Hond (pup) kan niet alleen blijven in bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:47

maar een erg ruime hondenkooi is max 1m2,noem jij dat ruim?tis voor een konijn te klein,triest dat daar grote honden ingelegd worden met dichte deur,deur open,prima dan hebben ze gewoon de kans om overal te gaan liggen waar ze willen,zo ook met jou kussen neem ik aan,of liggen ze daarop vast gebonden?

en ik wil graag mijn honden los hebben lopen hoor,maar volgens mij is het in nederland verplicht je hond buiten losloop gebieden aangelijnt te hebben Afbeelding ...het is niet verboden je honden los in huis te hebben...of los in je tuin te hebben liggen.

daarnaast, ik liet mijn honden vroeger altijd los lopen,maar de buurt vroeg mij ze aangelijnt te houden omdat ze vooral voor de dogo heel erg bang waren ( deed nog geen vlieg kwaad) ,maar goed zodra het kon liepen ze heerlijk los :j

als het evt persoonlijk op mijn honden nu slaat,mijn honden lopen nooit aan de lijn,komen alleen op eigen terrein,en liggen niet in kooien en hebben geen muilkorfen om...

voor mijn dogo vond ik het toen op dat moment de beste oplossing ( is inmiddels 15 jaar geleden waar ik het over heb),ik vind uren in een kooi waar die verplicht was te liggen tot ik thuis was meer schadelijk als in huis rondlopen met muilkorf,geen snuitje dus,maar korf waar hij prima door had kunnen kotsen( heeft ie nooit hoeven doen) en ook mee kon drinken,en zelfs spelen,maar ja,spelen met zichzelf zal ie niet veel gedaan hebben... ( en hij had een hondenvriendinnetje hoor,maar die wilde niet spelen..later heb ik een kennel gemaakt en hem een jonge soort genoot gegeven waarmee hij wel uren kon spelen)

en ik geef toe,die muilkorf was vooral voor mij,niet voor hem,maar hij sloopte zo erg dat je toch op een bepaalde manier je spullen wil beschermen,en toen moest ik kiezen uit 2 kwaden.

en in ruimte beperken is niet erg,dat doet een kennel ook,maar ik vind wel dat een hond een minimale ruimte moet hebben,en dat is groter als de 1m2 van een hondenkooi,zie zo'n kennel waar ik een foto van geplaatst heb,prima ruimte om je hond in te laten vertoeven,het kan lopen,ruim verliggen rechtop staan...echt geen problemen mee,maar die kleine rot huiskamerkooitjes.. :n

dierenfan

Re: Hond (pup) kan niet alleen blijven in bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:25

de mijne zijn misschien 10 dagen per jaar langer dan 4 uur per dag alleen thuis als ze al aan 10 dagen komen.

Liever mijn sloper in een beperkte ruimte met knaagwerk waar hij lekker aan kan knagen dan met een muilkorf op doelloes in beperkte ruimte rond laten lopen (dat is een huis tenslotte ook) waarbij hij nog veel meer kans heeft op zichzelf te verwonden want echt niet alles is onmogelijk met muilkorf op. Daarnaast moet ik met meerdere honden in huis er niet aan denken wat er kan gebeuren als de hond met muilkorf op ergens voor gecorrigeerd wordt (stresserig gedrag kan al reden zijn dat een andere hond hem wil corrigeren)

enne hier in NL mogen ze gewoon los ook buiten losloop gebieden. Hier in de buurt nergens officieel losloopgebied maar wel de regel dat ze buiten de bebouwde kom die staat aangegeven overal los mogen.

Ik vind het alleen op eigen terrein laten lopen ook al beperken in beweging overigens hoe groot het terrein ook is. Echter als de honden er vrede mee hebben en het accepteren dan is dat makkelijk. De mijne zouden daar niet gelukkig door worden en van een bench of ren worden ze niet warm of koud van.

Echter ieder zijn ding maar ik zou totaal geen rust meer hebben als één van mijn honden gemuilkorft zonder toezicht alleen zou moeten zijn. MAAR ik zou ook geen seconde rust hebben als 1 van mijn honden in bench of puppenren alleen thuis zou moeten zijn terwijl hij hier tegen vecht en tekeer gaat.

