Hond is niet zindelijk te krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Re: Hond is niet zindelijk te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:09

Ik kreeg ook te horen met mijn teef dat ze mogelijk blaasontsteking had,dus bloed en urine laten onderzoeken.
Alles was in orde,de oorzaak is mij tot op heden nog steeds een raadsel.

Als je hond incontinent zou zijn,dan zou hij niet 'alles' in huis doen.
Maw incontinentie is iets wat puur om de blaasinhoud gaat,dus niet de darmen;)

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:17

anneliesdj schreef:
Hoe bedoel je dat, ze eet nog steeds alles op?

alles wat ze vind.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:26

jasmijnlove schreef:
Bij ons is het door de dierenarts gezegd. omdat onze hond na haar eten nog steeds alles opeet

jasmijnlove schreef:
anneliesdj schreef:

alles wat ze vind.

Je bedoelt dat ze voedsel steelt?
Meestal is dat gewoon omdat ze wel iets lekkers lusten, als jij geen honger meer hebt lust je toch ook nog wel een snoepje? ;) Zorgen dat je niets laat liggen en de hond leren dat wanneer iets op de grond valt dat niet perse betekend dat het van hem is.
Als ze echt alles eet wat ze tegenkomt is het aangeleerd gedrag, obsessief eten, dan heeft je hond echt een probleem.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:57

jasmijnlove schreef:
anneliesdj schreef:

alles wat ze vind.

dat zal grotendeels komen omdat er in smulke dus totaal geen voedingswaardes zitten, dus heeft je hond gewoon honger

en daarbij zal het instinctief niet beter weten om zoveel mogelijk te eten want je weet nooit of je later nog iets vind, dat hebben veel honden uit het buitenland die hun eigen voer moesten opscharrelen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 17:17

Lepeltje: Cavom bedoelde ik inderdaad mijn telefoon veranderen het automatisch, denk niet dat Devil cavia's lekker vind :+

_MelloW_: Ja als ik hem uitlaat en hij doet buiten iets sta ik: Goed zoooo Devil! En hij weet dat hij dan een snoepje krijgt.

speurneusc: Ik was niet degene die dat zei, hoe weet je dan dat haar hond ook Smulti brok krijgt? Ik heb zelf navraag aan de dierenarts gedaan en die zegt dat het totale onzin in dat honden andere poep eten omdat ze voedingsstoffen missen. Het is gedrag, wat je eruit kan trainen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:49

Uiteraard is het gedrag wat je er uit kan trainen, maar het is ook zeker waar dat sommige honden een bepaalde voedingsstof tekort komen wat dus wel in poep zit.
Het is dan dus ook niet zo dat als je deze voedingsstof aanvult het gedrag over gaat, want het is aangeleerd.
Wel is het zo dat als je het gedrag er uit getraind krijgt (wat zeker meer moeite kost als de hond iets mist), de hond nog steeds een voedingsstof mist, maar geen poep meer eet.

Heb even naar de Smulti-brok gekeken. Moet zeggen dat ik zeker betere brokken gezien heb. De hoofingredienten zijn graan en plantaardige producten, daarna komt pas vlees (althans ik heb de lam&rijst versie bekeken). Ikzelf zou graag vlees op nr. 1 zien gezien een hond een carnivoor is (en geen ominvoor zoals vaak wordt gedacht).
Ook zet ik meteen vraagtekens bij de woorden antioxidanten en mineralen. Dit komt namelijk vaak neer op BHA/BHT (een kankerverwekkende stof wat wordt gebruikt als conserveermiddel) en zout. Slechte ingredienten verpakt in een mooi jasje noem ik dat.

Als je niet meteen hele dure brok wilt kopen kun je Jarco proberen (kosten: ong. 2,66/kilo bij een 15kg zak), maar nog betere vergelijking is echt een graanvrije brok proberen zoals Acana Grainfree (kosten: ong. 5 euro de kilo bij een 13kilo zak)

dierenfan

Re: Hond is niet zindelijk te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:57

smulti is ook wel een merk waar ze enorm veel van poepen ik zou idd op ander voer over gaan.

Het alleen thuis zijn kan je wel van pup af aan mee bezig geweest zijn maar met bezig geweest zijn is iets heel anders dan alleen thuis kunnen zijn!!

Dat je beter een ander merk brok kan gaan voeren is dus zeker waar echter dat de hond niet alleen thuis kan zijn lijkt mij gezien jou verhaal absoluut wel waar. Ik zou daar zeker aan gaan werken. Gewoon belonen als hij rustig beneden is terwijl jij boven bent, en eens 5 minuten weg gaan en terug komen. MOcht hij in die 5 minuten wat doen dan weet je al heel zeker dat het verlatingsangst is en geen nodig moeten.