Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo goed, ts vermoedt dat de kat gelokt wordt maar dat is niet zeker, wie weet vind de kat het daar wel gewoon reuze gezellig en krijgt ze continu aandacht en knuffels en ander kattengezelschap terwijl ze in haar eigen huis overdag alleen zit? Is die vrouw dan aan het stelen? Welnee kat kan toch ook gewoon weer door hetzelfde luikje als waar ze binnen komt naar buiten. En dat ze daar snachts in bed slaapt, tja welke kat wil dat nou niet? Natuurlijk is het niet leuk als je eigen kat andermans gezelschap prefereert boven dat van jezelf maar ik vind het te ver gaan om deze mevrouw te veroordelen. Het nadeel van katten is dat ze overal vrij kunnen lopen en dus ook vrij bij andere kattenliefhebbers naar binnen kunnen gaan maar ik zou me meer zorgen maken als er kattenhaters in je omgeving zitten dan kattenliefhebbers zoals in jouw geval
gohya schreef:Relaxed
Jij bent 7 katten kwijt?
Woon jij niet toevallig vlakbij de Chinees? [is geen grap hoor]!
7 in ons blok en het blok hiernaast.. Maar serieus, er woont idd een chinees in ons blok en ik heb daar ook al aan gedacht..
Ze hebben hun zaak in het dorp, maar zij woont hier idd. Ik zie haar nooit, maar weet wel dat ze er woont. Relaxed schreef:gohya schreef:Relaxed
Jij bent 7 katten kwijt?
Woon jij niet toevallig vlakbij de Chinees? [is geen grap hoor]!
Nee ik geen 7.. Zover laat ik het niet komen, vind 2 wel genoeg7 in ons blok en het blok hiernaast.. Maar serieus, er woont idd een chinees in ons blok en ik heb daar ook al aan gedacht..
Ze hebben hun zaak in het dorp, maar zij woont hier idd. Ik zie haar nooit, maar weet wel dat ze er woont.
Arrabel schreef:Ik vind dit wel heel snel geoordeeld.. ik heb ook nergens gezegd dat ze al die 5 katten naar binnen heeft gelokt, in ieder geval 1 daarvan.
Dement is ze zeker niet, geestelijke problemen zou kunnen.

maras schreef:Is er eens een keer iemand lief voor andermans huisdier is het weer niet goed. Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo goed, ts vermoedt dat de kat gelokt wordt maar dat is niet zeker, wie weet vind de kat het daar wel gewoon reuze gezellig en krijgt ze continu aandacht en knuffels en ander kattengezelschap terwijl ze in haar eigen huis overdag alleen zit? Is die vrouw dan aan het stelen? Welnee kat kan toch ook gewoon weer door hetzelfde luikje als waar ze binnen komt naar buiten. En dat ze daar snachts in bed slaapt, tja welke kat wil dat nou niet? Natuurlijk is het niet leuk als je eigen kat andermans gezelschap prefereert boven dat van jezelf maar ik vind het te ver gaan om deze mevrouw te veroordelen. Het nadeel van katten is dat ze overal vrij kunnen lopen en dus ook vrij bij andere kattenliefhebbers naar binnen kunnen gaan maar ik zou me meer zorgen maken als er kattenhaters in je omgeving zitten dan kattenliefhebbers zoals in jouw geval
kimmie261 schreef:snap dat eigenlijk nooit zo,maar goed heb ook nog nooit een kat gehad dus weet ook niet hoeveel je van zo'n dier gaat houden...
Dat is het risico en je kunt er zelf voor kiezen dit te voorkomen.
kimmie261 schreef:relaxed,ja ik heb honden maar daar hou ik zoveel van dat ik die never nooit in hun eentje naar buiten zou gooien,met alle gevaren van dien,wetende dat mensen zo'n hekel aan honden kunnen hebben dat ze vergiftigd/beschoten/verzopen kunnen worden,of aangereden kunnen worden en dan kreperend langs een weg op hun dood liggen te wachten..
nooit!!
vandaar dat ik me afvraag of je van een kat dan minder houdt ofzo,kan me werkelijk niet voorstellen dat je een dier een straat opgooit...