Maar ja, ik zou ook mijn pup nooit opsluiten in een bench zonder toezicht. Mijn pup had altijd toezicht als hij in de bench zat en was nooit thuis alleen thuis maar ging overal mee naartoe en ja, in de auto in de bench zodat hij niet door heel de bak geslingerd werd (combo). Pas toen hij met toezicht rustig in de bench was zijn we verder gegaan met leren alleen zijn, veilig en wel in zijn holletje.

Ik kan het iedereen aan raden. Een hond die goed alleen thuis kan zijn en zich rustig en relaxt voelt zal nooit gaan slopen, blaffen, piepen wat dan ook. Met 5 á 6 maanden leeftijd liep hij al los in huis met bench zonder deurtje als slaaphok als hij wilde. Nooit iets gesloopt en nooit gillend en slopend van ellende thuis geweest dus.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:28

Ligt de pup ook gewoon overdag uit zichzelf in de bench, of helemaal niet? Sorry, niet hele topic doorgelezen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:45

dierenfan,als je goed leest zeg ik niet dat ik TEGEN bewegingsvrijheidbeperking ben ( anders moet ik de voordeur open zetten en mijn honden gewoon de straat opsturen...),ik vind alleen een huiskamerkooi veel en veel te klein voor een grote hond om in opgesloten te zijn,maak dan een kennel,zorg dat zo'n beest in ieder geval kan rondlopen en rechtop kan staan,dat kan gewoon niet in een huiskamerkooitje van 1m2

en jij hoeft je niet aangesproken te voelen als je honden sporadisch een paar uur in zo'n kooi liggen,maar er zijn legio honden die nachten erin liggen ( en dat is over het algemeen genomen rond de 8 uur ) + dan nog uren overdag...

heb hier wel foto's hoor van een jonge 1 jarige hond waarvan de poten letterlijk krom gegroeit zijn door het alleen maar liggen in zo'n kooi...

triest vind ik dat,heel triest,en dit is gewoon helaas geen uitzondering,er zijn zoveel honden die voor gemakzucht in kooien leven waar ze de kont niet in kunnen keren.

en mijn honden zijn inderdaad heel sneu dat ze alleen maar hier op het terrein mogen lopen,maar ja zo zal iedereen altijd wel iets hebben wat een ander vind dat sneu is.

nogmaals ik ben NIET tegen bewegingsbeperking,maar zorg wel voor voldoende ruimte en dat is een kooi van 1m2 niet voor een grote hond.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 07:41

Persoonlijk had ik toen je de pup net had hem niet zo overstuur laten worden. Mijn pupje nu bijna 11 weken slaapt ook op onze slaapkamer en bij het eerste piepje stelde ik hem direct gerust. Hij heeft eigenijk direct de nachten goed doorgeslapen, alleen voor een plasje om een uur of 3 een keertje eruit. Nu slaapt hij door. Mijn honden slapen ook lekker bij mij op bed! Ik denk zelf dat het heel belangrijk is dat een pup de eerste weken leert dat het huis waar hij nu leeft een veilige plek is, waar je niet bang hoeft te zijn.
Als je je pup net hebt en laat merken als hij piept dat je er bent en dat hij niet alleen is, bouwt hij vertrouwen op en voelt zich veilig... En dat is een eerste begin voor het alleen leren zijn. Een hond die zich ontspannen voelt en veilig zal ook ontspannen zijn als je even weggaat.
Verder als je hem even alleen laat een ruimte geven waar hij wat kan lopen en rommelen, dat slopen is toch een teken dat hij wat spanning opbouwt misschien even kort een paar stappen terug doen en het alleen zijn opnieuw oppakken. Mijn pup gaat zo snel mogelijk gewoon lekker los in huis als ik weg ben net als mijn teefje, en tsja we houden er rekening dat er ongetwijfeld iets stuk gaat... De kleine man is druk bezig de wereld te ontdekken en dat gaat helaas met hele scherpe tandjes :D. Nu moet ik wel zeggen dat wij vrij makkelijk zijn met onze spullen en met huisdieren gaat er gewoon wel eens wat stuk...