Seresto vlooien/teken- band 7/8 maanden goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:42

Er is geloof ik een stroom van neppe seresto banden in omgang, waarbij inderdaad de werking niet goed is en/of minder lang. Het beste kun je contact met seresto zelf opnemen - geloof dat zij daar een oproepje over hebben gedaan en als ze kunnen nakijken of het een nepperd is of niet, krijg je geloof ik een nieuwe vergoed ook.

Maar verder; dit jaar zijn de teken oa ook echt vreselijk hardnekkig en in veelvoud aanwezig, dus kan me goed voorstellen dat de banden dat minder goed aankunnen. Resistentie tegen seresto banden hoor ik dan eigenlijk niet, wat bv. met frontline wel gebeurd, dus ik acht de kans groter dat het hier om een neppe band gaat die je met pech gekregen hebt; deze werken idd niet optimaal.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 31-08-21 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:44

Hier seresto bij de katten en hier werkt het tot nu toe goed. De hele zomer nog geen teek eruit hoeven halen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:47

Ik heb de seresto voor mijn hond en die struint heel wat bossen en struiken door maar dit jaar nog geen enkele teek op hem gevonden. Dit is het tweede jaar met de band. Vorig jaar voor de band had hij er soms 3 of 4 met een wandeling dus wat dat betreft ben ik super blij met de band.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:59

cursebreaker schreef:
Er is geloof ik een stroom van neppe seresto banden in omgang, waarbij inderdaad de werking niet goed is en/of minder lang. Het beste kun je contact met seresto zelf opnemen - geloof dat zij daar een oproepje over hebben gedaan en als ze kunnen nakijken of het een nepperd is of niet, krijg je geloof ik een nieuwe vergoed ook.

Maar verder; dit jaar zijn de teken oa ook echt vreselijk hardnekkig en in veelvoud aanwezig, dus kan me goed voorstellen dat de banden dat minder goed aankunnen. Resistentie tegen seresto banden hoor ik dan eigenlijk niet, dus ik acht de kans groter dat het hier om een neppe band gaat die je met pech gekregen hebt; deze werken idd niet optimaal.

Yepp, er zijn legio's "nepperds" van ome Ali en tante Wish in omloop.
Op mp herken je ze redelijk goed aan de prijs of het verhaaltje dat ze zonder blik verkocht worden omdat het anders niet door de brievenbus past.

Maar ook in dierenwinkels zijn de nepperds voor de (bijna) volle mep in omloop.

Dus zo of zo ook in de dierenwinkel vragen waar zij ze vandaan halen.

Ik ben er al een tijdje met Seresto zelf bezig omdat ik er ingetuind ben ( zogenaamd hond overleden dus overbodig ) en de namaak dingen bijna niet van echt te onderscheiden zijn.

Hun geven aan nooit zonder gesealde doos te verkopen (dat is nr 1) en hebben mij ook naar een - engels- filmpje verwezen op YouTube.

In Amerika -waar alles kan- hebben ze een paar keer al claims binnen gekregen waar honden en katten zogenaamd schade geleden hebben en zelfs overleden.
Tot nu toe alles kunnen weerleggen want "nepperds"

Belangrijk is wel dat het band contact maakt met de huid.
Bij mijn Belgen heb ik dus het vacht onder de halsband iets weggeknipt.
Dus hier geen last van vlooien en tekens maar geduurende de 7-8 maanden.

Amber_anne

Re: Seresto vlooien/teken- band 7/8 maanden goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:05

Mijn moeder heeft een maltezer met een seresto en moet idd de vacht goed bijhouden onder de band anders werkt die ook niet meer goed

Fijn om te weten van de neppe daar had ik geen idee van

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:10

Vroeger werkte de band goed maar nu niet meer, ik heb dan ook mijn geld terug gehad.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:12

Hier nog steeds geen problemen met seresto. Gelukkig maar want 1 van de honden heeft een vlooienallergie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:36

Alle honden van mijn ouders hebben zin band en echt nooit vlooien of teken. Kost wat in één keer, maar alle pipetten bij elkaar kosten meer

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:38

We gebruiken de band voor het 2de jaar bij de kat. Bevalt goed.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:43

ik gebruik de band al 4 jaar en nog geen problemen :j hier haal ik ze wel bij de apotheek. Ik doe ze om rond maart en af in oktober, ligt een beetje aan het weer

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:16

Ik gebruik de band al 3 jaar voor hond en kat en geen vlo meer gezien.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:35

Ooit gehad. Na enkele weken weggegooid want het werkte voor geen meter. Had toen een Duitse Herder en een Border Collie

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:47

Ik gebruikte de band al een paar jaar, ik was erg tevreden want hij deed goed zn werk. Tot mijn hond vorig jaar ineens ontstoken wonden kreeg precies onder de band. Dus gelijk die band afgedaan en toen waren de wonden zo weg gelukkig. Maar ik durf het niet meer te gebruiken nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:30

Neppe seresto banden :oo
Ik heb deze gekocht in de officiële doos, waren nog verzegeld en aan de volle prijs. Kan dat dan nog steeds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:32

Cath schreef:
Ik gebruikte de band al een paar jaar, ik was erg tevreden want hij deed goed zn werk. Tot mijn hond vorig jaar ineens ontstoken wonden kreeg precies onder de band. Dus gelijk die band afgedaan en toen waren de wonden zo weg gelukkig. Maar ik durf het niet meer te gebruiken nu..