Ik denk dat dat het evrschil is tussen hond en kat. Honden zijn sowieso veel meer op de mensen gericht, katten zijn meer zelfstandig/einselgangers.. Dus ik snap dat mensen ze buiten laten omdat ze zichzelf wel redden
Maar na 2 katten kwijt te zijn wil ik dat echt niet meer, zo gek ben ik er echt mee, dus ik houd hem nu binnen
maras schreef:Is er eens een keer iemand lief voor andermans huisdier is het weer niet goed. Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo goed, ts vermoedt dat de kat gelokt wordt maar dat is niet zeker, wie weet vind de kat het daar wel gewoon reuze gezellig en krijgt ze continu aandacht en knuffels en ander kattengezelschap terwijl ze in haar eigen huis overdag alleen zit? Is die vrouw dan aan het stelen? Welnee kat kan toch ook gewoon weer door hetzelfde luikje als waar ze binnen komt naar buiten. En dat ze daar snachts in bed slaapt, tja welke kat wil dat nou niet? Natuurlijk is het niet leuk als je eigen kat andermans gezelschap prefereert boven dat van jezelf maar ik vind het te ver gaan om deze mevrouw te veroordelen. Het nadeel van katten is dat ze overal vrij kunnen lopen en dus ook vrij bij andere kattenliefhebbers naar binnen kunnen gaan maar ik zou me meer zorgen maken als er kattenhaters in je omgeving zitten dan kattenliefhebbers zoals in jouw geval
. De raskat die we hiervoor hadden hebben we nooit naar buiten gelaten, want erg normaal kattengedrag is het niet om in eigen tuin te blijven. Wil je je kat naar buiten, vind ik eigenlijk dat je hem binnen je eigen grenzen moet houden, zodat er geen kans is op overlast voor een ander.akishino schreef:TS weet je heel zeker dat ze jouw kat gelokt heeft, of is hij gewoon bij haar aan komen lopen? Als je kat gewoon los door de straat loopt weet je dat toch niet zeker?! Jouw kat kent niet het verschil tussen het park of haar achtertuin.
Ik vindt de beschuldigingen naar deze vrouw wel erg ver gaan en de actie's die sommige noemen nog veel erger. Wat is er mis met gewoon met haar gaan praten? Je kunt toch uitleggen dat je het absoluut niet fijn vindt dat dit gebeurd en vragen waarom ze jouw kat te eten geeft? Vaak helpt praten met elkaar veel beter dan van die gemene actie's. En misschien kom je er zo wel achter waarom ze dit doet en heb je misschien wat meer begrip voor haar en zij voor jou?! En kom je tot een oplossing!
Ik kan me ook niet voorstellen om je huisdier, kat, hond wat dan ook buiten te gooien en te hopen dat ze 's avonds weer gezond thuis komen en maar hopen dat niemand er last van heeft. Maar die keuze maakt ieder voor zich.
Arrabel schreef:akishino schreef:TS weet je heel zeker dat ze jouw kat gelokt heeft, of is hij gewoon bij haar aan komen lopen? Als je kat gewoon los door de straat loopt weet je dat toch niet zeker?! Jouw kat kent niet het verschil tussen het park of haar achtertuin.
Ik vindt de beschuldigingen naar deze vrouw wel erg ver gaan en de actie's die sommige noemen nog veel erger. Wat is er mis met gewoon met haar gaan praten? Je kunt toch uitleggen dat je het absoluut niet fijn vindt dat dit gebeurd en vragen waarom ze jouw kat te eten geeft? Vaak helpt praten met elkaar veel beter dan van die gemene actie's. En misschien kom je er zo wel achter waarom ze dit doet en heb je misschien wat meer begrip voor haar en zij voor jou?! En kom je tot een oplossing!
Ik kan me ook niet voorstellen om je huisdier, kat, hond wat dan ook buiten te gooien en te hopen dat ze 's avonds weer gezond thuis komen en maar hopen dat niemand er last van heeft. Maar die keuze maakt ieder voor zich.
Deze vrouw heeft mij zelf verteld dat ze onze Beppie binnen heeft gelaten (door de voordeur) en haar eten heeft gegeven.
De acties die sommige mensen bedenken vind ik ook ver gaan en dat zou ik dan ook nooit doen, deze vrouw is opzich een hele aardige vrouw alleen vind ik het vervelend dat ze Beppie naar binnen heeft gehaald en dat ze nu soms nachten niet thuis komt.