Is hier iemand dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:51

Ik bezuinig niet het is nu even niet nodig om te gaan ik weet nu wat er aan den hand is, Is het nou echt zo moeilijk om eens begrip te tonen voor iemands situatie

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:56

Ik heb best begrip voor mensen, of hun situatie. Je zal best goed voor je dieren zijn, maar ik kan geen begrip opbrengen voor bezuinigen op dierenwelzijn. Het spijt me zeer.
Hoe weet je nu ineens zo zeker wat er aan de hand is?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:59

Omdat ik haar geobserveerd heb en tis haar nageltje anders had ik wel gezien dat het hoger zit. Ik mag niet aan haar nagel zitten ik heb ze eerder geknipt maar niet te diep en die nagelszijn altijd al zo geweest van haar maar denk dat ze er nu last van heeft. En ze krijgt nu pijnstiller van 14 ,95

KarmaWitch

Re: Is hier iemand dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:18

Even vragen, maar waarom knip je ze?
Je zei dat ze blijft haken en dan gaan trekken?
Een kat heeft scherpe nagels tegen de eventuele aanvallen van buiten & eventueel binnen. Ze beschermen zich ermee en weet ik alles.
Wij hebben een kat die voornamelijk binnen zit en weinig buiten, madame zit regelmatig met dingetjes te spelen en blijft dan ook zeker wel haken... Nou ze loopt hier nog steeds en zit niet meer vast.

Een kat is van nature een roofdier en dus een wild dier. Wij hebben ze huiselijk gemaakt eigenlijk.
Als een kat in het wild vast zit, dan is er ook geen baasje om hem te bevrijden, dan zou die kat zichzelf toch los moeten maken omdat het anders aangevallen wordt.

Snap je waar ik heen wil?
Dat is dat het gewoon NIET slim is geweest een kat zn nagel te knippen. En wat jij zegt wat over opgedroogd bloed lijkt is het leven van de nagel! Daarom loopt ze nu te manken en pijn te hebben!
Als jij je nagel te kort afknipt en dus kort op je huid zit, heb je toch ook liever geen aanrakingen daar?
Nee omdat dat gevoelig is.
Je zegt ik ben niet te diep geknipt, sorry meis dat ik je uit je droom moet halen, maar dat heb je wel gedaan...

Ik zou zeggen, knip die nagels niet meer en (weet niet of je die hebt) haal een goede krabpaal op.
Katten zijn ontzettend slimme wezens en die komen heus wel weer los...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 02:02

Hoi Mijn dierenarts knipt ze ook en dat opgedroogde bloed zit er echt al heel lang, daar zit geen leven dat weet ik zeker , anders had ik niet geknipt. De nagels waren zo lang dat ze alleen maar vast zat en dat zit ze nu dus niet meer , die nagels zijn heel snel weer scherp, met haar achterpoten krabt ze niet aan de krabpaal en ze komt niet buiten dus ze slijten niet goed genoeg, voor knip ik ze bijna nooit en achter ook niet alleen als het niet anders kan. Alleen haar nagel zit blijkbaar niet goed in haar voetje en dat wil ik even laten nakijken. Ik begrijp precies wat je bedoeld maar dit is een ander probleem. er zit nog ruim genoeg nagel een ruime cm, ik doe alleen de uiterste puntjes. Mijn dierenarts knipt veel meer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 03:47

Kuggur schreef:
Noem me één beroep waar het nachtloon hetzelfde is als dagloon, en waar werk op bijvoorbeeld zondag hetzelfde betaald wordt als door de week?
Valt niet mee hé?

*Steekt hand op* Ja hoor, hier. Als journalist/webeditor werk ik ook in het weekeinde, feestdagen etc. Nieuws gaat gewoon door he. Het is ook geen negen tot vijf baan. Ik was gisteravond om 10 uur nog bezig en het is nu nog geen vijf uur en heb er alweer wat op zitten. Het is nu zondag, eerste paasdag, nog geen vijf uur en ik krijg geen enkele toeslag hoor :D
en zo ken ik nog wat beroepen die geen onderscheid maken, dus zo moeilijk is het echt niet.

Ontopic: bezuinigen op welzijn kan ik ook niet begrijpen, zeker wanneer een kat echt pijn lijkt te hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 07:35

Uhhh sinds wanneer moeten de nagels van een kat geknipt worden????

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 07:37

Ik kan me herinneren uit de les dat dat absoluut niet mocht en niet nodig is, omdat een kat haar nagels intrekt.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:04

JoAnn schreef:
Ik kan me herinneren uit de les dat dat absoluut niet mocht en niet nodig is, omdat een kat haar nagels intrekt.

