Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diane65 schreef:Mensen, lees nou toch eens: er bestaan GEEN hypo-allergene katten. Kale katten hebben vreselijk last van huidschilfers en vragen mega-verzorging (badderen, insmeren met olie, etc). Mensen kunnen dus allergisch zijn voor 1. huidschilfers, 2. haar, 3. enzym/eiwit in speeksel en 4. bacterieen uit de anaalklieren die de kat over zijn vacht verspreid (feromonen). Als je echt zeker wilt weten waar je allergisch voor bent, zul je dus of bij catteries langs moeten gaan, (waarbij bekend is dat de Siberische kat het enzym in het speeksel niet of veel minder heeft en dus mogelijk interessant is om eerst te bezoeken), of een uitgebreide allergietest ondergaan om erachter te komen welke allergie het is.
Koper schreef:fargo schreef:Ik vertelde dat ik slecht tegen zwartharige katten kan en toen zei ze nu je het zegt daar zit wel wat in, dat is vaak een andere structuur, prikt meer als het in je kleren of op je zit (zei zij) en houdt ook meer stof vast..
Dat lijkt me heel sterk. Wel kan ik me voorstellen dat je stof op zwarte haren beter ziet (net zoals wanneer een zwart paard gerold heeft en dan smerig is en een vos die gerold heeft niet)
) Koper schreef:Fargo, ik reageerde op wat je over stof schreef. Elke kat met gelijke vachtstructuur wordt precies even stoffig alleen zie je dat op zwarte haren beter. Ik heb een tortie tabby met veel ondervacht gehad (waar dus meer stof in blijft zitten) en een bicolor zwarte met weinig ondervacht en die zwarte ziet er altijd veel stoffiger uit. Omdat hij zwart is, niet omdat hij stoffiger is.
Leonoor schreef:Mocht je het nou een weekendje in huis willen proberen, mag je mijn langhaarbengaaltje wel eens lenen. Hij heeft al eerder voor dat doel elders gelogeerd en dat ging prima (hij vind alles best zolang hij eten, drinken, een kattenbak en aandacht heeft)
)
En ze toen een weekend op proef (voor de zekerheid, ik wist eigenlijk al genoeg) meegenomen.