Pup jankt heel de nacht door.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

playboysches

Re: Pup jankt heel de nacht door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:44

Mijn hond heeft als pup ook de eerste paar dagen/week naast mijn ouders hun bed in een grote kartonnen doos geslapen. Als ze ging piepen deed mijn moeder haar hand erin en was het over.

Nu slaapt ze gewoon in haar bench en piept echt nooit. Ze heeft een kleed over haar bench, zodat het echt een veilige plaats is waar ze niet gestoord wordt. Als ze moe is kiest ze er zelf ook vaak voor om in haar bench te gaan liggen, terwijl ze ook een mand heeft.
Ze heeft wel een knuffel die altijd mee moet in de bench, zonder die knuffel kan ze niet slapen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:45

PercyLeen schreef:
Doe jij dan nog wel een oog dicht? :D Die van ons slaapt alleen op bed in de winter :+ Maar dat is een kleintje :))

ja hoor :)

ik kan eerder niet slapen als die snurkers er niet bijliggen :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:00

Onze hond heeft, toen we hem net hadden (alweer 12 jaar geleden...), de eerste dagen in zijn mand of een grote doos, weet ik niet, naast het bed van mijn ouders geslapen. Als hij ging piepen deed mijn moeder haar hand even bij hem, dan stopte het piepen. Na 2-3 weken ging hij beneden in de huiskamer slapen, als ik het goed heb, en nooit meer last gehad van gepiep.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:14

Wij hebben nu een pup van 12 weken thuis, en wij hebben hem ook overdag gewoon een aantal keer een half uurtje in de bench gedaan die in de bijkeuken staat. Zo leert die alleen zijn voor korte tijden en heeft hij ook een rust momentje voro zichzelf omdat die constant zo onder de indruk in huis. Snachts gaat mijn moeder er 2 keer uit om hem te laten plassen en mijn moder moet hem er zelfs wakker voor maken. Hij heeft in totaal ook maar 2 nachten gejankt en dan nog niet eens aan een stuk door :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:19

Wij hadden 2 pups.. Deze sliepen in de schuur op een bed in een oude hengstenstal van 3,5 bij 5 meter.
De eerste 3 nachten ben ik erbij gaan liggen om de plek vertrouwd te laten worden zeg maar (gelukkig was het zomer!).. Hierna hadden ze genoeg steun aan elkaar en ging het prima!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:07

kimmie261 schreef:
een pup heeft geen enkele intentie om roedelbaas te willen zijn,zijn baby's ,dieren die gewend zijn ( en geboren zijn om) in een roedel te leven...

en wij mensen menen dat een baby hondje koud weg van een warm nest zich wel prettig voelt eenzaam opgesloten in een ijzeren kooi al dan niet met een kruikje en een wekker.....

bang dat het anders enige rangorde problemen ( al dan niet later) geeft...

ik leef hier best met wat grotere honden,maar hier geldt geen enkele regel wat betreft die rangorde regeltjes,en toch weten ze best dat ik de baas ben als het nodig is,maar moet zeggen dat ik echt niet de hele dag als een haan door het huis moet lopen omdat anders mijn honden een plek in kunnen nemen hoor,die zijn daar helemaal niet eens mee bezig,niet onderling en zeker al niet met mij als mens zijnde :)

Ja ik denk zeker ook dat het wel kan,
maar inderdaad, vaak zie je mensen die teveel toegeven aan hun hond,
waardoor de hond later bijvoorbeeld ook verlatingsangst kan ontwikkelen,
misschien is het inderdaad meer als voorzorg :)
Ik denk namelijk niet dat jouw honden hun 'plek' niet weten, omdat ze bij je in bed slapen (:

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:00

Ik snap niet zo goed waarom een pup niet in een slaapkamer mag liggen de eerste week/weken. Ik heb nooit pups gehad hoor, mijn hond was 2 jaar toen we haar hadden. Ik heb toch echt de eerste twee weken beneden geslapen want ze jankte de boel bij elkaar. Als ik beneden lag was ze stil. Na twee weken ben ik weer boven gaan slapen en was er niks aan de hand. Mijn hond moest gewoon wennen aan de nieuwe situatie en op dat moment was ik de enige waar ze op kon vertrouwen en comfortabel bij voelde. Niks baas proberen te worden over mij of verlatingsangst... ik denk dat je juist verlatingsangst creert als je je hond plots alleen laat in een compleet nieuw huis.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:42

Ze heeft vanacht bij ons op de slaapkamer naast het bed geslapen in haar bench en dit is heel goed gegaan! :) Had een deken over de bench gelegd en een shirgt van mij om de kruik en ze heeft op een paar jammerende geluidjes na goed doorgeslapen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 06:15

Ik ben het geheel met Kimmie eens, waarom een pup geheel aan zn lot overlaten beneden alleen in een bench, bij ons komen de honden ook niet op de slaapkamer maar alle pups hebben een tijdje naast ons bed in een doos of bench geslapen tot dat ze zelfstandig genoeg waren om alleen beneden te slapen, nooit geen probleem mee gehad om ze weer naar beneden te verplaatsen.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:54

Ben ik het ook mee eens, zo voorkom je problemen. De pup weet dat je in de buurt bent en je kan het zo langzaam afbouwen. Milo ziet de bench echt als veilige plek. Wij hebben de bench in de bijkeuken staan, is er visite en wil hij niet meer in de kamer liggen omdat het te druk is, gaat hij zelf naar zijn bench. We vergeten s'nachts ook wel eens het deurtje dicht te doen van de bench maar hij gaat er zelf in liggen en komt er ook niet uit haha.

Hoe doe je dat als je bijvoorbeeld even naar de andere kamer gaat overdag? Begint hij dan ook te janken en kom je dan direct terug? Wij hebben dit vanaf het begin heel rustig opgebouwd, bijvoorbeeld de vuilniszak naar buiten brengen, hondje aan het janken? Wachten tot hij stil is en dan weer naar binnen en zo rustig aan uitwerken naar een paar minuutjes enz.

Ik heb mijn hondje ook rond de 9 week meegenomen naar puppycursus. Zou ik ook echt aanraden zoals al eerder in dit topic is vermeld.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:10

Ik ga soms even naar boven om een was in de wasmachine te doen ofzo of even tanden poetsen, duurt dus nooit lang en dan begint ze al te janken. Ze wil ook heel de dag alleenmaar op schoot liggen, probeer dit zoveel mogelijk te weigeren maar dan gaat ze voor mijn voeten liggen bij de bank. Als ze op schoot in slaap valt leg ik haar vaak in de bench maar als ze wakker word loopt ze er meteen weer uit, wil er echt niet graag in liggen.. Geef haar brokjes al in de bench en er liggen speeltjes in, ook ligt er een kleed overheen om het een soort holletje te maken maar lijkt allemaal niet veel te helpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:15

Onze honden liggen altijd in de slaapkamer, op hun eigen kussen. Onze pup (nu 10 weken, ook bf), is de eerste nacht direct in een mandje naast mijn bed gegaan. Paar x mijn hand in het mandje laten zakken, en nu niks geen last.
Hd via een ander forum al contact met ts gehad ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:19

honden liggen ook ip niet graag in een holletje en alleen..zeker niet pupjes van 8,5 week,dat zijn echt nog papkindjes :D

en hond ligt graag bovenop iets en bij de mens ( tis een roedeldier tenslotte en geen solitair dier)

ze worden vanzelf wel zelfstandiger als ze groter worden,zou zeggen,lekker bij je nemen,die puppetijd is toch maar zo kort...

je gaat vanzelf wel merken dat het hondje zelfstandiger wordt,maar dat duurt wel een paar weekjes,tot die tijd mag je ze best lekker tutten hoor :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:28

