En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:55

Kuggur schreef:
macholoverr schreef:
Nee zou jou moeder het leuk vionden als je hond op de bank plast? Of midde in de woonkamer poept? Of als je met een pan eten loopt voor je voeten gaat lopen? Nee sorry wij hebben echt van alles geprobeerd maar helaas! En thja het is indd het willen.. & ik hoop gewoon dat iemand het wil =)

Okay je beweert dat hier "niets aan te doen was" én je hebt "alles geprobeert".
Dan had je je verantwoordelijk moeten nemen en de hond wegens gedragsproblemen moeten laten euthenaseren, in plaats van hier op bokt te jammeren over het feit dat andere mensen deze hond ook niet kunnen hebben, mafketel.

Euthaniseren wegens gedragsproblemen? Welke gedragsproblemen dan? Dat hij voor de voeten loopt? Dat is toch geen gedragsprobleem? Als een hond voor je voeten loopt, moet je hem op zo'n manier opzij duwen, dat hij dat de volgende keer wel uit zijn hoofd laat. Het is jóuw ruimte, die moet hij respecteren.
Op de bank plassen? Dat is een kwestie van opletten en de hond naar buiten doen als hij gaat of moet plassen. Het dier was toen nog geen jaar toch? Sommige honden zijn erg laat met zindelijk worden, daar moet je tijd en geduld insteken. Maar dat valt niet altijd mee natuurlijk....

littlegun

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:00

Wat dacht je van het doden van katten en konijnen, en het bijten van kinderen.
Dat stukje heb je denk ik over het hoofd gezien. :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:03

Ik vind inslapen ook wel teveel voor deze "gedragsproblemen"
Dit is echt nog wel op te lossen door een juiste baas,
Mijn cockerspaniel uit het asiel beet ook kinderen
Katten? No way, eenden en katten jaagde ze op,
2 jaar later, leeft keurig samen met kinderen & katten en ze jaagt niet meer. :)

En trouwens, een beagle loopt altijd in de weg met eten :)

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:06

Dan hoop ik dat de beagle een baasje vindt, die hem goed kan heropvoeden.
Dan kan ie nog een leuk leven krijgen.

Maar ik dacht aan inslapen, omdat als mensen erachter komen welke problemen de hond heeft, hij weer op marktplaats komt. En dan weer etc etc.
Die kans is groot dat het zo zal gaan, maar goed, misschien heeft dit hondje geluk. Dat zou mooi zijn natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door littlegun op 25-03-13 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:08

littlegun schreef:
Wat dacht je van het doden van katten en konijnen, en het bijten van kinderen.
Dat stukje heb je denk ik over het hoofd gezien. :)

Oeps ja, dat had ik inderdaad over het hoofd gezien. Het doden van katten en konijnen vind ik geen gedragsprobleem, dat doen zoveel honden en bij een beagle kijk ik daar helemaal niet van op.
Over het bijten van kinderen kan ik niet veel zeggen, ik weet daar de toedracht helemaal niet van ;) (staat die in eerder genoemd topic?).

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:11

Dat staat in de openingspost.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:12

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:13

macholoverr schreef:
Ik had hem zelf namelijk ook van Marktplaats net als een andere hond die ik van Marktplaats heb (heeft onder tussen een ander onder komen bij een vriend van mij ook door redens!)

Dus Bikkel is niet de enige die met een "reden" is weggedaan? Ik krijg een beetje een naar gevoel hoe makkelijk jullie met dieren omgaan. Het zijn levende wezens geen gebruiksvoorwerpen die je maar wegdoet als het niet aan de eisen voldoet. :?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:13

littlegun schreef:
Dat staat in de openingspost.

Er staat dat hij kinderen, katten en konijnen gebeten heeft, geen toedracht ;) .

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:24

Emie99 schreef:
Dat bank plassen je had toch gewoon plastic op de bank kunnen leggen als je er niet was en als je er wel bij zat het corrigeren. Sorry maar achteraf gaan zitten jammeren omdat jullie de hond goed hebben opgevoed :n

Wat denk je van gewoon in de bench? En zodra je denkt dat ie moet plassen gewoon even buiten laten?
Zindelijk maken kan bij sommige erg lang duren.. Maar kom op, je weet zoiets als je een jonge hond in huis haalt..
Maar laten we hopen voor het diertje dat hij een adresje vind waar ze hem kunnen geven wat die nodig heeft. Ik denk dat hij in dit geval beter in een rustige goed opgevoede roedel past dan op een veebedrijf.. Zo'n hond hoef ik niet bij m'n veestapel! Die corrigeren niet waar nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:03

Ik vind mensen op bokt echt best wel triest..... Allemaal verhalen over dat ik niet geprobeerd wat ik kon & dat ik zo maar iets aanschaf enz... Miss kom ik zo over maar dat ik zeker niet het geval! Daar naast doet het me erg veel pijn om te zien wat er van hem geworden is & probeer ik via deze weg iets te vinden. Dus hoef ik NIET te horen wat ik met mijn paarden verleden heb gedaan of andere beesten. Hier sta ik niet op te wachten en gaat jullie al helemaal niks aan. Voor al niet als het op deze manier zo gaat!

