Honden agility

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:04

Gave foto's Applelover :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:07

Pfff ben aan het twijfelen. Hond van vriendin is geblesseerd, ze zou zondag wedstrijd hebben in belgie bij een boxerwedstrijd. Nu zijn we zo ver dat Do met haar mee mag op wedstrijd ipv haar eigen hond, ze start dan wel bij de beginners ipv in de B. Echter wordt het zo ontzettend koud dat we twijfelen wat te doen, Do is al een zeikerd met regen en kou namelijk. Morgen hebben we wel training waar ik haar dan even met Do laat lopen om te zien of ze uberhaupt met een ander een rondje doet.
Stomme is dat ik nu eigenlijk hoop dat ze dan niet wil mee lopen (dan ligt het niet willen rennen soms niet aan de handler (mij dus)) dan is er een duidelijke reden om niet te gaan. Aan de andere kant zou het juist wel fijn zijn als ze lekker met haar mee loopt dan heeft ze er wel plezier in.
Morgen trainen we in de binnenbak dus kunnen we niet zien wat ze met de kou doet. Maar de kou is ook weer niet goed voor haar lijf eigenlijk.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:09

Joyamu schreef:
Gave foto's Applelover :)

Tnxx <3 Ik ben er ook best trots op, hoe de fotografen deze super momenten vast hebben kunnen leggen :))

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:21

Wat een leuke foto's!!
Ik meld me ook even, heb een combinatie cursus gedaan van agility en gehoorzaamheid en ga als de cursus weer begint agility doen..

Ik heb een Black and tan Jack russel van bijna 2 jaar oud!!

Shaya_

Re: Honden agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:55

Ik heb me afgemeld voor zondag KC Oss.
Was ook 1e buitenwedstrijd maar wordt veeeeeeeel te koud, gladde toestellen en een snelle hond werken niet samen.

De Boxerwedstrijd is waar ik ook wel eens met Jade en Happy train! Bij De Roedel in Houthalen-Helchteren!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:12

i9k stond op de wachtlijst voor oss, ben nu blij dat ik niet meer op de lijst gezet was... heb mn inschrijfgeld netjes teruggekregen.... men.. veelt e koud!

welke wedstrijden heb je nog meer op de planning staan Shaya?

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:15

Eerste is 8 juni pas weer in Volkel, 10 aug Vianen, 24aug Bergen op Zoom, 25 aug Didam, 28 sept Valkenswaard en 30 nov. St. Oedenrode.
En dan hoooooop ik in deze wedstrijden nog mijn 2 u'tjes te halen en in 2014 naar de B1 te mogen gaan.

Oss heb ik me afgemeld ivm het weer... Er is wel een kantine maar om daar de hele dag te blijven heb ik geen zin in. Dan wacht ik maar even. Wedstrijden genoeg ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:22

ik moet nog 1 u'tje. vp heb ik nog niet :') didam ga ik ook heen (daar train ik) ik wil ook naar arnhem. st. Oedenrode is ook een fijne wedstrijd, dus daar wil ik ook heen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:48

Dan zal ik je vast ergens tegen komen! Ik heb nu ook op de JP mijn u'tje. Ligt ons beter dan VP :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:03

de raakvlakken zijn vaak t probleem niet bij t vp :')

onze wedstrijd 1 dec in st oedenrode....
Afbeelding
is een filmpje...

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:33

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:23

@joyce83, wedstrijd is afgelast vanwege het weer. Dus geen twijfel meer voor je ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:36

Nee idd. Ik ben er ergens ook wel blij om. Gisteren heeft ze wel de training met haar gelopen, was leuk om te zien. Maar bij Nancy is het ook allemaal spelen en feest en tja je eigen vrouwtje moet je toch beter naar luisteren...
Nadeel was dat ze alleen maar ook voor de bal in de jas had en helemaal niet oplette wat nancy met de handen aan wees. Wilde ook ineens slecht rechts lopen en paaltjes was ook minder. Maar het ging steeds iets beter. Do is ook een stuk sneller (mits ze echt wilt lopen) en springt netter dan haar eigen boxer. Maar is wel weer een zeikerd voor enge dingen.
Ach morgen mag ik met haar trainen, heb er wel zin in :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:07

wat een leuk topic !!

Ik meld me ook even alleen helaas is onze pup nog te jong hier voor ( 10 week )
we beginnen over 2 weken met de basis puppy cursus en willen dit steeds verder uitbreiden dus ook naar agility en of flyball..
Kan niet wachten om hier mee te beginnen , lijkt me echt fantastisch.

Mijn vriend en ik hebben een black & tan Jack russel pup ( verwachte maat is 24 cm ) , ga er van uit dat hij dit straks ook super leuk vind om te doen.. het begint nu al een springer en renner te worden..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:12

Gisteren training gehad, ging op zich lekker. Ik werd weer eens ouderwets lekker uitgescholden door mijn hond, ze wilde niet linksom een sterretje lopen, rechtsom was geen probleem, ze had tijdens het mij uitdagen ook geen tijd om tussendoor een hindernis te pakken, tunnel wil ze blijkbaar ook alleen maar 1 op manier pakken (als die in een bocht ligt moet ik altijd aan de binnenkant zijn zeg maar (vermoed dat ik zelf te hard rem en mijn lichaam teveel naar buiten buig).
Heerlijk die boxers :) nee hoor ondanks heel veel dingen die niet zo lekker liepen heeft ze ook erg mooie rondjes laten zien en heeft ze eigenlijk alles met een redelijke vaart gepakt.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:14

NoiRaM schreef:
wat een leuk topic !!

