Hamster schreeuwt ineens heel hard, wat betekent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Re: Hamster schreeuwt ineens heel hard, wat betekent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:39

De ene hamster vind het niet zo erg om wakker gemaakt te worden, de andere hamster wordt er dik agressief van. Heb allerlei soorten hamsters gehad qua karakter, elk met een eigen willetje of manier van omgaan. Ik zou in elk geval je hamster niet meer wakker maken als hij nog slaapt. Als je ziet dat hij wakker is, kan je wel even hoi zeggen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:22

hoi allemaal,
het gaat nu inderdaad gewoon weer goed met em! Zit weer tevreden een nestje te bouwen in z'n nieuwe schone hok. Mijn huisgenoot had al dozen chocolade meegenomen omdat ze dacht dat hij wss zou gaan sterven en me wilde troosten haha. Gelukkig was er niks!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:40

Super :) het zal een tijdelijke angst of zo geweest zijn.
En die chocola is mooi meegenomen :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:46

Je hebt hem gewoon gigantisch laten schrikken! Dit deed mijn eerste Rusje ook toen ik hem net had en hem op wilde pakken, zelfs als hij al wakker was. Mijn Teddy doet het overigens niet. Vraag me ook af waarom je een hamster in zijn slaap wekt? Dat is één van de vuistregels voor het houden van hamsters, niet wakker maken, enkel aanhalen als ze wakker zijn en rondscharrelen. Ik maak de kooi enkel open als hij wakker is of als ik hem al heel lang niet meer gezien heb, en één keer per dag gedwongen om het water te verversen en het voedsel te controleren. En als hij dan toevallig slaapt, gewoon zo zachtjes mogelijk en niet het huisje gaan optillen ofzo. Verder is het schreeuwen niks ergs, gewoon een angstreactie.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:50

Ik las vaak van die boekjes waar info over hamsters instond, en daar werd gezegd dat als je ze elke dag rond ongeveer hetzelfde uur uithaalt, ze dan meestal wel wakker zijn. En dan nog, van een beetje gaat een hamster toch niet luid beginnen schreeuwen? Ik heb het in ieder geval nooit gehad, en het zou me ook verbazen. Als een hamster in het wild opgeschrikt wordt door iets gaat hij toch ook niet luid beginnen roepen?

Nou ja, het fijnste is dat alles nu weer goed gaat :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:51

Iolanthe schreef:
Ik las vaak van die boekjes waar info over hamsters instond, en daar werd gezegd dat als je ze elke dag rond ongeveer hetzelfde uur uithaalt, ze dan meestal wel wakker zijn. En dan nog, van een beetje gaat een hamster toch niet luid beginnen schreeuwen? Ik heb het in ieder geval nooit gehad, en het zou me ook verbazen. Als een hamster in het wild opgeschrikt wordt door iets gaat hij toch ook niet luid beginnen roepen?

Nou ja, het fijnste is dat alles nu weer goed gaat :)

Waarom zou het je verbazen? Je schrijft het nu net alsof de ts onzin verteld, terwijl hamsters wel degelijk kunnen schreeuwen. Is echt een naar geluid.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:55

Ik zeg juist dat TS géén onzin verteld, ik weet best dat ze kunnen schreeuwen, als ze heel bang zijn of pijn hebben. Ik vind het onzin dat iedereen hier doet alsof het TS haar schuld is :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:05

Mijn excuses, fout gelezen. Een hamster schreeuwt als hij bang is, in dit geval was de ts de oorzaak dus de schuld ligt wel degelijk bij haar. Dit kan overigens alleen maar een les zijn voor haar. Je hebt hamsters die het goed verdragen wakker gemaakt te worden en anderen verdragen het gewoon helemaal niet. Maar in principe ga je er vanuit dat je ze in het algemeen gewoon niet onnodig wakker maakt.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:11

oooh wat een gedoe, dus elk kind wat vroeger een hamster heeft gehad mocht 'm alleen aaien als je toevallig 's nachts moest plassen :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:13

fjordie333 schreef:
oooh wat een gedoe, dus elk kind wat vroeger een hamster heeft gehad mocht 'm alleen aaien als je toevallig 's nachts moest plassen :?

