Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
het zal een tijdelijke angst of zo geweest zijn.
Iolanthe schreef:Ik las vaak van die boekjes waar info over hamsters instond, en daar werd gezegd dat als je ze elke dag rond ongeveer hetzelfde uur uithaalt, ze dan meestal wel wakker zijn. En dan nog, van een beetje gaat een hamster toch niet luid beginnen schreeuwen? Ik heb het in ieder geval nooit gehad, en het zou me ook verbazen. Als een hamster in het wild opgeschrikt wordt door iets gaat hij toch ook niet luid beginnen roepen?
Nou ja, het fijnste is dat alles nu weer goed gaat
Als dát al niet meer mag.....
Daphne__ schreef:Ts heeft de hamster niet eens wakker gemaakt... Hij werd wakker omdat ze het hok open deedAls dát al niet meer mag.....
Sorry hoor, maar ik vind het echt belachelijk om nu te doen alsof ts de schuld is van het schrikken van haar hamster. Straks was ie wakker geworden toen ze langs de kooi liep, nou dat zou dan wel echt vréselijk zijn
_Tara_ schreef:fjordie333 schreef:oooh wat een gedoe, dus elk kind wat vroeger een hamster heeft gehad mocht 'm alleen aaien als je toevallig 's nachts moest plassen
Aangezien hamsters nachtdieren zijn, zijn het inderdaad geen geschikte huisdieren voor kinderen.
Nimfee schreef:Daphne__ schreef:Ts heeft de hamster niet eens wakker gemaakt... Hij werd wakker omdat ze het hok open deedAls dát al niet meer mag.....
Sorry hoor, maar ik vind het echt belachelijk om nu te doen alsof ts de schuld is van het schrikken van haar hamster. Straks was ie wakker geworden toen ze langs de kooi liep, nou dat zou dan wel echt vréselijk zijn
Een hamster moet je ook gewoon niet wakker maken, ook al maak je het hok alleen maar open; daar worden ze dus wakker van. De ene hamster zal het niet zo veel schelen, de ander wel. Ik heb echt een hamster gehad die dus verschrikkelijk agressief is geworden hierdoor. En andere hamsters die het niet erg vonden.
Roverrr schreef:maroescha schreef:En je bent nog nooit geschrokken als je op een vreemd moment wakker gemaakt werd? Wij mensen gillen alleen niet...
Leg mij eens uit waarom ts haar hamster niet wakker zou mogen maken? Ik weet dat het nachtdieren zijn maar ik vind het niet klinken alsof ze hem uit z'n nestje geschud heeft oid..
Dan zijn ze inderdaad geschrokken of zelfs wel eens boos omdat je ze wakker maakt haha. Fair schreef:Mijn hamster had het laatst ook, ik had hem op mn hand, opeens valt ie om, begint te piepen en te schudden, en toen was het klaar, hij was eve duf, maar dat was zo ook over.
ik denk dat het ouderdom is, hamster worden meestal rond de 2 jaar, En hou ouder ze worden, hoe meer kwaaltjes enzo

MaudW schreef:Fair schreef:Mijn hamster had het laatst ook, ik had hem op mn hand, opeens valt ie om, begint te piepen en te schudden, en toen was het klaar, hij was eve duf, maar dat was zo ook over.
ik denk dat het ouderdom is, hamster worden meestal rond de 2 jaar, En hou ouder ze worden, hoe meer kwaaltjes enzo
Mijn hamster deed het juist alleen toen hij nog klein was. Nu niet meer. En kom op zo'n groot probleem is het niet om een hamster wakker te maken als je hem daarna gewoon weer laat slapen. Je gaat toch ook niet zijn hok midden in de nacht verschonen?!