Papegaaien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 21:07

MirandaNH schreef:
@Sanne: Wat leuk dat ie nu een pootje kan geven!! Begrijp precies hoee je je voelt hahaha, wij hebben onze dat ongeveer een maand geleden aan geleeerd! Wat pakken ze het toch ook snel op hé die gaaitjes :D

Heel erg snel! Duurde tien minuten misschien? :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:40

Mijne kan ook pootje geven, en andere poot kent hij ook.
En boks, kusje en kloppen. En kiekeboe als je je handen voor je ogen houdt.
Hij kan goed praten, maar hij kan niet alles onthouden merk ik.
Als het intern geheugen vol is kiepert hij er wat uit en komt er wat nieuws bij.

Ik moet zeggen dat ik hem niet heel actief dingen leer als trucjes, hij is er gewoon niet voor te porren.
Hij denkt volgens mij dat hij toch wel te eten krijgt, en een versnapering laat hij dan gewoon schieten. :+
Vuurwerk nadoen is hier favoriet, de telefoon en tig andere dingen. Kan het niet eens allemaal opnoemen.
Goedemorgen zeggen, welterusten doet hij allemaal, tussendoor weg? Tot straks, doei, etc zit er allemaal in.

Sychess

Re: Papegaaien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 22:01

Dat wil ik hem nog wel graag leren, trusten en goedemorgen en de dagelijkse geluiden :D kan niet wachten tot hij begint met imiteren :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:44

Kan je je papegaai (in mijn geval Grijze Roodstaart) gewoon een wc rol geven? Ik zag dat hier dacht ik voorbij komen en vond het wel een geinig iets om te geven, maar aangezien die van ons graag alles in zijn mond stopt en even met zijn tongetje eroverheen wil gaan ( :') ) vroeg ik mij af of dit geen kwaad kan? En wat als hij toch iets door slikt? Kan dat ook geen kwaad? Anders wil ik hem morgen eens 1 geven, hij houd ervan om dingen te 'versnipperen' dus denk dat een wc rol wel in de smaak zal vallen :j

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:38

Wat leuk al die verhalen!
Die van mij kiepert er ook woorden uit als die "vol" is ! Soms is er wel heel handig want hij kon 1 vervelend scheldwoord ( mijn vriend games graag en het gaat niet altijd een lekker zeg maar ) maar als hij het niet meer vaak hoort stopt hij ermee en heeft dan weer iets nieuws ervoor in de plaats..
Wel herinnert hij het zich soms weer als hij iets weer vaker hoort ...

Volgens mij kan een wc rol niet veel kwaa , die van mij is ook gek op vloeitjes ( schrijf je dat zo )
Daar maakt hij hele kleine propjes van met zijn snavel en tong maar eet het nooit op ;)

Soms maak die van mij weleens geluiden en dan doe ik iets en dan hoor ik opeens wat die altijd doe , een krakende deur ofzo ?
Die van mij heeft ook 3 stemmen, die van mij , me vriend en z'n "eigen?"
Soms zegt die iets en dan zou ik echt zweren dat het mijn vriend was...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:02

ah wat leuk al die verhalen zeg! Ik kom lekker mee lezen als dat mag!
Ben zelf erg dol op kromsnavels en er gaat er ook zeker (ooit) komen! Mijn tante had een blauw gele ara. Ontzettend leuk beest, ze hadden haar een jaar toen ik kwam kijken. Meteen verliefd. Heel de dag met haar bezig geweest. Was dan ook de eerste op hun na, waarbij ze opstapte :D
Op school hebben we ook 2 ara's. Gister een heel gesprek gehad met een daarvan. Al kunnen hun enkel hoi zeggen. Zijn antwoord was elke keer 'prr prr aarr prr'. Heb me wel vermaakt :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:22

Ik ben echt gefascineerd door die beesten. :D
Ik vind ze zoooo gaaf!

Het is alleen jammer dat ik bang ben voor alles wat vliegt, maar ooit zet ik me over die angst heen. :')
Deze wilde ik jullie niet onthouden:

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:52

Nou heb Croky net een wcrol gegegeven en wat ik dacht is gebeurd: Meneer vond hem helemaal geweldig! :D Binnen 5 min zaten er allemaal gaatjes in en mee spelen dat hij deed, geweldig hihi! Deze krijgt hij dus zeker vaker :j

Geweldig filmpje hierboven trouwens! :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:40

Ja dat filmpje is erg bekend! Knap hé.

Ik geef de mijne ook vaak een wc rolletje of toiletpapier, vindt ie hartstikke leuk :) mooi goedkoop versnipperen.

Ik lees ook wel eens dat je rustig een takje van een boom kunt geven maar hier ben ik nog niet zo overtuigd van.. Iemand al ervaring mee?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:41

@Roosch, mijn moeder had ook een fobie voor het fladderen en nu Felipe een paar maand bij ons is, is ze geheel genezen :) ze frut zo veel met hem, maar hij fladdert nog steeds wel eens als hij bij haar op de schouder zit en dan schrikt mn moeder niet eens meer :) dus ik zou zeggen..... :p

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:49

Oh, er kan overheen gekomen worden dus. :D :D
Was je moeder net zo erg als ik? Als ik door de stad loop en er komt een duif aangefladderd, dan spring ik in de nek van degene die bij me is. :')

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:56

Sanne135 schreef:
Ik lees ook wel eens dat je rustig een takje van een boom kunt geven maar hier ben ik nog niet zo overtuigd van.. Iemand al ervaring mee?