Aangezien hamsters nachtdieren zijn, zijn het inderdaad geen geschikte huisdieren voor kinderen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:16

Ts heeft de hamster niet eens wakker gemaakt... Hij werd wakker omdat ze het hok open deed :? Als dát al niet meer mag.....

Sorry hoor, maar ik vind het echt belachelijk om nu te doen alsof ts de schuld is van het schrikken van haar hamster. Straks was ie wakker geworden toen ze langs de kooi liep, nou dat zou dan wel echt vréselijk zijn :wow:

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:18

Daphne__ schreef:
Ts heeft de hamster niet eens wakker gemaakt... Hij werd wakker omdat ze het hok open deed :? Als dát al niet meer mag.....

Sorry hoor, maar ik vind het echt belachelijk om nu te doen alsof ts de schuld is van het schrikken van haar hamster. Straks was ie wakker geworden toen ze langs de kooi liep, nou dat zou dan wel echt vréselijk zijn :wow:

Een hamster moet je ook gewoon niet wakker maken, ook al maak je het hok alleen maar open; daar worden ze dus wakker van. De ene hamster zal het niet zo veel schelen, de ander wel. Ik heb echt een hamster gehad die dus verschrikkelijk agressief is geworden hierdoor. En andere hamsters die het niet erg vonden.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:25

_Tara_ schreef:
fjordie333 schreef:

Aangezien hamsters nachtdieren zijn, zijn het inderdaad geen geschikte huisdieren voor kinderen.

En wie denk je dan dat die hamsters koopt? Zie mezelf al aankomen wanneer mijn zwager 50 wordt. Je gaat echt niet naar de hel als je aan het klepje van het kooitje van je hamster zit.

Edit: spelfouten
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 19-03-13 13:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:26

Nimfee schreef:
Daphne__ schreef:

Een hamster moet je ook gewoon niet wakker maken, ook al maak je het hok alleen maar open; daar worden ze dus wakker van. De ene hamster zal het niet zo veel schelen, de ander wel. Ik heb echt een hamster gehad die dus verschrikkelijk agressief is geworden hierdoor. En andere hamsters die het niet erg vonden.

Nou dan zijn mijn hamsters dus ongelofelijk zielig. Stumpertjes :(:)

Echt, ik vind het ongelofelijke onzin. Er zijn ook nog mensen die wat beters te doen hebben dan de hele dag bij de kooi zitten wachten tot ze eens wakker worden.

Zo'n dier hardhandig wakker maken vind ik niet kunnen, maar het hok open maken... Moet gewoon kunnen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:08

Wat een onzin is dit nu weer. Hamsters kunnen prima voor kinderen, als de hamster qua karakter ook geschikt is voor een kind. Ik heb heel veel verschillende hamsters gehad, voornamelijk rusjes, en die waren lang niet allemaal geschikt voor kinderen hoor. Wat ik dus al zei, sommigen waren flink verpest omdat ze steeds 'rustig' wakker werden gemaakt (dus niet hardhandig) en sindsdien agressief bleven ondanks mijn pogingen om het vertrouwen te herstellen.
Ik sta ook niet te wachten tot de hamsters wakker worden, maar als ik zie dat ze toevallig wakker zijn kijk ik of de hamster aandacht wilt of niet. Mijn vorige hamster was ideaal, die werd vaak wakker en kreeg wat lekkers. Dat is toch een betere manier om met je hamster om te gaan dan wakker te maken, al dan niet hardhandig. Maar een andere hamster die ik heb gehad zag je voor 12 uur 's avonds niet. Nou dat kan. Die ga niet expres wakker maken omdat ik hem zo nodig aandacht moet geven.