Bij de meeste katten gaat dat op maar er zijn uitzonderingen. Ik heb hier een kat waar de nagels in de voetzooltjes groeien als ik ze niet op tijd laat knippen. Krabpaal werkt niet en intrekken gaat ook niet meer als de nagels te langs zijn. Je hebt speciale schaartjes en het is goed zelf te doen als je kat meemerkt (die van ons werkt niet mee :( en gaat er voor naar de dierenarts).

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:21

1 TS ga me nou niet vertellen dat jij genoeg kennis hebt om dierennagels te knippen.
Edit: een DA op een kliniek heeft een speciaal brandertje, mocht het gaan bloeden. En continue aanwezig opgedroogd bloed, meen je dat nou?

2 homeopathische pijnstilling? Kom op nou, dat gaat hem nu toch niet worden. (Daarbij is het bestaan daarvan mij totaal onbekend, gevalletje verkeerde interpretatie?) Wat zal het een lang paasweekend worden voor je kat, zelf weleens een ingegroeide nagel oid gehad?

Nog een edit; 3 als er DA's op Bokt zitten, gaan die dat aan de grote klok hangen? Lijkt me onwaarschijnlijk, dan gaat iedereen gratis consult aan je vragen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:08

Mag hem niet meer wijzigen, die tijd is verstreken. Maar zal er misschien een zenuwtje bloot liggen? AU!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:03

In uitzonderingen kunnen nagels van een kat worden geknipt, maar dat zal enkel en alleen zijn omdat ze ingroeien in de voetzooltjes.
Wat hier vaker wordt verteld een kat trekt zijn nagels in, dus ik weet niet wat voor een kat jij hebt?

Net als de DA die zn nagels knipt, ja een DA weet waar hij kan knippen, en continu opgedroogd bloed lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want het leven in een nagel heeft precies dezelfde kleur.
bij mij lieve kat (die er totaal niet van houdt als je aan al haar pootjes zit) is bij haar achternageltjes en voornageltjes ook donkere kleur te zien, dat is toch echt het leven van de nagels. Wat je kunt vergelijken met de gevoelige huis onder onze nagels.

Een kat verliest soms ook wel eens de omhulsel van zn nagel, dat is bij ons hetzelfde dat je nagel wel eens splijt en dat hij dus doorgroeit.

Wat Locanda ook zegt: doordat je in het leven zit nu, ligt dat bloot, kun je vergelijken met een zenuw. En je weet bij god niet hoe gevoelig het is...
Meid, al met al bij een kat zn nagels knippen, is niet verstandig & je kan er minder dan een mm afhalen, dus heeft eigenlijk 0,0% nut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:15

Euhm sorry hoor maar ook hier worden de nagels van de katten geknipt.. Ik heb zelf geen katten meer (had er 1 die bij mijn moeder is blijven wonen toen ik uit huis ging) maar knip de nagels van de katten voor mijn moeder ook..
Waarom? Omdat die scherpe nagels in je broek niet prettig zijn, het ook niet fijn als de DA zijn handen open heeft liggen mocht er iets met ze zijn (en ik wil mn handen ook niet meteen helemaal open hebben als er wat is en ze in paniek uithalen) bij de kat die van mij was moet ik haar bek regelmatig controleren en ook dat is niet fijn met hele lange en scherpe nagels en ze blijven er anders idd aan hangen.
Ze heeft 2 krabpalen maar als ze te lang worden knip ik ze.
Verder ben ik het eens met Kuggur, nachttarief is normaal, als je dat niet wil betalen moet je geen dier aanschaffen (niet tegen TS gericht)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:38

Ik vind ook dat er nu een aantal mensen behoorlijk aan t overdrijven zijn :')

Ik knip ook zeker elke 2 weken van alle 7 katten de nageltjes... Het gaat nagenoeg altijd goed en anders heb ik een goedje wat je erop kan doen als het bloed...

Wel vind ik het bijzonder vreemd dat als je kat zon last heeft van t pootje je toch niet naar de dierenarts gaat omdat dat wat rotcenten kost -O- Ik heb standaard echte pijnstilling in huis maar dat geef ik toch niet zonder dat de dierenarts even heeft gekeken. Een spoedconsult kost bij mijn dierenarts 130 euro savonds of in het weekend... :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 22:04

dees_daan schreef:
Euhm sorry hoor maar ook hier worden de nagels van de katten geknipt.. Ik heb zelf geen katten meer (had er 1 die bij mijn moeder is blijven wonen toen ik uit huis ging) maar knip de nagels van de katten voor mijn moeder ook..
Waarom? Omdat die scherpe nagels in je broek niet prettig zijn, het ook niet fijn als de DA zijn handen open heeft liggen mocht er iets met ze zijn (en ik wil mn handen ook niet meteen helemaal open hebben als er wat is en ze in paniek uithalen) bij de kat die van mij was moet ik haar bek regelmatig controleren en ook dat is niet fijn met hele lange en scherpe nagels en ze blijven er anders idd aan hangen.
Ze heeft 2 krabpalen maar als ze te lang worden knip ik ze.
Verder ben ik het eens met Kuggur, nachttarief is normaal, als je dat niet wil betalen moet je geen dier aanschaffen (niet tegen TS gericht)

