Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. yrsa_karlijn schreef:Die hond staat stijf van de stress. Sinds er een nieuw roedellid is, is zijn rol compleet verandert. Zijn roedelleider is constant gestressed naar hem toe, het nieuwe roedellid overtreed constant zijn grenzen en hij heeft ook geen eigen veilige plek meer. Daar zou ik ook overspannen van worden als hond. Als het kind er niet zou zijn, zou hij hoogstwaarschijnlijk nergens last van hebben gehad, maar omdat er een risico is dat het kind de dupe wordt, is het voor hem einde verhaal. Heftig hoor!
nowylover schreef:Wat ik opmaakt uit jou OP is dat jou Westland High Terriër niet weet wat hij met de situatie aan moet. Daarnaast beschreef jij een ambivalente houding; staart hoog en oren opzij. Dat betekend dus naar achter gericht. Hij is zo onzeker als het maar kan en door te grommen probeert hij zich te verdedigen wat natuurlijk geen effect heeft tegen zo'n klein kind.
Verder heeft corrigeren totaal geen effect hier ga je het alleen maar erger maken. Gedrag dan wordt veroorzaakt door angst mag nooit worden gestraft. Hierdoor maak je het alleen maar erger. Mensen verstaan onder corrigeren vaak fysiek corrigeren door middel van stem, maar dit is bij honden gewoon negeren.
Mijn tip is echt zoek hulp van een hondentrainer die hier ervaring mee heeft.
Daarnaast mensen en honden behoren niet tot 1 roedel. Honden en mensen zijn niet van het zelfde soort en zijn daarom niet een gezamenlijke roedel. Je leeft samen en je hebt een baas in deze samenleving met deze dieren, maar je bent geen roedel.
Heb niet alle posten gelezen dus laat het mij even weten als ik wat heb gemist.
yrsa_karlijn schreef:Nee, daar lees ik niet overheen. Stress doet namelijk ook veel op je lichaam. Het is toch niet feitelijk bewezen dat hij dement is of pijn heeft?
Pomski schreef:Ik zou een ander plekje voor hem zoeken, de hond maak je hier duidelijk ook niet gelukkig mee!
Wij hebben een JR teefje, die in korte tijd 2 katten dood gebeten heeft, nou zijn katten geen kinderen, maar ivm mijn zoontje van 9 maanden ben ik zeer alert. Moet er niet aan denken dat ze hem pakt!
Ik moet ook merken dat ze zich irriteert aan hem, en dan gaat ze eruit!
dierenfan schreef:Wilawander schreef:Ongelooflijk dat zoveel mensen adviseren hem aan te pakken. Het dier is onzeker en handelt zoals hij zich verdedigen kan. Door corrigeren, schoppen en mopperen maak je het probleem alleen maar groter.
Dit dus ik kan het ook NIET geloven dat zoveel mensen voor corrigeren gaan. Nooit doen!!!!

_San87_ schreef:Pomski schreef:Ik zou een ander plekje voor hem zoeken, de hond maak je hier duidelijk ook niet gelukkig mee!
Wij hebben een JR teefje, die in korte tijd 2 katten dood gebeten heeft, nou zijn katten geen kinderen, maar ivm mijn zoontje van 9 maanden ben ik zeer alert. Moet er niet aan denken dat ze hem pakt!
Ik moet ook merken dat ze zich irriteert aan hem, en dan gaat ze eruit!
Dat vind ik dan weer overdreven... Zodra je merkt dat de hond zich anders gaat gedragen, dan ga je daaraan werken.
troi schreef:Wat je ook besluit ik zou zo'n hond geen dag meer in huis willen hebben. Je kind is nu twee keer gebeten en je weet, helaas uit ervaring, dat een ongeluk in een klein hoekje zit! Waarom is dat dier in hemelsnaam nog in je huis?? Als moeder snap ik daar werkelijk helemaal niks van!