Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xPure schreef:Dan zal ik mijn mening nogmaals geven.
Ik zou mijn pup niet terug brengen naar de fokker. Het is nou eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn, maar er komen ook andere dingen bij kijken. Veel mensen onderschatten het opvoeden van een pup en dat is ets wat ik er vervelend vind. Het voorbeeld dat ik al eerder gaf was dat je een pup kunt vergelijken met een baby, dat zit ook niet altijd even mee, is ook niet direct zindelijk en laat je ook niet de hele nacht doorslapen. Ik vind het erg jammer als ik verhalen lees van mensen die hun pup terug brengen omdat hè even niet mee zit, begin er dan niet aan denk ik..
stef schreef:Je zou een pup niet terug brengen... Dan maar willes en wetes houden ten koste van de pup?
xPure schreef:stef schreef:Je zou een pup niet terug brengen... Dan maar willes en wetes houden ten koste van de pup?
Waarom ten koste van de pup? Als je 'm terug brengt gaat is of naar een ander huis of hij blijft bij de fokker, daar zal ie ook niet z'n leven lang bij z'n moeder en broertjes en zusjes kunnen blijven?
stef schreef:Je zou een pup niet terug brengen... Dan maar willes en wetes houden ten koste van de pup?
Maartje1990 schreef:Nou, dit verschilt per situatie denk ik. Zoals jij het zó stelt in je OP, nee natuurlijk niet. Maar dingen zijn nooit zo zwart wit. Daarnaast zoals TS van dat topic waar je over praat, ik heb het betreffende topic even opgezocht, vind ik het een heel ander verhaal, want wat ik daaruit begrijp was het niet alleen maar omdat ze 's nachts niet goed kon slapen, dat gaat veel verder.
stef schreef:Waarschijnlijk wel, maar als je om wat voor reden dan ook niet door kunt zetten, wat dan? Pup maar houden? Wordt pup niet beter van imo
. Dan kun je toch ook wel bedenken dat dat niet goed gaat? shilady schreef:Jesito er zijn zat mensen (zeker in amerika waar adoptie populair is ) die een kind dan laten adopteren omdat ze zich toch hebben verkeken kwa nachten wakker en voedingstijden en op de kosten of uiteindelijk toch geen financieele/ steun krijgen van de vader....
Heb het pas geleden op tv nog gezien

shilady schreef:Jesito er zijn zat mensen (zeker in amerika waar adoptie populair is ) die een kind dan laten adopteren omdat ze zich toch hebben verkeken kwa nachten wakker en voedingstijden en op de kosten of uiteindelijk toch geen financieele/ steun krijgen van de vader....
xPure schreef:shilady schreef:Jesito er zijn zat mensen (zeker in amerika waar adoptie populair is ) die een kind dan laten adopteren omdat ze zich toch hebben verkeken kwa nachten wakker en voedingstijden en op de kosten of uiteindelijk toch geen financieele/ steun krijgen van de vader....
Ja das net zo triest! In dit geval zijn de kinderen dus de dupe van het niet nadenken van ouders. En bij honden is het dus het niet nadenken van de bazen. Dus wel ongeveer dezelfde situatie toch?
stef schreef:Je kan heel veel lezen, je kan je ontzettend goed voor bereiden, en dan kan het toch ontzettend tegen vallen.
Je hebt geen programma van je leven, en er kan van alles gebeuren waardoor je het psychisch, lichamelijk of financieel ineens niet meer aan kunt. Moet je het beestje dan maar houden, omdat iemand op bokt het belachelijk vind?
Neuh.
Terug brengen naar de fokker is dan juist in het belang van het diertje.
xPure schreef:Omdat er in een ander topic toch enige discussie over was en ik de TS niet de grond wil stampen leek het mij handiger om even een topic te openen waar gediscussieerd kan over de volgende stelling.
Als een pup een paar dagen 's nachts jankt waardoor je niet de hele nacht door kan slapen, moet je hem dan meteen terug brengen naar de fokker.
Barst los zou ik zeggen, maar respecteer elkaars mening.