En iemand van 50 jaar kan hamsters natuurlijk ook gewoon hartstikke leuk vinden. Hoef je niet per se kind voor te zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:44

Roverrr schreef:
maroescha schreef:
En je bent nog nooit geschrokken als je op een vreemd moment wakker gemaakt werd? Wij mensen gillen alleen niet...

Leg mij eens uit waarom ts haar hamster niet wakker zou mogen maken? Ik weet dat het nachtdieren zijn maar ik vind het niet klinken alsof ze hem uit z'n nestje geschud heeft oid..

je hoeft een hamster echt niet uit zijn nest te schudden om hem aan het brullen te krijgen hoor. hamsters kunnen best humeurig zijn...zou ik trouwens ook zijn als je me zomaar komt wakker maken.
maar dat betekend niet dat je dat hok nooit mag open maken oid als ie slaapt, soms moet je nou eenmaal in dat hok zijn zonder dat hamsterlief wakker is...dan kan het zijn dat ie wakker word , jammer maar helaas.
zolang je niet iedere 5 minuten dat hok optrekt zal het met agressief worden allemaal wel meevallen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:50

Mijn hamster had het laatst ook, ik had hem op mn hand, opeens valt ie om, begint te piepen en te schudden, en toen was het klaar, hij was eve duf, maar dat was zo ook over.

ik denk dat het ouderdom is, hamster worden meestal rond de 2 jaar, En hou ouder ze worden, hoe meer kwaaltjes enzo :n

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:53

Hihi oh, dat heb ik ook wel al eens gehoord :) Dan zijn ze inderdaad geschrokken of zelfs wel eens boos omdat je ze wakker maakt haha.

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:30

Fair schreef:
Mijn hamster had het laatst ook, ik had hem op mn hand, opeens valt ie om, begint te piepen en te schudden, en toen was het klaar, hij was eve duf, maar dat was zo ook over.

ik denk dat het ouderdom is, hamster worden meestal rond de 2 jaar, En hou ouder ze worden, hoe meer kwaaltjes enzo :n

Mijn hamster deed het juist alleen toen hij nog klein was. Nu niet meer. En kom op zo'n groot probleem is het niet om een hamster wakker te maken als je hem daarna gewoon weer laat slapen. Je gaat toch ook niet zijn hok midden in de nacht verschonen?!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 16:50

ik vraag me af waarom steeds de discussie ontstaat of ik em aan het schreeuwen heb gemaakt of niet :')
het staat in ieder geval vast dat ik em niks aan wilde doen ofzo, ik deed gewoon voorzichtig maar ben heel erg geschrokken omdat hij juist super tam/vriendelijk is. Ook overdag. Uiteindelijk is er niks aan de hand, en dat 'ie ineens zo bang werd had ik niet verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:59

Ik denk dat ie een nachtmerrie had :+

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 17:00

haha ja ik vind het wel heel erg sneu, hij is altijd zo lief namelijk! Ben dit absoluut niet gewent van em :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:06

VivaLaVida schreef:
Ik denk dat ie een nachtmerrie had :+

Dat denk ik ook :j Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 17:08

:') geweldig

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:37

MaudW schreef:
Fair schreef:

Mijn hamster deed het juist alleen toen hij nog klein was. Nu niet meer. En kom op zo'n groot probleem is het niet om een hamster wakker te maken als je hem daarna gewoon weer laat slapen. Je gaat toch ook niet zijn hok midden in de nacht verschonen?!

Als je nu werkelijk elke dag het hokje open gaat zitten maken en de hamster constant wakker van wordt, kan ik mij heel goed voorstellen dat bepaalde hamsters daar agressief van worden. Dat heb ik dus zelf al meegemaakt, toen ik nog jong was en niet zo veel wist over hamsters. Heb ik gauw afgeleerd. En nog een paar keer meegemaakt, vorige eigenaren die het leuk vonden om het hamstertje overdag steeds wakker te maken om na een paar maanden weer te dumpen (en ik 'm dus maar mee nam).

@Shirley; haha dat plaatje!! :')