Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Noem me één beroep waar het nachtloon hetzelfde is als dagloon, en waar werk op bijvoorbeeld zondag hetzelfde betaald wordt als door de week?
Valt niet mee hé?
JoAnn schreef:Ik kan me herinneren uit de les dat dat absoluut niet mocht en niet nodig is, omdat een kat haar nagels intrekt.
en gaat er voor naar de dierenarts).
Ik heb standaard echte pijnstilling in huis maar dat geef ik toch niet zonder dat de dierenarts even heeft gekeken. Een spoedconsult kost bij mijn dierenarts 130 euro savonds of in het weekend...
dees_daan schreef:Euhm sorry hoor maar ook hier worden de nagels van de katten geknipt.. Ik heb zelf geen katten meer (had er 1 die bij mijn moeder is blijven wonen toen ik uit huis ging) maar knip de nagels van de katten voor mijn moeder ook..
Waarom? Omdat die scherpe nagels in je broek niet prettig zijn, het ook niet fijn als de DA zijn handen open heeft liggen mocht er iets met ze zijn (en ik wil mn handen ook niet meteen helemaal open hebben als er wat is en ze in paniek uithalen) bij de kat die van mij was moet ik haar bek regelmatig controleren en ook dat is niet fijn met hele lange en scherpe nagels en ze blijven er anders idd aan hangen.
Ze heeft 2 krabpalen maar als ze te lang worden knip ik ze.
Verder ben ik het eens met Kuggur, nachttarief is normaal, als je dat niet wil betalen moet je geen dier aanschaffen (niet tegen TS gericht)
Dus ik ben erg blij dat ze minder lijkt te voelen. En ja ik heb zelfs cavia nagels geknipt en dat ging ook prima , Heb ook een speciale knipper dus ja ik heb verstand van nagels knippenBabsiej schreef:Ik vind ook dat er nu een aantal mensen behoorlijk aan t overdrijven zijn![]()
Ik knip ook zeker elke 2 weken van alle 7 katten de nageltjes... Het gaat nagenoeg altijd goed en anders heb ik een goedje wat je erop kan doen als het bloed...
Wel vind ik het bijzonder vreemd dat als je kat zon last heeft van t pootje je toch niet naar de dierenarts gaat omdat dat wat rotcenten kostIk heb standaard echte pijnstilling in huis maar dat geef ik toch niet zonder dat de dierenarts even heeft gekeken. Een spoedconsult kost bij mijn dierenarts 130 euro savonds of in het weekend...
alleen voorpoten weliswaar, maar ze vind het fantastisch om mij helemaal open te halen als ze bij mij ligt te slapen door dat "melk tappen".Als ik die nagels niet zou knippen dan zou ik elke dag aankomen op werk met krassen en wonden en zouden ze nog kunnen gaan denken dat ik aan automutilatie zou doen
(moet werken met korte mouwen). Dus helaas voor poes, haar nagels knip ik altijd als het te scherp word. Ze heeft er de afgelopen 11 jaar geen last van ondervonden hoor