wel redden :j Maar na 2 katten kwijt te zijn wil ik dat echt niet meer, zo gek ben ik er echt mee, dus ik houd hem nu binnen :)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:45

maras schreef:

Hier ben ik het ook mee eens, en ik heb een kat. Ik zou zelf dit soort fratsen niet uithalen en ik snap ook dat je het niet 100% leuk vind, maar iets anders als je kat binnenhouden kan je niet doen punt uit. Bovendien ontkent mevrouw niet dat jouw kat daar is, je weet dus dat het beestje niks ergs is overkomen. Misschien kun je zelfs afspreken dat ze het even laat weten als hij 's avonds bij haar zit, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken.
Ik heb heel veel geluk met de poes die ik nu heb, met 3 jaar gekregen en ging al naar buiten, maar blijft uit zichzelf in eigen tuin! En poept gelukkig niet in de tuin maar gewoon op de kattenbak :=. De raskat die we hiervoor hadden hebben we nooit naar buiten gelaten, want erg normaal kattengedrag is het niet om in eigen tuin te blijven. Wil je je kat naar buiten, vind ik eigenlijk dat je hem binnen je eigen grenzen moet houden, zodat er geen kans is op overlast voor een ander.

En iedereen die het heeft over dat 'je toch niet andermans kat gaat voeren/ wat als ze het niet mogen hebben':
Sorry maar wat een onzin. Als ze zelf vuilnisbakken inklimmen vreten ze ook voedsel wat ze niet behoren te krijgen. Als je dat niet wilt, moet je je kat binnen houden. Je wilt niet weten hoeveel oudere mensjes kattensnoepjes halen en de katten een aantal daarvan geven. Zelfs mijn oma deed dat wel eens in de zomer, ze nam ze niet mee naar binnen of wat dan ook, maar af en toe wat lekkers kregen ze wel als ze aan kwamen slenteren wanneer ze in de tuin bezig was. Ik vind daar ook niks mis mee (binnen normale proporties), nogmaals, als je beessie bepaalde dingen uit gezondheidsoverwegingen niet mag, moet JIJ er als EIGENAAR voor zorgen dat ze daar absoluut niet aan kunnen komen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:49

TS weet je heel zeker dat ze jouw kat gelokt heeft, of is hij gewoon bij haar aan komen lopen? Als je kat gewoon los door de straat loopt weet je dat toch niet zeker?! Jouw kat kent niet het verschil tussen het park of haar achtertuin.

Ik vindt de beschuldigingen naar deze vrouw wel erg ver gaan en de actie's die sommige noemen nog veel erger. Wat is er mis met gewoon met haar gaan praten? Je kunt toch uitleggen dat je het absoluut niet fijn vindt dat dit gebeurd en vragen waarom ze jouw kat te eten geeft? Vaak helpt praten met elkaar veel beter dan van die gemene actie's. En misschien kom je er zo wel achter waarom ze dit doet en heb je misschien wat meer begrip voor haar en zij voor jou?! En kom je tot een oplossing!

Ik kan me ook niet voorstellen om je huisdier, kat, hond wat dan ook buiten te gooien en te hopen dat ze 's avonds weer gezond thuis komen en maar hopen dat niemand er last van heeft. Maar die keuze maakt ieder voor zich.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:57

akishino schreef:
TS weet je heel zeker dat ze jouw kat gelokt heeft, of is hij gewoon bij haar aan komen lopen? Als je kat gewoon los door de straat loopt weet je dat toch niet zeker?! Jouw kat kent niet het verschil tussen het park of haar achtertuin.

Ik vindt de beschuldigingen naar deze vrouw wel erg ver gaan en de actie's die sommige noemen nog veel erger. Wat is er mis met gewoon met haar gaan praten? Je kunt toch uitleggen dat je het absoluut niet fijn vindt dat dit gebeurd en vragen waarom ze jouw kat te eten geeft? Vaak helpt praten met elkaar veel beter dan van die gemene actie's. En misschien kom je er zo wel achter waarom ze dit doet en heb je misschien wat meer begrip voor haar en zij voor jou?! En kom je tot een oplossing!