Ik meld me ook even alleen helaas is onze pup nog te jong hier voor ( 10 week )
we beginnen over 2 weken met de basis puppy cursus en willen dit steeds verder uitbreiden dus ook naar agility en of flyball..
Kan niet wachten om hier mee te beginnen , lijkt me echt fantastisch.

Mijn vriend en ik hebben een black & tan Jack russel pup ( verwachte maat is 24 cm ) , ga er van uit dat hij dit straks ook super leuk vind om te doen.. het begint nu al een springer en renner te worden..

Welkom! Zou leuk zijn als je een foto hebt :j

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:28

Meet ; BALOU ( we hebben hem deze naam gegeven omdat het echt een beertje was en de dikste van t nest.. )

Afbeelding
onze eerste ontmoeting toen was hij 4 week oud dacht ik

Afbeelding
8,5 a 9 week oud

Afbeelding
8,5 a 9 week oud ( foto is zelfde dag genomen als hier boven )

Afbeelding
foto van afgelopen weekend 10 week oud
Laatst bijgewerkt door NoiRaM op 26-03-13 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:30

NoiRaM schreef:
Meet ; BALOU ( we hebben hem deze naam gegeven omdat het echt een beertje was en de dikste van t nest.. )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
8,5 a 9 week oud

[ Afbeelding ]

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3
Die is echt heel lieff :))

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:36

Applelover schreef:
NoiRaM schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
8,5 a 9 week oud

[ Afbeelding ]

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3
Die is echt heel lieff :))

jaa het is ook een schatje , ik moet zeggen hij valt me nog echt reuze mee qua JR karakter.. mn schoonmoeder heeft het broertje van hem maar die is echt fel en gemeen..
Balou houd van een half uurtje spelen en daarna heerlijk op schoot liggen slapen , af en toe hapt hij wel maar spelen mag zolang het maar niet in mijn kleding en schoenen is ;)

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:55

Ik meld me ook. Ben ik het bezit van een Jack Russel genaamd Bram. Bram is nu 10 maanden en ontzettend leergierig. Bram is nog nooit op cursus geweest. Voor een Jack vind ik hem vrij goed luisteren (zeker vergeleken bij z'n ouders en broers en zussen). Tot nu toe doe ik het rustig aan met hem, zo af en toe trainen we wat oefeningen (zit, af, blijf, kom hier, uit de keuken, pak de bal/aap/knuffel). Deze oefeningen pakt hij vrij snel op en lijkt het erg leuk te vinden. Ik ben van plan om, als hij een jaar is, te gaan kijken wat hij van agility vind. Ben nu een beetje aan het oriënteren over hoe en wat.

Hebben jullie misschien iets van tips? Ervaringen met cursussen?

Meet Bram:
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 5378_n.jpg

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:58

@Santos mooie JR !!! volgens mij heb ik laatst een keer gereageerd in een topic van je ... :-)
Ik kan je helaas nog niks over cursussen vertellen..

Wij melden ons aan bij een Kynocologen Club , die van allerlei cursussen doet en sporten..

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:07

NoiRaM schreef:
@Santos mooie JR !!! volgens mij heb ik laatst een keer gereageerd in een topic van je ... :-)
Ik kan je helaas nog niks over cursussen vertellen..

Wij melden ons aan bij een Kynocologen Club , die van allerlei cursussen doet en sporten..

Dankje! Zou best kunnen, we hebben begin maart een fotoshoot met hem gehad.
Wat een droppie is die van jullie <3 !

Welke locatie zitten jullie? Ik zat te kijken voor die in Hilligersberg, is met OV anderhalf uur reizen ;(.

Edit; Kijk nu verder, die in Cappel is een uur met OV. Woon zelf in Hoogvliet en beschik (nog) niet over een auto helaas..

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:23

Wat een leuke Jack Russels hierboven! Ik had al eerder iets gereageerd over mijn Jack Russel, en wat ik met hem doe!
Dit is mijn knappe Blitz!

Afbeelding

Afbeelding

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:29

Oww wat een heerlijk koppie <3 ! Ik kreeg in mijn topic over de fotoshoot commentaar dat een Black and Ten geen echte Jack is. Maar ik vind het wel de mooiste! Ik vind de hele witte Jacks niet zo geweldig als k eerlijk ben... :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:30

Welkom :) jr zijn zeer geschikt voor agility. Lekker fel. Ik ben een beetje allergisch voor de term jack russel karakter. Iedere jack kan een leuke jack zijn... dat ligt voor 80% aan de opvoeding. ..

Hjer 2 jackies in huis, 1 daarvan viel als pup alle honden aan... flink aangepakt. .. nu doet ie alleen nog maar wat ala hij echt geen kant meer op kan. Beide zijn sociaal, luisteren naar de baas en zij absoluut niet hyper