Daar naast is het ook erg handig om te weten dat hij met 4 maand is geholpen waarom? Geen idee! Met dit verhaal kocht ik hem. De mensen na mij hebben er dus een hoop geld in gestoken & zo doende zijn ze er achter gekomen dat hij te vroeg is geholpen en dat zijn plas buisje ofso iets beschadigd was? Dit is wat ik te horen kreeg.

Dus graag reacie's over mijn beesten en hoeveel ik er gehad heb of hoe ik er mee om ga hou het maar lekker voor want daar zit ik echt niet op te wachten! Al vast bedankt!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:30

Komen je deze reacties écht zo onverwacht? Nogal naief....

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:37

Ooit had ik een am bull x old english bull.. ging eerst heel goed, nr 1 met puppycursus. Toen begon hij naar de TV te springen als er honden op waren.. later viel hij mn andere hond aan, vaak, voor ons, zonder reden.
Toen mn zoontje geboren werd keek hij 1x heel vals naar hem en heb hem dezelfde dag nog op marktplaats gezet. Een vrouw heeft hem opgehaald op zondag. Op woensdag heeft ze hem in laten slapen, hij had namelijk haar zoon gegrepen.
Mijn zus en een vriendin hadden ook een hond uit hetzelfde nest. Allebei een kronkel in de kop.

Je doet de dingen zoals jij denkt dat ze goed zijn, en dingen die binnen je mogelijkheden liggen. Mensen van buitenaf kennen je situatie niet en je bent niet verplicht om alles uit de doeken te doen. Ik snap ook niet waarom mensen twijfelen aan de juiste intenties. Niet iedereen ziet een dier als een hamer (als het niet meer functioneert, gooi je het weg..)

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:47

Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:53

Als hij dus zijn plas niet kan ophouden om medische redenen, weet je hoe naar dat voor je hond zelf is?
Weet je hoe schuldig de mijne zich voelt als ze na een operatie (word 1x per 2 jaar aan haar tanden geholpen voor een godsvermogen) het perongeluk laat lopen? dat ze dan echt wegkruip in een hoekje?
Beest kan er dus niks aan doen, dat staat vast en dan hem ermee door laten lopen?
Je zegt dat mensen er veel geld in onderzoeken aan gehad hebben, dit is eruit gekomen en als het te verhelpen was hadden ze dat waarschijnlijk wel gedaan..

Misschien is hij nu wel flink afgestraft hierop terwijl hij er niks aan kan doen.. wel erg sneu toch?

Wil je echt je verantwoordlijkheid nemen? Haal hem op, loop nog 1 lekker flink grote ronde met hem en laat hem daarna rustig inslapen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:01

smurffie schreef:
Als hij dus zijn plas niet kan ophouden om medische redenen, weet je hoe naar dat voor je hond zelf is?
Weet je hoe schuldig de mijne zich voelt als ze na een operatie (word 1x per 2 jaar aan haar tanden geholpen voor een godsvermogen) het perongeluk laat lopen? dat ze dan echt wegkruip in een hoekje?
Beest kan er dus niks aan doen, dat staat vast en dan hem ermee door laten lopen?
Je zegt dat mensen er veel geld in onderzoeken aan gehad hebben, dit is eruit gekomen en als het te verhelpen was hadden ze dat waarschijnlijk wel gedaan..

Misschien is hij nu wel flink afgestraft hierop terwijl hij er niks aan kan doen.. wel erg sneu toch?

Wil je echt je verantwoordlijkheid nemen? Haal hem op, loop nog 1 lekker flink grote ronde met hem en laat hem daarna rustig inslapen.

en dit wil ik dus al de hele tijd duidelijk maken aan haar.. maar ze luistert niet, zou haast zelf de hond ophalen en wegbrengen :n die hond gaat namelijk nu van marktplaats naar asiel naar marktplaats naar asiel naar gedumpt worden ergens?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:12

Ben best wel flabbergasted na het lezen van jouw verhaal TS en vind het erg triest voor deze hond.
Een hond weg doen omdat hij in de weg loopt. ;( Echt?

macholoverr schreef:
Daar naast is het ook erg handig om te weten dat hij met 4 maand is geholpen waarom? Geen idee! Met dit verhaal kocht ik hem. De mensen na mij hebben er dus een hoop geld in gestoken & zo doende zijn ze er achter gekomen dat hij te vroeg is geholpen en dat zijn plas buisje ofso iets beschadigd was? Dit is wat ik te horen kreeg.