Ik kan me ook niet voorstellen om je huisdier, kat, hond wat dan ook buiten te gooien en te hopen dat ze 's avonds weer gezond thuis komen en maar hopen dat niemand er last van heeft. Maar die keuze maakt ieder voor zich.

Deze vrouw heeft mij zelf verteld dat ze onze Beppie binnen heeft gelaten (door de voordeur) en haar eten heeft gegeven.
De acties die sommige mensen bedenken vind ik ook ver gaan en dat zou ik dan ook nooit doen, deze vrouw is opzich een hele aardige vrouw alleen vind ik het vervelend dat ze Beppie naar binnen heeft gehaald en dat ze nu soms nachten niet thuis komt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:59

Tja, heb er zelf ervaring mee: ik had twee katten (en drie kids). 1 kat kwam steeds minder thuis, maar hij vond het ook veel te druk thuis. Ik kwam erachter dat ie vaak bij de buurman zat, en heb toen eens aangeklopt. Ik zag hoe rustig mijn kat was, en hij had het naar de zin. In overleg heeft de buurman hem toen overgenomen.

Mijn andere kat (zusje daarvan) is niet zo bang aangelegd. Die komt ook voor zichtzelf op als 1 van mijn kids haar achterna wil zitten. Maar ook die kat werd op een gegeven moment echt dik, en kwam minder thuis. Het was echt koud, en 's nachts wilde ik haar gewoon binnen hebben. Tot ze op een nacht niet thuis kwam, toen ben ik naar de buurman gegaan en gevraagd of zij daar misschien zat. Het antwoord was dat ze er soms overdag zat, maar dat ie haar 's avonds weer naar buiten liet.. Heb toen ook vriendelijk gevraagd mijn kat niet meer binnen te laten, omdat ik dan niet weet of ze 's nachts wel binnen is... En ik vond het echt te koud toen 's nachts. Ook moest hij haar geen eten meer geven, want ik heb hier onbeperkt brokjes staan, en van dat blikboer (erbij dus) werd ze echt te dik.

Gelukkig begreep ie het wel, en ziet ie ook dat ze het hier gewoon goed heeft. Maarja, het is een kat, dus als je ergens anders ook wat kan halen... Maar heel fijn dat mijn buurman het wel begreep, en met gewoon netjes overleggen bereik je best veel.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:00

Wij hebben bij de "kattelokker" buurvrouw het katteluikje dichtgekit toen ze een weekendje weg was :+
Werkt heeeeel goed.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:05

JJane schreef:
Wij hebben bij de "kattelokker" buurvrouw het katteluikje dichtgekit toen ze een weekendje weg was :+
Werkt heeeeel goed.

_O- _O-

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:06

Arrabel schreef:
akishino schreef:

Deze vrouw heeft mij zelf verteld dat ze onze Beppie binnen heeft gelaten (door de voordeur) en haar eten heeft gegeven.
De acties die sommige mensen bedenken vind ik ook ver gaan en dat zou ik dan ook nooit doen, deze vrouw is opzich een hele aardige vrouw alleen vind ik het vervelend dat ze Beppie naar binnen heeft gehaald en dat ze nu soms nachten niet thuis komt.

Misschien kun je aan haar uitleggen dat je je ongerust maakt.
En of je kat nu de hele dag door het park zwerft of lekker bij haar zit, ik weet wel waar ik de voorkeur aan zou geven!
Maar je kunt afspraken met haar maken, dat ze haar niet meer voert en niet laat slapen. Ik denk als ik je verhaal hoor dat ze het niet slecht bedoelt. Maar als je niet tot een oplossing met haar komt, dan lijkt mij het meest logische om je kat een tijdje binnen te houden? Maar goed, ik ben een hondeneigenaar en heb van m'n leven nog nooit een kat gehad.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:08

Als het mijn kat was dan ben ik dan echt in een keer heel kwaad geworden, als ze doorgaat dan ga ik aangifte doen bij politie met het lokken/stelen van mijn kat en met bewijs ook!