Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paulus26 schreef:Is het heel erg als ik van mening ben dat ze die hond uit zijn lijden moeten verlossen??!!
LisaLuna schreef:Hoe kan je dat een dier aandoen.. Dan ben je echt walgelijk! Bind hem dan gewoon aan een boom voor het asiel waar mensen hem ZIEN als je de kosten niet wilt betalen.. Belachelijk.
@ Pillow : Je hebt helemaal gelijk! Want ja "Een puppy is veel schattiger natuurlijk." .
En dan als hij opgroeit is hij ook niet leuk meer en kan hij bij de rest in het asiel gaan zitten. Sommige mensen zijn écht niet goed bij hun hoofd.
paulus26 schreef:Is het heel erg als ik van mening ben dat ze die hond uit zijn lijden moeten verlossen??!!
LisaLuna schreef:Klopt Dees_Daan. Vind ik ook , maar als je dan toch al niet helemaal 100% bent en er over na denkt je hond vast te binden aan een boom doe het dan ergens waar hij snel gevonden word. Ik zou het niet eens kunnen, waar zijn je gevoelens dan? Ik hou ontzettend veel van mijn honden en vind het al erg als ze bijvoorbeeld lang alleen thuis zijn ofzo.
dees_daan schreef:LisaLuna schreef:Klopt Dees_Daan. Vind ik ook , maar als je dan toch al niet helemaal 100% bent en er over na denkt je hond vast te binden aan een boom doe het dan ergens waar hij snel gevonden word. Ik zou het niet eens kunnen, waar zijn je gevoelens dan? Ik hou ontzettend veel van mijn honden en vind het al erg als ze bijvoorbeeld lang alleen thuis zijn ofzo.
Aan een boom/hek binden is gratis hè.. Dat het plaatsen zonder enige info een stukje lastiger is en de hond daar een paar uur alleen staat met het risico dat ie zn riem doorbijt en gaat zwerven boeit ze niet.. Halen zo weer een gratis hond van marktplaats..
Zulke menen moeten een speelgoedhond aanschaffen.. Als je ziet en hoort hoe vaak er honden gedumpt worden of met een belachelijke smoes in een opvang gedumpt worden, ik kan daar echt niet bij.. Mijn financiële situatie is ook niet handig met een herder van 11 die medicatie en apart voer nodig heeft, en voordat ik wist wat er aan de hand was was ik ook een paar honderd euro lichter maar ik heb hem 4 jaar geleden in huis genomen en ik blijf verantwoordelijk voor hem, moet de dierenarts minder rekenen? Nee.. Moet t asiel zich er maar mee redden? Nee..die verantwoordelijkheid ligt bij mij. zolang hij nog een leuk leven heeft blijft hij lekker hier, en als hij te veel achteruit gaat is t klaar.. Maar hij blijft tot z'n dood
Mindim schreef:Mensen zijn af en toe gewoon vreselijke wrede wezens zonder enig vorm van geweten.
Laatst is er ook al een herderpupje uit de auto gegooid, bekken gebroken, ze hebben hem in laten slapen.
Kijk dat je je dier niet meer kunt betalen door onverwachte omstandigheden ala. Maar het zover laten komen dat je hond compleet uitgeteerd is, dat is een beestachtige wrede instelling van een eigenaar.
Mensen die zo met dieren omgaan, vind ik verder ook geen knip voor de neus waard en als zij deze wereld niet bewandelen zou me dan ook een zorg zijn, misschien wordt het er een stukje beter van.
kohtje schreef:Het zou dan ook een goed begin zijn als je je hond of kat gratis naar het asiel kan brengen. Hier in de buurt moest iemand 250 euro betalen voor afstand!
kohtje schreef:Het zou dan ook een goed begin zijn als je je hond of kat gratis naar het asiel kan brengen. Hier in de buurt moest iemand 250 euro betalen voor afstand!
dees_daan schreef:Ik heb geen kinderen, daarnaast ga ik geen 40 uur werken omdat ik honden heb. (die 40 uur is ook niet beschikbaar dus dat word em voorlopig sowieso niet)
Zou ik wel 40 uur kunnen werken dan kan ik een oppas/uitlaatdienst ook wel betalen. als je uitgaat van 8 euro per dag x 5 dan werk je dus een uurtje per dag voor die oppas.
Daarnaast heb jij ook geen inzage in mijn bankafschriften en heb ik het ook niet bepaald ruim, ik zet mezelf dan op zij als ze zorg nodig hebben (en een herder van 11 met spondylose heeft dat)
Amalarab schreef:kohtje schreef:Het zou dan ook een goed begin zijn als je je hond of kat gratis naar het asiel kan brengen. Hier in de buurt moest iemand 250 euro betalen voor afstand!
ja dat zou gratis moeten kunnen, dat zou wel helpen.
ook zou euthanasie voor langdurige gevallen in het asiel veel beter zijn, maarja dat mág dan weer niet.![]()
lijkt me dat we met zijn allen genoeg belasting betalen om een goed functionerend asiel in stand te houden in elke stad met gratis (verplichte) sterilisaties.
Flevolander schreef:paulus26 schreef:Is het heel erg als ik van mening ben dat ze die hond uit zijn lijden moeten verlossen??!!
Waarom niet het dier een kans geven om er weer bovenop te komen, nu al de omstandigheden hier gunstig voor zijn? Het dier maakt het naar omstandigheden goed volgens de berichtgeving.. Beetje jammer om hem zonder een kans te geven een shot euthasaat in zijn donder te spuiten..
dees_daan schreef:Als jij 40 uur werkt kan je geen 8,50 per dag missen? Dat kan wel maar wil je niet. Is iets anders.. heeft met prioriteiten te maken.
Je hond afstaan als het niet meer lukt is ook niet slecht, maar doe het dan wel op een verantwoorde manier, ja het kost wat geld maar dat had je je moeten bedenken voordat je de hond mee nam.
Een paard vind ik dan weer anders omdat je daar maandelijks veel meer kosten aan hebt, dus dat is sneller een probleem dan dat je een hond of kat hebt.
Toen ik nog thuis woonde hadden we 2 honden, als ik de hele dag naar school moest en mijn moeder de hele dag moest werken gingen ze naar de dagopvang, daar werken mensen met een verstandelijke beperking met de honden, niet voor elke hond geschikt maar die van ons vonden het daar geweldig, kreeg ze ook elke keer helemaal gewassen en geföhnd terug, kostte €8 voor de eerste en €7 voor de 2e hond per dag, iemand die 40 uur werkt kan dat echt wel missen, of ze het er voor over hebben is de vraag..