Die van mij heeft de eerste nachten in de reisbench(wel een hele grote)naast ons bed geslapen en dat ging super :j Daarna is hij bij mijn andere hondje in de keuken gaan slapen,samen in de mand..Ik vind het eigenlijk best raar dat veel pups veel tijd in een bench door moeten brengen en het beviel mij zo prima..De reisbench staat er nog steeds,naast de mand en hier slapen ze soms ook nog in(uiteraard met deur open)..Ook ik vind het zielig een pup te laten janken,want hij voelt zich immers alleen zo uit het nest en dat is best traumatisch voor zon diertje,.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:32

Hoe deden jullie dat dan met het huishouden enzo? Ze vraagt namelijk constant aandacht en als ik niks anders te doen heb is dat natuurlijk heel erg leuk maar ik zal af en toe ook wat moeten poetsen enz.
Moet ik dan maar gewoon even mijn ding doen en haar even laten piepen beneden?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:34

Ach, ze moeten ook 1 uur wakker en dan twee uur bench. Ik heb een bench staan, haar eten en drinken staat erin, maar dat was het wel weer.
Met de eerste x tijdens bench training dat het deurtje dicht ging ging ze zo ontzettend over de zeik dat ik nu zoiets heb van: laat maar.

Ts: ze zal het toch moeten leren. Rigby was net een week in huis toen ik een klantje kreeg. Met klanten zit ik in de keuken, dus hop, tussendeur dicht, en honden in de woonkamer. Ze heeft een half uurtje lopen jengelen, en toen ze is ze in haar mandje gaan liggen.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:40

Ik heb haar natuurlijk pas heel kort, nog geen week dus wil ook weer niet gelijk teveel van haar vragen.
Ze zal het inderdaad wel moeten leren want zo kan ik helemaal niks en dat houd ik ook niet vol. Kan er alleen niet tegen als ze jankt, vind ik zo zielig :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:43

T is ook verschrikkelijk hartverscheurend, maarja, elke x dat jij naar haar toe gaat als ze jankte, bevestig je haar gedrag.
Die van mij raakte in de bench echt compleet in paniek, en omdat ik bang was dat ze zich zou verwonden ben ik de bench training gestaakt. En dat terwijl ik er gewoon bij zat

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:47

Ben ik de enige die 2 of meer honden elke nacht op bed behoorlijk onhygienisch vind? Zal lekker ruiken :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:50

Heb jij toch geen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:52

ruin_lover schreef:
Hoe deden jullie dat dan met het huishouden enzo? Ze vraagt namelijk constant aandacht en als ik niks anders te doen heb is dat natuurlijk heel erg leuk maar ik zal af en toe ook wat moeten poetsen enz.
Moet ik dan maar gewoon even mijn ding doen en haar even laten piepen beneden?

Zou je zulke dingen kunnen inplannen net na een wandeling/(denk)spelletje? Dat je bij haar blijft tot ze lekker slaapt en dan even naar boven gaat?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:53

Juangi schreef:
Ben ik de enige die 2 of meer honden elke nacht op bed behoorlijk onhygienisch vind? Zal lekker ruiken :=

Wat is qua hygiene het verschil tussen 1 of 2 of 6 honden op bed? :+
Ik moet er ook niet aan denken, maar het is maar wat iemand fijn vind natuurlijk.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:05

ruin_lover schreef:
Ze heeft vanacht bij ons op de slaapkamer naast het bed geslapen in haar bench en dit is heel goed gegaan! :) Had een deken over de bench gelegd en een shirgt van mij om de kruik en ze heeft op een paar jammerende geluidjes na goed doorgeslapen.

*\o/* *\o/* *\o/*

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:07

er is een remedie...........

radio aanzetten, zodat het lijkt dat hij niet alleen is.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:09

Zijn veel dinge maar ga er absoluut niet bij zitten liggen of op de slaapkamer....
Radio kan idd ken ook mensen die bench op de overloop zette wat hielp.