buur jongens mishandelen onze honden... hoe aan te pakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:49

stvieee schreef:
JasmijnJoy schreef:
Als je leest waren hun honden toch op hun eigen erf? dacht ik?

tijdens de mishandeling, ja. Maar daarvoor zijn de honden (denk ik) al vaak zat op hun erf geweest, anders doe je zoiets niet. Hun zien de honden waarschijnlijk als last, en dat kan ik me voorstellen als je zelf ook honden hebt..

oh zoo,dat zou ik echt niet weten :')

stvieee

Re: buur jongens mishandelen onze honden... hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:57

ik ook niet :P bedoel 't verder niet aanvallend naar iemand.
Maar dat is gewoon hoe ik er over denk :o

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 01:42

stvieee schreef:
ik ook niet :P bedoel 't verder niet aanvallend naar iemand.
Maar dat is gewoon hoe ik er over denk :o

nee snap jou reactie wel...
maar onze honden gaan nooit echt op het erf zelf, en heb gezegd als het wel zo het geval is dan mag je ze best van het terrein jagen en dan even melden toch?
maar om dat zo de hond aan te treffen vind ik gewoon niet kunnen :n

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 05:44

Wij hebben hier een hek rond ons erf gezet om onze honden op het erf te houden , maar ook om andere honden en mensen van ons erf te houden .
Misschien is een afgezet gedeelte op het erf een optie om alle risico uit te sluiten en alleen onder toezicht de honden los laten lopen ?

Ik zelf zou niet willen dat mijn buren mijn honden van hun erf af kunnen jagen of dat ik tegen mensen zou zeggen ,, je mag ze best van je erf jagen " omdat mijn honden mogelijk van mijn erf af gaan .

Waar de één met wegjagen een normale Kssttt!! verstaat , zijn er helaas nog steeds ook mensen die menen dat wegjagen met stenen en geweld mag , bescherm je honden tegen deze mensen en geef ze de veiligheid van een hek om het erf of een afgezet gedeelte .
Inderdaad als jou A Staffort uithaalt is hij maar ook jij flink de bok , zelf zou ik dat risico absoluut niet durven nemen , heb hier zelf ook een hond die als een vechtras gezien wordt en ik moet er niet aan denken dat ik hem voor dingen zet die ik had kunnen voorkomen .

Het gedrag van deze kinderen vind ik ronduit schandalig , dieren zo mishandelen is misdadig .

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 05:49

Is een schokdraadje om je erf heen niet iets? En dan geen standaard schokdraadje, maar er bestaat er één die ondergronds loopt en dat de hond een schokje krijgt zodra hij er overheen gaat. Helaas geldt dit niet voor kinderen denk ik, maar dan komen de honden in ieder geval minder dichtbij.
En anders zou ik die kinderen toch echt eens flink in hun nekvel grijpen en even flink dreigen. Mijn handen jeuken ervan, onvoorstelbaar waar ze het lef vandaan halen. Desnoods dreigen met politie, wil ze ook nog wel eens afschrikken.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:13

Er is geen excuus voor het gedrag van de buurjongens, noch voor hun ouders die er niets aan doen.

However... ik heb zelf 3 honden, maar ook een omheining waar ze binnen moeten blijven. Ik wil hen niet eens de kans geven om van het terrein te komen, noch andere dieren de kans geven om op het terrein te komen.

Met honden op het terrein is een omheining een normale maatregel.
Dus ook hier: omheining plaatsen (om de tuin, erf of deel van het erf, dus niet op de openbare weg.. zou geen enkel probleem moeten zijn) zodat de honden niet op het zandpad komen en de hond van de buren niet in jullie tuin kan komen.

Duidelijk aangeven dat binnen die omheining verboden voor onbevoegden is. Komen de buur jongens er toch (filmen?) dan overtreden ze de wet en kan aangifte worden gedaan.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 18:32

sunny_l0ve schreef:
Is een schokdraadje om je erf heen niet iets? En dan geen standaard schokdraadje, maar er bestaat er één die ondergronds loopt en dat de hond een schokje krijgt zodra hij er overheen gaat. Helaas geldt dit niet voor kinderen denk ik, maar dan komen de honden in ieder geval minder dichtbij.
En anders zou ik die kinderen toch echt eens flink in hun nekvel grijpen en even flink dreigen. Mijn handen jeuken ervan, onvoorstelbaar waar ze het lef vandaan halen. Desnoods dreigen met politie, wil ze ook nog wel eens afschrikken.

Ja als ik er echt mee moet gaan bemoeien kan ik me niet inhouden, kind of niet dan word ik echt boos maarja dan heb ik t dadelijk gedaan als volwassen iemand tegen een kind...
Liefst zou ik ze gewoon echt zoals de honden gewoon pijnigen zo kwaad kan ik worden, maar we hebben al voorgenomen om camera op te gaan hangen kijken als dat wilt gaan lukken

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:45

Kan "Oom agent" niet met de jongens gaan praten? en uitleg geven over de gevolgen van dit gedrag?
Ik kan me voorstellen dat dit meer indruk maakt dan boze buren...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:41

als ik zou zien dat iemand op mijn terrein mijn hond kwaad doet en diegene is rond de 12 jaar die piept binnen een paar minuten dat hij/zij het nooitttttt meer zal doen. Ik ben totaal niet agressief aangelegd maar iemand die dieren mishandeld is echt niet zomaar van mij af. Heb onlangs nog mijn auto aan de kant gegooid omdat een jongen van zo'n 9 jaar met een beagle langs de rijksweg liep en hij was die hond constant aan het slaan met zo'n rollijn en aan het schoppen. Die hond was alleen maar rondjes aan het draaien rond die jongen met staart tussen zijn poten en die jongen bleef maar door gaan. Heb hem daarna nog vaak zien lopen (heb zijn moeder die ik een week later met die hond tegen kwam ook nog aangesproken) met die hond maar nooit meer gezien dat hij het deed. Naast het feit dat het gewoon niet hoort heb ik voornamelijk zijn moeder erop gewezen hoe haar zoontje eruit kan gaan zien als die hond het beu is en in tegen aanval gaat