Kijk dank je wel dat bedoel ik en ik weet echt wel zeker dat ik het leven niet geraakt heb het heeft niet gebloed en ze trok ook niet terug of gromde op dat moment maar haar poot is nooit goed geweest en ze is ook mishandeld vroeger misschien heeft ze wel een oude breuk. en dat ga ik na laten kijken.

Een dierenarts is doorgaans een stuk hardhandiger dan ik. En het goede nieuws ze loopt al weer bijna goed en ze rende net door de kamer vrijwillig *\o/* Dus ik ben erg blij dat ze minder lijkt te voelen. En ja ik heb zelfs cavia nagels geknipt en dat ging ook prima , Heb ook een speciale knipper dus ja ik heb verstand van nagels knippen

Bij mijn ouders woond een poes en op een gegeven moment had ze een gore lucht bij zich , toen ben ik gaan zoeken en kwam ik een ingegroeide nagel tegen die ontstoken was en het pus kwam er uit dus heb ik meteen de da gebeld die aan huis kwam. Tegenwoordig kijk ik altijd naar haar nagels en heb zelf ook al een keer een bijna ingegroeide nagel geknipt scheelt een hoop ellende, die woonde bij een oude man thuis.

Babsiej schreef:
Ik vind ook dat er nu een aantal mensen behoorlijk aan t overdrijven zijn :')

Ik knip ook zeker elke 2 weken van alle 7 katten de nageltjes... Het gaat nagenoeg altijd goed en anders heb ik een goedje wat je erop kan doen als het bloed...

Wel vind ik het bijzonder vreemd dat als je kat zon last heeft van t pootje je toch niet naar de dierenarts gaat omdat dat wat rotcenten kost -O- Ik heb standaard echte pijnstilling in huis maar dat geef ik toch niet zonder dat de dierenarts even heeft gekeken. Een spoedconsult kost bij mijn dierenarts 130 euro savonds of in het weekend... :+

dat ga ik ook maar wel dinsdag
Laatst bijgewerkt door Neej op 01-04-13 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 4 losse posts samengevoegd

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:18

Ik knip de nagels van mijn poes ook hoor :') alleen voorpoten weliswaar, maar ze vind het fantastisch om mij helemaal open te halen als ze bij mij ligt te slapen door dat "melk tappen".Als ik die nagels niet zou knippen dan zou ik elke dag aankomen op werk met krassen en wonden en zouden ze nog kunnen gaan denken dat ik aan automutilatie zou doen :+ (moet werken met korte mouwen). Dus helaas voor poes, haar nagels knip ik altijd als het te scherp word. Ze heeft er de afgelopen 11 jaar geen last van ondervonden hoor :')

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:22

Ik knip bij een aantal van mijn katten regelmatig nagels. Punt 1 omdat ze er een flink eind uitsteken als de nagels ingetrokken zijn (en kromgroeien als ik ze niet knip), ten tweede omdat dat toch net even wat prettiger aanvoelt op schoot, ten derde omdat ze ook wel eens vechten onderling, ten vierde als ze naar de kater gaan en ten vijfde als ze mee gaan naar een kattenshow. In de laatste 2 gevallen is het namelijk vereist, geknipte nagels. De kittens die hier opgroeien leer ik ook van kleins af aan dat nagels knippen erbij hoort. Net als gebit controleren en kammen trouwens.
Toen onze hond op leeftijd was knipte ik haar nagels ook omdat ze niet genoeg meer op de straat liep om ze zelf te slijten. Voor mij hoort het dus gewoon bij de verzorging van mijn dieren. Als je te kort knipt moet je daar wel iets voor in huis hebben maar dat een kat daar zoveel pijn van heeft als TS aangeeft? Dat vraag ik me af, ik denk eerder aan iets ernstigers maar dat zal de DA moeten bekijken.
En dat is over het algemeen iets wat ik niet te lang afwacht en waarmee ik niet zelf ga dokteren, zeker niet als een beest pijn heeft.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 22:28

ja precies nou de Pijn is zeker minder nu maar ik ga hoe dan ook ff. Ze vecht altijd wel erg met knippen, misschien verrekking?