Wat naar zeg! In Amerika zijn er nog soortgelijke klachten geweest.
Mijn honden hebben nog nergens last van gehad.
Maar na slechts 4 maanden dus wel vlooien -O-

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:46

AMCM schreef:
Cath schreef:

Wat naar zeg! In Amerika zijn er nog soortgelijke klachten geweest.
Mijn honden hebben nog nergens last van gehad.
Maar na slechts 4 maanden dus wel vlooien -O-

Dan neem het beste contact op met Seresto of de winkel waar je ze vandaan hebt als je ze correct gebruikt hebt.

En niet te vergeten: als je een vlooienplaag ergens hebt (in huis of stal) - die krengen kunnen ook naar maanden uit het ei komen...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:01

AMCM schreef:
Neppe seresto banden :oo
Ik heb deze gekocht in de officiële doos, waren nog verzegeld en aan de volle prijs. Kan dat dan nog steeds?

Als ze verzegeld in blik zaten, zit het waarschijnlijk wel goed :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:28

Nee ook in blik werkten ze hier niet.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:34

Ook de blikken worden er (heel goed) nagemaakt :+

Zoals al gezegd: als ze bij correct gebruik niet werken: contact met de winkel of direct Seresto.
Ooit had ik er een van de Welkoop, die het ook niet deed - die werd gewoon omgewisseld

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:39

marleen_usar schreef:
Nee ook in blik werkten ze hier niet.

Heb je ze dan ook gehad zonder blik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:51

Volgens mijn dierenarts werken ze niet meer bij iedereen ivm met resistentie wat steeds meer en meer opduikt.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:59

Spenk schreef:
Volgens mijn dierenarts werken ze niet meer bij iedereen ivm met resistentie wat steeds meer en meer opduikt.

Laat me raden. Hij heeft nog wel een product wat wel werkt?

In de praktijk valt het reuze mee met resistentie tegen de huidige producten die op de markt zijn, de meeste meldingen van resistentie komen uiteindelijk door verkeerd gebruik van producten.

Banden onvoldoende gesloten om, druppels onjuist toedienen etc etc. De omgeving niet behandelen. Of de verwachting is gewoon te snel/te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:08

Nee hoor ik heb niks via de dierenarts ze smeren je ook niks aan ze zeggen alleen te kijken naar werkzame stof en eventueel wat anders te kiezen. Hier jarenlang gebruikt en van één op andere moment kat weer onder de teken en kreeg vlooien uiteraard huis behandeld elke dag. Nieuwe band gekocht hielp ook niet. Je maakt mij niet wijs dat na 7 jaar gebruik je het ineens niet meer goed doet. En heb meer mensen in de buurt die overgestapt zijn om dezelfde reden.

Daarna pilletjes en was meteen klaar.

Edit" is contact geweest met seresto en waren wel de echte banden geen neppers.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:17

Hier voor het tweede jaar een seresto voor de hond. Hij heeft hem aan sinds eind maart dacht ik. De eerste weken dacht ik ook dat de werking minder was dan vorig jaar (want toen heeft hij een aantal keren een teek gehad), en toen waarschuwde de dierenarts mij ook voor namaakbandjes (omdat ik het niet bij haar maar online bij Brekz gekocht had). Maar sindsdien opnieuw heel tevreden, tussen eind april en nu geen enkele teek gehad.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:45

De meeste middelen werken nog prima en ook over de Seresto heb ik nog niks gehoord in de praktijk dat het niet meer zou werken.

Wat echter de meeste mensen vergeten is de omgeving behandelen. En dit is eigenlijk nog belangrijker dan de hond of kat behandelen!
Vlooien komen alleen op het dier om te eten, verder zitten ze zich dus heerlijk voort te planten in je huis.
De coconnen zijn bijna niet uit te roeien, dezev zijn bijv niet gevoelig voor stoom of gif. En het fijne is dat deze wel een jaar kunnen blijven liggen totdat ze besluiten om uit te komen.

Het is dus heel belangrijk om dit stadium te voorkomen door de eitjes en larves te minimaliseren d.m.v een omgevingsspray.
Ook kun je anticonceptie voor vlooien geven aan hond of kat.