Ik haal ook wel eens takken van bomen, maar alleen bij wilgenbomen! Wilgenbomen kunnen geen kwaad (heb het van een papegaaienforum als tip gekregen dus ga er vanuit dat dit goed zit). Voor ratten deed ik ook altijd alleen wilgentakken trouwens. Of ook nog wel eens takken van fruitbomen. Maar voor onze papegaai haal ik vaak in de zomer dus wat wilgentakken (soms met blad) uit de natuur :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:44

Wilgentakken zijn perfect! Alleen van de treurwilg mag dan weer niet.
Wc- en keukenrollen zijn bij Maud ook erg populair. Heerlijk slopen! En zo een rol waar aluminiumfolie op heeft gezeten is ook erg leuk. Die zijn wat steviger en hebben ze meer moeite mee.

Een papegaai mag zelfs scherp geruid eten. In het wild eten ze soms rode pepers! :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:44

Roosch schreef:
Oh, er kan overheen gekomen worden dus. :D :D
Was je moeder net zo erg als ik? Als ik door de stad loop en er komt een duif aangefladderd, dan spring ik in de nek van degene die bij me is. :')

Hahaha! Je kunt wel in therapie bij één van ons :D

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:18

Ik koop altijd gewoon wilgentakjes in de dierenwinkel ,uit de vriezer, zijn 3 euro ofzo, ben altijd vang als ik ze zelf pluk dat ik precies weer een heb die niet goed is ofzo ...

Wat die van mij ook leuk vind is het plastic wat om sigaretten heen zit..
Hebben jullie ook nog andere huisdieren in huis?

Ik heb nog 2 honden, de oudste is altijd erg onder de indruk van Kioko ,
Hij kijkt ook uit voor hem en kan hem ook rustig laten rondvliegen met hem erbij,
Kioko is duidelijk de baas van hun 2...
maar mijn andere hond (nu 3 jaar en een teef) die maakt overal een spelletje van met hem, gaat hem
Uitdagen en zodra hij z'n kooi uitkomt moet ik haar wegdoen , ze is gelijk helemaal gefixeerd op hem
en denk dat ze hem wel zou pakken..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:52

Oei eng is dat cocochanel, of niet?
Wij hebben geen andere dieren binnen. Zou wel graag een hond hebben, maar ja, helaas!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:31

@ Roosch, we waren eens uit eten met de familie, in een hele grote en hoge zaal. Er was een musje naar binnen gevlogen, mijn moeder moest huilen en zat met haar handen voor haar ogen. Dus tja het was best ernstig :p maar dat is nu stukken beter. Al is ze nog wel huiverig met vreemde en of wilde vogels denk ik

@ cocochanel wij hebben ook twee honden nog en de oudste is ook zo gefixeerd.. Daar pas ik heel goed mee op, als hij kan zou hij Felipe te grazen nemen. De andere hond vindt het wel prima, als Felipe te dicht in de buurt komt gaat hij wel uit de weg. Hij vindt de nagels te scherp en Felipe klautert overal op :p

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:21

Sanne, heb jij nog bewust voor een man gekozen? :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:25

Broccoli schreef:
Sanne, heb jij nog bewust voor een man gekozen? :)

Ja, zeker. Na veel navraag bleek dat een edel man rustiger was. Dus voor mij idealer als eerste papegaai. Er werd gezegd dat de poppen wel eens fel en chagrijnig kunnen zijn (zeg maar ongesteldheid-kuren :p) vandaar dat ik op safe speelde. Sowieso heb ik altijd een neiging naar mannetjes dieren, maar als ze me hadden verteld dat mannetjes bijv agressiever zouden zijn had ik juist weer een pop gekozen.

Maar in dit geval dus omdat ze rustiger schijnen te zijn :)

Ik wil over een aantal jaar misschien ook een ara erbij, is dat eigenlijk verstandig om twee grote rassen met elkaar te houden?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:27

Haha volgens mij is dat gedrag van de popjes alleen als ze in een koppeltje zitten. Ik heb nog lang getwijfeld, maar uiteindelijk voor de pop gekozen. Maar ik heb dan ook weer merries, hahaha!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:51

Waarom koos jij uiteindelijk voor de pop dan? Dat vind ik wel interessant.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:56

Onder andere omdat ik had begrepen dat mannen nog wel eens willen krijsen. En omdat popjes heel aanhankelijk zijn, maar dat zijn de mannen ook volgens mij. Ik ben ook eerst bij een popje wezen kijken en was meteen verliefd op haar! Ze klom direct bij me en zat heerlijk te slapen in mijn armen. Zo lief! Toen kon ik haar niet meer laten gaan, hihi!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:42

Oh ik kreeg juist te horen dat mannetjes veel aanhankelijker waren :P voor het ras, in elk geval.
Zo'n eerste ontmoeting had ik niet, maar ik mocht er ook nog niet bij komen (ivm besmettingen van buitenaf). Hij moest ook nog eerst gewiekt worden voor dat 'ie mee ging, nou dat vond hij niet zo prettig natuurlijk.. gelukkig zijn we nu alweer closer :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:47

wij hebben niet echt een papegaai maar een wit kuif kaketoe van 3 of 4 jaar :) Diesel is zijn naam :))
kan enkele woordjes/zinnen zeggen, en denkt dat hij eerder een mens is dan een vogel :')

Afbeelding

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:55

Prachtig dier! Een kaketoe hoort bij de papegaaien toch? :D