Waarom stak jouw moeder daar die moeite niet in, ik snap dat niet. Je kiest toch voor een dier om goed voor hem te zijn en niet alleen voor je eigen plezier?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:13

Ts je maakt het nu alleen erger, juist als het om medische reden gaat doe je een hond toch niet weg?! En wist de gene aan wie je het verkocht dit wel?
Desnoods laat je hem inslapen, maar ga 'm niet straffen terwijl hij er niks aan kan doen. Beetje triest dit...

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:20

Heel triest, dat arme hondje!

Geheel logisch hoe het hondje reageerd, op al die verhuizingen en nieuwe mensen om zich heen.
Een hond heeft een heel ander gevoel dan een paard, paarden hebben zo nu en dan wel meerdere eigenaren in het leven maar een hond gaat echt van zijn baasje houden en hierdoor zijn dus echt zijn ''gevoelens'' gekwetst..
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om hem op te zoeken, als jij een goede band hebt gehad toen der met het hondje zal hij je waarschijnlijk nog steeds herkennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:22

Inslapen vind ik wel ver gaan voor nu, hij moet eigenlijk gewoon naar iemand die verstand heeft van dit ras (staat al een link van iemand die ze herplaatst) of naar een goede opvang waar een gedragstherapeut aanwezig is, laat die beoordelen wat de beste optie voor de hond is..
Ik denk dat zowel TS als diegene die hier zeggen dat ze hem in moet laten slapen kunnen beoordelen of deze hond uiteindelijk nog herplaatst kan worden of niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:24

dees_daan@ deze hond zal nooit zindelijk kunnen worden omdat hij medische beperkingen heeft.
op een boerderij plaatsen kan niet want dan vermoord hij de kippen/konijnen/katten

Hoe wil je deze hond herplaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:32

smurffie schreef:
dees_daan@ deze hond zal nooit zindelijk kunnen worden omdat hij medische beperkingen heeft.
op een boerderij plaatsen kan niet want dan vermoord hij de kippen/konijnen/katten

Hoe wil je deze hond herplaatsen?

De eigenaren die hem nu hebben zeggen dat hij ze vermoord, misschien is hij gewoon gefixeerd en is dat gedrag af te leren, daarnaast heeft niet elke boerderij kippen of konijnen.
Er zijn ook mensen die een buitenverblijf hebben en niet op een boerderij wonen.
Ik ga niet alleen af op wat de (tijdelijke) eigenaar of TS zegt, heb wel geleerd dat mensen soms ontzettend kunnen overdrijven of de situatie verkeerd inschatten, dus laat er iemand met verstand van zaken naar kijken voordat hij ingeslapen word, wij kunnen dat niet beoordelen, en ik denk eerlijk gezegd dat alle eigenaren niet zo geschikt zijn voor een beagle.
TS zegt dat het plassen een medisch probleem kan zijn, kan.. Maar het kan ook zijn dat het wel een gedragsprobleem is en dat hij gefrustreerd is (niet zo gek)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:38

Nee niet dat het een medisch probleem kan zijn maar IS. Dat is onderzocht en die eigenaren die daar dus geld in gestoken hebben hebben hem ook weer weg gedaan.
bij een beagle verbaast het me niks als hij dieren vermoord, en vaak is dit niet meer af te leren als dit gedragen er eenmaal is. Vind maar is een boerderij zonder kippen, konijnen, katten en geen andere "kleinere" dieren die ook nog is een niet zindelijk te maken beagle zoekt en nog geen andere honden heeft.

Al met al is dus jou voorstel om hem weer naar een ander te doen, om diegene hem NOGMAALS te laten verhuizen in de hulp dat dat werkt? en als dat niet werkt proberen we het toch nog een keer?

dier is 3 jaar oud.. 5 eigenaren verder, heeft flinke gedragsproblemen, medische beperkingen ect ect ect..
Niet iedere hond moet je WILLEN redden ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:43

@ TS, Misschien kun je ze wijzen op het Beagle forum....wellicht daar iemand met de nodige Beagle ervaring die tijd en moeite wil steken in deze arme jongen.

http://www.beaglebendeforum.nl/

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:45

steekt vinger op,hier een boerderij zonder kippen konijnen katten en andere kleine dieren.. ( ik heb nl een roedel honden die katten konijnen en ws ook kippen vermoorden)

waarom moet iedereen op een boerderij katten en kleine dieren hebben?

en eenhond kan prima leven bij een nieuw baasje hoor,gelukkig wel...nu 12 herplaatsers gehad en ze hebben het allemaal prima naar hun zin.

als deze beagle incontinent geworden is na castratie( kan ook bij reuen) dan kun je daar pilletjes voor halen bij een dierenarts...

en bijten...wat is bijten naar een kind,wat heeft het kind gedaan?? zou er geen hond voor in laten slapen :n ,en durf dat ook niet hier hardop te roepen zonder te weten wat er precies gebeurd is.
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-03-13 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt