Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
vuurneon schreef:Dit is niet helemaal waar. Een kleine goudvis wordt niet gauw 30 cm. Er bestaat niet '1 soort' goudvis (zoals velen denken). Het ene soort groeit harder dan het andere. Wel kunnen ze allemaal even groot worden en groeien ze na vele jaren het aquarium of de vissenkom uit. Voor de duidelijkheid: met mijn advies bedoel ik niet de gewone goudvissen die normaal in een vijver gehouden worden.Een kleine goudvis, kan makkelijk 30 centimeter groot worden.... Als je die in zo'n klein bakje houdt, groeit het arme dier krom, de hersens drukken tegen de schedel aan en het dier komt veel te vroeg te overlijden. Bovendien hoort een goudvis niet alleen; voor een goudvis is een bak van minimaal 1.20 cm nodig, nog beter: gewoon een grote vijver.
Vjestagirl schreef:Onzin. Koikarpers en goudvissen kun je niet met elkaar vergelijkenAlle goudvissen zijn goudvissen die normaal in een vijver gehouden worden... Er bestaat niet zoiets als een aquariumgoudvis. Dat is als zeggen dat je ook koikarpers in een aquarium kunt houden.
_Tara_ schreef:Ik ken inderdaad ook geen enkele goudvis/goudvis kweekvariant die kleiner dan zo'n 20 cm zou blijven...
Sabini schreef:_Tara_ schreef:Ik ken inderdaad ook geen enkele goudvis/goudvis kweekvariant die kleiner dan zo'n 20 cm zou blijven...
Bij deze: de Sluierstaart wordt maximaal tussen de 15 en 20 cm groot. Het zijn bovendien ook geen snelle groeiers.
De groei en grootte wordt mede bepaald door de ruimte waarin deze vis leeft (wat overigens voor meer vissensoorten geldt).
Sabini schreef:Nachtlampje schreef:Ahum...... Jij geeft een bron van een particulier die een blog heeft gemaakt over sluierstaarten. Je begrijpt zeker zelf ook wel dat er 1000 verschillende dingen op internet gezegd worden
Sabini schreef:Nachtlampje schreef:Ahum...... Jij geeft een bron van een particulier die een blog heeft gemaakt over sluierstaarten. Je begrijpt zeker zelf ook wel dat er 1000 verschillende dingen op internet gezegd worden
_Tara_ schreef:Nachtlampje schreef:Overigens.. Per bak is er ongeveer 7 liter ruimte.. Daar wil je een vis in houden 0.o
Misschien dat je één babygup kan proberen..
Een gup is een groepsvis dus zelfs dat zou niet gaan
Sabini schreef:Mooie foto Nachtlampje. Die kan ik wel gebruiken voor mijn lessen. Want er zijn altijd uitzonderingen inderdaad
Tara over welke kweekvariant heb jij het dan?
Ik twijfel niet aan mijn kennis over en ervaringen met het houden van vissen. Internet zegt echt zoveel verschillende dingen. En ik begrijp wel dat jullie het leuk vinden om dat hier neer te zetten hoor
Enfin, aangezien TS het aquarium al heeft aangeschaft wil ik graag een zo goed mogelijk advies geven over welke dieren hierin gehouden worden. Guppies zijn vaker genoemd dan de Sluierstaart, terwijl guppies oppervlakte-zwemmers zijn.. Maar ik las dat Jolien hier al vanaf ziet. Garnalen zijn gaaf! Vooral die verschillende kleuren.
Ken je de Betta Splendens Jolien? (Ook wel Kempvis genoemd). Deze worden ook erg vaak gehouden in kleine (of raar gevormde) aquaria. Zoals een bloemenvaas o.i.d. Waar ik persoonlijk geen voorstander van ben. Maar het zijn wel vissen die klein blijven en door het labyrintorgaan kunnen ze zuurstof halen uit water met een kleiner oppervlakte.
Sabini schreef:Mooie foto Nachtlampje. Die kan ik wel gebruiken voor mijn lessen. Want er zijn altijd uitzonderingen inderdaad
Ik twijfel niet aan mijn kennis over en ervaringen met het houden van vissen. Internet zegt echt zoveel verschillende dingen. En ik begrijp wel dat jullie het leuk vinden om dat hier neer te zetten hoor
Enfin, aangezien TS het aquarium al heeft aangeschaft wil ik graag een zo goed mogelijk advies geven over welke dieren hierin gehouden worden. Guppies zijn vaker genoemd dan de Sluierstaart, terwijl guppies oppervlakte-zwemmers zijn.. Maar ik las dat Jolien hier al vanaf ziet. Garnalen zijn gaaf! Vooral die verschillende kleuren.
Ken je de Betta Splendens Jolien? (Ook wel Kempvis genoemd). Deze worden ook erg vaak gehouden in kleine (of raar gevormde) aquaria. Zoals een bloemenvaas o.i.d. Waar ik persoonlijk geen voorstander van ben. Maar het zijn wel vissen die klein blijven en door het labyrintorgaan kunnen ze zuurstof halen uit water met een kleiner oppervlakte.
Vjestagirl schreef:Sabini schreef:Mooie foto Nachtlampje. Die kan ik wel gebruiken voor mijn lessen. Want er zijn altijd uitzonderingen inderdaad
http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... ndens.html
Betta Splendens, ofwel een kempvis. Minimale aquariumlengte: 100cm.